Výluky a jiná omezení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Výluky a jiná omezení
Ono by se k tomu dala využít naše slavná mazací tram. Když už jezdí mazat, tak by případně mohla i zalévat.
Asi ne. Problém by byl, kde po trase doplňovat vodu na zalévání. Když už můžou firmy starající se o zeleň města zalévat truhlíky a záhony s květinami na ulicích, tak by mohly zalévat i ty trávníky. Asi je právě problém s tou malou vrstvou zeminy, která rychle vyschne na rozdíl od květníků či záhonů. Chce to asi denně navečer pravidelně zalévat. Takže pravidelně s autocisternou a nebo místo mazání až do noci, po večerech zalévat s případným doplňováním vody někde ve vozovnách. Teoreticky by se do toho dalo přidávat i nějaké to tekuté hnojivo?.
Asi ne. Problém by byl, kde po trase doplňovat vodu na zalévání. Když už můžou firmy starající se o zeleň města zalévat truhlíky a záhony s květinami na ulicích, tak by mohly zalévat i ty trávníky. Asi je právě problém s tou malou vrstvou zeminy, která rychle vyschne na rozdíl od květníků či záhonů. Chce to asi denně navečer pravidelně zalévat. Takže pravidelně s autocisternou a nebo místo mazání až do noci, po večerech zalévat s případným doplňováním vody někde ve vozovnách. Teoreticky by se do toho dalo přidávat i nějaké to tekuté hnojivo?.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Výluky a jiná omezení
Od věci by to nebylo, ale určitě na to nejsou peníze. Resp. po zafinancování všech "důležitějších" věcí zkrátka peníze nezbyly.Jenda1989 píše:Jestli ono by nebylo od věci
On by ten trávník potřeboval nejen zalívat, ale jaxi taky hnojit. Sám moc neporoste, protože nemá z čeho. Když se ten travní koberec pokládal, tak byl vyhnán do krásy čistě chemicky. No a doping došel, a v těch 5 cm hlíny žádné živiny nejsou.
Ale to si měl někdo rozmyslet před tím, než se ty trávníky zavedly: Bude někdo ochoten se o ty trávníky pravidelně starat, tedy zalívat a hnojit (ne jen posekat na 1 mm, aby to vydrželo co nejdíl) Ne Trávníky nebudou.
V tomhle stavu trávníky rozhodně nebudou zachycovat prach, spíš ho bude ta přeschlá hlína uvolňovat a estetično je taky v
Ale předpokládám, že zatravňování bude po RTT dál vesele pokračovat, protože aspoň jedna sezóna s pěknou travičkou musí být. Že to za rok odejde, nevadí.
Takže z toho máme náš klasický pražský kocourkov, protože když není nikdo ochoten dát peníze na řádnou péči o trávníky, tak peníze investované do jejich vzniku jsou vyhozené oknem.
Re: Výluky a jiná omezení
Jestli ono by nebylo od věci po vzoru některých měst na východě (např. Rigy či Moskvy) udělat z vyřazených tramvají pro osobní dopravu kropící tramvaje a jimi pak zavlažovat nejenom zatravněné úseky, ale i ostatní úseky tramvajových tratí. Např. v Rize dělají kropící tramvaje z vyřazených vozů T6B5SU a u nás by to mohli být např. v současné době vyřazované tramvaje T6A5.Bobik píše:Myslím, že právě v tom to je. Mezi kolejema je slabá vrstva hlíny, navíc na nějakejch "igelitech" či čem, takže ta vrstvička rychle vyschne. Zvlášť v tomhle počasí a ještě za stavu, kdy je zvykem tu trávu sekat "na ježka". Když je ta tráva delší, víc tu hlínu přikreje a ta potom tak rychle nevysychá. I když za těchto teplot je savana všude, i na normálním trávníku v parku, ona ta tráva kdovíjak hluboko kořínky taky nemá. Akorát v místech, kde je to drobet ve stínu jsou zelenější ostrůvky.XSC píše:...roste bez nějaké péče
Takže nesekat tak nakrátko a víc zalejvat. Hlavně přes den, i na tý Hradčanský, kde to sprchuje prakticky celou noc, to za chvíli vyschne.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Výluky a jiná omezení
Myslím, že právě v tom to je. Mezi kolejema je slabá vrstva hlíny, navíc na nějakejch "igelitech" či čem, takže ta vrstvička rychle vyschne. Zvlášť v tomhle počasí a ještě za stavu, kdy je zvykem tu trávu sekat "na ježka". Když je ta tráva delší, víc tu hlínu přikreje a ta potom tak rychle nevysychá. I když za těchto teplot je savana všude, i na normálním trávníku v parku, ona ta tráva kdovíjak hluboko kořínky taky nemá. Akorát v místech, kde je to drobet ve stínu jsou zelenější ostrůvky.XSC píše:...roste bez nějaké péče
Takže nesekat tak nakrátko a víc zalejvat. Hlavně přes den, i na tý Hradčanský, kde to sprchuje prakticky celou noc, to za chvíli vyschne.
Re: Výluky a jiná omezení
Zvláštní je, že když se občas objeví záběry z tratí někde na Ukrajině, tak tam jim tráva v kolejišti roste bez nějaké péče
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Výluky a jiná omezení
No když jsme u toho, tak tráva se v polopoušť změnila i před Hradčanskou, kde jsem žil v domnění, že tam je automatické zalévání.Karosák píše:A viděli jste tu bující divočinu na Evropské?To je žrádlo-tráva chcipla, tramvaje nejezdí a bodláky se šťovíkem to konečně mohly vyhnat vzhůru.
Všichni furt chtěli na kolejích trávu, tak ať se teď taky někdo stará.
Re: Výluky a jiná omezení
Když jsem to fotil tak jsem přemýšlel co mohlo požár způsobit a napadlo mě, že mohl požár způsobit kuřáka přecházející přes místo pro přecházení, který zahodil cigaretu do suché trávy (nasvědčovalo by tomu i šíření ohně od místa pro přecházení - dále oheň postupně snižoval sílu a udělal menší neplechu)von Špilberk píše:Jóó, bývaly časy, kdy kolem tratí často hořela tráva. Důvodem byly buď jiskry od parní lokomotivy nebo vlak s vagonem se zadřenými brzdami. Co bylo příčinou zde
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
Není možná, vždyť přeci tento úsek byl osázen teplomilnými stálezelenými sukulenty A viděli jste tu bující divočinu na Evropské?To je žrádlo-tráva chcipla, tramvaje nejezdí a bodláky se šťovíkem to konečně mohly vyhnat vzhůru. No, počkáme do voleb
Jinak včerejší výluka na Vršovické byla zábavná, krátká 7 byla zpestřením, ale že se v kritickém úseku Minská - Otakarova neopravily ani lokální poruchy je teda na palec dolů :-S
Jinak včerejší výluka na Vršovické byla zábavná, krátká 7 byla zpestřením, ale že se v kritickém úseku Minská - Otakarova neopravily ani lokální poruchy je teda na palec dolů :-S
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Výluky a jiná omezení
Jóó, bývaly časy, kdy kolem tratí často hořela tráva. Důvodem byly buď jiskry od parní lokomotivy nebo vlak s vagonem se zadřenými brzdami. Co bylo příčinou zde
Re: Výluky a jiná omezení
Průběžná - Kubánské náměstí
Datum a čas vzniku: 12.07.2015 14:36
Čas obnovení provozu: 12.07.2015 14:47
HZS - likvidace požáru.
http://www.dpp.cz/mimoradne-udalosti/1507121436/
Datum a čas vzniku: 12.07.2015 14:36
Čas obnovení provozu: 12.07.2015 14:47
HZS - likvidace požáru.
http://www.dpp.cz/mimoradne-udalosti/1507121436/
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
Já chápu, že to DPP to třeba nechce předělávat, kdyby se tam náhodou ještě něco změnilo, ale dejme tomu takové dva, tři dny předem by měl být standard. V řádu hodin to už vidím jako problém.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Výluky a jiná omezení
Já taky pochopil, o co jde. Je to zvláštní přístup, protože ROPID to má od DP a zveřejňuje to rovnou, kdežto DP nám to dávkuje po troškách. Takže i ta poslední výluka na Malostranské (23.7.) už na ROPIDu je a na DP ne.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
Jasně, mně šlo hlavně o to, že DPP (dejme tomu měsíc předem) o výluce ví, udělá na to (dejme tomu 14 dnů předem) výlukové JŘ, ale informování cestujících na jeho informačním kanále proběhne až 15 hodin před začátkem výluky. Mimochodem už to tam konečně dodali: http://www.dpp.cz/omezeni-dopravy/otaka ... -tramvaji/
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Výluky a jiná omezení
Už je to v sousedním vlákně: jde "pouze" o opravu železničního mostu u Otakarky. A na ropidu podrobnosti jsou.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
Za 15 hodin začíná minimálně měsíc předem plánovaná výluka Otakarova - Koh-i-noor. Jako již tradičně, na webu dpp.cz se o ní ale moc podrobností nedozvíte.
http://www.dpp.cz/omezeni-dopravy/prehl ... enci-2015/
http://www.dpp.cz/omezeni-dopravy/prehl ... enci-2015/