Tohle je fakt moc Mas pravdu samozrejme, ale spalovani uhli v elektrarne je mnohem mene skodlivejsi nez spalovaní nafty v 20let starym motoru. Nehlede na to, ze pohonne hmoty musis nejdrive vyrobit, coz je opet zdrojem dalsich skodlivin. Nebo si snad myslis, ze do auta lejeme surovou ropu?DJ LA DÉFENSE píše:No to je právě ten kreténskej omyl, ono totiž něco ten proud vyrobit musí, sice globálně, ale musí. Slovensku má babička domek 5 kiometrů od tepelné elektrárny a můžu ti říct, že to je větší zlo než autobusy, ne-li bydlet 5 kiláků od dálnice Tramvaje v Praze si vezmou "tepelnou" elektřinu, takže ve výsledku je to totéž víš. Jo, kdyby jsme měli po celém území pouze atomovou energii, nebo větrnou, nebo vodní, tak to je jiná, ale zatím pálíme ve většině případech uhlíčko... A to nemluvim o tom, co se asi z tramvají spotřebuje mazadel, elektrolitů z nějakejch baterií, atd. (ale to nebudu pitvat, bo o tomhle moc nevim)
Výluky a jiná omezení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
Srovnejme to s tím jak se získává energie pro pohon u busu a tramvaje a jednotku potřebnou na odvezení jednoho člověka.
Bus jezdí na naftu a exhalace při jejím spalování jsou zdraví škodlivé.A vypouštět plyny při spalování motor musí.Sice lze snižovat jejich obsah,ale zcela jen za předpokladu nespalování a tedy nehoření a nejetí:-)
Tramvaj musí jezdit na el. pohon,který se také zrovna nevyrábí čistě.Ovšem pomaličku se využívají i obnovitelné a živ. prostředí neškodné zdroje.
Ale i tak jeden autobus na 100 cestujících spálí a vypustí více plynů než tramvaj,která odveze to samé.Proudu a škodlivin,kterých je k odvozu 100 lidí potřeba je u tramky o dost méně.Je to způsobeno zejména menším součinitelem tření (valivým odporem busu a tramvaje).Bus nemůže využívat tolik jízdu setrvačnosti jako tramvaj a navíc tramvaj při jízdě setrvačností nic neodebírá (max. minima na dobíjení),kdežto busu běží motor i při stání (také méně,ale ne tolik).Navíc určité typy vozů umí energii vracet zpět do sítě při brzdění a tím jsou opět energeticky méně náročné.
Bus jezdí na naftu a exhalace při jejím spalování jsou zdraví škodlivé.A vypouštět plyny při spalování motor musí.Sice lze snižovat jejich obsah,ale zcela jen za předpokladu nespalování a tedy nehoření a nejetí:-)
Tramvaj musí jezdit na el. pohon,který se také zrovna nevyrábí čistě.Ovšem pomaličku se využívají i obnovitelné a živ. prostředí neškodné zdroje.
Ale i tak jeden autobus na 100 cestujících spálí a vypustí více plynů než tramvaj,která odveze to samé.Proudu a škodlivin,kterých je k odvozu 100 lidí potřeba je u tramky o dost méně.Je to způsobeno zejména menším součinitelem tření (valivým odporem busu a tramvaje).Bus nemůže využívat tolik jízdu setrvačnosti jako tramvaj a navíc tramvaj při jízdě setrvačností nic neodebírá (max. minima na dobíjení),kdežto busu běží motor i při stání (také méně,ale ne tolik).Navíc určité typy vozů umí energii vracet zpět do sítě při brzdění a tím jsou opět energeticky méně náročné.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
No to je právě ten kreténskej omyl, ono totiž něco ten proud vyrobit musí, sice globálně, ale musí. Slovensku má babička domek 5 kiometrů od tepelné elektrárny a můžu ti říct, že to je větší zlo než autobusy, ne-li bydlet 5 kiláků od dálnice Tramvaje v Praze si vezmou "tepelnou" elektřinu, takže ve výsledku je to totéž víš. Jo, kdyby jsme měli po celém území pouze atomovou energii, nebo větrnou, nebo vodní, tak to je jiná, ale zatím pálíme ve většině případech uhlíčko... A to nemluvim o tom, co se asi z tramvají spotřebuje mazadel, elektrolitů z nějakejch baterií, atd. (ale to nebudu pitvat, bo o tomhle moc nevim)demon píše:No zkus trochu přemýšlet, co je pro tvé plíce lepší ? Jestli tramvaj nebo autobus firmy Hotliner. Určitě na to přijdeš !
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
1) Z informace že "...přijela totálně narvaná l.č.9...několik lidí muselo zůstat a čekat na l.č.4..." jsi vydedukoval že "9 a 4 zjevně poberou" ? No bravóóó !!! To nepotřebuje další komentář. Snad jen, že jde o model moderního cestování 21.století dle Káema, naštěstí nikoliv dle představ vedení DPP. Hochu, hochu, pomalu se dostáváš v mém žebříčku oblíbenosti až za naše vedení... Tedy pokud nešlo z tvé strany jen o nejapný žertík.K-M píše:Tak já z toho mám dva závěry:
1) 9 a 4 tedy zjevně poberou - co jsem říkal?
2) Autobusy jsou tišší a proto ekologičtější.
2) "Co je tišší, je i ekologičtější". Hmmm, taky zajímavá teorie ! Snížení hlukové zátěže je ovšem jen jednou z mnoha, nikoli jedinou součástí ekologické ideologie a rozhodně ne tou nejproblémovější !!!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
Ano,pobere se to,ale s kulturou cestování to moc společného nemá.Tři řidiči z Řep dnes dorazili raději autem a to máme legitku zdarma,ale sockou jet nehodlají-jde hlavně o cestu domů.
Autobusy jsou tišší,ale nejsou proto ekologičtější.Bohužel nejsou kapacitní,aby na sídliště tohoto typu stačily.Zde by výrazně pomohla reko TT Motol-SŘ.Proč asi na Černokostelecké,Sokolovské apod není zona 40km/h?
Teď je jeden oblouk rozebraný a to co je pod ním vidět-tedy udusaná hlína na kterou se naleje asfalt,prdnou se tam panely a zase jedeme,bych přirovnal ke hradu z písku.Stačí menší deštík a voda se opět pomalu a jistě dostane dospoda a postupně zase udělá výmoly a panely se zase propadnou.A tramka na tom hezky skáče a skáče.
Autobusy jsou tišší,ale nejsou proto ekologičtější.Bohužel nejsou kapacitní,aby na sídliště tohoto typu stačily.Zde by výrazně pomohla reko TT Motol-SŘ.Proč asi na Černokostelecké,Sokolovské apod není zona 40km/h?
Teď je jeden oblouk rozebraný a to co je pod ním vidět-tedy udusaná hlína na kterou se naleje asfalt,prdnou se tam panely a zase jedeme,bych přirovnal ke hradu z písku.Stačí menší deštík a voda se opět pomalu a jistě dostane dospoda a postupně zase udělá výmoly a panely se zase propadnou.A tramka na tom hezky skáče a skáče.
Tak já z toho mám dva závěry:Akribius píše:Výluka v Řepích je super.
Za chvilku přijela totálně narvaná l.č.9,ale načas-řidič čekal do času,tak jako u vozovny.Tam už několik lidí muselo zůstat a čekat na l.č.4.
Jedinou výhodou je klid,protože autobusy jsou-i Hotlinerovské-výrazně tišší a lze spát bez zavřeného okna.
.
1) 9 a 4 tedy zjevně poberou - co jsem říkal?
2) Autobusy jsou tišší a proto ekologičtější.
Nezapomínej, že každá změna při výluce si "sedne" za týden
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
A ty se divíš?? Kdo je spojovací článek DP a cestujícího... Když nějaký tele vymyslí takovouhle výluku, je jasný, že budete terčíky... Nechápu proč bus nejezdí až k vozovně a proč nezrušili normální zastávku dc a neposunuli všechno do občasné, inu u DP dělá nejeden mamlas...Akribius píše:Výluka v Řepích je super.Včera jsem skončil ve 14:30 službu a hasil jsem si to domů.Nejprve jsem musel nechat ujet 10,která teď končí u VM.Perlička: při výjezdu zastavuje v občasné zastávce,kde ale ostatní linky tudy projíždějící nezastavují:-)
Za chvilku přijela totálně narvaná l.č.9,ale načas-řidič čekal do času,tak jako u vozovny.Tam už několik lidí muselo zůstat a čekat na l.č.4.
Bohužel jsem byl v mundůru a tak jsem se stal terčem takových těch jakoby neslyšitelných nadávek,jací,že to jsme ******* a proč všechno nejezdí k vozovně atd...
Přesně to,co 99%řidičů očekávalo.Pro Káema jsem to chtěl vyfotit,ale vzhledem ke komentářům ve voze jsem od svého záměru upustil.Své zuby mám rád a foťák také není zadarmo.
Dnes ráno jsem jel na zálohu od 3:30.Na netu jsem si našel JŘ,ale Hotlinera standard kvality moc nezajímá.Přijel o 6 minut pozdě a ještě mi vynadal,že chci s ním jet.
Jedinou výhodou je klid,protože autobusy jsou-i Hotlinerovské-výrazně tišší a lze spát bez zavřeného okna.
Zatím se opravuje jen oblouk nad stanicí Slánská,oblouk u Bazovského ulice,který šíleně skřípe asi zůstane netknutý,rovněž odbočení z Plzeňské se zatím nedělá.Ale snad to udělají,když už to zavřeli.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Do Ďáblic těžko bude solo a souprava. Ledaže a to by byl krok správný směrem, ukončit na Výstavišti jednu ze dvojice 14 a 17 a prodloužit nahoru jedno solo v podobě pětky a až k Ďáblicím.K-M píše:Hlavně si povšimněte: 14 jezdí oklikou do Vozovny K. a 17 byla zkrácena na Výstaviště a 37 jezdí jen z Březiněveský . Vždycky to bylo naopak. Volby jsou za námi a náhle jsou na Ďáblice 2 linky a nikdo nikam nestěhuje se ... sice jen pokusně... ale...
Vzhledem k výsledkům voleb bude brzy do Ďáblic jedno sólo a jedna souprava.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
Výluka v Řepích je super.Včera jsem skončil ve 14:30 službu a hasil jsem si to domů.Nejprve jsem musel nechat ujet 10,která teď končí u VM.Perlička: při výjezdu zastavuje v občasné zastávce,kde ale ostatní linky tudy projíždějící nezastavují:-)
Za chvilku přijela totálně narvaná l.č.9,ale načas-řidič čekal do času,tak jako u vozovny.Tam už několik lidí muselo zůstat a čekat na l.č.4.
Bohužel jsem byl v mundůru a tak jsem se stal terčem takových těch jakoby neslyšitelných nadávek,jací,že to jsme ******* a proč všechno nejezdí k vozovně atd...
Přesně to,co 99%řidičů očekávalo.Pro Káema jsem to chtěl vyfotit,ale vzhledem ke komentářům ve voze jsem od svého záměru upustil.Své zuby mám rád a foťák také není zadarmo.
Dnes ráno jsem jel na zálohu od 3:30.Na netu jsem si našel JŘ,ale Hotlinera standard kvality moc nezajímá.Přijel o 6 minut pozdě a ještě mi vynadal,že chci s ním jet.
Jedinou výhodou je klid,protože autobusy jsou-i Hotlinerovské-výrazně tišší a lze spát bez zavřeného okna.
Zatím se opravuje jen oblouk nad stanicí Slánská,oblouk u Bazovského ulice,který šíleně skřípe asi zůstane netknutý,rovněž odbočení z Plzeňské se zatím nedělá.Ale snad to udělají,když už to zavřeli.
Za chvilku přijela totálně narvaná l.č.9,ale načas-řidič čekal do času,tak jako u vozovny.Tam už několik lidí muselo zůstat a čekat na l.č.4.
Bohužel jsem byl v mundůru a tak jsem se stal terčem takových těch jakoby neslyšitelných nadávek,jací,že to jsme ******* a proč všechno nejezdí k vozovně atd...
Přesně to,co 99%řidičů očekávalo.Pro Káema jsem to chtěl vyfotit,ale vzhledem ke komentářům ve voze jsem od svého záměru upustil.Své zuby mám rád a foťák také není zadarmo.
Dnes ráno jsem jel na zálohu od 3:30.Na netu jsem si našel JŘ,ale Hotlinera standard kvality moc nezajímá.Přijel o 6 minut pozdě a ještě mi vynadal,že chci s ním jet.
Jedinou výhodou je klid,protože autobusy jsou-i Hotlinerovské-výrazně tišší a lze spát bez zavřeného okna.
Zatím se opravuje jen oblouk nad stanicí Slánská,oblouk u Bazovského ulice,který šíleně skřípe asi zůstane netknutý,rovněž odbočení z Plzeňské se zatím nedělá.Ale snad to udělají,když už to zavřeli.