Akribius píše:Srovnejme to s tím jak se získává energie pro pohon u busu a tramvaje a jednotku potřebnou na odvezení jednoho člověka.
Bus jezdí na naftu a exhalace při jejím spalování jsou zdraví škodlivé.A vypouštět plyny při spalování motor musí.Sice lze snižovat jejich obsah,ale zcela jen za předpokladu nespalování a tedy nehoření a nejetí:-)
Tramvaj musí jezdit na el. pohon,který se také zrovna nevyrábí čistě.Ovšem pomaličku se využívají i obnovitelné a živ. prostředí neškodné zdroje.
Ale i tak jeden autobus na 100 cestujících spálí a vypustí více plynů než tramvaj,která odveze to samé.Proudu a škodlivin,kterých je k odvozu 100 lidí potřeba je u tramky o dost méně.Je to způsobeno zejména menším součinitelem tření (valivým odporem busu a tramvaje).Bus nemůže využívat tolik jízdu setrvačnosti jako tramvaj a navíc tramvaj při jízdě setrvačností nic neodebírá (max. minima na dobíjení),kdežto busu běží motor i při stání (také méně,ale ne tolik).Navíc určité typy vozů umí energii vracet zpět do sítě při brzdění a tím jsou opět energeticky méně náročné.
Ale já vim to je pravda, ale myslíš, že ty nebožáci co bydlí u těch elektráren, z toho něco maj?? Takže dokud nebudeme využívat atomovou energii, nebo obnovitelné přírodní zdroje, a budeme do haleluja kvůli elektřině pálit uhlíčko, je to pořád to samé a tramvaj sice je ekologičtější, ale o kolik, kolik jedna tramvaj třeba propálí uhlí. Je to blbost tohle řešit, ale stejně tak je kravina tvrdit, že moderní auta a autobusy s kvalitními katalyzátory, filtry atd. jsou výrazně horší než tramvaj. Někde ty lidi na to dojíždí, na pražské tramvaje. Je to moc nadnesené, ale je to tak...