Stránka 60 z 427

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 26.2.2018 6:20
od Bobik
K Průběžné ZC - pokud někdo budete mít 97 či 95, tak na čekačce stavte před kontaktem. Nebo vám čočky utečou a půjdete s kličkou (padnou jen 2x, pak smolík).

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 25.2.2018 22:24
od Karosák
Také přidám postřeh z klábosení s Elektrolajny, že naladění KO je těžká duchařina a alchymie ovlivňována třeba i počasím a že se vpodstatě 2x do roka s přechodem léta/zimy "musí" skoro všechny přeladit.... Ostatně zabezpečováci vod velký dráhy jistě vědí svoje.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 25.2.2018 20:28
od demon
Grossák píše:Případně prosím o informaci o nějakých chronických problémech. Děkuji.
Bruselská směr Pod Karlovem velmi velmi často zablokována v tomto směru. Vexle pod Letohrádkem často blokována vpravo k Chotkáčům.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.2.2018 19:02
od Bobek
Ale jo, já většinou jsem schopný pochopit existenci nějakých okrajových podmínek, které k danému řešení vedou. Ale někdy to prostě překračuje meze přijatelnosti, jako ve dvou konkrétních zmíněných případech. Podobně byl čirou úchylností způsob fungování chodeckýho volna na tý Průběžný přes Nad Olšinami, kdy tam bylo volno jen při levým odbočení z Olšin dc do Průběžný. Tam vydrželi stát taky jen adepti zenu. Naštěstí to s reko zmizelo.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.2.2018 17:48
od Grossák
Temsor: měl jsem na mysli metodiku, která se týká přímo režimu fáze blikající žlutá, která je pražskou specialitou. Zbytečné semafory přes TT mají původ v jakési normě, nechci ji hledat.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.2.2018 17:45
od Grossák
Bobek: Na SSZ Pod Rapidem není úplně v pořádku detekce TRAM na odhlášení. Volno pro TRAM padá jen na výzvu. Pracuje se na řešení. Už teď by to mělo být výrazně lepší.

Chodci na tlačítko nejsou od věci. Boční fáze bez chodců a s chodci vypadá časově úplně jinak. A když občas nadáváme na to, že si chodec zmáčkne tlačítko, přejde na červenou, a pak 15s svítí zelená a nic se tam nepohne, při pevném nároku bychom toto měli třeba v každém cyklu. Samozřejmě jsou místa, kde vzhledem k intenzitám chodců a okolnostem řízení je vhodný výběr natvrdo. A také se k tomu v řadě míst přistupuje, viz třeba nově horní Mírák souběžně s TT.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.2.2018 17:40
od Grossák
Bobik: seznam jsem předal. Díky. Myslím, že většina řidičů správně počká, až se i dlouho blikající výhybka odblokuje. Pokud někdo vjíždí do bloku, pak jen pokud jede stejným směrem a obvykle vědomě s tím, že zhruba ví, kdy výhybka přestane blikat. Chce zkrátit vlastní reakční dobu. Někdy to ale nevyjde a výhybku pak znovu zablokuje až KO, nikoli rádiem. Myslím, že by bylo dobré, aby v exponovaných místech došlo ke zkrácení časů. Jinak uvidíme. Je prostor zamyslet se v DŘ na nouzovém přihlášení kontaktem s ohledem na ostatní okolnosti. Má to i svá rizika, to nesmíme popřít. Chtěl bych zmínit aspoň jedno: další komplikace už tak komplikovaných DŘ.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.2.2018 10:18
od vlakoň
Ta opičárna s ostrůvkem mi přijde jako nejlepší řešení za současného legislativního stavu. Plynulé pro obě strany IAD i chodce - rozhodně lepší než SSZ.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.2.2018 9:56
od P_V
Je to dané přes počet pruhů. Přechod bez světel smí být jen přes 1 pruh. Víc pruhů může být, jen pokud jsou ty další pruhy odbočovací. Proto je třeba před Vinohradským divadlem ta vopičárna s ostrůvkem. Proto se pražské 4pruhové ulice "zklidňují" tím, že v křižovatce je jen 1 průběžný pruh.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 23.2.2018 8:33
od MM-Mikulovsky
Bobik píše:..... - donesla se ke mně informace - a tímto prosím o její potvrzení či vyvrácení - že vyšel nějakej přípis ministerstva dopravy, podle kterého, je-li přechod delší než (a tady si nejsem jist správností údaje) 7 metrů, musí být světelný. Nakolik se to vztahuje na byť dělené přechody, ale v jedné rovině, nebo na dělené přechody obecně už bohužel netuším. .....
jestli se nepletu, tak platná základní normová šířka 1 pruhu IAD je 3,5m (dle nižších kategorií komunikací je stanovena menší nebo je to cca součet pruhu pro auta a souběžný cyklorpuh), takže 2 pruhy = 7m, nebo-li více jak 7m = více jak dva pruhy IAD (nebo PÁSY TRAM) Z:arrow: MNĚ TO VYCHÁZÍ, ŽE TO NAŘÍZENÍ SE BUDE TÝKAT PŘECHODŮ NEROZDĚLENÝCH (OCHRANNÝMI OSTRŮVKY) = pro platnost toho nařízení se nemá sčítat délka navazujících jednotlivých části oddělených ochrannými ostrůvky :!:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.2.2018 23:27
od Bobik
Pánové, k těm SSZ a chodcům obecně - donesla se ke mně informace - a tímto prosím o její potvrzení či vyvrácení - že vyšel nějakej přípis ministerstva dopravy, podle kterého, je-li přechod delší než (a tady si nejsem jist správností údaje) 7 metrů, musí být světelný. Nakolik se to vztahuje na byť dělené přechody, ale v jedné rovině, nebo na dělené přechody obecně už bohužel netuším. Nicméně tušit lze, že toho moru zbytečných světel a učení (nejen) lidí chodit na červenou se evidentně bohužel jen tak nezbavíme... :roll:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.2.2018 20:33
od Petrpes
Zachcávky kde mě běhají chodci či důchodci před čumákem, navíc kde jsou debilně oslňující diody, nemám problém stanicovat pěkně v 1/2 nástupiště, pěkně jako vlak :D
Jen to chce, aby vám nejelo nic na kufru...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.2.2018 19:15
od mart337
No právě. Pak hudráme my, když si třeba na Kublově vystoupivší cestující zmáčkl tlačítko a my jsme pak tvrdli půl minuty na čočkách, než nás to pustilo dál. :D

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.2.2018 19:04
od Karosák
Chodecká volna jsou zlo :-D Tam je podle mě problém, a možná už to někdy i Grossák zmiňoval, ze je nelze moc posouvat, ani měnit jejich délku, aby nebyla ovlivněna celá křižovatka, nedejbože s něčím koordinovaná. Pak už se prostě nevejdeš do cyklu, nebo to bude na úkor něčeho jiného daleko bolestivějšího. Například pro chodce je v daném směru 8 vteřin + 5 na vyklizení. Zkrácení vyklizováku, ani samotné zelené už ti při dané délce přechodu tabulky nedovolí. Jasně, nám by se hodilo, kdyby jsi si zmáčkl třeba ve 2. vteřině a zelená 6 vteřin by to stačila, ale PČR to asi neschválí. Takže tam holt prose#eš 13sec. + celý cyklus.
Ovšem pokud je někde ten čas a cyklus pevný, jen se prostě ten panáček nerozsvítí, pak je to špatně a měl by padat cyklicky a né být ještě drze vybaven tlačítkem dobré naděje. Avšak takové tlačítko je tam/musí být třeba v souladu s projektem a normami pro případ, že tam jednoho dne bude dynamika, nebo funguje jako spouštěcí v režimu blikající žluté.
Hoši malovat signální plány musí bejt neskutečný porno... buďto to nefunguje, nebo vás sežerou cajti, báby, nebo pražské matky.
Při dnešních hustotách mi přijde , že prostě není možné vyhovět všem #-o

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.2.2018 18:45
od Karosák
Odložené volno pro tram Pod Rapidem, je podle mě proto, že jsou tam dělené přechody a ten kratší přes jeden pruh má krátký vyklizovák a hned padá zelená, zatímco přes koleje + pruh(y) do centra to trvá déle, než se "vyklidí". Dělené přechody to tam hodně používá, protože třeba jen co tramvaj projede, padá stůj, zelená chodcům do půlky, ale auta frčí ještě dál. A na obou koncích zeleného ostrova je podle mě trvalá chodecká zelená.
Teď si nestěžuji, jen se to tam snažím rozšifrovat.

Provázána ta SSZ jsou, neb to následující se vždy o tramvaji "dovídá" odhlášením z předchozího, jestli jsem se dobře díval.