Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 115
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od -KUBI- » 10.4.2017 20:23

http://www.dpp.cz/mimoradne-udalosti/1_1533/

V esíčku za sjezdovou výhybkou chybí cca 15 cm hlavy levé kolejnice. Ten vrchol křižovatky si koledoval o nějaký malér už delší dobu a jeho čas právě nadešel. V nedobré kondici je jak samotné esíčko, tak i sjezdová výhybka a když jsem šel kolem místa dnešní havárie, všiml jsem i propadlé dlažby hned u kolejnice o dalších 10 metrů vedle.

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od honza z Mo » 23.3.2017 11:31

.. a proč se nespojila třeba 8 - 25 a 14 - 16. Zejtra mám 16-25 a myslim, že to bude strašně dlouhý půlkolo ( natož celý kolo)- né že by mi to vadilo.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2037
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Petrpes » 23.3.2017 8:05

A přestávky by šly udělat jenom na polookružní 25 (Hradčanská)...
8 má z Hradčanské krátkou trasu a malé obratiště, aby vyšla pauza.
14 na Spořilov nemá vůbec kde...
16 leda Anděl, ale na Kotlářku je málo času...

K tomu nevychází proklad 10/16 a další věci, čili toto řešení výluky U Balabenky asi nebude špatné ;)

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 169
Registrován: 26.4.2007 16:16

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Polaanek » 22.3.2017 17:52

Však je pouze jeden směr, polookružně.

Tak ještě lépe barevně (jako MMM)

S převlékáním, jak je výluka:

8 -> 14
...Invalidovna – Palmovka (v ul. Sokolovské) – U BALABENKY – Palmovka (v ul. Na Žertvách) – (dále jako linka 14) - Palmovka (na předmostí Libeňského mostu) - Libeňský most...

14 -> 8
...Libeňský most – Palmovka (v ul. Zenklově) – Palmovka (v ul. Sokolovské) – U BALABENKY – Palmovka (v ul. Na Žertvách) – (dále jako linka 8) Palmovka (v ul. Zenklově) - Invalidovna...

Prohodíme barvičky a tradá...

8
...Invalidovna – Palmovka (v ul. Sokolovské) – U BALABENKY – Palmovka (v ul. Na Žertvách) – (dále jako linka 8) Palmovka (v ul. Zenklově) - Invalidovna...

14
...Libeňský most – Palmovka (v ul. Zenklově) – Palmovka (v ul. Sokolovské) – U BALABENKY – Palmovka (v ul. Na Žertvách) – (dále jako linka 14) - Palmovka (na předmostí Libeňského mostu) - Libeňský most...

Projely nám okolo 2 vlaky, a přijela jednou 8 a 14 a odjela jednou 8 a 14.
Dtto 16 a 25.
Nic jsem neušetřil ani nepřidal, jen se nemuselo převlíkat...

Kde tedy dělám chybu v úvaze dle Vás? Kde se ušetřilo?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4390
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Bobik » 22.3.2017 16:10

Polaanek píše:Ano, ale počty nevychází.....
Protože pořád urputně počítáš jenom jeden směr. :D

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Zastávka na znamení 142.

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Jakub » 22.3.2017 13:29

Dobře, no. Myslel jsem to trochu obecněji. Bod pro Vás. U polookružní linky se pak ale na cestu zpátky špatně zajišťuje proklad (čekáním na správný čas bych mohl zdržet například spoj té druhé linky, na kterou to při dobrém návrhu můžu krásně napojit), navíc se pak na cestu zpátky přenáší i zpoždění (i když tomu se nevyhneme ani u řetězené linky). Ale v tomhle konkrétním případě by se ještě určitá úspora dala hledat u nájezdových a zatahovacích tras. "Druhé konce" těch linek vypravoval právě Hloubětín, který je teď odříznutý. Vyjíždět na Palmovku z jiných vozoven (krom Žižkova) už může představovat i docela dlouhou nájezdovou trasu. Tímhle řešením už na trasu najíždím po trase té druhé linky, takže jedu alespoň nějak systémově a pro veřejnost pochopitelně (a nejsem si teď jistý, zda se taky za výjezdy/zatažení neplatí jinak, než za jízdu po trase linky).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 22.3.2017 12:51

Jakub píše:Každé lince odpadne jedna konečná, kde by byla alespoň malá pauza (na dorovnání do času a vyčkání na správný čas odjezdu do prokladu). Kvůli dorovnání do času je to často spíš fixní čas, než že by to bylo v závislosti na délce linky. Takže u každé dvojice linek se ušetří 2 takové pauzy, což nějaké pořadí (zpravidla alespoň jedno pořadí na každou linku) ušetří.
Pokud máte polookružní linku, tak žádná pauza není. :wink: Viz stará 21 přes Národní divadlo a Myslíkovu a nebo právě výlukové přes Palmovku pár let zpět

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Zastávka na znamení 142.

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Jakub » 22.3.2017 12:12

Každé lince odpadne jedna konečná, kde by byla alespoň malá pauza (na dorovnání do času a vyčkání na správný čas odjezdu do prokladu). Kvůli dorovnání do času je to často spíš fixní čas, než že by to bylo v závislosti na délce linky. Takže u každé dvojice linek se ušetří 2 takové pauzy, což nějaké pořadí (zpravidla alespoň jedno pořadí na každou linku) ušetří.

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 169
Registrován: 26.4.2007 16:16

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Polaanek » 22.3.2017 7:41

Ano, ale počty nevychází. Příklad pro zjednodušení - interval 10 minut:

Každých 10 minut přijede a hned odjede linka 8 -> za hodinu 6 vlaků.
Stejný interval u zbylých linek, 14, 16, 25, tedy v součtu za hodinu přijede a odjede 24 vlaků.

Převlíkáni, každých 10 minut přijede linka 8 a odjede jako linka 14 -> za hodinu 6 vlaků.
To stejné ostatní, 14 -> 8, 16 -> 25, 25 -> 16, tedy v součtu za hodinu přijede a odjede 24 vlaků.

V obou případech, přijede každá linka 6x za hodinu, odjede taky, pouze ve druhém případě se změní číslo. Počet spojů a vlaků, který přijede a odjede je stejný.
Stále tedy nechápu tu úsporu.

Co mě napadá jsou proklady. V době, kdy přijede 14, je třeba, aby kvůli prokladům odjela v danou chvíli linka 8, a opačně, u 16 a 25 nápodobně.
Ale argument, že se něco ušetří nějak nechápu - nejlépe dokažte matematicky na počtu spojů, pořadí, intervalu, atd....

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4390
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Bobik » 22.3.2017 6:38

Polaanek píše:Neb jaký je rozdíl v počtu vlaků...
Jednoduše - normální stav: přijede/odjede jedna 8 a přijede/odjede jedna 14 = přijedou/odjedou dva vlaky, zatímco při převlíkání: přijede jedna 8 a odjede jedna 14 = přijede/odjede jeden vlak.
Čili pokud se na Palmě dejme tomu v jeden čas potkají v obou směrech 8 a 14, fyzicky se tam budou vyskytovat 4 vlaky. Pokud se tam v jeden čas v obou směrech potká převlíkací 8/14, budou tam fyzicky jen 2 vlaky.

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 169
Registrován: 26.4.2007 16:16

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Polaanek » 21.3.2017 22:31

Tak to bych prosil upřesnit více, nějak mi to hlava nebere...
Neb jaký je rozdíl v počtu vlaků, když projede v běžném intervalu přes Palmovku s převlíkáním:
8 -> 14
14 -> 8
16 -> 25
25 -> 16
oproti bez převlíkání:
8 -> 8
14 -> 14
16 -> 16
25 -> 25

Tedy za jednotku času (intervalu) v obou případech každá linka jednou přijede a jednou odjede, provoz stejný...

A nižší potřebu vlaků nějak spočítat nedokážu, ale odjezdí se stejné množství spojů v obou případech, ne?
Leda že tímto způsobem vyjdou lépe přestávky, což by ale ušetřilo max. jedno pořadí (a možná ani ne) na každé lince...
Ale asi je to nějak spočítané, že je to lepší, jen ta odpověď nezní moc přesvědčivě.
demon píše:Nižší potřeba vlaků a menší provoz na Palmě.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6138
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od demon » 21.3.2017 22:21

Nižší potřeba vlaků a menší provoz na Palmě.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 395
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od slonik » 21.3.2017 21:39

Možná kvůli ne/rozhození jř, třeba to s převlíkáním vychází líp...

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 169
Registrován: 26.4.2007 16:16

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Polaanek » 21.3.2017 19:21

Při nadcházející výluce Palmovka – Balabenka mě zaujalo převlíkání 8 <-> 14 a 25 <-> 16. Proč to? Proč nejsou linky vedeny samostatně jako polookružní? Kvůli přestávkám, tedy že na některých z nich není možnost čerpat? Nebo jiný důvod?

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od kasme » 15.3.2017 15:04

Připravované rekonstrukce tramvajových tratí na Praze 8
V letošním roce by měl Dopravní podnik hl. m. Prahy uskutečnit v naší městské části několik oprav tramvajových tratí. Nejdříve by mělo proběhnout několik menších rekonstrukcí kolejových konstrukcí v blízkosti stanice metra Palmovka. Na konci března a v první polovině dubna proběhne rekonstrukce v ulici Sokolovská v úseku U Balabenky – křižovatka Balabenka. V průběhu oprav bude přerušen provoz tramvajové dopravy, která bude nahrazena náhradní autobusovou dopravou.
Od poloviny dubna do konce května budou rovněž rekonstruovány tramvajové trati v ulicích Na Žertvách a U Balabenky, v červnu v ulici Sokolovská v úseku Zenklova – U Balabenky a v červenci v ulici Zenklova v úseku Sokolovská – Na Žertvách. Tyto opravy si vyžádají přerušení tramvajové dopravy a po dobu jejich průběhu bude prodloužena linka 6 na Nádraží Libeň. V době výluky tramvajové dopravy v ulicích Na Žertvách a U Balabenky pojedou tramvaje po objízdných trasách ulicemi Zenklova a Sokolovská a při přerušení tramvajového provozu v ulici Zenklova v úseku Sokolovská – Na Žertvách budou tramvajové linky vedeny ulicemi Na Žertvách, U Balabenky a Sokolovská.

https://www.praha8.cz/Pripravovane-reko ... e-8-1.html

Odpovědět