Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 25.10.2006 19:22

No začínám souhlasit, mezi voz. Motolem a Barrandovem asi neni žádná vyhybka na přidržovací kontakt. Ale vycházi s toho jasný závěr:ten dispečer co my to řikal by asi měl jít na přesškolení!!! Mam pocit, že ten by to měl vědět nejlépe!

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 25.10.2006 19:15

DavidD píše:ale ty vyhybky mam ověřené
já o tom vím řádově víc než ty a znovu ti říkám, že by to nešlo!!! na Barrandově a asi i cestou z MO jsou samé nové výhybky, které mají blokování zajištěné jinak - a nebo se prostě jezdilo přes výhybky pod dohledem dispečerů, jako při sunutí

vzdálenost přidržovacího kontaktu a odblokovacího kontaktu je na starších výhybkách nastavená přesně na PTG vozů T3 - T6 je delší, takže to prostě vycházet nemůže!!!

1 PTG samozřejmě nezvládne 3 vozy naplno (imho je strop někde kolem 1200A u tohoto typu - možná někdo doplní) a jako bonus T6 neumí jezdit v trojici na 1 PTG

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Příspěvek od 8750 » 25.10.2006 19:05

Na 37 dnes jezdila KT8D5 bez digitální orientace - 9038 s reklamou na zoo. Zde je důkaz:

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 25.10.2006 18:56

Dlouhodobě bych ale část cestujících táhnul novou TT přes Václavské náměstí.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 25.10.2006 18:55

to radek31: tak ty trojice byli jen tak nadhozené jako téma a k zjištění jestli by to šlo, vypadá to že jo, ale bylo by to sposta práce to dát do provozu, ale ty vyhybky mam ověřené, určitě by to šlo na T6 jelikož na Barrandově byli T6 v trojici a přes vyhybky taky museli jezdit a jestli jsi si všiml tak jezdili s dvěma pantografi a když jsem se ptal proč? jestli to neni kuli tomu že by jeden panťák nezvládl takový proud,tak odpověď byla:Ne, zvládnul, ale je to kuli tomu, aby vyhybka byla zablokovaná i pod třetím vozem!Prý může být zapojeno,kolik chceš vozů T6, ale pouze ten poslední by nemusel mít nahoře pantograf.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 25.10.2006 18:36

DavidD píše:Ne s ní by problém být neměl, neni závislá na počtů vozu, prostě kolik vozu přijede a přihlásí se tolik se jich zase odhlás, tak že pouze T6 by museli mít zvednuté prvé dva panťáky.
to je teda sakra velká blbost, T6 je delší a tím pádem ten druhý PTG nepřidrží blokování a výhybka odblokuje 2x - takže na trojice T6 rovnou zapomeň, to jde v běžném provozu jen s T3

imho je trojice v Praze pěkně blbý nápad - SSZ s tím nepočítají a nemají na to vyklizovací doby (a že někdy překáží i druhý vůz), do zastávek se za trojici nevejde druhý vlak a to by taky zdržovalo

představ si I.P.Pavlova - dnes projedou na SSZ často 2 soupravy za sebou, pokud tam pošleš trojici, tak za ní nic neodstanicuje ani neprojede světla, takže v konečném důsledku se ti začnou tvořit kolony a odvezeš méně cestujících - nemluvě o tom, že pokud pojede trojice + jiný vlak v jakémkoliv pořadí a něco zablokuje cestu na horní křižovatce, tak ta druhá tramvaj totálně zavře magistrálu

řešení:
6 poslat přes Svatoplukovu
24 přes Bruselskou a Štěpánskou - tím se zajistí spojení I.P.P-Václavák a přidá se kapacita jednoho vozu (na průjezdu křižovatkou se to nepozná, sólo není zase taková výhoda jak by se zdálo)
na I.P.P dát řidičům tramvají viditelně najevo za jak dlouho padne volno (ideálně odpočítávání sekund do volna - aspoň 20-30 sekund)
a prodloužit volno o 2-3s na horních světlech
policajta s kamerou na horní světla, aby auta neblokovala křižovatku

výsledek: za docela málo peněz (to by se tam vybralo na pokutách za den) žádné kolony tramvají, jízdní doba se zkrátí o minuty, odveze se víc cestujících + jako bonus nové přímé spojení na Václavák díky 24

a bude po problémech

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 25.10.2006 18:10

DJ LA DÉFENSE píše:No do města, ale když jsem byl v Košicích, tak tu trochu co jsem viděl, tak všude mají oddělené tratě od aut, neviděl jsem něco jako je například Vinohradská, nebo, Malá Strana. Nevím, třeba se pletu, ale ty trojcie už tam nejezdí snad ne(?), tak asi to neni optimální řešení a popravdě, pokud by tato situace nastala, že by podnik žádal o vyjímku, což asi nenastane, právě kvůli řidičům, tak to policie, nemsmí povolit, to je moc nebezpečný. No a ty Combina jsou alespoň vcelku, ale taky je to zbytečně moc. No a nemáme tady na to zastávky...-)-)
Nebezpecne to neni, kontakty vyhybek s tim pocitaji (narozdil od 2xWana). Co se tyce vyhledu ridice, tak v ex.-DDR se se soupravami 3xT bezne jezdilo/jezdi na zrcatka. Problem je akorat, pokud je nekde zastavka v oblouku. Navic s vhodnym kamerovym systemem neni vubec problem - naopak ten 3 vuz pak bude videt lip, nez druhy v zrcatku.
Pokud se mesto Praha rozhodne jit do trojic v MHD, tak neni problem narizeni o 40m souprave zmenit. Jen se musi chtit.

Tvuj prispevek je ovlivnen 1. dogmatem - "nikdy se to tak nedelalo".

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 25.10.2006 18:01

DJ LA DÉFENSE píše:..., a asi i blokovací kontakty.
Ne s ní by problém být neměl, neni závislá na počtů vozu, prostě kolik vozu přijede a přihlásí se tolik se jich zase odhlás, tak že pouze T6 by museli mít zvednuté prvé dva panťáky.

No a délka zastávky:
Kdyby se zavedli trojice vozů na 4, tak mě nenapadlo snad jediné místo, kde by se nedala zastávka rozšířit na 3 tram vozy.

Zrcátka:
Tak snad v Košicích to taky museli mít nějak dořešené. Stačí se jen zeptat :D

Délka soupravy:
No mam pocit, že na todle by se dala získat vyjímka.
Třeby jak je možné, že při zkouškách Barandovu mohli trojice jezdit a nezapomínejme, že na ten Barrandov taky nějak museli dorazit že?

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 25.10.2006 16:30

DJ LA DÉFENSE píše:No do města, ale když jsem byl v Košicích, tak tu trochu co jsem viděl, tak všude mají oddělené tratě od aut, neviděl jsem něco jako je například Vinohradská, nebo, Malá Strana. Nevím, třeba se pletu, ale ty trojcie už tam nejezdí snad ne(?), tak asi to neni optimální řešení
No to ano, tratě jsou oddělené, ale je rozdíl segregovaná trať na otevřeném svršku (Ďáblice) a BKV panely v úrovni vozovky :) to druhé je, myslím, bráno jako součást pozemní komunikace a tudíž předmětem citované vyhlášky (nebo něčeho obdobného).
A trojice nejezdí (od r.2001), ale to je spíš úbytkem cestujících, než nějakými provozními problémy...
Jinak sorry za OT :)

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 25.10.2006 16:19

Isidor píše:Jezdily od VSŽ, ale do města přece :) tedy i na většině městských tratí. Bylo na to tehdy zvláštní povolení.
Jinak 40m a delší tramvaje jsou jinde v Evropě celkem běžné, a třeba Budapešť vesele nakupuje 54metrové Combina... Pohodlné to asi nebude (i když kamerový systém by moh pomoct), ale jde to :)
No do města, ale když jsem byl v Košicích, tak tu trochu co jsem viděl, tak všude mají oddělené tratě od aut, neviděl jsem něco jako je například Vinohradská, nebo, Malá Strana. Nevím, třeba se pletu, ale ty trojcie už tam nejezdí snad ne(?), tak asi to neni optimální řešení a popravdě, pokud by tato situace nastala, že by podnik žádal o vyjímku, což asi nenastane, právě kvůli řidičům, tak to policie, nemsmí povolit, to je moc nebezpečný. No a ty Combina jsou alespoň vcelku, ale taky je to zbytečně moc. No a nemáme tady na to zastávky...-)-)

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 25.10.2006 16:07

DJ LA DÉFENSE píše:"Onehdá" je tak minimálně 5 let si tipnu, a myslím, že i více. Ty dvojice byla pěkná zbytečnost za prvé a za druhé trojice T3 v Košicích snad jezdily pouze po rychlodráze k VSŽ!! (Dnešní US Steel). No a pak asi pro řidiče nebude zrovna pohodlné sledovat pohyb cestujících v zrcátkách u posledních dveří třetího vozu.
Jezdily od VSŽ, ale do města přece :) tedy i na většině městských tratí. Bylo na to tehdy zvláštní povolení.
Jinak 40m a delší tramvaje jsou jinde v Evropě celkem běžné, a třeba Budapešť vesele nakupuje 54metrové Combina... Pohodlné to asi nebude (i když kamerový systém by moh pomoct), ale jde to :)

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 25.10.2006 15:57

trainzjohny píše:To jsi slyšel kde ??? Co když onehdá jezdily v ďáblicích dvojice KT8-D5, to chceš tvrtit že mněly jen 40metrů a co takové sunutí po nehodách (kdy dvojice klidně táhne dvojici), to co jsi napsal je BLBOST !!!
"Onehdá" je tak minimálně 5 let si tipnu, a myslím, že i více. Ty dvojice byla pěkná zbytečnost za prvé a za druhé trojice T3 v Košicích snad jezdily pouze po rychlodráze k VSŽ!! (Dnešní US Steel). No a pak asi pro řidiče nebude zrovna pohodlné sledovat pohyb cestujících v zrcátkách u posledních dveří třetího vozu. Je to už moc daleko. A koneckonců zastávky a jejich délka, a asi i blokovací kontakty.

218
Uživatel
Příspěvky: 72
Registrován: 16.11.2003 22:14
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 218 » 25.10.2006 15:56

K provozu čehokoli většího je potřeba povolení k zvláštnímu užívání silnice:
(zákon o pozemních komunikacích - 13/1997)

§ 25
Zvláštní užívání
(1) K užívání dálnic, silnic a místních komunikací jiným než obvyklým způsobem nebo k jiným účelům, než pro které jsou určeny (dále jen "zvláštní užívání"), je třeba povolení příslušného silničního správního úřadu vydaného s předchozím souhlasem vlastníka dotčené pozemní komunikace, a může-li zvláštní užívání ovlivnit bezpečnost nebo plynulost silničního provozu, také s předchozím souhlasem Ministerstva vnitra, jde-li o dálnici a rychlostní silnici, v ostatních případech se souhlasem příslušného orgánu Policie České republiky.
...
(6) Zvláštním užíváním dálnice, silnice a místní komunikace je
a) přeprava zvlášť těžkých nebo rozměrných předmětů a užívání vozidel, jejichž rozměry nebo hmotnost přesahují míru stanovenou zvláštními předpisy,
...

218
Uživatel
Příspěvky: 72
Registrován: 16.11.2003 22:14
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 218 » 25.10.2006 15:52

trainzjohny píše:To jsi slyšel kde ??? Co když onehdá jezdily v ďáblicích dvojice KT8-D5, to chceš tvrtit že mněly jen 40metrů a co takové sunutí po nehodách (kdy dvojice klidně táhne dvojici), to co jsi napsal je BLBOST !!!
Zajímavé. Jak se ta "blbost" asi dostala do vyhlášky? (341/2002 sb. - můžeš si to tam najít)
§16
c) největší povolená délka

9. tramvaje (sólo) včetně spřáhel .................. 18,00 m,

10. soupravy tramvají a kloubové tramvaje
včetně spřáhel .................................. 40,00 m,
Takže to pořád platí, jak to sem psal Isidor.

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 25.10.2006 15:24

trainzjohny píše:To jsi slyšel kde ??? Co když onehdá jezdily v ďáblicích dvojice KT8-D5, to chceš tvrtit že mněly jen 40metrů a co takové sunutí po nehodách (kdy dvojice klidně táhne dvojici), to co jsi napsal je BLBOST !!!
341/2002 Sb.
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy a spojů
ze dne 11. července 2002
o schvalování technické způsobilosti a o technických
podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
§ 16
c) největší povolená délka
12. soupravy tramvají a kloubové tramvaje včetně spřáhel ... 40,00 m
Nejsem si jist, zda tohle ještě platí, nicméně nějaký ekvivalent zajisté ano.
V Ďáblicích je trať vedena mimo pozemní komunikaci, proto se na provoz nevztahuje tahle vyhláška. Sunutí/vlečení bude zřejmě ošetřeno zvlášť...
Ale jinak se samozřejmě dá sehnat výjimka, příkladem budiž (někdejší) provoz 3xT3 v Košicích, nebo T3+vlek+T3 v Brně.

Odpovědět