Stránka 1 z 405

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.12.2019 15:15
od Karosák
Takže totéž co Limuzská. Tam je také požadavek na omezení "absolutní" preference BUS a zatím se čeká druhým rokem... :zadnice

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.12.2019 13:00
od vencavasek
Národní divadlo:
O chybě se ví, nicméně je bohužel obsažena ve schválené dokumentaci. Příslušná změna dokumentace byla zpracována a (už pěkně dlouho) čeká na schválení silničním správním úřadem (MHMP). Bez schválení dokumentace není bohužel možné program na SSZ upravit...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.12.2019 11:31
od sajmon
von Špilberk píše:
03.12.2019 8:00
Prosím prozkoumat činnost SSZ Národní divadlo včera v 16:02.
Jel jsem od Karlových lázní a pomalu se blížil ke stojící koloně aut, jezdil přímý směr Národní - most. Pak na mostě červená, čekal jsem zelenou pro nábřeží, ale nic. Nejdřív jsem myslel, že to udělala Centrála v očekávání nějaké vládní kolony (nebylo by to poprvé), ale taky nic. Stály všechny směry, až jsem se lekl, že to zamrzlo a budeme tam navždy. Za další chvíli na čočkách volno pro nábřeží, ale až se zpožděním zelená pro auta, takže jsme se nakonec hnuli. A mám pocit, že jsem tam už podobný stav někdy dříve viděl, ale nebyl jsem si tím až tak jistý jako teď.
V ten den jsem tam k večeru zažil něco podobného. Jel jsem ZC, přede mnou byla osmnáctka, kterou to normálně pustilo, akorát zůstalo po jejím průjezdu viset volno vpravo na nábřeží, jinak všechny směry červená, asi 2 minuty to takhle zůstalo. Pak to pustilo nábřeží na obě strany a pak až jsme jeli my z Národní na most a opačně. Moc tomu nerozumím, ale je možné, že by křižovatka nezaregistrovala průjezd osmnáctky a tak jí držela volno až do uplynutí nějakého nastaveného maximálního času?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.12.2019 8:00
od von Špilberk
Prosím prozkoumat činnost SSZ Národní divadlo včera v 16:02.
Jel jsem od Karlových lázní a pomalu se blížil ke stojící koloně aut, jezdil přímý směr Národní - most. Pak na mostě červená, čekal jsem zelenou pro nábřeží, ale nic. Nejdřív jsem myslel, že to udělala Centrála v očekávání nějaké vládní kolony (nebylo by to poprvé), ale taky nic. Stály všechny směry, až jsem se lekl, že to zamrzlo a budeme tam navždy. Za další chvíli na čočkách volno pro nábřeží, ale až se zpožděním zelená pro auta, takže jsme se nakonec hnuli. A mám pocit, že jsem tam už podobný stav někdy dříve viděl, ale nebyl jsem si tím až tak jistý jako teď.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.12.2019 15:10
od Karosák
V elektro bednách co jsou k výhybkám, jestli si dobře pamatuji výklad vrchního, jsou SIMky a hlásí to dohledu například neoprávněné vniknutí. Dále i záznam stavů lze (asi ne všude) stáhnout dálkově, což se pro šetření některých MU též občas využívá. Takže i toto už možná funguje a možná ani nevíme, kolik závad jsme díky tomu nemuseli hlásit.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.12.2019 14:57
od XSC
Nejspíš proto, že tam není nic, co by ta data poslalo. A taky přes co, platit další prachy mobilním operátorům?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.12.2019 8:32
od von Špilberk
Podobný nápad nebo spíš otázku mám u výhybek. Výhybka je prý tak chytrá, že zaznamená zastrčení tága do kapsy, kontrolu uzamčení tágem na správném místě u jazyků atd. Tak proč nemůže sama nahlásit svou závadu (trvalý blok nebo bod) nějakou datovou zprávou na dispečink nebo rovnou do chytrého mobilu servismanů :?:

K Otakarce: po preferenci na Kubáni a Olšanských hřbitovech je potřeba neusnout na vavřínech a vytyčit si nové a smělé cíle a pracovat na nich. A ne, že je něco dobré, tak jak to je. :D (-X

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 01.12.2019 19:41
od P_V
Diagnostika pouze softwarová. Řadič by jen vedle své obvyklé činnosti dělal statistiku impulzů pro jednotlivá čidla a odesílal ji. Počítal by i vyhodnocené detekce z dalších zdrojů, jako video, indukce a kdoví co do něj ještě leze, jelikož i to se může pokazit.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 01.12.2019 17:00
od Karosák
A než investovat energii a peníze do chodu tohoto řešení, raději bych zainvestoval do moderních bezkontaktních detektorů, nebo změnit systém a zamakat na aktivní detekci. Ale toho se bát myslím nemusíme :-W

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 01.12.2019 16:18
od demon
Brnkátka naše, řadič a diagnostika Eltodo. Vyhodnocovat bude kdo ? Nemyslim si, že už to někoho nenapadlo, nebo že už tam něco takovýho neběží, ale problém bude asi ta komunikace...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 01.12.2019 16:08
od Karosák
Čidlo je skoro silné slovo. Jedná se o potrubní zátku, myslím 160ka:
https://www.topeninejlevneji.cz/cz/e-sh ... zatka.html
Dále svorka na trolej, čokoláda, 2 packy z vodivé pryže a kolem vulkanpáska a dvoužilovým kabelem pryč. Nejdražší bude ta trolejová svorka. Budou jich stovky, přes tisícovku určitě. Levné dodo, za zlomek ceny skutečných detektorů. Jen samotná diagnostika by, se obávám, přelezla cenu celého současného vybavení. To jentak pro ilustraci, jinak sis myslím odpověděl dostatečně. A ještě rýpnutí: zda se Ti, že se to se_e málo, aby se přidávala další ku_vítka? :devilsmokin

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 01.12.2019 14:58
od P_V
Když tu čtu opakovaně o tom, jak se někde porouchalo čidlo a nebýt toho, že to někdo napíše sem, tak se s tím nic neděje - co takhle ty řadiče vybavit diagnostikou těch čidel? Předpokládám že řadič má nějaká datové spojení na centrálu, tak by tam občas posílal i zprávu o stavu čidel. Když čidlo neposílá impulzy, nebo naopak je sepnuté furt, je to asi jasné. Případně by se mohla v pravidelných intervalech odesílat četnost detekcí na jednotlivých čidlech od poslední zprávy. V centrále by se z toho jednak vyhodnocovala hustota provozu, jednak když by nějaké číslo začalo ujíždět od obvyklé hodnoty, mohl by to být začínající problém.

Ovšem aby to nedopadlo jako dálkový monitoring výtahů v našem bytovém domě, který sice teoreticky funguje, ale prakticky na to dlabou, dokud jim tu poruchu někdo nenahlásí... :(

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 01.12.2019 13:14
od Karosák
A dopadne to stejně jako na Jana Masaryka, kde semafor a nekázeň "umí" vyrobit ve špičce kolony už od Míráku a dolní Francouzské. Takže tady by z toho byl štrůdl od Paloučku a Horek. Obávám se, že současné řešení je při DOSTUPNÝCH možnostech opravdu nejmenší zlo [-o<

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 01.12.2019 12:39
od mart337
Jenom mne napadlo, nešlo by to vyřešit alá Podolí či Jana Masaryka semaforem u zastávky DC, na kterém by vždy padla červená, když by do zastávky zamířil BUS? Odstanicoval by a snad by se za tu dobu štrůdl trochu přerušil, aby se mohl zařadit a pak by zase padla zelená. Akorát se tam do toho plete přechod. Nevím ??? Může být řízená jenom část?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 01.12.2019 8:52
od von Špilberk
Grossák píše:
30.11.2019 16:52
SSZ Otakarova - Bělehradská, možná spíše varianta 2, ale samozřejmě je třeba křižovatku dovybavit zařízením pro detekci BUS a upravit DŘ. Navíc s přesností lokalizace BUS bychom možná nebyli schopní zajistit, aby se nám BUS nepřihlásil ještě v zastávce, ale aby se nám jistě přihlásil hned, když z ní popojede. Varianta s jízdou na čočky je ještě horší ze stejných důvodů. Pokud bychom použili pasivní detekci (kameru), opět narážíme na spolehlivost. Dávat od kamery preferenci na zatížené křižovatce může vyvolat značné kapacitní problémy. Osobně se domnívám, že občasné zablokování tramvaje BUSem je menší zlo.
Možná by stačilo zkusit malé prodloužení zelené od Synkáče. Na Otakarce je mnohdy ve špičce zarážející právě to, že kolona IAD je jen od Synkáče, resp. auta blokují už křižovatku Nuselská x Jaromírova. Z ostatních směrů kolony aut nebývají. A podívat se na DORISU, jakou dostávají l. 11, 14 a 18 na Synkáči DC ve špičce sekyru, není problém. (Já posledně s 18 asi 3 minuty, protože zelená byla tak krátká, že projela 3 auta a BUS se do pruhu stejně celý nevešel a zůstal zadkem v profilu. Takže 1 BUS a já čekal 2 cykly než zmizel.)

vecavasek: rozhození přestupní vazby, lidi by museli 100 metrů pěšky z jedné zastávky na druhou, to neprojde. :wink: