Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 28.2.2007 22:32

pan Vedoucí píše:Bohuzel nesouhlasim, to neni ta spravna myslenka. Radnice to nepochopi a auta z centra jen tak nezmizi. Nutne je se zamerit na to, proc ta auta do centra jezdi. Je to tranzit? Je to mistni obsluha? Rezidenti?

Naopak je nutne, aby veskere systemy fungovaly v koexistenci. Nejlepe paralelni ulice - v jedne MHD, v druhe IAD - priklad Opletalova x Jindrisska.
No tohle není špatná myšlenka =D>

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 28.2.2007 22:22

jara píše:Ona to pochopí i radnice. Ted se otevře náměstí republiky. A předpokladám, že si tam tramvaje zvyknou na lidi a lidi zvyknou na tramvaje a pak již nebude problém provést tramvaje přes příkopy a následně přes václavák. A bude se moci zrušit IAD do centra a vše nahradí tramvaje. Docela bych i přivítal, kdyby to opravdu tak dopadlo ale toho se ani já nedožiju.
Bohuzel nesouhlasim, to neni ta spravna myslenka. Radnice to nepochopi a auta z centra jen tak nezmizi. Nutne je se zamerit na to, proc ta auta do centra jezdi. Je to tranzit? Je to mistni obsluha? Rezidenti?

Naopak je nutne, aby veskere systemy fungovaly v koexistenci. Nejlepe paralelni ulice - v jedne MHD, v druhe IAD - priklad Opletalova x Jindrisska.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 28.2.2007 22:00

jara píše:Ona to pochopí i radnice. Ted se otevře náměstí republiky. A předpokladám, že si tam tramvaje zvyknou na lidi a lidi zvyknou na tramvaje a pak již nebude problém provést tramvaje přes příkopy a následně přes václavák. A bude se moci zrušit IAD do centra a vše nahradí tramvaje. Docela bych i přivítal, kdyby to opravdu tak dopadlo ale toho se ani já nedožiju.
Jen to další zvoní krám do cnetra už ne... :(

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 28.2.2007 21:46

pan Vedoucí píše:Evropská města pochopila, že toto není ten správný trend. Pochopila, že správné je snažit se naopak povrchovou dopravu více zatraktivnit, pomocí preferenčních opatření ji zrychlit a nabídnout tak alternativu podpovrchové dopravě.

Bohužel to je fakt, který KM a mnozí ostatní stále nedokážou pochopit.
Ona to pochopí i radnice. Ted se otevře náměstí republiky. A předpokladám, že si tam tramvaje zvyknou na lidi a lidi zvyknou na tramvaje a pak již nebude problém provést tramvaje přes příkopy a následně přes václavák. A bude se moci zrušit IAD do centra a vše nahradí tramvaje. Docela bych i přivítal, kdyby to opravdu tak dopadlo ale toho se ani já nedožiju.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 28.2.2007 21:24

pan Vedoucí píše:Když my se zde stále točíme v tom jednom a tom samém - Káemově axiomu, že metro je všespásné.

Pakliže zakážeme či omezíme v centru tramvajovou dopravu, projeví se to následovně - stoupne strmě IAD a ulice v centru, kde původně jezdila tramvajová doprava se totálně zahltí. Pakliže bychom přistoupili i k jejímu vymístění, nastane krize na několika místech najednou a centrum se bude vylidňovat daleko více, než je tomu v současnosti. Ale to je KMův cíl.

Evropská města pochopila, že toto není ten správný trend. Pochopila, že správné je snažit se naopak povrchovou dopravu více zatraktivnit, pomocí preferenčních opatření ji zrychlit a nabídnout tak alternativu podpovrchové dopravě.

Bohužel to je fakt, který KM a mnozí ostatní stále nedokážou pochopit.
Metro je to nejlepší co tady je, už poněkolikáte viděli jsme to o povodních... Povrchová doprava v Paříži existuje pouze v podobě autobusů a tří linek rychlodráhy, to má opodstatnění vše je jinak podzemí a jak to cvrká... Paříž mě skutečně MHD unesla... I když tam je to socka, v metru jsem za celých deset (?) dní nezažil vyloženě kravaťáky spíš takovou sřední vrstvu a lůzu :wink:
Nejde o to zrušit tramvaje v centru, ale spíše je trošku rozuměji upravit. Mělo by být více napaječů na metro, protože skutečně mě nudí nastupovat na Karlově náměstí do plných tramvají jakýmkoliv směrem, spousta lidí se skutečně metrem prováží zbytečně, dělají to důchodci. Na Pavláku se mi taky ani náhodou nestane, že bych si sedl, je to většinou dobytčák... To není kultura cestování. Příklad, ze Špejcharu by se na každou větev dala dát jedna linka ve dvojici od metra, víš co tam vystupuje z metra lidí??? A co ti přijede narvaná 1, 26, 25.... skutečně toto není úroveň nějakého cestování.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 28.2.2007 21:18

Yvona píše:Naschvály neděláme, jen pochopop, že na Prahu je nás moc, a nemáme v pácu uhlídat přestupy. Někdy to ze strany řidiče bolí, že nemá možnost prostě nechat přestoupit lidi, ale musíš pochopit ze strany zákaznické, že vezeš lidi a ti nemohou být biti za to, že přijede nečekaně za mě jiné číslo tramvaje. Je důležité pochopit věci oboustranně, ne jen jednostranně.
I mě jako kaštánka štvou věci v tram, ale vím, jaké to je z té pozice řidiče. A to Ty a Tobě podobní s velkou vehemcí nechtějí pochopit.
Já mluvím o sjíždění například 4 a 16 na Palačáku, kde se s oblibou podjíždíte i když o tom víte pak se navzájem zdržujete ve Štěpánské, oblíbené najíždění do křižovatky na Hradčanské směr Chotkovy sady, Palmovka je taky vypečená, to mluvím pouze o tom co si pamatuji...

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 28.2.2007 21:05

Když my se zde stále točíme v tom jednom a tom samém - Káemově axiomu, že metro je všespásné.

Pakliže zakážeme či omezíme v centru tramvajovou dopravu, projeví se to následovně - stoupne strmě IAD a ulice v centru, kde původně jezdila tramvajová doprava se totálně zahltí. Pakliže bychom přistoupili i k jejímu vymístění, nastane krize na několika místech najednou a centrum se bude vylidňovat daleko více, než je tomu v současnosti. Ale to je KMův cíl.

Evropská města pochopila, že toto není ten správný trend. Pochopila, že správné je snažit se naopak povrchovou dopravu více zatraktivnit, pomocí preferenčních opatření ji zrychlit a nabídnout tak alternativu podpovrchové dopravě.

Bohužel to je fakt, který KM a mnozí ostatní stále nedokážou pochopit.

Yvona

Příspěvek od Yvona » 28.2.2007 20:38

DJ LA DÉFENSE píše:No ono je i těžké, když si děláte neaschvály a podjíždíte se na křižovatkách. Ale tohle asi není ten případ.
Naschvály neděláme, jen pochopop, že na Prahu je nás moc, a nemáme v pácu uhlídat přestupy. Někdy to ze strany řidiče bolí, že nemá možnost prostě nechat přestoupit lidi, ale musíš pochopit ze strany zákaznické, že vezeš lidi a ti nemohou být biti za to, že přijede nečekaně za mě jiné číslo tramvaje. Je důležité pochopit věci oboustranně, ne jen jednostranně.
I mě jako kaštánka štvou věci v tram, ale vím, jaké to je z té pozice řidiče. A to Ty a Tobě podobní s velkou vehemcí nechtějí pochopit.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 28.2.2007 20:31

Yvona píše:16tka má na Želvě kontrolák, a pak až na Štěpánské, a také se to musí v hlavičce vypočítat. Jde jen o cvik a praxi, jako v každém jiném zaměstnání ( i když nezazlívám, že se to vymkne z rukou).Mimochodem my máme 16tky o víkendu a takové předjetí linky 4 z Johna Masaryka a my čekajíc v Blanické ul.na SSZ se 16tkou nám dává 5minut zpoždění do Bráníka.
Taková je realita.
y
No ono je i těžké, když si děláte neaschvály a podjíždíte se na křižovatkách. Ale tohle asi není ten případ.

Yvona

Příspěvek od Yvona » 28.2.2007 20:30

Káem píše:Petr: No pěknej výpočet, ale: ......
Káeme, pražská tramvajová síť je jedna z nejobsáhlejších v Evropě.
Nelze v době jezdících šejdrů uskpokojit přestupy atd.
Já Tě někdy nechápu, přiznám se, proč nejdeš tedy zaměstnáním změnit tuto situaci. V DP, i když se to nezdá, se obsazují stále administrativní vlivná místa. A dle Tvých slov se cítíš přírostkem pro dobročinnost a možnsti vyjít vstříc našim zákazníkům, tak proč nepřesedneš z finančnictví na dopravu?
Je lepší měnit přímo na bojišti, nežli tlachat tady o tom, co nemáš možnost momentálně změnit? Tak proto něco dělej, ale nenapadej tady ostatní diskutující. Čin je daleko věrnější společnosti, nežli slova.
Pa Yvn

Yvona

Příspěvek od Yvona » 28.2.2007 20:24

DJ LA DÉFENSE píše:Ono by pomohlo, aby kontotrolní body byli častěji. Pomohlo by to lidem a i řidičům, nepamtuji si už přesně jak to bylo, ale mám odjem, že 11 měla kontrolní body snad na Floře a pak až na Pavláku, to je skutečně daleko a je to zlo.
16tka má na Želvě kontrolák, a pak až na Štěpánské, a také se to musí v hlavičce vypočítat. Jde jen o cvik a praxi, jako v každém jiném zaměstnání ( i když nezazlívám, že se to vymkne z rukou).Mimochodem my máme 16tky o víkendu a takové předjetí linky 4 z Johna Masaryka a my čekajíc v Blanické ul.na SSZ se 16tkou nám dává 5minut zpoždění do Bráníka.
Taková je realita.
y

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 28.2.2007 19:50

Petr píše:Řekl bych, že dikce JŘ mluví jasně. . A s ohledem na fakt, kolik spojů tramvají jezdí dle jízdního řádu (a že je to okolo 89% vypravených vlaků) je tvá poznámka mimo mísu. Já ti položil na stůj prokazatelná informace, že i s tím čekáním na každé křižovatce u tramvají a odsejpáním v metru získáváš POUHÉ čtyři minuty.
Petře, jen bych se zeptal, zda 89 % je průměr za všechny časové období nebo se týká špiček pracovních dní, kdy je situace nejhorší :?:
Domnívám, že to příznivé skóre způsobují hlavně sedla, polonoci a víkendy, kdy se téměř vždy jezdí na čas. Ve špičce se podle mne na čas jezdit příliš nedá, například dnes jsem na Holešovicích čekal téměř čtvrt hodiny na dvanáctku. Bohužel chybějící preference dělá své :roll:

Podle mne jsou chvíle, kdy i ty čtyři minuty jsou rozhodující :wink: když můžete zamáčknout budít až na druhý pokus, když jsi ráno můžete dát v klidu šálek kávy/čaje, když přijdete včas práce, když můžete být ještě pár neopakovatelných okamžiků navíc s milovaným člověkem... jakou cenu pak mají ty čtyři minuty? 8-)

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 28.2.2007 19:50

Petr: No pěknej výpočet, ale: Na 29 minutách jsme tedy ušetřili 4 minuty, což je 1/7 neboli 14%. Viděno takto je to docela dost. Chtěl bys mít +14% třeba plat , nebo se za to taky pěkně poděkuješ? No a pak jsi tam vykouzlil 5 minut nestíháním přestupů. takže možná budeme mít 9 minut. A to už je 30%. A nakonec si představ, že s tou tramvají pojede Akribius (Akribie, promiň). Tak to máme tramkou skoro dvojnásobek. Vidíš jak je to relativní? :-) A tos neuvažoval, že nebudu samozřejmě čekat na 24, ale odjedu i 7.
Relativní je i to, kdy použít bagr a kdy luxus. Večer, kdy jezdí málo lidí, bych asi taky jel 24, zejména , když bych na ní šel na čas. Přes den , kdy je všude plno bych použil metro, především proto, aby mi nehrozilo, že v Urxový se to zasekne a daleko všude.
Relativní je i to co použije dopravce: Když bude silnej přepravní proud, je nesmysl cpát tramky do int. takového, aby byly na dohled, ale je lepší (ekonomicky) jednou za 5 minut to odvézt kapacitní rychlou dopravou železničního typu (metrem, aby bylo jasno)
No a o povodních se právě ze Smíchova a Dejvic ukázalo, že už se to bez metra neodveze. Při stávkách se naopak ukázalo, že s vypětím sil by busy a metro uměly.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 28.2.2007 19:49

Yvona píše:Koukám na vaši debatu o Dorisu a podobně.
Přiznám se veřejně, co se týče předjetí:
Zastávka, kde jezdí má vozovna: s linkou 1 Spojovací - výjezd, a Kubáň s 19tkou, tam mám předjetí do 10ti sekund. Z jednoho důvodu, nechápu, proč bych měla čekat další minutu a něco na další SSZ a čelit předjetí ostatních linek (19tka = 26 na Průběžné=zdržení na Želvě, 1ka = zdržení na Krejcárku a na SSZ Horní Palma, přejdetí od linek jedoucích z ostatních směrů na Palmě=Petřiny 5-6minut zpoždění), když mohu vyjet o něco dříve, byť je to pár sekund a cestující dovézt včas tam, kam potřebují.
Já to beru, jako vstřícnost zákazníkům, a kdyby oni věděli, že riskuji tím finanční postih. Ale bylo by dobré, kdyby DP už konečně pochopil, že "zákazník náš pán" a "Doris je jen tramvajákův kamarád" (byť někdy věrnější více, nežli sami chceme).
Ono by pomohlo, aby kontotrolní body byli častěji. Pomohlo by to lidem a i řidičům, nepamtuji si už přesně jak to bylo, ale mám odjem, že 11 měla kontrolní body snad na Floře a pak až na Pavláku, to je skutečně daleko a je to zlo.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 28.2.2007 19:46

Petr píše:Není to lež. To si vyprošuji. Je to uvedení výstupů ze systému Doris, ano, týkající se kontrolních bodů. Jenže zase ale argumentuješ špatně. Fakt by sis to dneska měl pořádně rozmyslet než něco napíšeš. Co se týče předjetí mimo kontrolní body, ano v toleranci jezdí 65% vozů. A předjetých je něco okolo 20%, leč do jedné minuty. Ovšem to naopak nahrává tomu, že bys na té Vychovatelně byl onou 24 ještě dřív. Smůla no, holt jsou dny, kdy se nedaří a nedaří.
Já ti řikám, že na ppaíře to jsou čtyři minuty nebo kolik si to psal, ale realita vypadá jinak a je to více!!! Tudíž neobhajuj tady něco, co není pravda. 10 a 16 směr Flora mají ve špičce jet tuším (pokud se něco nemělnilo) jedna linka atři minuty na to druhá. Zásadně a pořád jezdí obě dvě za sebou a to ani jedna nejede na čas. Něco jiného mít to na papíře a jet v reálu. Každej koho znám se snaží jet metrem, neb je nejspolehlivější, narozdíl od ševců.

Odpovědět