Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 13.8.2011 23:42

kruták: Z toho si nic radši nedělej MM myslel. Jak si správně napsal. Sice bude dodržen interval, ale nevyjde na konci pauza, takže vznikne další prostoj atd. :roll: Než platit takovýhle ptákoviny to spíš obnovit X ka...

Bobik: Asi takhle, kdybych dělal všechno podle toho co nám říkají na školení, tak nejsem tam kde jsem. Tady to chce použít trochu selský rozum a hlásit to co je opravdu potřeba.

chemik: Ano, ale tam je to do obou směrů. A asi hlavně zaleží na způsobu podání. Tvůj je naprosto profesionální. =D>

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od chemik » 13.8.2011 23:37

MM-Mikulovsky píše: Osobně by se mi líbilo (a nový APEX v 15T by to snad dokázal, díky násobně většímu displey, zobrazit - jen mu dodat data) vědět odchylku od JŘ spoje před a za mnou, díky čemuž bych dokázal snadno udržovat co nejpravidelnější dopravu = nejrovnoměrnější interval mezi spoji. Jenže jinak než automaticky (např. po PD) chtít zjistit ona data je nesmyslné a neproveditelné.
Šmarja k čemu by ti to bylo? Mě jako řidiči pravidelnost/nepravidelnost dopravy může bejt celkem ukradená a ani mi nepřísluší se o to starat. To je věc PDT, jak si to zorganizuje...

Pokud jde o to hlášení závad na tramvajové dráze. Přijel jsem na Lehovec s linkou 3. Na lehovci zablokovaný výhybky. Chtěl jsem to nahlásit, leč než jsem se k tomu dostal, přišel kolega a díky zakecání se jsem na to zapomněl. Za další kolo jsem přijel na Lehovec - výhybky stále zablokované. Ohlásil jsem to proto na modrého dispečera, relace z mé strany probíhala asi takto: "hlásim trvale zablokované výhybky číslo XXX ve smyčce lehovec. Předpokládám, že už to někdo oznamoval, ale pro jistroru volám taky". Dispečer: "rozumim, výhybky ve smyčce lehovec jsou trvale zablokovaný, nevíme o tom, zjednáme nápravu, konec"...
tolik k tomu volání na PDT

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od kruťák » 13.8.2011 23:28

MM-Mikulovsky píše:Osobně by se mi líbilo vědět odchylku od JŘ spoje před a za mnou, díky čemuž bych dokázal snadno udržovat co nejpravidelnější dopravu = nejrovnoměrnější interval mezi spoji
Doufám, že si jenom sedím na očích. Takže (sorry za extrémní příklad) já přijdu v neděli ve 14:00 na Albertov, kde se konal 10 minutový happening, kvůli kterému byl omezen provoz tramvají a těsně mi tak ujela 24 jedoucí 13:50 dle JŘ. Jak známo, vík. interval 24 je 20 minut, tak to bych si nepřál, abys jel další pořadí ty, protože místo 14:10, bych odjel až 14:20 #-o
Další důsledek - kdyby tohle dělali všichni, tak se zpoždění jednotlivých pořadí čim dál víc zvětšuje. Stačí, když ti utečou jedny čočky.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Bobik » 13.8.2011 22:59

Jo, jenže všude, na školení hlavně, nám řikaj, ať se se vším obracíme na PD. A ona v příkladu uvedená zablokovaná vexle, byť pojížděná trvale do jednoho směru je prostě nestandardní stav výhybky, čili závada a ŘT to mají hlásit na PD. Že na to v reálu většina lidí kašle, bo to ničemu nevadí je věc druhá, správný postup je to hlásit. Takže to, že je "votravujem s kdejakou broskvovinou" není z naší hlavy. Naopak, když nebejbože k něčemu dojde, první co koho zajímá je zdali jsme informovali PD.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.8.2011 22:54

9001: Ty si sedíš na očích? Já souhlasím s:
jara píše:Já jsem asi zvláštní druh člověka. Ale co je práce dispečinku? Já myslel právě komunikace s ostatníma složkama. To s tím aby jsi nepřidělával práci tak to dopadne tak, že až budeš mít nehodu. Tak zavoláš na dispečink, pak vezmeš mobil a zavoláš do výpravny, na policii případně i RZS,HZS apod? To mě přijde trošku přehnané. Jednou ten člověk vykonává funkci dispečera. A je opravdu takový problém zvednou telefon zavolat na tramvajový dispečink a optat se, kde se nachází ta 52 co má mít čekačku a informovat řidiče zpět? Celé to je na minutu. A z mého pohledu toto je právě práce dispečinku.
Jenže podle chování některých dispečerů je přesně todleto "dělání děvčete pro všechno" řidičům!
PS: Když oni potřebují, abych něco udělal, tak je-li to možné (nejsem-li již např. někde, kde do odklonu nenajedu), tak to udělám, ale když řidiči zavolají nějakou závadu a pak slyší "co mi to voláte", tak je někde rozhodně chyba.
Ale nadruhou stranu - začínají zastávkové sloupky zobrazovat informace o reálném příjezdu nejbližších spojů. Osobně by se mi líbilo (a nový APEX v 15T by to snad dokázal, díky násobně většímu displey, zobrazit - jen mu dodat data) vědět odchylku od JŘ spoje před a za mnou, díky čemuž bych dokázal snadno udržovat co nejpravidelnější dopravu = nejrovnoměrnější interval mezi spoji. Jenže jinak než automaticky (např. po PD) chtít zjistit ona data je nesmyslné a neproveditelné.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 13.8.2011 22:21

MM-Mikulovsky píše:Jara: Naprosto s tebou souhlasím - jenže dle některých tam jejich práce je "buzerovat" řidiče a né jim "dělat děvče pro všechno".
No upřímně jestli je takhle bereš, tak se pak nediv, že tě pošlou do míst kde slunce nesvítí. Pokud obou stranám nedojde, že jsou tým a každý má svoje místo, tak to skončí blbě. Takže když si z nich řidič dělá děvče na všechno a prudí s naprostýmí broskovinama( že MM) a dispečer bude jenom prudit, tak to bude pořád na nic.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.8.2011 21:39

Jara: Naprosto s tebou souhlasím - jenže dle některých tam jejich práce je "buzerovat" řidiče a né jim "dělat děvče pro všechno".

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od jara » 13.8.2011 13:38

MM-Mikulovsky píše: Dispečink - no i věřím, že mu řekl níže uvedené, páč odpovědnost za náhradku nese JPT a jemu to přidělává práci a asi je přímo někde... (No a někdo tu už i z tramvajáků říkal, že náš vlastní PD jej dokázal seřvat za nahlášení zablokované EOV/ROV výhybky běžně pojížděné v jednom směru.)
Já jsem asi zvláštní druh člověka. Ale co je práce dispečinku? Já myslel právě komunikace s ostatníma složkama. To s tím aby jsi nepřidělával práci tak to dopadne tak, že až budeš mít nehodu. Tak zavoláš na dispečink, pak vezmeš mobil a zavoláš do výpravny, na policii případně i RZS,HZS apod? To mě přijde trošku přehnané. Jednou ten člověk vykonává funkci dispečera. A je opravdu takový problém zvednou telefon zavolat na tramvajový dispečink a optat se, kde se nachází ta 52 co má mít čekačku a informovat řidiče zpět? Celé to je na minutu. A z mého pohledu toto je právě práce dispečinku.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.8.2011 9:28

- Vozák jsem nejen viděl, ale i mobilem (mizerně) vyfotil - tu závorku jsem původně přehlédl, ale ta formulace "dostačující" je pořád dosti nejasná = klidně, že BUS stojí ve Svobodově a lidi si dojdou z pozarohu.
- Jízdní doba je větší problém DC- aby moc nezdržel čekající TRAM a ty časy jsou rovny běžnému TRAM provozu (Dvorce - vodárna 3 + vodárna - Výtoň 3) a určitě jsem ani s nočkou nejel do 30km/h, ale do 40! No a BUS to má v obou směrech delší (DC si na Výtoni zajíždí kvůli otáčení, ZC na Dvorcích zastávka nikoliv před SSZ, ale kus za ní).
- Dispečink - no i věřím, že mu řekl níže uvedené, páč odpovědnost za náhradku nese JPT a jemu to přidělává práci a asi je přímo někde... (No a někdo tu už i z tramvajáků říkal, že náš vlastní PD jej dokázal seřvat za nahlášení zablokované EOV/ROV výhybky běžně pojížděné v jednom směru.)
- Navrhované čekání na ulici u sloupku blbost - běžně v noci po odjezdu nočky DC za BUS nemá TRAM co dělat, pokud se tam fakt při první noční čekačce za ním nachází zatahující denní, tak to zase pokaňhaly na JŘ, páč BUS stojí na kolejích u dočasného ostrůvku a je nemyslitelné, aby v jednom případě zajížděl vedle něj, čímž by zablokoval jízdní pruh IAD a jím přivezení lidé to měli na do čekající TRAM DC dál než mají mít!

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od jara » 12.8.2011 23:08

Nevím jestli ti i ukazali co se přesně v jejich vozáku píše ale přijde mi informace tučným písmem
V zastávce Výtoň je v nočním provozu přestup na linku 52, dodržuj příjezd a vysvětlivka
@=v zastávce Výtoň (ve Svobodově ulici) je přestup z linky č.52 jedoucí od Palackého náměstí, vyčkejte na přestup dostačujicí. A pokud tam mám tedy mít přestup tak bud počkám na u sloupku na ulici a neblokuji tramvaje. A nebo se prostě a jednoduše spojím se svým dispečinkem ať koná to od čeho tu je. A dále nepřijde mi na dvorce 6 minut v nočním provozu uplně málo. a celkově za 20 minut se do modřan dojet dá dle mého uplně bez problému.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.8.2011 22:38

Takže jsem si právě před chvílí udělal výlet linkou X3 na konečnou v Modřanech za kolegy "gumáky", abych zjistil stav věci z jejich pohledu:
1.) Ve vozovém JŘ sice mají poznámku vyčkat TRAM jedoucí od Palackého náměstí - není však ani naznačeno (natož pořádně vysvětleno), kam ona má dojet!
2.) Včera prý jednoho kolegu při jeho prvním kole při vyčkávání vyzvonila nějaká (dle mne asi do MO z linky 7 zatahující) TRAM - volal svůj PD, a údajně mu řekli, že má odjíždět na svůj čas. Další kolo se za ním na maják pustili TRAM dispečeři, jaktože nečeká na TRAM.
3.) Oficiální jízdní doby mají vzhledem k na Podolském nábřeží umístěným DZ "30" naprosto nereálné - buď je poruší či budou mít takové zpoždění, že jim ujede na Výtoni TRAM DC a pak nevyjde v Modřanech délka BP.

Uživatelský avatar
Štěpán
Uživatel
Příspěvky: 696
Registrován: 10.10.2007 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Štěpán » 12.8.2011 17:52

Přestup DC je v pohodě. Tramvaj přijede cca 3 minuty před autobusem.

Počkat na lidi není problém a snadno si to obhájíš. Jen to musíš zavolat na dispečink. Stejně je v 99% procentech reakce: 'Chvilku počkejte a pak jeďte.' No a chvilka je velmi volný termín. Takže já třeba pak čekám tak, abych stihnul dojet včas na další přestup. Onehdá jsem čekal 7 minut navíc s 55 na Čechovově náměstí na NAD a nebyl problém.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od willyjeff » 12.8.2011 16:41

gabuliatko píše:Bohužel v DPP to teď vypadá tak, že bez pokynu nemůžeš nic. A teď si vyber mezi logickým čekáním na tramvaj a buzerací proč si odjel pozdě. DC tramvaj 52 na autobus čeká (pozná nějak že autobus už přijel)?
Stejně jako na mnoha jiných garantovaných přestupech ho vidí řidič v zrcátku.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od gabuliatko » 12.8.2011 16:31

Bobik píše:No je možný, že tam nějaká "systémová chyba" možná bude, neboť při jakési výluce v minulosti (už nevím a je to nepodstatné) ve VJŘ tram garantovaný přestup byl, nicméně bus tam nic takového neměl. #-o Každopádně furt je to o lidech a i když tam nic nemá a jezdí náhradku, předpokládám že normálnímu člověku dojde, že by asi počkat mohl a měl.
Bohužel v DPP to teď vypadá tak, že bez pokynu nemůžeš nic. A teď si vyber mezi logickým čekáním na tramvaj a buzerací proč si odjel pozdě. DC tramvaj 52 na autobus čeká (pozná nějak že autobus už přijel)?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od willyjeff » 12.8.2011 14:47

Se systémovou chybou si buďte jistí! V pátečních jízdních řádech má 24/3 psané BP na Palmovce. Jenže nějak plánovači směn zapoměli nějakému svačináři to pořadí přiřknout, takže řidička přijela na Palmovku a svačinář nikde. Vyjela tedy záloha.

Odpovědět