Stránka 19 z 492

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 17.3.2020 22:48
od 9001
A jak to fungovalo za povodní 2002? Pámátná věta pardála z Vokovic, přineste kafe a jedu dál :D

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 17.3.2020 19:53
od mart337
Bobik píše:
16.3.2020 20:41
von Špilberk píše:
16.3.2020 20:19
Popojíždění: křiklouni vždycky byli, jsou a budou. Nejdřív se řvalo, že popojíždění není BP (ovšem naprosté minimum lidí - spíš potížisti), a teď "všichni" řvou, že furt z něčeho lezou dolů a zase nazpátek. :smt102
No mě to nevysvětluj, i já ještě zažil dobu bezpřestávkovou. Holt to byl vzájemný "truc" mezi křiklouny a podnikem a jako obvykle to odnesli zejména ti ostatní.
No taky ty časy ještě pamatuju a byla fajn třeba první vyjíždějící 3 z PA s pauzou na Lehovci cca 1 hodinu.
Dřív to asi celkem bez větších obtíží šlo, protože to bylo hůř kontrolovatelné. Jestli se nepletu, tak záznam tacho na vozech byl jen pár minut (při MU se vytahovala pojistka karty). Dneska už je možné stahovat za x dní jestli se nepletu.
A podle zákona mají všichni zaměstnanci po 6 hod. pauzu (na oběd - placenou 30 min.) Řidiči z povolání u dálkové přepravy mají BP min 45 min. max. po 4,5 hod. s možností rozdělit ji max. na části o délce MIN. 15 min. A řidiči MHD mají BP min. 30 min. po 4 hod. s možností rozdělení na části po MIN 10 min.
KRATŠÍ PAUZY JSOU SOUČÁSTÍ DOBY JÍZDY. BĚHEM BP NESMÍ ŘIDIČ VYKONÁVAT ŽÁDNOU PRACOVNÍ ČINNOST S VYJÍMKOU DOZORU NAD DOPRAVNÍM PROSTŘEDKEM.

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 17.3.2020 16:46
od Bobik
Karosák píše:
16.3.2020 20:35
Tak zkusíme Wiki :D
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Nouzov%C3%BD_stav
...Přitom může omezit práva osob...
Z:idea: :wink:
Dík za postrčení. Tak jsem na to podíval, ohledně nouzového stavu, omezení práv, resp. nařízení, mluví tom zejména Zákon č. 240/2000 Sb. §5, 6 a 7 resp. 12. Ale nikde tam není nic o tom, že by vláda či někdo jiný mohl v případě "nouze" zrušit bezpečnostní přestávky, maximální délku pracovní doby nebo tak něco, ani odkaz na jinou právní normu, která by něco takového umožňovala. Čili, pokud bys, dejme tomu, neměl BP a nedejbože někomu srazil babičku tak ten někdo se po tobě a potažmo po zaměstnavateli může vozit, žes jel nedostatečně odpočinutej a ty (potažmo zaměstnavatel) se nemůžeš vymluvit na to, že to bylo v rámci nějakýho "nouzovýho stavu".

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 17.3.2020 16:38
od ZXS91
Přidalo se:
linka 1 - jeden vlak
linka 6 - dva vlaky
linka 11 - jeden vlak
linka 12 - dva vlaky
linka 14 - jeden vlak
linka 20 - jeden vlak
linka 24 - tři vlaky
linka 25 - tři vlaky
linka 26 - dva vlaky

Suma sumárum +16 vlaků přes noc navíc.

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 17.3.2020 15:58
od Petrpes
Přesně, křičelo pár lidí, většina byla ráda na voze, pamatuju od roku 98 :devilsmokin
Ale byla BP u voz. Motol, Strašnice, Žižkov Z:arrow:

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 16.3.2020 20:41
od Bobik
von Špilberk píše:
16.3.2020 20:19
Popojíždění: křiklouni vždycky byli, jsou a budou. Nejdřív se řvalo, že popojíždění není BP (ovšem naprosté minimum lidí - spíš potížisti), a teď "všichni" řvou, že furt z něčeho lezou dolů a zase nazpátek. :smt102
No mě to nevysvětluj, i já ještě zažil dobu bezpřestávkovou. Holt to byl vzájemný "truc" mezi křiklouny a podnikem a jako obvykle to odnesli zejména ti ostatní.

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 16.3.2020 20:35
od Karosák
Bobik píše:
16.3.2020 20:19
No to právě nevím, jak to s tím nouzovým stavem vlastně je a co všechno ruší a neruší. A ani nevím, kde to dohledat.
Tak zkusíme Wiki :D
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Nouzov%C3%BD_stav
...Přitom může omezit práva osob...
Z:idea: :wink:

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 16.3.2020 20:19
od von Špilberk
Petr píše:
16.3.2020 18:25
Takže na střídání přestávek a oddělení máme linky 1, 3, 6, 9, 11, 12, 14, 16, 17, 20, 22, 24, 25 a 26. To je řekněme 2 vlaky plus na linky 14 * 2 = 28.
Třeba 11 na Spořilově má kolem 15 minut pauzu, takže přidáním 1 vlaku bude 25, a to je BP v pohodě. 14 na Spořilově totéž. 1 na Petřinách - taky tam chvilku stojí 2 vlaky, takže je tam běžně něco přes 10 minut. 6 a 24 na Kubáni totéž. Takže budou linky, kde by 1 vlak + musel stačit.
Pak je fakt, že jsou konečné, kde to nepůjde, ale která linka má nekapacitní obě konečné? Ale můj původní návrh na zrušení BP střídáním se dá pozměnit na omezení BP formou střídání na minimum (prostě ponechat jen tam, kde to opravdu jinak nevyjde). 8-)

Popojíždění: křiklouni vždycky byli, jsou a budou. Nejdřív se řvalo, že popojíždění není BP (ovšem naprosté minimum lidí - spíš potížisti), a teď "všichni" řvou, že furt z něčeho lezou dolů a zase nazpátek. :smt102

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 16.3.2020 20:19
od Bobik
No to právě nevím, jak to s tím nouzovým stavem vlastně je a co všechno ruší a neruší. A ani nevím, kde to dohledat.

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 16.3.2020 20:18
od Karosák
Ještě to popojíždění. To byl problém vždycky, ostatně kvůli tomu, resp. stížnostem na to, se zavedlo oddělení od vozu. Jinak na popojíždění do té doby fungovala výjimka ZP, ne? Hasič taky nepřestane hasit, když mu padne. Ale nelze v této situaci explicitně zrušit všechny zákony a předpisy, které jsou s tímto stavem v kolizi. Na to není čas. Neříká se a nevyhlašuje se Nouzový stav, právě proto, že je nouzový a nejde všechno dělat jako normálně? A jako v ostatních oborech a případech je mimořádné/dočasné opatření nadřazeno běžnému stavu? Takže lze připustit i čerpání BP prerušované? Do nikoho neryji, nechci flame, nahlas přemýšlím.

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 16.3.2020 20:17
od Bobik
Jenže mezi "fyzicky se vejde" a "BP podle zákona" je právě rozdíl. Je potřeba si uvědomit, že střídaný přestávky vznikly právě hlavně kvůli tomu, že někteří odmítaly věčně popojíždět na konečných s tím, že to není žádná BP (a je fakt, že třeba na 9 ve špičce si v Řepákově ani pořádně nedojdeš na záchod, aniž bys mezitím nevyrobil kolonu až pomalu na Slánskou :D ).

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 16.3.2020 19:39
od Karosák
Jak zítra vyjedeme uvidíme ráno (a další ráno a další týden), každopádně všechny jř na zítřek jsou bez střídaných BP :!: Právě jsem SA výpravu nacpal do desek...

Jinak M22 na konečných někdy mívá ranec času, ikdyž tam BP napsané není. Chci říct, že se M interval díky 4 konečným asi dá udělat s BP na konci. Taková 9 je na tom je si subjektivně hůř, ale třeba admin potvrdí, že do Řep na vnitřní se vejde vlaků až až (když se využije celá délka koleje).

A že přijde na to, že to jde a zůstane to? Tomu moc nevěřím, protože už "odrostla generace" ševců, co je na to zvyklá a "každá změna je k horšímu". Ale to je jen můj výstřel do tmy...o tom se asi nehodlám dohadovat :wink:

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 16.3.2020 19:28
od Bobik
Nezapomeň, že na některých konečných prakticky nejde přestávku mít, protože se to nevejde. Třeba Bílá Hora. Takže pauza jen na jednom konci, ovšem o to delší (hodina tam, hodina zpět, čili po každém kole pauza minimálně 20 minut). A při krátkém intervalu, budou 2 vlaky navíc stačit? Sice máme mimořádnou situaci, jenže zákon ohledně bezpečnostních přestávek nikdo nezrušil ani neupravil (a během BP podle zákona nemůžeš manipulovat s vozidlem, takže prakticky bys neměl ani popojíždět).

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 16.3.2020 18:25
od Petr
trainzjohny píše:
16.3.2020 16:12
Máš špatně matiku, musíš mít přestávky než +8 minut za jednu tramvaj, zákoník práce platí pořád.
Takže to by bylo výrazně víc než se ušetří burranovem. Navíc řidičů také není nekonečně, takže i když by se někde vzali vozy, kde se vemou řidiči ?
Jediné co z toho vychází jako řešitelné je zrušit střídací místnosti a nechat řidiče venku na vzduchu ...
Takže na střídání přestávek a oddělení máme linky 1, 3, 6, 9, 11, 12, 14, 16, 17, 20, 22, 24, 25 a 26. To je řekněme 2 vlaky plus na linky 14 * 2 = 28. A zjisti si, kolik čet je na přestávky (když nebudu počítat oddělení). Myslím si, že řidiči i vozy jsou zcela s přehledem.

Re: Výluky a jiná omezení

Napsal: 16.3.2020 16:12
od trainzjohny
von Špilberk píše:
16.3.2020 7:54
Tak je výluka na Barrandov a ta úprava by chtěla tak 1 vlak na linku, takže bych řekl, že by to šlo.
Jinak: lidi se nemají srocovat, ale 10 lidí ve střídací místnosti velikosti obýváku v paneláku nevadí. 8-)
A co odbory :?: No nic, že jo.

A dál: hygienici se pořád snaží nakažené trasovat, takže kolik řidičů by skončilo v karanténě, kdyby se vědělo, že ten nakažený řidič se pouze na trati vystřídal s kolegou a jinak byl na voze celý den sám :?: A kolik lidí by skončilo v karanténě, kdyby se zjistilo, že ten řidič za den byl ve 12 tramvajích a půlku času ještě proseděl ve střídacích místnostech :?: Aha :?: :idea:
Máš špatně matiku, musíš mít přestávky než +8 minut za jednu tramvaj, zákoník práce platí pořád.
Takže to by bylo výrazně víc než se ušetří burranovem. Navíc řidičů také není nekonečně, takže i když by se někde vzali vozy, kde se vemou řidiči ?
Jediné co z toho vychází jako řešitelné je zrušit střídací místnosti a nechat řidiče venku na vzduchu ...