Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od mart337 » 20.7.2015 13:52

Ono by se k tomu dala využít naše slavná mazací tram. Když už jezdí mazat, tak by případně mohla i zalévat. :D
Asi ne. Problém by byl, kde po trase doplňovat vodu na zalévání. Když už můžou firmy starající se o zeleň města zalévat truhlíky a záhony s květinami na ulicích, tak by mohly zalévat i ty trávníky. Asi je právě problém s tou malou vrstvou zeminy, která rychle vyschne na rozdíl od květníků či záhonů. Chce to asi denně navečer pravidelně zalévat. Takže pravidelně s autocisternou a nebo místo mazání až do noci, po večerech zalévat s případným doplňováním vody někde ve vozovnách. Teoreticky by se do toho dalo přidávat i nějaké to tekuté hnojivo?.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od von Špilberk » 13.7.2015 13:50

Jenda1989 píše:Jestli ono by nebylo od věci
Od věci by to nebylo, ale určitě na to nejsou peníze. Resp. po zafinancování všech "důležitějších" věcí zkrátka peníze nezbyly. :prase
On by ten trávník potřeboval nejen zalívat, ale jaxi taky hnojit. Sám moc neporoste, protože nemá z čeho. Když se ten travní koberec pokládal, tak byl vyhnán do krásy čistě chemicky. No a doping došel, a v těch 5 cm hlíny žádné živiny nejsou. :?
Ale to si měl někdo rozmyslet před tím, než se ty trávníky zavedly: Bude někdo ochoten se o ty trávníky pravidelně starat, tedy zalívat a hnojit (ne jen posekat na 1 mm, aby to vydrželo co nejdíl) :?: Ne :?: @3632 Trávníky nebudou.
V tomhle stavu trávníky rozhodně nebudou zachycovat prach, spíš ho bude ta přeschlá hlína uvolňovat a estetično je taky v :zadnice
Ale předpokládám, že zatravňování bude po RTT dál vesele pokračovat, protože aspoň jedna sezóna s pěknou travičkou musí být. Že to za rok odejde, nevadí. :smt102
Takže z toho máme náš klasický pražský kocourkov, protože když není nikdo ochoten dát peníze na řádnou péči o trávníky, tak peníze investované do jejich vzniku jsou vyhozené oknem. :wink:

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Jenda1989 » 13.7.2015 12:11

Bobik píše:
XSC píše:...roste bez nějaké péče :-)
Myslím, že právě v tom to je. Mezi kolejema je slabá vrstva hlíny, navíc na nějakejch "igelitech" či čem, takže ta vrstvička rychle vyschne. Zvlášť v tomhle počasí a ještě za stavu, kdy je zvykem tu trávu sekat "na ježka". Když je ta tráva delší, víc tu hlínu přikreje a ta potom tak rychle nevysychá. I když za těchto teplot je savana všude, i na normálním trávníku v parku, ona ta tráva kdovíjak hluboko kořínky taky nemá. Akorát v místech, kde je to drobet ve stínu jsou zelenější ostrůvky.
Takže nesekat tak nakrátko a víc zalejvat. Hlavně přes den, i na tý Hradčanský, kde to sprchuje prakticky celou noc, to za chvíli vyschne.
Jestli ono by nebylo od věci po vzoru některých měst na východě (např. Rigy či Moskvy) udělat z vyřazených tramvají pro osobní dopravu kropící tramvaje a jimi pak zavlažovat nejenom zatravněné úseky, ale i ostatní úseky tramvajových tratí. Např. v Rize dělají kropící tramvaje z vyřazených vozů T6B5SU a u nás by to mohli být např. v současné době vyřazované tramvaje T6A5.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Bobik » 13.7.2015 6:40

XSC píše:...roste bez nějaké péče :-)
Myslím, že právě v tom to je. Mezi kolejema je slabá vrstva hlíny, navíc na nějakejch "igelitech" či čem, takže ta vrstvička rychle vyschne. Zvlášť v tomhle počasí a ještě za stavu, kdy je zvykem tu trávu sekat "na ježka". Když je ta tráva delší, víc tu hlínu přikreje a ta potom tak rychle nevysychá. I když za těchto teplot je savana všude, i na normálním trávníku v parku, ona ta tráva kdovíjak hluboko kořínky taky nemá. Akorát v místech, kde je to drobet ve stínu jsou zelenější ostrůvky.
Takže nesekat tak nakrátko a víc zalejvat. Hlavně přes den, i na tý Hradčanský, kde to sprchuje prakticky celou noc, to za chvíli vyschne.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od XSC » 12.7.2015 21:34

Zvláštní je, že když se občas objeví záběry z tratí někde na Ukrajině, tak tam jim tráva v kolejišti roste bez nějaké péče :-)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od von Špilberk » 12.7.2015 18:04

Karosák píše:A viděli jste tu bující divočinu na Evropské?To je žrádlo-tráva chcipla, tramvaje nejezdí a bodláky se šťovíkem to konečně mohly vyhnat vzhůru.
No když jsme u toho, tak tráva se v polopoušť změnila i před Hradčanskou, kde jsem žil v domnění, že tam je automatické zalévání.
Všichni furt chtěli na kolejích trávu, tak ať se teď taky někdo stará. :evil:

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od petr91 » 12.7.2015 17:48

von Špilberk píše:Jóó, bývaly časy, kdy kolem tratí často hořela tráva. Důvodem byly buď jiskry od parní lokomotivy nebo vlak s vagonem se zadřenými brzdami. Co bylo příčinou zde :?: 8-)
Když jsem to fotil tak jsem přemýšlel co mohlo požár způsobit a napadlo mě, že mohl požár způsobit kuřáka přecházející přes místo pro přecházení, který zahodil cigaretu do suché trávy (nasvědčovalo by tomu i šíření ohně od místa pro přecházení - dále oheň postupně snižoval sílu a udělal menší neplechu)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Karosák » 12.7.2015 17:47

Není možná, vždyť přeci tento úsek byl osázen teplomilnými stálezelenými sukulenty =P~ A viděli jste tu bující divočinu na Evropské?To je žrádlo-tráva chcipla, tramvaje nejezdí a bodláky se šťovíkem to konečně mohly vyhnat vzhůru. No, počkáme do voleb :-D
Jinak včerejší výluka na Vršovické byla zábavná, krátká 7 byla zpestřením, ale že se v kritickém úseku Minská - Otakarova neopravily ani lokální poruchy je teda na palec dolů :-S :-(

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od von Špilberk » 12.7.2015 17:30

Jóó, bývaly časy, kdy kolem tratí často hořela tráva. Důvodem byly buď jiskry od parní lokomotivy nebo vlak s vagonem se zadřenými brzdami. Co bylo příčinou zde :?: 8-)

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od petr91 » 12.7.2015 16:02

Průběžná - Kubánské náměstí
Datum a čas vzniku: 12.07.2015 14:36
Čas obnovení provozu: 12.07.2015 14:47
HZS - likvidace požáru.
http://www.dpp.cz/mimoradne-udalosti/1507121436/
#-o
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od kruťák » 10.7.2015 17:18

Já chápu, že to DPP to třeba nechce předělávat, kdyby se tam náhodou ještě něco změnilo, ale dejme tomu takové dva, tři dny předem by měl být standard. V řádu hodin to už vidím jako problém.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od von Špilberk » 10.7.2015 16:51

Já taky pochopil, o co jde. Je to zvláštní přístup, protože ROPID to má od DP a zveřejňuje to rovnou, kdežto DP nám to dávkuje po troškách. Takže i ta poslední výluka na Malostranské (23.7.) už na ROPIDu je a na DP ne.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od kruťák » 10.7.2015 16:24

Jasně, mně šlo hlavně o to, že DPP (dejme tomu měsíc předem) o výluce ví, udělá na to (dejme tomu 14 dnů předem) výlukové JŘ, ale informování cestujících na jeho informačním kanále proběhne až 15 hodin před začátkem výluky. Mimochodem už to tam konečně dodali: http://www.dpp.cz/omezeni-dopravy/otaka ... -tramvaji/

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od von Špilberk » 10.7.2015 13:25

Už je to v sousedním vlákně: jde "pouze" o opravu železničního mostu u Otakarky. A na ropidu podrobnosti jsou. 8-)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od kruťák » 10.7.2015 13:09

Za 15 hodin začíná minimálně měsíc předem plánovaná výluka Otakarova - Koh-i-noor. Jako již tradičně, na webu dpp.cz se o ní ale moc podrobností nedozvíte.

Obrázek

http://www.dpp.cz/omezeni-dopravy/prehl ... enci-2015/

Odpovědět