Výluky a jiná omezení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Co si tak matně pamatuji, maximální obsazenost tramvajové soupravy je 320 lidí. Ale to je opravdu limitní hodnota! {doby X-A, X-B}. Běžně dosažitelná je výrazně menší mezi 220-260.
Limitní hodnota obsazení klasického busu je 90 osob (ale to také již tečou okýnkama) - proto se uvádí tramvajový vlak = 3x bus.
Z hlediska hluku teoreticky největší bordel vydávají motorgenerátory tramvajových vozů. V praxi díky nekvalitnímu svršku, krytům tratí a plochám na kole je tento hluk bohužel tím nejmenším. Na doby, kdy bude kolejový brus projíždět tramvajové tratě denně, tratě se nebudou jen flikovat a vozidla, která mají plošky budou považována za porouchanáa neschopná provozu! (ano, vidíte správně) jsou bohužel čím dál tím více v nedohlednu. Proto se vymýšlejí nejrůznější broskvoviny jako omezené rychlosti v noci či omezování tram provozu apod.
Limitní hodnota obsazení klasického busu je 90 osob (ale to také již tečou okýnkama) - proto se uvádí tramvajový vlak = 3x bus.
Z hlediska hluku teoreticky největší bordel vydávají motorgenerátory tramvajových vozů. V praxi díky nekvalitnímu svršku, krytům tratí a plochám na kole je tento hluk bohužel tím nejmenším. Na doby, kdy bude kolejový brus projíždět tramvajové tratě denně, tratě se nebudou jen flikovat a vozidla, která mají plošky budou považována za porouchanáa neschopná provozu! (ano, vidíte správně) jsou bohužel čím dál tím více v nedohlednu. Proto se vymýšlejí nejrůznější broskvoviny jako omezené rychlosti v noci či omezování tram provozu apod.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Já tu desítku využíval 3 roky každý den minimálně dvakrát denně a to co píšeš je blaf... Ten strop neni nikdy naplněnej. A pokud je to vyjímka, ty děláš, jako by to byl každej spoj. Desítka jezdí narvaná, ale ne teda jak píšeš ty... A nebudu ti to žrát. Nevim, ale co se týče Barrandova, tak dost lidí pyskovalo, ež už neni 126 a 128, ale to se psla rok 2003, asi už přivykli... Dvěstě lidí na soupravu maximálně maximálně...!!! A už mi to nevysvětlu, až budeš mít desítku, tak je schválně spočti, nebo za tebou zajdu... Protože tomuhle nevěřim, když to mám ozkoušený...radek31 píše:ty jsi normální magor, který nikdy nejel tramvají, jinak bys tohle nenapsaljenže ta maximální hranice skoro není nikdy naplněna
každý den ve špičce jsou tramvaje narvané k prasknutí - v centru i mimo špičku + jako bonus díky dlouhému intervalu i ve večerním, polonočním a často nočním provozu
250-300 lidí v soupravě je naprosto standardní situace každý den
zajdi na Anděl, I.P.P, Národní třídu, Hl. nádr., těch míst je hromada
ad l. 10 - já jí jezdím každou chvíli a věř mi, že se stačí opozdit o 3 minuty a od I.P.P až na Anděl ani nezavřeš dveře - a to není tvojich směšných 100 lidi (to v tramvaji ani nepoznáš - kolem 50 lidí znamená, že není ani jeden stojící!!!), ale opravdu o hodně víc než 200 a narvaná tramvaj k prasknutí (třeba jako l. 10) těch 250-300 zvládne
zajdi se po výluce poptat lidí na Barrandov, jestli mají radši tramvaje nebo autobusy
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
protože ten, kdo o tom rozhoduje tím busem pak nejezdí - takže se snaží ušetřit každou korunuOk, tak mi vysvětli, proč se tak tedy hradí??
ad tratě - teď takové nejsou, ale jestli vydrží nastoupený trend v podpoře tramvají (nové vozy a víc peněz), tak se postupně předělají - je to na delší dobu (jako všechno), ale naděje tu je
Já mám zkušenosti pouze s Evropskou konkrétně s červeným vrchem... autobus nezaznamená, ale tramvaj ano...
nicméně pro mě to má spíše jednu výhodu... už zdaleka slyším tramvaj a vím že mám běžet Nicméně jsou zde použity ony dva extrémní systémy T3 a BKV a tady se problémy mezi sebou násobí... stále doufám že Evropská dostane... nicméně mi bylo řečeno, že se čeká na stavbu metra a udělá se to s tím...
nicméně pro mě to má spíše jednu výhodu... už zdaleka slyším tramvaj a vím že mám běžet Nicméně jsou zde použity ony dva extrémní systémy T3 a BKV a tady se problémy mezi sebou násobí... stále doufám že Evropská dostane... nicméně mi bylo řečeno, že se čeká na stavbu metra a udělá se to s tím...
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Ověř si to třeba na I.P.P. směr Ječná; docela často i v úseku I.P.P. - Národní divadlo v obou směrech. Tlačenice v tramvaji, ač nekulturní, je zřejmě stále kulturnější než pozdní příchody kamkoliv.DJ LA DÉFENSE na zmínku o 300 lidech v soupravě tramvají píše:To je lež! A nevěřim tomu. Nikdy tam do toho tolik lidí nepoleze, protože už to je nekulturní, byť kapacitně se jich tam tolik vejde.
Ostatně prý kdysi kdosi napočítal 200 lidí v jednom voze T3... to se mi nechce věřit, ale těch 150 klidně jo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Radku, to máš pravdu, je rozdíl bydlet u zastávky a u tratě, ale kolik těch tichých tratí máme?? cca 5 ať nedlabu, už je z hlavy asi nedám. Další věcí jsou třeba kočičí hlavy, to je taky hluk.radek31 píše:stále to nechápeš - bus je hlučný především při zrychlování, zatímco tramvaj v oblouku nebo vyšší rychlosti na špatné trati
pokud budu bydlet u zastávky, kde je moderní trať (třeba Vinice-ČK), tak si samozřejmě radši vyberu 1 tramvaj každé 4 minuty (2 linky po 8 min ve špičce) než 6 busů během 8 minut (to by znamenalo každých 1:20 hluk od rozjíždějícího se busu)
A to je hodně časté.radek31 píše: pokud budu bydlet někde, kde busy nezrychlují a je tam menší provoz + hlučná stará trať pro tramvaje, tak bych volil bus
No tak zbytečné to není, jak říkám, když jsme ležel v nemocnici, tak ty tramvaje mě v noci budily, na tom Hagiboru... Takže netvrídm, že to je řešení a nechápu, kde je ten klíč, který občan má právo na menší hluk, neb ta zona neni přeci po celé Praze...radek31 píše: ad omezení do 40 km/h - není to první zbytečné omezení, které někdo prosadil a ostatní jen překvapeně přihlížejí
Ok, tak mi vysvětli, proč se tak tedy hradí??radek31 píše: ad kapacita - tu MUSÍŠ brát v úvahu, protože pokud nechceš do ulic nahnat další desítky tisíc aut, tak nemůžeš hradit 1 tramvaj jedním busem
Já jsem nikde netvrdil, že chci a bylo by vhodné hradit tramvaje autobusy, to je přece nesmysl, ale globálně je prostě tramvaj hlučnější, nic jiného jsme neřekl.radek31 píše: ekonomicky je tramvaj výhodnější čím víc jezdí, protože má větší fixní a menší variabilní náklady (1 km za 3,8Kč a autobus víc než 12Kč + potřebuješ mnohem méně řidičů na stejný počet cestujících)
- Mapl
- Uživatel
- Příspěvky: 622
- Registrován: 11.5.2005 20:42
- Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
- Kontaktovat uživatele:
Tak už se nehádejte pánové. Diskuzi sleduji celý podvečer a dovoluji si vstoupit: autobus je možná tišší, ale je pěkná blbost zrušit některý tramvaje a poslat na jejich místo autobus!
Já jako jejich fanda bych byl rád, ale je to opravdu hloupost. Viz. krásný příípad s tím Barrandovem. Zkuste se potom zeptat lidí, jestli radši tramvaj nebo autobus!
Já jako jejich fanda bych byl rád, ale je to opravdu hloupost. Viz. krásný příípad s tím Barrandovem. Zkuste se potom zeptat lidí, jestli radši tramvaj nebo autobus!
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
ty jsi normální magor, který nikdy nejel tramvají, jinak bys tohle nenapsaljenže ta maximální hranice skoro není nikdy naplněna
každý den ve špičce jsou tramvaje narvané k prasknutí - v centru i mimo špičku + jako bonus díky dlouhému intervalu i ve večerním, polonočním a často nočním provozu
250-300 lidí v soupravě je naprosto standardní situace každý den
zajdi na Anděl, I.P.P, Národní třídu, Hl. nádr., těch míst je hromada
ad l. 10 - já jí jezdím každou chvíli a věř mi, že se stačí opozdit o 3 minuty a od I.P.P až na Anděl ani nezavřeš dveře - a to není tvojich směšných 100 lidi (to v tramvaji ani nepoznáš - kolem 50 lidí znamená, že není ani jeden stojící!!!), ale opravdu o hodně víc než 200 a narvaná tramvaj k prasknutí (třeba jako l. 10) těch 250-300 zvládne
zajdi se po výluce poptat lidí na Barrandov, jestli mají radši tramvaje nebo autobusy
Naposledy upravil(a) radek31 dne 24.10.2006 20:39, celkem upraveno 1 x.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Záleží na tom kdy, to nacpávání platí na odpolední špičku,především tak okolo 5 hodiny.DJ LA DÉFENSE píše:Tomu nevěřím. Já tou desítkou jezdil 3 roky denně v úseku Palačák-Vinvod. A max. tam bylo kolem 90-100 lidí, neboť pak už to neni kultura cestování. Oháníte se maximálníma hodnotama, který jsou jen na papíře, ale nejsou reálné, neboť to s cestováním, už nemá nic společného... Je to dobytčák v tu chvíli. A spoustu lidí to odradí a tím se nenaplní maximální kapacita.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Výborně konečně někdo objetivní Rád jsem se poučil.Tom píše:Ono jde jaksi o intenzitu hluku v dB ne o to kolik toho projede...samozřejmě toto jsou běžná data, moderní autobus má práh hlučnosti jistě jinde než hotlinerův šrot... klasická T3 na BKV může dělat hluk ještě vyšší... tudíž závěrem může být více moderních vozidel a kvalitní kolejový svršek, vše staré nechť navštíví šrot.Kód: Vybrat vše
Hlučnost běžného osobního automobilu činí v průměru 79 dB, u těžkého nákladního automobilu dosahuje 91 dB, [b]tramvaj jedoucí rychlostí 40 km.h-1 působí na okolí hlukem 85 dB až 90 dB[/b] a autobus je o maličko tišší, dosahuje pouhé 84 dB. Se zvyšující se rychlostí vzrůstá i hlučnost dopravních prostředků: zdvojnásobí-li se rychlost, zvýší se hlučnost o 8 až 10 dB. Ještě hlučnější je železnice. Hlučnost vlaků, tažených motorovou lokomotivou, dosahuje 100 až 110 dB a ještě 50 m od kolejí činí 83 až 89 dB. Kola vagónů, jedoucích rychlostí 70 až 80 km.h-1, způsobují hluk až 130 dB, tedy takový, jaký vzniká při startu dopravních letadel [1].
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Ono jde jaksi o intenzitu hluku v dB ne o to kolik toho projede...
samozřejmě toto jsou běžná data, moderní autobus má práh hlučnosti jistě jinde než hotlinerův šrot... klasická T3 na BKV může dělat hluk ještě vyšší... tudíž závěrem může být více moderních vozidel a kvalitní kolejový svršek, vše staré nechť navštíví šrot.
Kód: Vybrat vše
Hlučnost běžného osobního automobilu činí v průměru 79 dB, u těžkého nákladního automobilu dosahuje 91 dB, [b]tramvaj jedoucí rychlostí 40 km.h-1 působí na okolí hlukem 85 dB až 90 dB[/b] a autobus je o maličko tišší, dosahuje pouhé 84 dB. Se zvyšující se rychlostí vzrůstá i hlučnost dopravních prostředků: zdvojnásobí-li se rychlost, zvýší se hlučnost o 8 až 10 dB. Ještě hlučnější je železnice. Hlučnost vlaků, tažených motorovou lokomotivou, dosahuje 100 až 110 dB a ještě 50 m od kolejí činí 83 až 89 dB. Kola vagónů, jedoucích rychlostí 70 až 80 km.h-1, způsobují hluk až 130 dB, tedy takový, jaký vzniká při startu dopravních letadel [1].
Naposledy upravil(a) Tom dne 24.10.2006 20:33, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Tomu nevěřím. Já tou desítkou jezdil 3 roky denně v úseku Palačák-Vinvod. A max. tam bylo kolem 90-100 lidí, neboť pak už to neni kultura cestování. Oháníte se maximálníma hodnotama, který jsou jen na papíře, ale nejsou reálné, neboť to s cestováním, už nemá nic společného... Je to dobytčák v tu chvíli. A spoustu lidí to odradí a tím se nenaplní maximální kapacita.trainzjohny píše:Tak jeď ve špičce 10 od Náměstí míru k Andělu, třeba.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
stále to nechápeš - bus je hlučný především při zrychlování, zatímco tramvaj v oblouku nebo vyšší rychlosti na špatné trati
pokud budu bydlet u zastávky, kde je moderní trať (třeba Vinice-ČK), tak si samozřejmě radši vyberu 1 tramvaj každé 4 minuty (2 linky po 8 min ve špičce) než 6 busů během 8 minut (to by znamenalo každých 1:20 hluk od rozjíždějícího se busu)
pokud budu bydlet někde, kde busy nezrychlují a je tam menší provoz + hlučná stará trať pro tramvaje, tak bych volil bus
ad omezení do 40 km/h - není to první zbytečné omezení, které někdo prosadil a ostatní jen překvapeně přihlížejí
ad kapacita - tu MUSÍŠ brát v úvahu, protože pokud nechceš do ulic nahnat další desítky tisíc aut, tak nemůžeš hradit 1 tramvaj jedním busem
ekonomicky je tramvaj výhodnější čím víc jezdí, protože má větší fixní a menší variabilní náklady (1 km za 3,8Kč a autobus víc než 12Kč + potřebuješ mnohem méně řidičů na stejný počet cestujících)
pokud budu bydlet u zastávky, kde je moderní trať (třeba Vinice-ČK), tak si samozřejmě radši vyberu 1 tramvaj každé 4 minuty (2 linky po 8 min ve špičce) než 6 busů během 8 minut (to by znamenalo každých 1:20 hluk od rozjíždějícího se busu)
pokud budu bydlet někde, kde busy nezrychlují a je tam menší provoz + hlučná stará trať pro tramvaje, tak bych volil bus
ad omezení do 40 km/h - není to první zbytečné omezení, které někdo prosadil a ostatní jen překvapeně přihlížejí
ad kapacita - tu MUSÍŠ brát v úvahu, protože pokud nechceš do ulic nahnat další desítky tisíc aut, tak nemůžeš hradit 1 tramvaj jedním busem
ekonomicky je tramvaj výhodnější čím víc jezdí, protože má větší fixní a menší variabilní náklady (1 km za 3,8Kč a autobus víc než 12Kč + potřebuješ mnohem méně řidičů na stejný počet cestujících)