Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 24.10.2006 19:59

radek31 píše:ne to má znamenat, že kapacita 1 tramvaje je stejná jako 3 busů, takže ten hluk od nich máš 3x častěji při stejném počtu cestujících
Tak to už to převádíš do absurdit... Každá autobusová linka nemá interval 8 minut. končim

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 24.10.2006 19:47

DJ LA DÉFENSE píše:A kapacita, co to s tím má společného, jakože v tramvaji je více lidí, tak víc křičí?
ne to má znamenat, že kapacita 1 tramvaje je stejná jako 3 busů, takže ten hluk od nich máš 3x častěji při stejném počtu cestujících

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 24.10.2006 19:36

itelv píše:to DJ LA DÉFENSE:
Hlásím se taky nenormálním lidem - na MHD jsem nezanevřel. A to i přes to, že mám řidičák, auto vlastním a ani mi nechybí peníze na benzín; tramvajenku platím v plné výši a cestuji především v době "špatných intervalů 20minut". A ještě něco: Nedodržování intervalu (tedy spíše JŘ) není vždy chybou DPP, ale třeba i neukázněnosti IAD.

ad hluk TRAM vs. BUS: Je jistě také nutné započítat kapacity jednotlivých druhů vozidel.
Ano z těch co se jim nelíbí současný stav MHD sem těžko někdo bude chodit, jen šotouši, že?? :lol: A kapacita, co to s tím má společného, jakože v tramvaji je více lidí, tak víc křičí??? :lol: :lol: :lol: Ale dost už mě tahle "debata" nebaví...

Uživatelský avatar
itelv
Uživatel
Příspěvky: 88
Registrován: 05.1.2006 11:25
Bydliště: Praha 7

Příspěvek od itelv » 24.10.2006 19:34

to DJ LA DÉFENSE:
Hlásím se taky nenormálním lidem - na MHD jsem nezanevřel. A to i přes to, že mám řidičák, auto vlastním a ani mi nechybí peníze na benzín; tramvajenku platím v plné výši a cestuji především v době "špatných intervalů 20minut". A ještě něco: Nedodržování intervalu (tedy spíše JŘ) není vždy chybou DPP, ale třeba i neukázněnosti IAD.

ad hluk TRAM vs. BUS: Je jistě také nutné započítat kapacity jednotlivých druhů vozidel.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 24.10.2006 19:21

Akribius píše: Preference je vcelku levné a výrazně zkvalitňující řešení MHD v Praze.S modrým ptákem vládnoucím o samotě se jí však nedočkáme.Ta strana má bohužel stejně arogantní názory jako ty.
To je jen pohled na věc většiny lidí cestujícíh MHD. Já teda už jen občasně. Ta strana se mi taky nelíbí, ale jin strana by nebyla žádnejch vejbuch, je to všechno totéž.
Akribius píše: Sám jsi psal,že interval 4 minut na 9 je dobrý,asi proto je i poloviční interval na 7+11.
Ale mě se líbí i to, že je půlenej, z pohledu cestujícího. Z ekonomického pohledu je to, ale plýtvání, když se na to dá nasadit dvojice jednou za 15 mnut, v tom je rozdíl mezi 9 a těmahle víkendovejma linkama. Ale jsem jiank rád, že to tak je.[/quote]
Akribius píše: Chápu,že řidiči si podle mnohých peníze nezaslouží (projedou se a ještě by za to chtěli zaplatit!!!),ale pokud plat nebude dostatečný kvalita lidí co tu později zbudou bude podobná kvalitě řidičů u Hotlineru.A ta stojí za to.
Resp. z druhé strany-bude-li slušný plat,DP si bude moci vybírat.Netvrdím,že jsme všichni 100%,ale v porovnání s jinými dopravci se nemáme za co stydět.
A co se týče platu, kolik byste chtěli brát?? Na to, že v nejhorším případě přijmou i člověka se základním vzděláním? A co se týče chování. Znám slušné řidiče, ale poslední dobou vídám pouze "elitu" (když dva se baví přes dveře kabiny stylem vol*le pi*čo vo*le pi*čo) i to vypovídá o inteligenci. Já neříkám, že jsem slušný, taky mi to ujede, ale na celej salon se takhle bavit??? To bych od řidiče nečekal. Tak to jen k platům. Jste ohodnoceni dle mě přiměřeně. Ani moc a ani málo.

P.S. Jsem arogantní protože si dovolím kritizovat a diskutovat? Nebo proto, že si nechci nechat vnutit přesvědčení tramvajáka? :oops:

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 24.10.2006 19:08

Interval na linkách neurčují odbory,ale Ropid s MHMP.
V Prze žije asi 1,1mil lidí,50% z toho 0,55 milionu a řidičák má v Praze daleko víc lidí než oněch 0,55 milionu.
Preference je vcelku levné a výrazně zkvalitňující řešení MHD v Praze.S modrým ptákem vládnoucím o samotě se jí však nedočkáme.Ta strana má bohužel stejně arogantní názory jako ty.
Sám jsi psal,že interval 4 minut na 9 je dobrý,asi proto je i poloviční interval na 7+11.Chápu,že řidiči si podle mnohých peníze nezaslouží (projedou se a ještě by za to chtěli zaplatit!!!),ale pokud plat nebude dostatečný kvalita lidí co tu později zbudou bude podobná kvalitě řidičů u Hotlineru.A ta stojí za to.
Resp. z druhé strany-bude-li slušný plat,DP si bude moci vybírat.Netvrdím,že jsme všichni 100%,ale v porovnání s jinými dopravci se nemáme za co stydět.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 24.10.2006 18:53

trainzjohny píše:A platy v ČR jsou taky jedny z nějnižších, vzhledem k platu na tom nejsme tak úžasně. :!: (tedy ze států kde mají MHD)
Aplaus... Přesně tak. Teďak si ce bude tvrdit, že to je přepočítaný, ale kdepak... Lísteček na dráhu je tady dost drahej.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 24.10.2006 18:50

demon píše:1) To nebyla nadsázka, ale totální blbost !
2) Nejde jen o T3, která ti tak leží v žaludku. Kolejová vozidla prostě vyšší životnost mají.
3) U tramvaje záleží na styku kolo-kolejnice odkud jde 90% hluku, zatimco u busu jde 90% od motoru. Porovnáváš neporovnatelný!
4) Každej normální člověk už na MHD zanevřel a proto MHD používá více než 50% pražanů... Mimochodem cena jízdnýho v Praze je vzhledem k velikosti sítě jedna z nejnižších ve světě !!!
Jo jasně těch 50% jsou lidi bez řidičáku, děti a důchodci, voe...
Porovnám? Ne autobus je tišší, kromě šrumlinera... T3 mi leží v žaludku, protože je tu 40 let a je to tedy za zenitem a morálně zastaralé vozidlo. A cena? Dovol, abych se zasmál, za tu mizernou službu, je to přehršle... A to jen proto, abysme, když to řeknu oklikou, se podíleli na výjezdech z Vokovic, platech řidičů sól o víkendu, taková půlená 7 a 11 je příjemnější, ale ptám se jestli je to kvůli lidem, nebo si to vydupaly odbory...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 24.10.2006 18:50

demon píše:Mimochodem cena jízdnýho v Praze je vzhledem k velikosti sítě jedna z nejnižších ve světě !!!
A platy v ČR jsou taky jedny z nějnižších, vzhledem k platu na tom nejsme tak úžasně. :!: (tedy ze států kde mají MHD)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 24.10.2006 18:44

DJ LA DÉFENSE píše:Je to z mojí strany radikální příspěvek, jako vždy, ale takhle to vidí cestující, ne tramvaják, ne šotouš, ne vedení...
1) To nebyla nadsázka, ale totální blbost !
2) Nejde jen o T3, která ti tak leží v žaludku. Kolejová vozidla prostě vyšší životnost mají.
3) U tramvaje záleží na styku kolo-kolejnice odkud jde 90% hluku, zatimco u busu jde 90% od motoru. Porovnáváš neporovnatelný!
4) Každej normální člověk už na MHD zanevřel a proto MHD používá více než 50% pražanů... Mimochodem cena jízdnýho v Praze je vzhledem k velikosti sítě jedna z nejnižších ve světě !!!

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 24.10.2006 18:44

radek31 píše:pán se asi zbláznil, když si myslí, že hlavní zdroj hluku od autobusu je ze styku pneu s vozovkou
u autobusu je hlavní problém zvuk motoru při rozjíždění - vím o čem mluvím, mám přímo před barákem frekventovanou tramvajovou smyčku a zastávku autobusů a můžu říct, že mi víc vadí rozjíždění karos než tramvaje v oblouku
Kecáš. Když jsem ležel ve špitále na Hagiboru, vadily mi tramvaje, o autobusech jsem neslyšel, takže to ti nežeru. A nebude ti to dlabat ani norma.
radek31 píše: lež
ad cena - 4150 za rok je velmi dobrá cena (a to neříkám proto, že jí teď zrovna neplatím, dřív jsem si roční průkazku platil a imho je ta cena odpovídající)
Ty se bavíš o ročním legitce, já o jízdném za jednotlivou cestu. Ta je nevypovídající. Legitka se možná vyplatí, pokud je někdo ochoten denně podstupovat mnou výše zmíněné nedostatky... A ty nedostatky jsou pravda.
radek31 píše: to je blbost, prefrence neznamená, že pojedou jen tramvaje, ale třeba to, že nebudou čekat na Palmovce 2,5 minuty před SSZ
nebo, že se o 3s prodlouží volno na I.P.P a díky tomu v pohodě projedou 2 soupravy (současně se dá zrušit volno pro tramvaje na horní křižovatce, pokud tam žádná tramvaj nebude) atd atd
prostě aby se cestování tramvají stalo rychlejší a pohodlnější - dneska je čekání před SSZ hlavní důvod zpoždění tramvají (samozřejmě spolu s IAD na problematických místech) - třeba mezi Arb. nám. a Na Knížecí se občas jedná až o 6 minut čekání!!! před SSZ během 2 zastávek - to je nepřijatelné a obrovská ostuda politiků z Prahy 5 i MHMP (vyhrála opět ODS, takže naděje na zlepšení nulová)
ODS vyhrála, ale ani s ČSSD by to nebylo jiné, jelikož do teďka v Praze "vládli" spolu. A o preferenci, kterou si mi vysvětlil ty, s tebou nebudu diskutovat, protože máš pravdu a s prefrencí v tvém podání naprosto souhlasím, třeba ten Pavlák + 3 vteřiny, máš dobrej nápad. A Palmovka je taky dost nesnesitelná, to je fakt.
Naposledy upravil(a) DJ LA DÉFENSE dne 24.10.2006 18:46, celkem upraveno 2 x.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 24.10.2006 18:32

hahaha pán se asi zbláznil, guma-asfalt, hlučnější než kov-kov???
Tak tady to je kravina...
pán se asi zbláznil, když si myslí, že hlavní zdroj hluku od autobusu je ze styku pneu s vozovkou
u autobusu je hlavní problém zvuk motoru při rozjíždění - vím o čem mluvím, mám přímo před barákem frekventovanou tramvajovou smyčku a zastávku autobusů a můžu říct, že mi víc vadí rozjíždění karos než tramvaje v oblouku
Každej normální člověk už na MHD zanevřel.
lež

ad cena - 4150 za rok je velmi dobrá cena (a to neříkám proto, že jí teď zrovna neplatím, dřív jsem si roční průkazku platil a imho je ta cena odpovídající)
Preference leckde nejde.
to je blbost, prefrence neznamená, že pojedou jen tramvaje, ale třeba to, že nebudou čekat na Palmovce 2,5 minuty před SSZ
nebo, že se o 3s prodlouží volno na I.P.P a díky tomu v pohodě projedou 2 soupravy (současně se dá zrušit volno pro tramvaje na horní křižovatce, pokud tam žádná tramvaj nebude) atd atd
prostě aby se cestování tramvají stalo rychlejší a pohodlnější - dneska je čekání před SSZ hlavní důvod zpoždění tramvají (samozřejmě spolu s IAD na problematických místech) - třeba mezi Arb. nám. a Na Knížecí se občas jedná až o 6 minut čekání!!! před SSZ během 2 zastávek - to je nepřijatelné a obrovská ostuda politiků z Prahy 5 i MHMP (vyhrála opět ODS, takže naděje na zlepšení nulová)

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 24.10.2006 18:17

radek31 píše:tady si fakt někdo myslí, že když v Praze nebudou tramvaje, tak ČEZ vyrobí přesně o tolik méně elektřiny (je to za cca 190 mil. Kč/rok) a lidem u elektráren se bude dýchat lépe? tomu by nevěřilo snad ani dítě ze ZŠ
Já řikám, že to bylo s nadsázkou...
radek31 píše:btw výroba autobusu není zrovna nenáročná a
životnost mají oproti tramvajím řádově jinde (T3 s reko vydrží skoro 10x déle než běžný autobus) a při takové výrobě se použije opravdu hodně energie i materiálu, který se pak hromadí na skládkách
"
T3 se nehromadí jen proto, že jich tu máme furt jak smetí už 40 let, ono když se DP nezmůže na nic lepšího než na reko T3 je to těžký... Takže sem vůbec nepleť tu zas... "rekonstrukci" T3 protože to se zastanu citybusu, ten je lepší v tom ohledu, že díky němu máme v Praze 10 let už slušnej počet NP busů...
radek31 píše: ad hluk - to je většinou problém tratí a ne tramvají - pokud se projedete mezi Vinicí a Černokosteleckou, tak je hluk nižší než od autobusu
samozřejmě Řepákov bude trpět dokud někdo neopraví tu zdevastovanou trať do moderní podoby"
hahaha pán se asi zbláznil, guma-asfalt, hlučnější než kov-kov???
Tak tady to je kravina...
radek31 píše: ad KM - začínám si myslet, že jsi se zbláznil - dokud jsi provokoval alespoň trochu rozumnejma myšlenkama, tak se to dalo tolerovat, ale co píšeš teď je na pováženou
opravdu je recept na MHD totální znechucení lidí?"
Každej normální člověk už na MHD zanevřel. Přeplněnost, nedodržování intervalu, kultura cestování, absence části np vozů, bezdomovci, cena jízdného, čistota, interval večer 20 minut je fakt síla, chování zaměstannců... DP se musí ještě učit, jak prodávat služby...
radek31 píše:už dnes to tramvaje často nepobírají a jediný rozumný vývoj je zavedení preference, která umožní větší propustnost kritických míst a následně zvýšení počtu spojů
Preference leckde nejde. Hodně lidí jede radši autem než MHD, nemůžeš preferovat ty "chudší", a to je nproto, že DP se neumí postarat o všechny. (viz výluka vodičkova, ale abych nebyl jen proti, teďka DP velice dobře reagoval na situaci na TROJSKÉ, výborná práce a ta se cení. Ale na druhou stranu, ono už by jim nic nezbylo, jelikož by je lidi po zkušenosti z léta kopli už do ...
radek31 píše: je to jako s l. 9 - cestující ví, že má rozumný interval, že se na ní může spolehnout (s výjimkou MU) a tak s ní jezdí - chtělo by to podobný přístup ke všem linkám - neříkám dát všude interval 4 minuty, ale rezervy tu jsou
S tebou v tomto souhlasím, ale DP zatim nemá odpovídající počet vozů. Proč se někde už nezačne stavět nová vozovna, aby bylo možno vozový park rozšířit a ne jen obnovit a tím vytvořit novou nabídku?
Je to z mojí strany radikální příspěvek, jako vždy, ale takhle to vidí cestující, ne tramvaják, ne šotouš, ne vedení...

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 24.10.2006 18:00

tady si fakt někdo myslí, že když v Praze nebudou tramvaje, tak ČEZ vyrobí přesně o tolik méně elektřiny (je to za cca 190 mil. Kč/rok) a lidem u elektráren se bude dýchat lépe? tomu by nevěřilo snad ani dítě ze ZŠ

"přebytečná elektřina" by se exportovala do zahraničí a jediná "výhoda" by byla vyšší příjem ČEZu
nevýhoda je zřejmá - tisíce a tisíce narvaných smrdících autobusů zatěžujících rozpočet i životní prostředí

btw výroba autobusu není zrovna nenáročná a životnost mají oproti tramvajím řádově jinde (T3 s reko vydrží skoro 10x déle než běžný autobus) a při takové výrobě se použije opravdu hodně energie i materiálu, který se pak hromadí na skládkách

ad hluk - to je většinou problém tratí a ne tramvají - pokud se projedete mezi Vinicí a Černokosteleckou, tak je hluk nižší než od autobusu
samozřejmě Řepákov bude trpět dokud někdo neopraví tu zdevastovanou trať do moderní podoby

ad KM - začínám si myslet, že jsi se zbláznil - dokud jsi provokoval alespoň trochu rozumnejma myšlenkama, tak se to dalo tolerovat, ale co píšeš teď je na pováženou
opravdu je recept na MHD totální znechucení lidí? já mám tramvaj zadarmo, ale pokud by se jezdilo podle tebe (tzn. nepobírání cestujících, minutu čekání v každé zastávce na nástup a výstup, dlouhé intervaly), tak tím autem začnu jezdit
podle tebe by na celou Prahu stačila desetina tramvají a máš pravdu - po týdnu MHD podle KM by tolik lidí přeběhlo do aut, že by v tramvajích zůstal jen výběr bezmocných (důchodci, děti atp. + samozřejmě bezdomovci) - tvoje recepty jsou tím nejhorším, co by mohlo MHD potkat

už dnes to tramvaje často nepobírají a jediný rozumný vývoj je zavedení preference, která umožní větší propustnost kritických míst a následně zvýšení počtu spojů - tím by se (spolu s modernizací vozů, která už začíná a v budoucnu modernizací tratí, která bude nevyhnutelná) imho zajistila atraktivita MHD pro nejširší veřejnost a tím i spokojenost obyvatel Prahy (čím méně aut tím lépe)
je to jako s l. 9 - cestující ví, že má rozumný interval, že se na ní může spolehnout (s výjimkou MU) a tak s ní jezdí - chtělo by to podobný přístup ke všem linkám - neříkám dát všude interval 4 minuty, ale rezervy tu jsou

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 24.10.2006 17:41

Mapl píše:Nevim, ale už o tom byla řeč. :wink:
Proč není linka 23 pořád jenom 22 ??!
Nevím, ale podle mně to dělají kvůli přitroublým cestujícím, kteří by to nedokázali pochopit, a proto dvě různé linky. (viz linka 20 Smíchov vs. Barrandov konečná)
No ono je to spíš kvůli nemohoucnosti DP a jejich tupejch pořadích... Ale skuečně by mě zajímalo doopravdy toto téma?

Odpovědět