Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od BerryML » 28.11.2011 2:00

Potom ale ztráci smysl držet na SB Výpravčí a tím pádem i zálohy...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 27.11.2011 22:00

MM: Jak říkám, OO se budou moc stavět na zadní, ale bude jim to k ničemu, když se to zavede plošně...

Takže jak už jsem psal. Hlásit se budou jenom zálohy...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.11.2011 21:56

9001 píše:...Ted vážně. Ale oficiálně je tam oddělení od vozu a u druhého ne. To se dá obhájit malou kapacitou Výstaviště i Modřan. 17 a 3 mají prostoru na Dáblích/Lehovci tři pozadí.
Jenom ted asi šlápnu kam se ti to nebude líbit. Možná si objevil něco, co někomu ani nedošlo a aby byl klid, tak to může mít i opačný efekt než chceš ty a to, že se výpravčimu budou hlásit jenom zálohy a zbytek bude dělat oddělení od vozu i pro 3 a dlouhé 17 :lol:
- POZOR oddělení od vozu je na 30 (DC a "krátké" 17 ZC) "na oko" = přes centrum a do obratiště Výstaviště jede s každým vozem vždy ten stejný řidič (respektive dopol jeden a odpol druhý), jen on občas s ním nedojede do Modřan!
- Ano máš pravdu, ale spíše je na místě obava, že tato změna nastane, když se řidiči - OO neozvou, proto jsem na problém OO informoval a bylo mi řečeno, že prvně hned zejtra "po známostech vysondují" důvody současného stavu na lince 30 / 17 a podle zjištěného budou dále jednat.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 27.11.2011 21:06

To je jasné. Méně poviností, méně peněz. To bylo trochu na ulehčení :lol:

Ted vážně. Ale oficiálně je tam oddělení od vozu a u druhého ne. To se dá obhájit malou kapacitou Výstaviště i Modřan. 17 a 3 mají prostoru na Dáblích/Lehovci tři pozadí.
Jenom ted asi šlápnu kam se ti to nebude líbit. Možná si objevil něco, co někomu ani nedošlo a aby byl klid, tak to může mít i opačný efekt než chceš ty a to, že se výpravčimu budou hlásit jenom zálohy a zbytek bude dělat oddělení od vozu i pro 3 a dlouhé 17 :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.11.2011 20:53

9001 píše:MM: Jenom prosím pro upřesnění. Např řidič má odjezdit 6 "koleček" do Modřan a ke každé má 15 minut? Jenom se ptám
Ne - čas mezi nima (v délce většinou cca 5 - 15 min.) má placený, ale když dělá tzv. "svačináře", tak se musí hlásit u výravčího na střídacím bodě o něco dřív a většinou i po odježdění nařízených spojů. V Braníku by to mohlo celkem dělat až 15 min. (ale asi jsem to spletl s IPP a svačinařením na l.4 či 6, takže tady to bude asi 10min.).
Zejména mne (a kolegům s nimiž jsem o tom mluvil) vadí, že od zítra přímo na Braníku budou dva typy "svačinářů":
1.) ti "klasický" s povinností hlásit se výpravčímu a odměnou za o cca 10 min. delší směnu, kteří budou sloužit na l. 3 a "dlouhé" 17
2.) ti "oddělení od vozu" - bez výše uvedených povinností a práv!!!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 27.11.2011 20:13

MM: Jenom prosím pro upřesnění. Např řidič má odjezdit 6 "koleček" do Modřan a ke každé má 15 minut? Jenom se ptám

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.11.2011 19:48

MM-Mikulovsky píše:
martyn píše:MMM: Smska kecá. Opticky tam bude oddělování, reálně klasický svačiny v Braníku.
Právě jsem to po zatažení "na plachtě" vyčetl, ale dík....
Dovolím si zveřejnit, že jedna kolegyně přišla (a nahlas prohlásila) finanční důvod, proč DP tzv. "svačinaření" na lince 30(DC a 17ZC) vydává za tzv. "dělení od vozu". "Svačinář" jezdící Braník - Modřany - Braník totiž vidí všechny spoje, jenž má odřídit, v rozpisu směn (v SMS či na "plachtě") a nehlásí se výpravčímu na střídacím bodě. Díky tomu vlastně nemá ve směně započítanou nástupovou a odstupovou dobu čítající celkem cca čtvrt hodiny!
Upozorňuji, že jsem právě informoval OO, ať se na to zaměří a zabrání tomuto obcházení domluvených délek směn a výši finančních odměn za ně!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od P_V » 27.11.2011 5:01

9001 píše:Dyt i ČR měla poslední přebytkový rozpočet za Klause a to už je hodně dávno.
To ještě bylo co rozkr... privatizovat, a rozpočet se zamazával tím málem, co privatizace vynesla. Také se něco schovávalo do ČKA (tomu nerozumím, vysvětloval mi to kamarád). Takže ten přebytek byl jen zdánlivý.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 27.11.2011 3:16

Kolik spojů jede opožděných z konečných? Jsou nějaká čísla a nebo i z pozorování DORISU? Jinak přestupy se přece PD neřeší. Nic nemůže ujet, protože všechno jezdí často. Viz vaše slova.

K těm ekonomům. Krizi vyvolali především lidi, i když to na první pohled tak nevypadá. Lidi si zvykli žít na dluh a podle toho to tak vypadá. Dyt i ČR měla poslední přebytkový rozpočet za Klause a to už je hodně dávno.
Krize v roce 2008, když to hodně zjednodušeně, LIDI si napůjčovali a pak na to neměli. Ano bankéři a ekonomové to mohli přibrzdit, ale nikomu nedošlo opakování roku 1929...
Letošní průsery jsou zase na základě toho, že lidi si zvykli žít na vysoké noze, ale jaksi na to není. Že je krize táhlá, za to nemůžou ani tak ekonomové jako Sarkozy s Merkelovou, kteří hrajou o čas, protože je čekají volby. Jinak by dávno Řecko, Itálie možná i Španělsko zbankrotovali a jelo se dál. Stačí se vrátit do 90. let. Rusko, Argentinta, Ekvádor a bankroty pamatuje i 19.století :!:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.11.2011 2:45

9001 píše:...Příklad 2: Věřím že se najde ekonom co to zkrátí na 5 minut...
No to se najde (a žel ne jen jeden) - viz. příklady cca těch pěti minut v některých obratištích pro TRAM a (ještě více) BUS linek MHD Praha.
Ovšem jaké dopady taková a další nesmyslná rozhodnutí ekonomů mají na jednotlivce i celou společnost jsou vidět:
a) spoje už vyjíždějí pozdě z obratišť (s takto krátce nastavenými obratovými časy) = mnohé plánované návazné přestupy ujedou jejich cestujícím (a ti pak ztrácí čas, dobrou náladu, energii něco dělat a to vše = peníze)
b) na krizích způsobených (vyvolaných) ekonomy!!!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 27.11.2011 2:25

U příkladu 1 ok. Ten jsem uvedl neštastně. :wink:

Příklad 2: Věřím že se najde ekonom co to zkrátí na 5 minut...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.11.2011 2:06

9001: př.1 - čekání řidiče na soupravu = neexistence vlivu BP pomocí svačináře na počet vozů na lince!
př.2 - ano na Levského TRAM i se "svačinářem" cca 10 min. dle VJŘ stojí, ale realita je samozřejmě (kvůli zpoždění na příjezdu) kratší = nemůžeš v prozu MHD neagtivně ovlivněném IAD vypravit počet spojů "naknop" přesně.

Čili, tak jako tak ve VJŘ musí být vůle a tedy ani "čekání vozu na řidiče" není ve skutečnosti negativem způsobeným BP vybíraným pomocí "svačináře"!

PS: Rozdíl mezi BP "dělením od vozu" a "svačinářem" může být v počtech potřebných řidičů na zajištění stejného počtu spojů.
Ovšem (jak jsem již psal) za jednodušší operativní řešení nepřesností při BP "svačinářem" toto na počet řidičů (ovšem ne vozů) mírně (v počtech jednotlivce dvou na linku) náročnější řešení je praktičtější = výhodnější!!!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 27.11.2011 1:50

MM: Ale je v tom rozdíl :wink:
1.příklad. 26 s pauzou na Vozovně Strašnice. Jízdní doba na Hostivař je 17 + 3 minuty obrat. To je celkem 37 minut. Ty máš ,ale pauzu jenom půl hodiny ze zákona. Na 26 je 19 pořadí a na každém ušetříš at nežeru 5 minut. To je cca jedno dolu.
2.příklad. Tvůj Braník - Modřany. to je 11 minut. Celkem tedy 25 minut. Tady by zase musela čekat souprava na řidiče.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.11.2011 1:19

martyn píše:MMM: Smska kecá. Opticky tam bude oddělování, reálně klasický svačiny v Braníku.
Právě jsem to po zatažení "na plachtě" vyčetl, ale dík.
9001 píše:MM,martyn: Osobně jsem myslel, že je cílem mít všude pauzy s oddělením protože to šetří nejvíc vozů...
Pro počet vozů je jedno, jestli řidič vybere BP mimo něj pomocí svačináře či tím, že po BP jde na jiný vůz (=je tzv. oddělen od vozu).

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 7080 » 26.11.2011 22:19

9001 píše:MM,martyn: Osobně jsem myslel, že je cílem mít všude pauzy s oddělením protože to šetří nejvíc vozů.

g: Pochybuji. To by odbory vyletěly z kůže a docela i oprávněně. Představa, že bydlím na Jižním městě, ráno si půjdu pro tramvaj do Hloubětína a zatáhnu v poledne do Vokovic je docela děsivá.
Tak tohle by ještě šlo, ale co lidi, kteří jsou zcela odkázáni na služebáky. Představa, že skončí směnu v 0:40 třeba ve Strašnicích a služebák jim jeden v 1:10 z Vokovic na Kladno je docela děsivá. A že tohle oddělení plánování umí o tom nepochybuj.

Odpovědět