Výluky a jiná omezení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
Potom ale ztráci smysl držet na SB Výpravčí a tím pádem i zálohy...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
MM: Jak říkám, OO se budou moc stavět na zadní, ale bude jim to k ničemu, když se to zavede plošně...
Takže jak už jsem psal. Hlásit se budou jenom zálohy...
Takže jak už jsem psal. Hlásit se budou jenom zálohy...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
- POZOR oddělení od vozu je na 30 (DC a "krátké" 17 ZC) "na oko" = přes centrum a do obratiště Výstaviště jede s každým vozem vždy ten stejný řidič (respektive dopol jeden a odpol druhý), jen on občas s ním nedojede do Modřan!9001 píše:...Ted vážně. Ale oficiálně je tam oddělení od vozu a u druhého ne. To se dá obhájit malou kapacitou Výstaviště i Modřan. 17 a 3 mají prostoru na Dáblích/Lehovci tři pozadí.
Jenom ted asi šlápnu kam se ti to nebude líbit. Možná si objevil něco, co někomu ani nedošlo a aby byl klid, tak to může mít i opačný efekt než chceš ty a to, že se výpravčimu budou hlásit jenom zálohy a zbytek bude dělat oddělení od vozu i pro 3 a dlouhé 17
- Ano máš pravdu, ale spíše je na místě obava, že tato změna nastane, když se řidiči - OO neozvou, proto jsem na problém OO informoval a bylo mi řečeno, že prvně hned zejtra "po známostech vysondují" důvody současného stavu na lince 30 / 17 a podle zjištěného budou dále jednat.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
To je jasné. Méně poviností, méně peněz. To bylo trochu na ulehčení
Ted vážně. Ale oficiálně je tam oddělení od vozu a u druhého ne. To se dá obhájit malou kapacitou Výstaviště i Modřan. 17 a 3 mají prostoru na Dáblích/Lehovci tři pozadí.
Jenom ted asi šlápnu kam se ti to nebude líbit. Možná si objevil něco, co někomu ani nedošlo a aby byl klid, tak to může mít i opačný efekt než chceš ty a to, že se výpravčimu budou hlásit jenom zálohy a zbytek bude dělat oddělení od vozu i pro 3 a dlouhé 17
Ted vážně. Ale oficiálně je tam oddělení od vozu a u druhého ne. To se dá obhájit malou kapacitou Výstaviště i Modřan. 17 a 3 mají prostoru na Dáblích/Lehovci tři pozadí.
Jenom ted asi šlápnu kam se ti to nebude líbit. Možná si objevil něco, co někomu ani nedošlo a aby byl klid, tak to může mít i opačný efekt než chceš ty a to, že se výpravčimu budou hlásit jenom zálohy a zbytek bude dělat oddělení od vozu i pro 3 a dlouhé 17
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
Ne - čas mezi nima (v délce většinou cca 5 - 15 min.) má placený, ale když dělá tzv. "svačináře", tak se musí hlásit u výravčího na střídacím bodě o něco dřív a většinou i po odježdění nařízených spojů. V Braníku by to mohlo celkem dělat až 15 min. (ale asi jsem to spletl s IPP a svačinařením na l.4 či 6, takže tady to bude asi 10min.).9001 píše:MM: Jenom prosím pro upřesnění. Např řidič má odjezdit 6 "koleček" do Modřan a ke každé má 15 minut? Jenom se ptám
Zejména mne (a kolegům s nimiž jsem o tom mluvil) vadí, že od zítra přímo na Braníku budou dva typy "svačinářů":
1.) ti "klasický" s povinností hlásit se výpravčímu a odměnou za o cca 10 min. delší směnu, kteří budou sloužit na l. 3 a "dlouhé" 17
2.) ti "oddělení od vozu" - bez výše uvedených povinností a práv!!!
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
MM: Jenom prosím pro upřesnění. Např řidič má odjezdit 6 "koleček" do Modřan a ke každé má 15 minut? Jenom se ptám
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
Dovolím si zveřejnit, že jedna kolegyně přišla (a nahlas prohlásila) finanční důvod, proč DP tzv. "svačinaření" na lince 30(DC a 17ZC) vydává za tzv. "dělení od vozu". "Svačinář" jezdící Braník - Modřany - Braník totiž vidí všechny spoje, jenž má odřídit, v rozpisu směn (v SMS či na "plachtě") a nehlásí se výpravčímu na střídacím bodě. Díky tomu vlastně nemá ve směně započítanou nástupovou a odstupovou dobu čítající celkem cca čtvrt hodiny!MM-Mikulovsky píše:Právě jsem to po zatažení "na plachtě" vyčetl, ale dík....martyn píše:MMM: Smska kecá. Opticky tam bude oddělování, reálně klasický svačiny v Braníku.
Upozorňuji, že jsem právě informoval OO, ať se na to zaměří a zabrání tomuto obcházení domluvených délek směn a výši finančních odměn za ně!
Re: Výluky a jiná omezení
To ještě bylo co rozkr... privatizovat, a rozpočet se zamazával tím málem, co privatizace vynesla. Také se něco schovávalo do ČKA (tomu nerozumím, vysvětloval mi to kamarád). Takže ten přebytek byl jen zdánlivý.9001 píše:Dyt i ČR měla poslední přebytkový rozpočet za Klause a to už je hodně dávno.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
Kolik spojů jede opožděných z konečných? Jsou nějaká čísla a nebo i z pozorování DORISU? Jinak přestupy se přece PD neřeší. Nic nemůže ujet, protože všechno jezdí často. Viz vaše slova.
K těm ekonomům. Krizi vyvolali především lidi, i když to na první pohled tak nevypadá. Lidi si zvykli žít na dluh a podle toho to tak vypadá. Dyt i ČR měla poslední přebytkový rozpočet za Klause a to už je hodně dávno.
Krize v roce 2008, když to hodně zjednodušeně, LIDI si napůjčovali a pak na to neměli. Ano bankéři a ekonomové to mohli přibrzdit, ale nikomu nedošlo opakování roku 1929...
Letošní průsery jsou zase na základě toho, že lidi si zvykli žít na vysoké noze, ale jaksi na to není. Že je krize táhlá, za to nemůžou ani tak ekonomové jako Sarkozy s Merkelovou, kteří hrajou o čas, protože je čekají volby. Jinak by dávno Řecko, Itálie možná i Španělsko zbankrotovali a jelo se dál. Stačí se vrátit do 90. let. Rusko, Argentinta, Ekvádor a bankroty pamatuje i 19.století
K těm ekonomům. Krizi vyvolali především lidi, i když to na první pohled tak nevypadá. Lidi si zvykli žít na dluh a podle toho to tak vypadá. Dyt i ČR měla poslední přebytkový rozpočet za Klause a to už je hodně dávno.
Krize v roce 2008, když to hodně zjednodušeně, LIDI si napůjčovali a pak na to neměli. Ano bankéři a ekonomové to mohli přibrzdit, ale nikomu nedošlo opakování roku 1929...
Letošní průsery jsou zase na základě toho, že lidi si zvykli žít na vysoké noze, ale jaksi na to není. Že je krize táhlá, za to nemůžou ani tak ekonomové jako Sarkozy s Merkelovou, kteří hrajou o čas, protože je čekají volby. Jinak by dávno Řecko, Itálie možná i Španělsko zbankrotovali a jelo se dál. Stačí se vrátit do 90. let. Rusko, Argentinta, Ekvádor a bankroty pamatuje i 19.století
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
No to se najde (a žel ne jen jeden) - viz. příklady cca těch pěti minut v některých obratištích pro TRAM a (ještě více) BUS linek MHD Praha.9001 píše:...Příklad 2: Věřím že se najde ekonom co to zkrátí na 5 minut...
Ovšem jaké dopady taková a další nesmyslná rozhodnutí ekonomů mají na jednotlivce i celou společnost jsou vidět:
a) spoje už vyjíždějí pozdě z obratišť (s takto krátce nastavenými obratovými časy) = mnohé plánované návazné přestupy ujedou jejich cestujícím (a ti pak ztrácí čas, dobrou náladu, energii něco dělat a to vše = peníze)
b) na krizích způsobených (vyvolaných) ekonomy!!!
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
U příkladu 1 ok. Ten jsem uvedl neštastně.
Příklad 2: Věřím že se najde ekonom co to zkrátí na 5 minut...
Příklad 2: Věřím že se najde ekonom co to zkrátí na 5 minut...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
9001: př.1 - čekání řidiče na soupravu = neexistence vlivu BP pomocí svačináře na počet vozů na lince!
př.2 - ano na Levského TRAM i se "svačinářem" cca 10 min. dle VJŘ stojí, ale realita je samozřejmě (kvůli zpoždění na příjezdu) kratší = nemůžeš v prozu MHD neagtivně ovlivněném IAD vypravit počet spojů "naknop" přesně.
Čili, tak jako tak ve VJŘ musí být vůle a tedy ani "čekání vozu na řidiče" není ve skutečnosti negativem způsobeným BP vybíraným pomocí "svačináře"!
PS: Rozdíl mezi BP "dělením od vozu" a "svačinářem" může být v počtech potřebných řidičů na zajištění stejného počtu spojů.
Ovšem (jak jsem již psal) za jednodušší operativní řešení nepřesností při BP "svačinářem" toto na počet řidičů (ovšem ne vozů) mírně (v počtech jednotlivce dvou na linku) náročnější řešení je praktičtější = výhodnější!!!
př.2 - ano na Levského TRAM i se "svačinářem" cca 10 min. dle VJŘ stojí, ale realita je samozřejmě (kvůli zpoždění na příjezdu) kratší = nemůžeš v prozu MHD neagtivně ovlivněném IAD vypravit počet spojů "naknop" přesně.
Čili, tak jako tak ve VJŘ musí být vůle a tedy ani "čekání vozu na řidiče" není ve skutečnosti negativem způsobeným BP vybíraným pomocí "svačináře"!
PS: Rozdíl mezi BP "dělením od vozu" a "svačinářem" může být v počtech potřebných řidičů na zajištění stejného počtu spojů.
Ovšem (jak jsem již psal) za jednodušší operativní řešení nepřesností při BP "svačinářem" toto na počet řidičů (ovšem ne vozů) mírně (v počtech jednotlivce dvou na linku) náročnější řešení je praktičtější = výhodnější!!!
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
MM: Ale je v tom rozdíl
1.příklad. 26 s pauzou na Vozovně Strašnice. Jízdní doba na Hostivař je 17 + 3 minuty obrat. To je celkem 37 minut. Ty máš ,ale pauzu jenom půl hodiny ze zákona. Na 26 je 19 pořadí a na každém ušetříš at nežeru 5 minut. To je cca jedno dolu.
2.příklad. Tvůj Braník - Modřany. to je 11 minut. Celkem tedy 25 minut. Tady by zase musela čekat souprava na řidiče.
1.příklad. 26 s pauzou na Vozovně Strašnice. Jízdní doba na Hostivař je 17 + 3 minuty obrat. To je celkem 37 minut. Ty máš ,ale pauzu jenom půl hodiny ze zákona. Na 26 je 19 pořadí a na každém ušetříš at nežeru 5 minut. To je cca jedno dolu.
2.příklad. Tvůj Braník - Modřany. to je 11 minut. Celkem tedy 25 minut. Tady by zase musela čekat souprava na řidiče.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
Právě jsem to po zatažení "na plachtě" vyčetl, ale dík.martyn píše:MMM: Smska kecá. Opticky tam bude oddělování, reálně klasický svačiny v Braníku.
Pro počet vozů je jedno, jestli řidič vybere BP mimo něj pomocí svačináře či tím, že po BP jde na jiný vůz (=je tzv. oddělen od vozu).9001 píše:MM,martyn: Osobně jsem myslel, že je cílem mít všude pauzy s oddělením protože to šetří nejvíc vozů...
Re: Výluky a jiná omezení
Tak tohle by ještě šlo, ale co lidi, kteří jsou zcela odkázáni na služebáky. Představa, že skončí směnu v 0:40 třeba ve Strašnicích a služebák jim jeden v 1:10 z Vokovic na Kladno je docela děsivá. A že tohle oddělení plánování umí o tom nepochybuj.9001 píše:MM,martyn: Osobně jsem myslel, že je cílem mít všude pauzy s oddělením protože to šetří nejvíc vozů.
g: Pochybuji. To by odbory vyletěly z kůže a docela i oprávněně. Představa, že bydlím na Jižním městě, ráno si půjdu pro tramvaj do Hloubětína a zatáhnu v poledne do Vokovic je docela děsivá.