Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Bobik » 02.11.2010 22:53

No co, no - slavně zavedli "Metrolinky" a zjistilo se že to nefunguje (taky nemohlo), tak zavádí opičárny typu malá/velká 17 bo cokoli jiného by mohlo vypadat jako přiznání chyby. :roll: Osobně jsem pro zachování (obnovení) bývalého stavu typu 22/23 (a ke kterému se to zas stejně vrací, viz 17). Nedochází ke zbytečnému matení lidí a jejich poskakování po ostrůvku při luštění kam až to vlastně jede.
Zvýšených nákladů se nebojím, když to bude fungovat jak má - čili nebude se měnit linkové vedení 3x do roka - tak žádný navíc nebudou (ušetří se, odpadnou 2 změny ročně :lol: ).

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Jakub » 02.11.2010 22:47

K těm jezevčíkům ve vozech, zahlédl jsem dnes nějakou designově novou variantu připomínající výrazně více mapky od MŠ a nevypadá to vůbec špatně.
Pro pawla: Pokud vím, tak na jezevčících už je nějakou dobu u metrolinek (kupříkladu ta 17) vyznačen tučněji úsek souběhu obou 17, kde je kratší interval. Potom by jakákoliv změna konečné (a tudíž i změna úseku s kratším intervalem) měla stejně za následek tisk nového jezevčíka, tedy tento argument jde také mimo.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od XSC » 02.11.2010 22:37

pawel píše:XSC: model "22/23" ale nabízí jen 2 statické varianty. pásmování má naopak možnosti nepřeberné. například může část spojů v určité denní doby končit na kub.n., jiná na radoš., jiná v NH. z druhé strany zase může alternovat malovanka, vypich a BH. to vše se může měnit třeba jednou za pár let nebo i častěji, podle poptávky i peněz, a to bez jediné změny LV! stejně jako v případě metra.

další příklad: co uděláš, když najednou nebudou peníze na všechny 17/27 až do modřan? budeš muset změnit LV, protože např. 27 bude zkrácena do braníka. v případě M17 tento problém odpadá. nebo se zkrátí do braníka jen spoje v dopol. sedle. pak budeš muset linku 27 provozovat jen v tuhle dobu, nebo dát jí ofic. i konečnou v braníku. budeš muset upravovat jezevčíky, psát do nich vysvětlivky, že tato linka jezdí jen tehdy a tehdy atd... špatně.
Já v tom zas tak velký rozdíl nevidím. Ano, ten případ, kdy mám na trase víc možných ukončení, je s rozdílným číslováním problematický. Ale v Praze se jedná o trasy provozované mnoho let, takže vybrat konečné není takový problém, zátěž tras se moc nemění. Jízdní řády stejně budu muset měnit a v případě pásmování s více ukončeními bude JŘ plný poznámek, které ho znepřehlední. Ohledně map LV - současná pražská praxe, kdy v tramvajích visí LV, které stejně neplatí, protože v něm nejsou často zahrnuty ani dlouhodobé výluky, je stejně špatná. Jestliže tedy jednou za rok změním LV, vytištění map by neměl být problém - fakticky by se měly tisknout častěji, neměly by v nich být zahrnuty jen krátkodobé výluky.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od pawel » 02.11.2010 22:22

MŠův příklad "Pokud by to mělo číslo 27, každý by to pochopil" je nesmysl - fakticky by nejelo nic, stejně jako v případě pásma. lidé by rozhodně neměli víc pochopení, nadávali by naopak úplně stejně, jako nadávali na malovance po příjezdu třetí 23 v řadě. tohle rozhodně není argument pro. zkuste přijít s něčím lepším.

stabilita a přehlednost linkového vedení i v případě dílčích korekcí je pro mě zásadní argument. zastánci 23, 27, 34 apod. nic takového nenabízejí. snad jen to, že je zábavné to fotit. a zejména tehdy, když se každý druhý rok čachruje s trasou kvůli drobným omezením/navýšením vozokm - viz neustálé drobné proměny konečných linek 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 14, 15, 19, 21, 24, 25. ne nadarmo spadá většina z nich do kategorie připrcávek.

XSC: model "22/23" ale nabízí jen 2 statické varianty. pásmování má naopak možnosti nepřeberné. například může část spojů v určité denní doby končit na kub.n., jiná na radoš., jiná v NH. z druhé strany zase může alternovat malovanka, vypich a BH. to vše se může měnit třeba jednou za pár let nebo i častěji, podle poptávky i peněz, a to bez jediné změny LV! stejně jako v případě metra.

další příklad: co uděláš, když najednou nebudou peníze na všechny 17/27 až do modřan? budeš muset změnit LV, protože např. 27 bude zkrácena do braníka. v případě M17 tento problém odpadá. nebo se zkrátí do braníka jen spoje v dopol. sedle. pak budeš muset linku 27 provozovat jen v tuhle dobu, nebo dát jí ofic. i konečnou v braníku. budeš muset upravovat jezevčíky, psát do nich vysvětlivky, že tato linka jezdí jen tehdy a tehdy atd... špatně.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od XSC » 02.11.2010 22:01

pawel píše:stejně tak je možné pásmovat M22 podle potřeby/peněz. a taky je možné být daleko kreativnější - např. omezit jen dopolední sedla, jen víkendy, večery nebo naopak jen špičky apod..
To samé můžu udělat přece i s 22/23. Jen převlíknu, což je v době elektronických transparentů záležitost kliknutí.

TK_
Uživatel
Příspěvky: 28
Registrován: 20.7.2010 20:27
Bydliště: Střešovice

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od TK_ » 02.11.2010 21:45

Stačí si uvědomit, že MHD je tu primárně pro lidi (kterých je 50% podprůměrně inteligentních), a že rozdělení podle čísla vyřeší ten WTF faktor, kdy nahoru jede 17ka, ale jen někdy.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.11.2010 21:38

Samozřejmě bude realitou, že se naopak 23 a 13 obnoví :-). Mimochodem, při velkých potížích tramvají v centru bylo minulý týden romantické sledovat, jak na Výstavišti končila jedna 17, pak druhá, pak třetí a nakonec čtvrtá. Prostě velká 17 se zdržela na severu, vytvořila díru a lidé na Veletržní vystupovali a vystupovali a vystupovali. A nechápali, proč do kopce opravdu, ale opravdu nic nejede. Pokud by to mělo číslo 27, každý by to pochopil. Do kopce 27 nejede. Ale 17 ano, tak proč ksakru musím čekat půl hodiny, když je sedmnáctek okolo plno...

Pásmování tudíž není elegantnější, je to pasqvil...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od pawel » 02.11.2010 16:10

pásmování je daleko elegantnější, nemusím kvůli němu neustále měnit linkové vedení. zatímco s M17 můžu libovolně hýbat (vybrané spoje ukončit na výst., v kobylisích, v braníku nebo kdekoli jinde po trase) a nebude nutné měnit linkové vedení, v případě 17 a 27 se tato možnost ztrácí a každý rok dva bude nutné tisknout nové plánky podle toho, jestli zrovna jsou peníze na celou 17 do kobylis nebo ne. stejně tak je možné pásmovat M22 podle potřeby/peněz. a taky je možné být daleko kreativnější - např. omezit jen dopolední sedla, jen víkendy, večery nebo naopak jen špičky apod.

u metra to funguje stejně tak a je to daleko jednodušší. prostě vlak občas skončí už na ládví, kačerově, skalce, smích. n., ale v pláncích není třeba to zohledňovat.

27 je naprosto nesystémová zbytečnost a pokud přežije současnou výluku, pak se stejně nedožije mnoha měsíců ani let, stejně jako 23, 34 nebo 13.

TK_
Uživatel
Příspěvky: 28
Registrován: 20.7.2010 20:27
Bydliště: Střešovice

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od TK_ » 02.11.2010 13:26

Ale vždyť je to pánové něco jiného, d-23 se prodloužila na obě strany, takže najednou měla stejnou trasu jako d-22, což by bylo trošku nepraktický, žejo. No a m-17 je divná, protože polovina tramvajek se bojí jezdit do kopce, tak končí dole na Výstavišti. Ale protože se na ních na první pohled nepozná (teda pozná, má to na čele napsáno a uvnitř se to hlásí, ale to je zase jiná pohádka), tak je v celku logický ty, které se bojí, přejmenovat na d-27. Kdyby se na m-22 polovina zkrátila zase na Kubánský nebo nějak tak, tak by zase stálo za to je rozdělit na d-22 a d-23.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Karosák » 02.11.2010 13:18

Souhlasím-houslasím (proto ty housle :) ). A nebo chci zpátky d-23 :!:

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od pawel » 02.11.2010 13:14

doufám že to neprojde...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Karosák » 02.11.2010 13:12

Pecka :? to jde naprosto proti sobě, protože jsme onehdá zrušili d-23 ve prospěch m-22, že jako vůůůbec a teď zavedeme zpětně totéž, akorát s jinými čísly a v jiné části Prahy, bingo :!: . Teď nehodnotím co je lepší, ale nemohu se zbavit dojmu, že tu někdo naprosto netuší co se ním děje :-({|=

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od MOp » 02.11.2010 13:03

Protože v březnu bylo požádáno o licenci (uvažovalo se, že bude dětská 17 přečíslována na 27). No a ted se po ní šáhlo. Třeba i chvíli zůstane, kdo ví..

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od gabuliatko » 02.11.2010 13:03

Trucpodnik proti nejmenované Regionální organizaci a Metrolinkám z jejich dílny.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Karosák » 02.11.2010 12:53

dpp.cz uvádí k výluce na nábřeží E. Beneše: ,,Bude dočasně zavedena nová tramvajová linka 27."
Může ten haluz někdo objasnit :?: Z:idea: Proč to nemůže být 37 :?: Z důvodu, že linku 17 nenahrazuje, ale doplňuje :?:
Děkuji.

Odpovědět