Stránka 57 z 434

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 19:30
od Bobik
von Špilberk píše:Opak taky nefunguje: zúžit ulici, nebo ji nechat úzkou a zrušit pár parkovacích míst nezpůsobí, že lidi začnou prodávat auta a houfně se přesouvat do MHD.
Jistě, v tom nejsme ve sporu. Samo pouhé zúžení, bez dalších alternativ je k ničemu, to si taky uvědomuju.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 19:09
od von Špilberk
Opak taky nefunguje: zúžit ulici, nebo ji nechat úzkou a zrušit pár parkovacích míst nezpůsobí, že lidi začnou prodávat auta a houfně se přesouvat do MHD. Někdo autem pojede vždycky a ten poměr mezi uživateli MHD a IAD je v Praze pořád vynikající.
Problém je, že na západě většina měst ten komunikační systém opravdu postavila a dneska už ho mají a stavět nemusí. V Praze ho komunisti jen nakreslili, ale většinu nepostavili. Proto musíme stavět komunikace, které se na západě už nestaví, protože oni je mají a my ne. Navíc ze ZAKOSU ty opravdu velká zvěrstva byla dávno vypuštěna (Nuselská radiála, Žižkovská radiála), ale něco se postavit musí, protože komunikační síť je někde prostě nedodělaná. A Libeň nebo Holešovice jsou dobrý příklad téhle nedokončenosti.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 18:52
od Bobik
von Špilberk píše:a zahlcení: no právě Z:arrow: je potřeba víc komunikací, aby se doprava rozložila a necpalo se všechno do jedné ulice.
Jenže takhle to bohužel právě nefunguje, to už je zjištěný. Další silnice neuleví, jen přitáhnou další auta a za chvíli jsme tam, co předtím (zahlceno, zácpy), akorát s tím rozdílem, že aut bude víc.
von Špilberk píše:Jenže když nenecháš auta z Rohanského nábřeží dojet na Balabenku tunelem pod Palmovkou, tak ti tam stejně dojedou po Sokolovské, která je od Švábek po Balabenku fujky, i když je 1+1 a nedá se s tím nic udělat.
Ale dá se udělat, jenže "nechce". Počítám, že půlka těch lidí by klidně zvolila jinou alternativu, kdyby tu možnost měla. A dokud to autem skrz Prahu bude jednodušší než MHD (nebo jediné možné, bo auto není kde na kraji města nechat), auta budou přibývat. A čím to bude jednodušší (další nové dálnice) tím víc jich bude a tím hůř se z nich lidi budou dostávat.
Mám to vyzkoušené sám na sobě, už jsem to uváděl několikrát - když jsme byli v Hloubětíně, tak zejména o víkendech jsem do/z práce jezdil zásadně autem, bo MHD nepoužitelná a autem snadné.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 18:33
od von Špilberk
Jenže když nenecháš auta z Rohanského nábřeží dojet na Balabenku tunelem pod Palmovkou, tak ti tam stejně dojedou po Sokolovské, která je od Švábek po Balabenku fujky, i když je 1+1 a nedá se s tím nic udělat.
A když se bude Rohanský ostrov dál zastavovat (a to bude), tak auta budou přibývat. A že Rohanské nábřeží končí myší dírou, to prostě nemůže zůstat. Nebo může, ale Sokolovská bude ještě víc fujky a na horní Palmovce se budou muset zapnout světla.
Navíc kdybys neměl Rohanské nábřeží, tak bys měl ty auta ve starém Karlíně (prostě něco za něco).

a zahlcení: no právě Z:arrow: je potřeba víc komunikací, aby se doprava rozložila a necpalo se všechno do jedné ulice.
Vršovická je prázdnější proto, že v relaci V - Z je v okolí víc komunikací. Na větší dálku se jede po Jižní spojce, na kratší vzdálenost je dá jet Michlí (U Plynárny), nad Vršovickou je rovnoběžně Ruská, Korunní, Vinohradská.
Naopak v relaci S -J je komunikací míň, proto to mezi Bohdalcem - Slávií - Želvou obvykle stojí.

Navíc bych řekl, že Legerova bude dálnice ještě dlouho a bulvár z toho neuděláš. I kdyby se o pruh zúžila a vysadily stromy, tak to bulvár nebude. Bulvár nedělá jen vzhled ulice, ale i lidi. A lidi sem nedostaneš, protože jsou to všechno obyčejné činžáky, kde se jen bydlí. Nikdo jiný nemá důvod po té ulici chodit. Dnes se sice říká, že tam lidi nechodí, protože je ta ulice hnusná, ale i když hnusná nebude, tak lidi tam stejně chodit nebudou, protože tam stejně nic není a nebude. To by tam museli být nějaké úřady, obchody, kultura atd., pak by vznikl bulvár. Jenže to tam není a nebude, pořád tam budou jen ty činžáky.
To je problém našich předků, kteří pozemky po hradbách chtěli ekonomicky využít, protože je armáda nedala, ale prodala. A zatímco Brno i Vídeň si místo hradeb udělali bulvár (ve Vídni lépe, v Brně trochu nedodělaný), tak Praha na pomezí Nového Města a Vinohrad namlátila jen obytné baráky a hotovo. Z toho bulvár prostě nebude.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 18:16
od Bobik
von Špilberk píše:Jen v Praze jsme se rozhodli říkat širokým ulicím dálnice, protože se někdo rozhodl, že široká ulice je ve velkém městě fujky....
Široká ulice sama o sobě fujky není. Fujky je zahltit ji auty. To potom je dálnice. Legerova u Pavláku má od baráku k baráku šířku cca 20m a dálnice skrz město to bezesporu je, Vršovická u Slávie má od baráku k baráku šířku cca 30m a dálnice to není. A Rohanské nábřeží se nestavělo za účelem široký městský bulvár, nýbrž dálnice. Místo, aby se vymýšlelo řešení, jak udělat, aby tam takové množství (mnohdy zbytečně jedoucích) aut nemuselo zajíždět, tak se postaví kapacitní komunikace, která ještě další (zbytečná) auta přitáhne. Proto dálnice. Už chápeš?
XSC píše:Popravdě řečeno bych rád věděl, jak chtěli zkombinovat tram křižovatku dolní Palmovka s čtyřproudovkou, aby to bylo pro všechny průjezdné.
Jestli si dobře pamatuju (kdysi dávno jsem měl možnost vidět ty starý plány a výhledy, ale momentálně k nim přístup nemám), tak přes Žertvy tram jezdit neměly, tam měly být auta. Dolní Palma měla být pouhá T-křižovatka a tram po Sokolovské.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 18:07
od 9001
Možná proto, že komunistický projektant dodržoval pravidla projektování dopravních staveb? = stavět stavby na intenzity za x let.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 17:54
od XSC
mart337 píše:No ono plány se asi vyvíjejí. Vemte si, že před rokem 89 měla každá rodina tak max 1 auto, dneska má dvě i tři a nemluvim o firemních. Takže kam dospěla doprava.
Plány se mění tak, že zatímco za komančů při jejich intenzitách dopravy byl MO plánován a stavěn jako 3+3 (viz Jižní spojka nebo rezerva pro třetí tubus Strahovského tunelu), dneska ho stavíme 2+2...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 17:53
od XSC
Samozřejmě že byly. Ale tím se zároveň vytvořila úplná křižovatka na dolní Palmovce a tím se zkomplikovala ta čtyřproudovka povrchově. Přitom to muselo být rozhodnuto už koncem 80. let, kdy se o žádném tunelu severně od Palmovky neuvažovalo. Proto mi přijde, že ani komanči moc nevěděli, co s tím.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 17:51
od mart337
No ono plány se asi vyvíjejí. Vemte si, že před rokem 89 měla každá rodina tak max 1 auto, dneska má dvě i tři a nemluvim o firemních. Takže kam dospěla doprava. Magistrála asi taky měla stačit a dneska nestačí. Prostě situace se vyvíjí a tak se doprava, která měla být na Palmovce na povrchu zahloubí. Vždyť magistrála se má u Muzea taky upravovat a zakopávat, takže ...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 12:52
od 9001
Žerty byly hlavně kvůli metru ne?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 12:44
od XSC
Bobik píše:
XSC píše:Tady nejspíš ani komanči nevěděli, co s tím dál...
Ale věděli, akorát jim došly prachy.
Popravdě řečeno bych rád věděl, jak chtěli zkombinovat tram křižovatku dolní Palmovka s čtyřproudovkou, aby to bylo pro všechny průjezdné. Kdybych tohle chtěl řešit, tak nestavím TT ulicí Na Žertvách, nechám tram nadále jen v Sokolovské a čtyřproudovku by pak křížila jen jedna TT, tak jako kdysi železnici. Jen by to bylo dál na přestup.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 12:40
od XSC
A jak chcete rozlišit, jaká doprava to je? Navíc na magistrále už dávno tranzit nepřevažuje, ten je sveden převážně na nedokončený MO. I okruhy kolem Paříže nebo Mnichova se musely postavit, nestály dřív než ty široké ulice ve městech. Jenže tady jsou aktivisti i proti MO a D0. Prostě místní zelení dospěli do stavu, že auto je fuj a hází vidle do všeho (a náš právní systém jim to skvěle umožňuje), i do těch okruhů, co by tranzit z města mohly odvést. D0 se nestaví ne kvůli nedostatku peněz, ale kvůli nekonečným obstrukcím. A s MO je to podobné, zelení a s nimi celá trojkoalice stále chtějí něco přezkoumávat a vymýšlejí takové nesmysly, jako je povrchová varianta. Ta by místním jistě hodně pomohla :roll:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 11:47
od mart337
von Špilberk píše:Jenže i to je vývoj: stará čtvrť s úzkými ulicemi ustoupí nové čtvrti s širšími ulicemi. V minulosti se to tak dělalo a dnes z toho žijeme, jenže už si to nikdo nepamatuje, tak to nikomu nevadí. (široké bulváry Paříže taky vznikly asanací a jakou :!: )
Navíc nemluvím jen o Libeňáku a okolí, ale mluvím o zužování ulic existujících, a o podivné pražské módě říkat každé více než jednopruhové (i existující) ulici dálnice. :wink:
Kdyby naši estéti z IPRu uviděli takovou ulici z odkazu, tak by určitě před každým přechodem navrhli zúžení ze 3 pruhů na 1. 8-)
S tím, že mám obavu, že naši estéti z IPRu a další aktivisti zřejmě ani netuší, že takovéhle ulice nejen existují ale dokonce i bez problémů fungují :!: #-o
No on je rozdíl v tom, jak je ten bulvár provozovanej. Něco jinýho je pokud ti tam jezdí místní doprava - lidé v oblasti bydlící a pracující, turisté, a mezi tím, když tam jedou lidé na druhou stranu města a nebo vůbec jenom projíždí. To je problém Prahy - chybějící okruhy. Když si vezmu takovou Paříž, tak tam jsou tedy bulváry, ale nejezdí tam lidem pod okny tranzitní přeprava, ale jenom místní a i úprava vzhledu vypadá většinou nějak jako třeba Václavák (zeleň, lavičky apod.) a není to jen souvislá tepna skrz celé město. Ta tranzitní má okruhy, které jsou vedeny mimoúrovňově buď pod zemí a nebo nad zemí (i domy). Čili je dobře, že se běžné ulice zklidňují a doprava se přesouvá na ty okruhy. Takže je dobře zklidňovat a i zakopávat dopravu pod zem, ale až budou vybudovány okruhy.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 9:42
od von Špilberk
Jenže i to je vývoj: stará čtvrť s úzkými ulicemi ustoupí nové čtvrti s širšími ulicemi. V minulosti se to tak dělalo a dnes z toho žijeme, jenže už si to nikdo nepamatuje, tak to nikomu nevadí. (široké bulváry Paříže taky vznikly asanací a jakou :!: )
Navíc nemluvím jen o Libeňáku a okolí, ale mluvím o zužování ulic existujících, a o podivné pražské módě říkat každé více než jednopruhové (i existující) ulici dálnice. :wink:
Kdyby naši estéti z IPRu uviděli takovou ulici z odkazu, tak by určitě před každým přechodem navrhli zúžení ze 3 pruhů na 1. 8-)
S tím, že mám obavu, že naši estéti z IPRu a další aktivisti zřejmě ani netuší, že takovéhle ulice nejen existují ale dokonce i bez problémů fungují :!: #-o

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 9:21
od Radek
Tak je trochu rozdíl, když stavím prospekt v nově urbanizovaném území a když chci nacpat prospekt do již zastavěné oblasti.