Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 04.3.2018 11:45

K falešnému blokování EOV:

Na Strossmayerově náměstí od Sparty (EOV 529L,P) jsou karty BOV. Nechám prověřit odolnost proti zablokování IAD. Pokud však jede auto hned za tramvají, BOV to nevyřeší. Zatím se s výměnou nepočítá. EOV 531L,P má na druhém kolejovém obvodu kartu BOV. Zde by měla proběhnout výměna za kartu BRC s ohledem na volné prostředky.
EOV 559 u Imperiálu, EOV 561 Senovážné náměstí, EOV 541 Vladimírova jsou všechno systémy TMPKP, u kterých lze použít jen kartu než BOV, nikoli spolehlivější BRC. Zde je třeba počkat na dožití systémů a jejich následnou výměnu.
EOV 665 Bílá Hora má první KO BRC, tady je vše OK. Ale druhý je BOV, a ta osobák za tramvají podrží. Proběhne její výměna, jakmile budou volnější prostředky.

Na Badeniho před Chotkovou DC je, pokud se nepletu ještě pracovní trolejový kontakt. Odblokování probíhá také kontaktem, tedy za díky přesně spočítané poloze u 15T opravu okamžitě. Za sólem naopak velmi pozdě. Na Malostranské DC to budou zjevně běžné 3-4 sekundy po sjetí z jazyků, kvůli nutné délce KO a opakovanému testování uvolněnosti KO.

Z Karlova náměstí od Moráně: Jak jsem avizoval snahu o rychlejší odblokování na exponovaných místech, podařilo se upravit systém použitím jiného způsobu detekce a doba odblokování po sjetí z jazyků se snížila na cca 2 s. Ještě se chystá dokončení úprav, které by mělo přinést další úsporu. Považuji to zde za důležité kvůli průjezdu 2 vlaků za sebou. Jak nyní pro volno v délce 18 sekund, tak pro budoucí obnovu SSZ, které by mělo ještě více umožnit průjezd dvou vlaků za sebou v jednom cyklu.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3536
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 27.2.2018 13:16

Hele nikdy není pozdě, bo já z toho měl druhý Vánoce :D

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 931
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobek » 27.2.2018 9:08

A není to pozdě, rozsvěcet stromeček dva měsíce po Vánocích? :P

Ale proč sem jdu: včera k večeru znovu - na SSZ Pod Rapidem se tramvaj zc rozjela až skoro s ukončením rovnoběžného volna pro auta dc (světla zc jsem neviděl, v pevném tam bývalo stůj dřív než dc, ale to teď může být úplně jinak).

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3536
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 27.2.2018 7:54

Od Hroudy mi ráno rozsvítilo rádio stromeček :wink: Z:idea:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4405
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 26.2.2018 6:20

K Průběžné ZC - pokud někdo budete mít 97 či 95, tak na čekačce stavte před kontaktem. Nebo vám čočky utečou a půjdete s kličkou (padnou jen 2x, pak smolík).

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3536
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 25.2.2018 22:24

Také přidám postřeh z klábosení s Elektrolajny, že naladění KO je těžká duchařina a alchymie ovlivňována třeba i počasím a že se vpodstatě 2x do roka s přechodem léta/zimy "musí" skoro všechny přeladit.... Ostatně zabezpečováci vod velký dráhy jistě vědí svoje.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6151
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 25.2.2018 20:28

Grossák píše:Případně prosím o informaci o nějakých chronických problémech. Děkuji.
Bruselská směr Pod Karlovem velmi velmi často zablokována v tomto směru. Vexle pod Letohrádkem často blokována vpravo k Chotkáčům.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 931
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobek » 23.2.2018 19:02

Ale jo, já většinou jsem schopný pochopit existenci nějakých okrajových podmínek, které k danému řešení vedou. Ale někdy to prostě překračuje meze přijatelnosti, jako ve dvou konkrétních zmíněných případech. Podobně byl čirou úchylností způsob fungování chodeckýho volna na tý Průběžný přes Nad Olšinami, kdy tam bylo volno jen při levým odbočení z Olšin dc do Průběžný. Tam vydrželi stát taky jen adepti zenu. Naštěstí to s reko zmizelo.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.2.2018 17:48

Temsor: měl jsem na mysli metodiku, která se týká přímo režimu fáze blikající žlutá, která je pražskou specialitou. Zbytečné semafory přes TT mají původ v jakési normě, nechci ji hledat.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.2.2018 17:45

Bobek: Na SSZ Pod Rapidem není úplně v pořádku detekce TRAM na odhlášení. Volno pro TRAM padá jen na výzvu. Pracuje se na řešení. Už teď by to mělo být výrazně lepší.

Chodci na tlačítko nejsou od věci. Boční fáze bez chodců a s chodci vypadá časově úplně jinak. A když občas nadáváme na to, že si chodec zmáčkne tlačítko, přejde na červenou, a pak 15s svítí zelená a nic se tam nepohne, při pevném nároku bychom toto měli třeba v každém cyklu. Samozřejmě jsou místa, kde vzhledem k intenzitám chodců a okolnostem řízení je vhodný výběr natvrdo. A také se k tomu v řadě míst přistupuje, viz třeba nově horní Mírák souběžně s TT.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.2.2018 17:40

Bobik: seznam jsem předal. Díky. Myslím, že většina řidičů správně počká, až se i dlouho blikající výhybka odblokuje. Pokud někdo vjíždí do bloku, pak jen pokud jede stejným směrem a obvykle vědomě s tím, že zhruba ví, kdy výhybka přestane blikat. Chce zkrátit vlastní reakční dobu. Někdy to ale nevyjde a výhybku pak znovu zablokuje až KO, nikoli rádiem. Myslím, že by bylo dobré, aby v exponovaných místech došlo ke zkrácení časů. Jinak uvidíme. Je prostor zamyslet se v DŘ na nouzovém přihlášení kontaktem s ohledem na ostatní okolnosti. Má to i svá rizika, to nesmíme popřít. Chtěl bych zmínit aspoň jedno: další komplikace už tak komplikovaných DŘ.

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 285
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vlakoň » 23.2.2018 10:18

Ta opičárna s ostrůvkem mi přijde jako nejlepší řešení za současného legislativního stavu. Plynulé pro obě strany IAD i chodce - rozhodně lepší než SSZ.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3690
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 23.2.2018 9:56

Je to dané přes počet pruhů. Přechod bez světel smí být jen přes 1 pruh. Víc pruhů může být, jen pokud jsou ty další pruhy odbočovací. Proto je třeba před Vinohradským divadlem ta vopičárna s ostrůvkem. Proto se pražské 4pruhové ulice "zklidňují" tím, že v křižovatce je jen 1 průběžný pruh.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.2.2018 8:33

Bobik píše:..... - donesla se ke mně informace - a tímto prosím o její potvrzení či vyvrácení - že vyšel nějakej přípis ministerstva dopravy, podle kterého, je-li přechod delší než (a tady si nejsem jist správností údaje) 7 metrů, musí být světelný. Nakolik se to vztahuje na byť dělené přechody, ale v jedné rovině, nebo na dělené přechody obecně už bohužel netuším. .....
jestli se nepletu, tak platná základní normová šířka 1 pruhu IAD je 3,5m (dle nižších kategorií komunikací je stanovena menší nebo je to cca součet pruhu pro auta a souběžný cyklorpuh), takže 2 pruhy = 7m, nebo-li více jak 7m = více jak dva pruhy IAD (nebo PÁSY TRAM) Z:arrow: MNĚ TO VYCHÁZÍ, ŽE TO NAŘÍZENÍ SE BUDE TÝKAT PŘECHODŮ NEROZDĚLENÝCH (OCHRANNÝMI OSTRŮVKY) = pro platnost toho nařízení se nemá sčítat délka navazujících jednotlivých části oddělených ochrannými ostrůvky :!:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4405
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 22.2.2018 23:27

Pánové, k těm SSZ a chodcům obecně - donesla se ke mně informace - a tímto prosím o její potvrzení či vyvrácení - že vyšel nějakej přípis ministerstva dopravy, podle kterého, je-li přechod delší než (a tady si nejsem jist správností údaje) 7 metrů, musí být světelný. Nakolik se to vztahuje na byť dělené přechody, ale v jedné rovině, nebo na dělené přechody obecně už bohužel netuším. Nicméně tušit lze, že toho moru zbytečných světel a učení (nejen) lidí chodit na červenou se evidentně bohužel jen tak nezbavíme... :roll:

Odpovědět