Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Martin Šubrt » 22.7.2010 7:23

Marek B. píše:Nechci nic říkat, ale celý web DPP by zvládl dělat a udržovat za 20 000 měsíčně šikovnější zajímající se student střední školy a ještě by ho to bavilo.
Ne ale vážně, to, že třeba na zast. autobusů v Praze je již pouze plánek metra a to ještě jen jezevčík je zrůdnost. Ani mapka okolí stanice není. To nás staví skutečně ještě hůře, než třeba Bělehrad, kde orientační plánek, kam jedou linky ze zast. občas i byl. Oni cizinci totiž často potřebují jet mimo centrum zcela běžnou linkou busů a ta infa by jim hodně pomohla. Já cizince na okrajových linkách potkávám často. Na okrajích je totiž často levné ubytování.
často se říkám, že na pozvednutí webu DP o 100% by mi stačilo 5 minut denně, když v práci vstávám od compu a chystám se domů... A popravdě, už bych to snad dělal i zdarma, protože chápu, že design webu stál víc, než je možné vynaložit na obsah :-). Jezevčíky metra na autobusových zastávkách jsou výsledkem mého vysvětlování, že mapa tramvají a ještě bez výluk třeba na Proseku nikomu k ničemu není. Nabídka, že by měl být na těchto zastávkách busový jezevčík s přestupy na tram a metro - ta z mé strany pro DP existuje 2 a půl roku. Důvod je jasný. Sice bych to namaloval, ale třea 6 sektorů by se muselo mapově udržovat a aktualizovat a to znamená práci navíc, tudíž se udělal jezevčík metra, k tomu lidi stejně časem dojdou a aktualizovat se to nemusí :-). A je to...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Martin Šubrt » 22.7.2010 7:18

Bobik píše:No a ví se (nebo tuší), "proč to nejde"?
Tipuju akorát oblikátní "nikdy se to tak nedělalo". Vždyť minimálně ten web je to nejmenší a nejjednodišší co by šlo, ne?
Web se většinou zadá někomu externě. Pak ze zpracuje manuál, co se tam bude měnit a kdo to udělá. Manuál obsahuje technologické minimum, neb na něco navíc nejsou lidi a nikdo to na marketingu a komunikaci přece navíc dělat nebude. Navíc toto oddělení, co se "stará" o web není jaksi moc propojeno s provozními informacemi, kde by možná byly schopnosti, ale zase nejsou práva. Není nikdo, kdo by dělal mapy ve větším, sotva se stíhají ty do výlukových letáků. A pak se to nikdy nedělalo, Ropidu a městu to nedělání evidentně vyhovuje, tak kdo by se někam hnal, že...

TK_
Uživatel
Příspěvky: 28
Registrován: 20.7.2010 20:27
Bydliště: Střešovice

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od TK_ » 22.7.2010 0:33

Kde bude v noci centrální přestup, když 57 a 59 nepojedou přes Lazarskou a 58 vynechává Karlák?

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Marek B. » 22.7.2010 0:12

Nechci nic říkat, ale celý web DPP by zvládl dělat a udržovat za 20 000 měsíčně šikovnější zajímající se student střední školy a ještě by ho to bavilo. Jenže to by někdo nedostal slušnou trafiku, že. @3643

Právě jsem se brátil z cesty po Balkánu a to byste teprve museli vidět tu informovanost cestujících. V Albánii jsem byl rád, když byla zastávka autobusu označena značkou, JŘ nebyl nikdy. Linkové vedení nebylo též nikde, autobusy tam mají ještě cedule s čísly z italských provozů, odkud byly odprodány. To bylo v pohodě, když se jelo DC, ale ZC se nedalo zjistit, kdy bus zatočí, tak nezbývalo, než si vzít taxi. Anglicky neuměl nikdo.
V Bělehradě jsem jel linkou 9L na konečnou, ale v půlce cesty vlak skončil a řidič nás vyhodil, že je výluka. informace nebyly žádné a kde jezdí náhradní doprava jsem zjistil až podle toho, kam šli lidé. Mapky sítě nebyly skoro nikde, což byl problém zvlášť u autobusů. Já si teď v ČR připadám jako v malém ráji :) . Ne ale vážně, to, že třeba na zast. autobusů v Praze je již pouze plánek metra a to ještě jen jezevčík je zrůdnost. Ani mapka okolí stanice není. To nás staví skutečně ještě hůře, než třeba Bělehrad, kde orientační plánek, kam jedou linky ze zast. občas i byl. Oni cizinci totiž často potřebují jet mimo centrum zcela běžnou linkou busů a ta infa by jim hodně pomohla. Já cizince na okrajových linkách potkávám často. Na okrajích je totiž často levné ubytování.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4602
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Bobik » 21.7.2010 23:32

No a ví se (nebo tuší), "proč to nejde"?
Tipuju akorát oblikátní "nikdy se to tak nedělalo". Vždyť minimálně ten web je to nejmenší a nejjednodišší co by šlo, ne?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Martin Šubrt » 21.7.2010 22:17

9001 píše:V metru, na informacích. Míst je dost. Hold člověk musí být trochu aktivní a trochu myslet. Pokud tam nejsou koleje, tak asi bude něco špatně.
Tak pokud vlezu do metra, tak jako turista uvidím nejprve nad schody i na nástupišti mapu DOPRAVNÍ INFORMACE - na níž pochopitelně o výlukách není ani zmínka. Je tam velká mapa denní a orientační mapa noční. Ano, vedle tohoto rozměru A -2 :-) je ve velikosti A3 jedna mapka se změnami. A tato mapka je možná, pár minut denně v tom stojanu nad schody. S českými texty a složená ve skládačce. V ulicích pak jsou traffic map, které jsou i o rok starčí než ty mapy v metru. O změnách též ani ň. V tramvajích dominují jezevčíky s trvalým stavem a až kousek vedle je nějaká A3 s tou mapou, na níž graficky dokonale zmenšili vše, aby to bylo co nejmíň čitelné. NIKDE na světě jsem se nesetkal s tím, že by mě celé město cíeně dezinformovalo. Pokud ve městě visí mapy, tak při změnách na nich nejsou alespoň linky a jsou tam jen ulice a maximálně vyzančení úseků, kde jede MHD a kde jsou zastávky. V Praze ne. Takže ZEJMÉNA podle veleplánu s linkami si turisté cesty plánují a absolutně nechápou, proč to je vyvěšené všude, když to neplatí. Prostě TRAFFIC DESINFO... O plánky s cizojazyčnými texty mě žádají pořadatelé kongresů nebo majitelé hotelů už nějaký čas v soukromých mailech. To je absurdní. Oni my taky třeba pro své hosty rádi vyjeli mapu ze stránek DP...v angličtině, nebo němčině. Ale ani to jim není přáno. Když jedu do ciziny, běžně si otevřu stránky města, kam jedu a mám tam vždy odkaz na aktuální síť MHD. Snadno dostupný. Někdy je tam trvalá síť, ale proklikám se do angličtiny a najdu si změny i s termíny. Většinou je to na titulní straně, protože TO je základ. Ano, nejsou to kvanta lidí, co se tak informují, ale je to naprostý standard to tak mít. První věc, co na stránkách města a DP chci mít je aktuální stav provozu včetně map i nočních, tarif a jízdní řády. U nás máme teď na webu DP dopravní kamery, které ukazují stav IAD, pak tam máme frontu na jízdenky, hudební minifestival, reklamu na UPC a info o výlukách. To když přepneme do angliny, tak zmizí a objeví se nepodstatné trvalé změny od března a června a výluka na Letné z loňského listopadu. Vedle se píše důležité info o kolech na lanovce, kinobusu a o provozu o letních prázdninách. Turistu určitě zajímá, že intervaly jsou o 10 - 20 % prodlouženy v tomto pečlivém překladu se určitě najde a začne jásat. Ale že půl Prahy a hlavně centrum jede úplně jinak, to nemá šanci zjistit. Znova opakuju, není to masová poptávka, ale na webu DP je takové info prostě základ. To ten web nemusí jinak ani být. Blil bych velebnosti....

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od OMH » 21.7.2010 21:44

jara píše:Ono evidentně každý žijem v jiném platovém rozmezí. A pro mě je přeci jen rozdíl jestli pojedu z letiště v Římě za cenu 30 euro taxikem nebo za nižší cenu MHD. A tak bohůžel možná je to pro některé k nepochopení je na tom cca 50% národa. A je tomu tak i v jiných zemích. A prostě lidé se koukají na ceny a tím i na stránky těch dopravců.
To není o tom, v jakém jsem platovém rozmezí. Můžu mít přeci i životní názory, které né vždy jsou pro mě nejvýhodnější v mé situaci, ale ztrátka si myslím, že to tak a tak má fungovat.
A zpět k tématu: také bych jel MHD. Jen si zkrátka myslím, že většina lidí to nechává na poslední chvíli a neštuduje dopředu plánky MHD, stránky DP. Zkrátka přijedou a koukaj jak se dostat dál, maximálně vědí z průvodce jakou linkou se dostanou na metro, do centra apod. A to že si vždy můžou vybrat mezi MHD či TAXI je přeci zřejmé, tak je to všude.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od OMH » 21.7.2010 21:17

právě, to tu už jednou byla tato diskuze... ano, jsou nedostatky, ale zase aby DP vysvětloval všem jak .... a lezli jsme do ... kde komu, abychom byli "světoví". Doporučuju se podívat třeba do Itálie, do Říma na jejich informace pro cestující... proti nim, jsme špičkový.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Proxy » 21.7.2010 21:12

jara:
Nevím jestli je to s tou 22 dobrý příklad :wink:
Turisté potřebovali k Národnímu divadlu a nakonec k němu dojeli, ne? Jako turistovi mi přece může být jedno, že je na trasa nějaká výluka, protože to stejně od trvalého stavu nerozpoznám. Pokud v jízdním řádu je uvedeno, že linka jede k Národnímu divadlu a ona k němu jede, tak to zase není tak špatné ;-)
Už jsem v některých turistických oblastech (Řecko, Chorvatsko, Španělsko) zažil, že třeba jízdní řády nebyly na zastávce vůbec. Zastávkový sloupek obsahoval pouze obrázek autobusu, o názvu zastávky, číslech linek nebo dokonce informaci o tarifu jsem si mohl nechat jen zdát. Také jsem zažil třeba špatně přetočenou digitální orientaci, kdy autobus jel v opačném směru a řidič se tvářil jako když se nic neděje. Ani vnitřní digitální panely ovládané dle GPS nejsou vždy ideální, protože občas nestíhají správně hlásit, zvláště v úzkých uličkách nebo když autobus jede moc rychle...

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od jara » 21.7.2010 20:39

OMH píše:
jara píše:..S tím že turisté nečtou stránky DPP bych si zas až tak nebyl jistej. Osobně mohu říc, že dost cizinců co na stránkách píšou ví. ..
Neříkám, že nečtou. Ale nemyslím, že to bude o hodně jiné, jako kolik Čechů čte stránky DP v Římě, než se tam vydá..
A co se týče informování výluk? Dál bych víc plánků, než nějaké texty. Ale jinak...to nebudeme slyšet v tramvaji nic jiného než samá hlášení. A čeho bude moc, to ztratí i účinnost.
Ono evidentně každý žijem v jiném platovém rozmezí. A pro mě je přeci jen rozdíl jestli pojedu z letiště v Římě za cenu 30 euro taxikem nebo za nižší cenu MHD. A tak bohůžel možná je to pro některé k nepochopení je na tom cca 50% národa. A je tomu tak i v jiných zemích. A prostě lidé se koukají na ceny a tím i na stránky těch dopravců. K těm mapkám naprosto souhlasím. Jen bych si dal práci s tím, že tedy když dělám mapku okolí tak at je na nebo u zastávkového sloupky už pěkně zorientována. Opět dost lidí má problém se vůbec v mapě orientovat.
Karosák naprostý souhlas zavádíme buse panely apod. A bojíme se tam napsat o písmenko víc protože by to už nezvládl Apex. Když to zvládne jinde tak to musí zvládnout i v Praze.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3647
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Karosák » 21.7.2010 19:56

Já řikám, že v tom Brně, nebo třeba i v tom Linzi (chlap), toho ta baba nakecá mnohem víc a rozhodně mi to nepřipadá jako "samé hlášení". Navíc (opakuji se-viz. příspěvek Brno) tam maji na BUSEch a teploměrech mnohem víc informací se symboly, i vícejazyčně. I přes to všechno si z informačního systému vyberu mně nejsrozumitelnější informaci a rozhodně si nepřipadám zmaten, nebo přehlcen :!:
Určitě mi to přijde lepší, než vypustit fůru nesmyslů (špatně poškrtané označníky, chyby v letácích), nebo nic s tvrzením "voni by se v tom nevyznali" :?

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od OMH » 21.7.2010 18:15

jara píše:..S tím že turisté nečtou stránky DPP bych si zas až tak nebyl jistej. Osobně mohu říc, že dost cizinců co na stránkách píšou ví. ..
Neříkám, že nečtou. Ale nemyslím, že to bude o hodně jiné, jako kolik Čechů čte stránky DP v Římě, než se tam vydá..
A co se týče informování výluk? Dál bych víc plánků, než nějaké texty. Ale jinak...to nebudeme slyšet v tramvaji nic jiného než samá hlášení. A čeho bude moc, to ztratí i účinnost.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od jara » 21.7.2010 17:44

S tím že turisté nečtou stránky DPP bych si zas až tak nebyl jistej. Osobně mohu říc, že dost cizinců co na stránkách píšou ví. A mohu říc, že pokud si tady hraje DPP na všechny ty audity a máme na každej prd ISO a kontrolují mě jako zaměstnance jestli mám puky na ponožkách a nemám náhodou jiný odstín košile či jestli dispečer má na hlavě čepici když dělá v tomhle teplu dozor u vylezlé kolejnice. Tak by mohl dělat více věcí pro informování lidí. Myslel jsem že dopravce přepravuje lidi. A co na tom že ten řidič či personál s kterým se potká vypadá hezky. Když nevím jestli mě doveze tam kam potřebuji. Přiznám se k tomu bez mučení ale po 14 dnech života uplně někde kde se nic neřeší. Sem dneska vyrazil zařizovat věci do města. A už od pondělí poslouchám že se přes Karlák jezdí ted fakt blbě. Inu jsem na Pavláku a potřebuji na Národní a jdu na 22. Kouknu na sloupek všude samé žluté cedule. Kouknu na interval linky 22. Nějaká cizinka se mě ptá čím se dostane k národnímu divadlu. Já jí slušně odpovím že linkou 22. Po chvilce linka 22 přijede já společně s turisty nastoupím a nic netušící jedeme. Leč na Štěpánské to oznámí že je nějaká výluka. Tak se kouknu na cedule a tam je pouze na žlutém papíře tučně že to jede jinudy ale to je vše. Naštěstí já Prahu znám. Informace proběhla pouze česky což si myslím že zrovna na lince, která je všude ve světě známa že se na ní KRADE a jezdí z malostranské na hrad (To hlasá nejeden průvodce Prahou) a díky tomu jí využívá plno cizinců by to mohlo aspoň Anglicky být. . Cizincum sem vysvětlil že to pojede déle ale že tam dorazí a vystoupil a na narodní došel pěšky. Ale musím říc že takto velmi strohé informování cestujicích, kdy dám mezi dvě pravidelné stanice které sou na směrové tabuly v T3, které oni v mapě mají pár stanic tučně opravdu nic neříká. Kdyby to aspoň někde vedle bylo doplněno mapkou. Popravdě fakt sem se musel stydět. A to jsem nahlas nevyslovil, že za to může můj chlebodárce :-(

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od OMH » 20.7.2010 14:18

Ano, stránky DPP jsou v zoufalém stavu, ale teď to bylo správně vystiženo. Kolik turistů studuje stránky místních dopravních podniků? Osobně nikoho neznám! (nepočítám ty, kteří se o MHD zajímají). Běžný turista je vybaven mapou města a dle ni se orientuje. Mapa však v sobě nemá aktuální linkové vedení. Dále může být turista vybaven mapkou na hotelu, příp. v informacích. Tím to končí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9921
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 20.7.2010 14:07

V metru, na informacích. Míst je dost. Hold člověk musí být trochu aktivní a trochu myslet. Pokud tam nejsou koleje, tak asi bude něco špatně.

Odpovědět