Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 02.9.2005 18:08

KM píše:6432: 15 a 25 jsou kapacitně jedna linka, dvojice na 25 by byl už tuplem vzduchovozič, na Lehovec bohatě stačí 3, zrušení 15 by znamenalo menší potřebu řidičů (odbory!). Od bývalé zastávky Hládkov a lokality jí obsluhované to na Pohořelec "pár kroků" není, zvláštní, že je to téměř těchže pár kroků jako z Příkopů do Jindřišský a přesto prý na Příkopech TT chybí. Naopak Chotkovými sady jezdí až nezdravě moc tramvají.
2 linky přes den jsou nechutné množství tramvají?

KM

Příspěvek od KM » 02.9.2005 14:35

6432: 15 a 25 jsou kapacitně jedna linka, dvojice na 25 by byl už tuplem vzduchovozič, na Lehovec bohatě stačí 3, zrušení 15 by znamenalo menší potřebu řidičů (odbory!). Od bývalé zastávky Hládkov a lokality jí obsluhované to na Pohořelec "pár kroků" není, zvláštní, že je to téměř těchže pár kroků jako z Příkopů do Jindřišský a přesto prý na Příkopech TT chybí. Naopak Chotkovými sady jezdí až nezdravě moc tramvají.

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 02.9.2005 13:29

Mám 2 otázky k probíhajícím výlukám.
1, Jaký význam má to, že tram jezdí jednokolejkou na Hládkově? Přece to není kvůli tý zastávce v té ulici, protože pár kroků od toho je zastávka Pohořelec....
2,Jaký význam má to, že 15 a 25 mají v podstatě totožnou trasu? Nebylo by lepší třeba 25 dát do souprav a 15 omezit jak intervalově, tak to, že by zajížděla na Lehovec, kde končí pouze trojka a jezdila by z Vypichu přes Malostranskou a Nábř. kpt. Jaroše?

KM

Příspěvek od KM » 02.9.2005 12:46

ad MŠ: Tak se pořádně vykurýruj. On by se z té MHD jeden pos*al, co? :shock:

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.9.2005 12:22

KM píše:MŠ, tak chceš to řešit nebo ne? :?:
To víš, že to chci řešit. Ale řeším to svým způsobem. Aneb, když si někdo mé mapky všimne, či můj text přečte, a je to někdo s hlavou na svém místě, třeba se sem tam něco zlepší. ZJŘ se někdy už nechávají déle před zrušením provozu než čísla, dává se cedule o zrušení zastávky atd. Možná jsem malinko přispěl. Na stížnosti cestujících nevěřím, nemají v moci zařídit skutečnou transformaci :-). O aktuálním obsazení zastávkové služby po sjednocení busové a tramvajové pod jedno vedení nemám přesnou představu, ani o tom, kolik aktuálně mají aut, kde skončila slavná Mazda apod., takže k tomu se vyjadřovat nebudu. A bohužel ani mapičky při nových výlukách nebudou, neboť mui zdravotní stav neumožňuje je tam dát a pak kontrolovat. Zároveň se tu na dva až tři týdny loučím, neb se jdu na dovolené kurýrovat :-).

KM

Příspěvek od KM » 02.9.2005 12:00

Chicht. Tak to jsem zvědav. Myslím že ani oni to pořádně nevědí.

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 02.9.2005 11:37

Měl bych dotaz. Co vše je v popisu práce zastávkové služby. Je to jen vytištění a rozmístění ZJŘ? Jak velká je to skupina a kolik má k dispozici aut k rozmisťování JŘ?

KM

Příspěvek od KM » 02.9.2005 11:05

MŠ, tak chceš to řešit nebo ne? :?:

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 01.9.2005 16:19

Jinak sem dám i to, co jsem před chvíli napsal na k-rep. Zastávková služba nemá v popisu práce myslet. Tečka. A přitom by rádi, znám je, jsou to fajn lidi. Kdyby mysleli a dodali ceduli s anglickým textem, strhnou jim préme. Kdyby něco nedali tak, jak nějaký *****, co nikdy nebyl v ulicích schválil, mají problém. Když navrhnou změnu schváleného hlášení, přijdou o prémie. Když vymění pozdě, magistrátní úředníci je proženou. Nebo dopravní kontrola. Všechno musí být dle zavedených hloupých regulí, protože to tak prostě vždy bylo. Že mají vyměněné jízdní řády přímý dopad na bezpečnost provozu, to je třeba nenapadne. Mám fotky plných zastávek bez provozu, prázdných s pěti linkami. Fotky slečny, kterou v Jindřišské málem přejela tramvaj i s autem, protože jí nenapadlo, že ta zastávka je v provozu až od dalšího dne. Stalo se mi, že jsem na Hradčanské den před zavedením 15 prostě tak postával a psal si poznámky. Jen tak nevinně jsem pokýval hlavou sledujíce řidiče jedné linky číslo 25. Kýval jsem udiveně jen na to, jak byl evidentně nadjetej. On naprosto šíleně zoufalej vystartoval z kabiny, doběhl 10 metrů ke mě a začal mi dost hlasitě říkat, ať toho nechám, že on za to opravdu nemůže, že se to nedá vydržet a ať jdu do háje :-). Chvíli jsem to nechápal, až pak mi to secvaklo. Už druhý den jezdil podle všech jízdních řádů jinudy než měl, nebo v jiném čase. A lidi mu to určitě celé dny připomínali. V těhle dnech se to děje v celé síti, copak to paní slavná psycholožka neví. Takhle stresovaný řidič, který jezdí na minutu přesně podle not, ale je mu pořád, naprosto na každé zastávce nadáváno, to je prostě časovaná bomba. To nikomu nevadí, když těch řidičů, kteří měli kliku na zvlášť šťavnaté výrazivo, je najednou v ulicích třeba 150. Jak se chová naprosto nespravedlivě obviňovaný řidič? Zkusil si to někdo z dopravní kontroly a magistrátu. Jasně, nejdřív mávne rukou, pak i po druhý, ale po pár minutách a zastávkách začne tohle naprosto ovlivňovat jeho soustředění a je prostě nebezpečný. Jsem zvědavej, kolik nehod z období převěšování má tuhle skrytou příčinu. Statistiky by mě zajímaly, musí to v nich být vidět. PTÁM SE, KDY DOJDE K TRANSFORMACI DP? MYŠLENO VE ZPŮSOBECH PRÁCE, NIKOLI ROZMÍSTĚNÍ ŽIDLÍ A V PŘEHODNOCENÍ NADPODŘÍZENOSTI.

A ještě jeden příspěvek: Já nejsem melodramatickej, já na ty zastávky chodím a s těmi lidmi se bavím. Někdy jsou to hodně zajímavé rozhovory a DP z nich vychází děsně. K čemu jsou nějak vypočtené standardy kvality, kterými se chlubíme (viz DP kontakt), když jsou často v mnoha ohledech na 0%. K čemu je, že máme DORIS, když při víkendové výluce už v tramvajích nemění ani papírové orientace (výluka Blanická). DP zcela jednoznačně není user friendly, jak by řekli v oboru IT. Je zatím ve stavu, info si najdi, základní máš, tak si kaštane poraď. Zase se pěkně vyjímají ty traffic mapy, bez zmínky o výlukách. Na té mapce v přístřešcích není X-5, to bych chápal, paní Vitásková asi zapracovala v poslední chvíli :-))). Ale noční linky stejnou překryvnou mapku nemají. Proč nebyla podobná mapka o prázdninách? Odpověď znám. Výluk málo, nevyplatí se, drahé. Kdy si na DP uvědomí, že cestující, který jede 20x s DP v pohodě a přesně, tak změní dopravní prostředek po šíleném zážitku, kdy nenajde náhradní dopravu, stojí půl hodiny na zastávce bez provozu, kde jsou ZJŘ i čísla linek, nerozumí velmi příšerně psaným výlukovým textům. Jako v tom posledním. Popis zastávek NAD na Zenklově: za křižovatkou té ulice s tou apod. Když tam jedu z centra a spěchám, určitě si cestu podle toho naplánovat neumím. Potřebuju totiž pak plán Prahy. Když je málo výluk, dělají se ilustrační mapky i s trasou NAD. Když je jich moc, už nejsou potřeba. Výluka Sokolovské už skoro neexistuje, ostatní jsou novější. Z metra zmizela, z přístřešků taky. O busech X-8 a X-19 se nedozvím podrobněji skoro nic, pokud nejsem u nich atd. Jsem-li cizinec, jsem úplně v háji. Nápad s pověšením trasy linek 13,21 a 19 o prázdninách v podobě ZJŘ bez časů s textem, že nejsou v provozu, to bylo taky terno. Hluboká úklona, několika turistům jsem se pokoušel vysvětlit, že ta trasa tam je sice napsaná, ale vlastně po ní nic nejede, protože výluka, prádniny atd. Fakt nechápali. A úplně nejlepší je něco vysvětlovat dětem, mají mozek nezatížený tím, proč něco nejde. Proto jim prostě, že se něco převěšuje dřív, aby to ještě dva dny neplatilo, nikdo nikdy nevysvětlí :-)).

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 01.9.2005 16:14

KM píše:
Martin Šubrt píše:[ Já prostě nechápu, proč se němění od 22.00 hodin dne před změnou do 5:00 ráno. Stejně ta výměna déle než 7 hodin nikdy netrvá. DP má spoustu kontrolorů, dispečerů, revizorů a dalších pracovníků, kteří tyhle prázdninové celkové převěsy v pohodě mohou posílit. .
Zákon. 24/48 hodin před zahájením provozu. Práce v noci=příplatky, dražší práce, peníze navíc. Přidrátovat starej je bez nákladů a hned. Jen myslet.
Proti přidrátování nejsem, ale znamená to procvaknout staré zjř, když prší, jsou hned k nepotřebě.Pak to přivázat a doba výměny se prodlouží cca na dvojnásobek, tudíž 2x tolik mzdových nákladů. To je víc než příplatky :-). Vím, co je přivazovat zjř a cedule, trvá to sakra dlouho :-). Zvlášť když to nemáš předem připravený. taháš s sebou děrovačku, nůžky, provázky či drátky. Ani snadná řešení nebývají vždy elegantní. Zákon píše o zveřejnění a vztahuje se hlavně na dráhy. Tudíž tramvaje, na busy snad ne. A zveřejnění ,ůže znamenat na webu a v inf. střediscích. Přesné znění o tom, že musí být na zastávkách tramvaje v ulicích neznám, třeba by ho sem mohl někdo přidat. V případě tramvají jde podle mě o špatný výklad zákona a jeho uplatňování do bezvědomí stylem, že blbost, byť uzákoněná a špatně interpretovaná, je svatá.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 01.9.2005 16:10

KM píše:Práce v noci=příplatky, dražší práce, peníze navíc. Přidrátovat starej je bez nákladů a hned. Jen myslet.
souhlasím s přidrátováním, ale i kdyby se to mělo dělat v noci před změnou, tak zaplatit těch odhadem 6 lidí (3 auta?) nebude imho tak zásadní částka aby to DP nějak poznamenalo

KM

Příspěvek od KM » 01.9.2005 16:02

Martin Šubrt píše:[ Já prostě nechápu, proč se němění od 22.00 hodin dne před změnou do 5:00 ráno. Stejně ta výměna déle než 7 hodin nikdy netrvá. DP má spoustu kontrolorů, dispečerů, revizorů a dalších pracovníků, kteří tyhle prázdninové celkové převěsy v pohodě mohou posílit. .
Zákon. 24/48 hodin před zahájením provozu. Práce v noci=příplatky, dražší práce, peníze navíc. Přidrátovat starej je bez nákladů a hned. Jen myslet.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 01.9.2005 16:01

souhlas s KM, dušanem i Martinem - naprosto nechápu, proč to vždy takhle dělají - asi nějaký interní předpis, jinak to není možné - výluky jsou poměrně rozsáhlé, tak by snad nebyl problém tam nechat skutečný stav platný ten den a převěsit do v noci před dnem změny - ale jsme v ČR, takže smůla

možná by stačilo k tomu dát malé upozornění jak to pojede po příslušné změně, aby si všimnul člověk, který se jde podívat pár dnů dopředu - ale takhle mateme naprostou většinu lidí a samozřejmě jsme za blbce

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 01.9.2005 14:54

KM píše:Taxme se vrátili z prázdnin...
Jo jo, zrovna včera mě tihle pánové několikrát naštvali. Zrovna jsem, *****, jezdil v končinách, kde často nebývám. Odpoledne jsem si byl pro léky v Opatovské ulici. Takže 212,213,260 a ještě něco z Opatova. Jenže většina těch linek jezdí ve špičkách, hádej, *****, kdy. Lidi pečlivě studovali, ale ty ZJŘ od 1.9. jim moc k ničemu nebyli. Pak přijela 260. To bylo vskutku zajímavé. Modrý bus, provozovatel ovšem DP, úplně plný se sedačkami v dálkovém uspořádání. Na nástupišti 80 lidí a člověk nemá ani ánung, kdy pojede něco dalšího. Naštěstí jsem vydržel a přijela často jezdící 213, nízkopodlažní, s idiotským rozmístěním sedaček, pro stojící taky úplná hrůza. Ale vešel jsem se. Lidi se po sobě tak divně dívali, že už 10 minut nic nejelo, když v ZJŘ bylo... Pak jsem se vracel a opět jsem jak vůl stál na zastávce a věštil z koule, zda jít pěšky, nebo spoléhat na autobus, co přijede možná za minutu. A večer můj táta ztratil klíče od bytu, tudíž jsem je jel na jisté místo hledat. Jel jsem 11 a jako na just jsem se chtěl na Pavláku podívat, zda nejede dřív 10 či 16. No, musel jsem si nechat zajít chuť, tak jsem pěkně vesele vykukoval na rohu :-). A když jsem jel zpět, přijela mi ve Strašnicích šestka (směr Želivského). Jak se rozhodnout? Dojet k metru a vyběhnout na tramvaje na horní zastávce? Kdy sakra asi ta 11 pojede? No, rozhodl jsem se "dobře". popojel, přešel křižovatku a nastoupil do 11, která právě ze stejného místa přijela. Jasně, namítnete, že takový starosti mám jen já, protože vím, že to na sloupku je blbě, tudíž mě to štve. Normální cestující prostě čeká na ten spoj, co na ZJŘ najde. A nebo tam najde výlukovou trasu, zastávka mimo provoz, ač je v provozu atd. Já prostě nechápu, proč se němění od 22.00 hodin dne před změnou do 5:00 ráno. Stejně ta výměna déle než 7 hodin nikdy netrvá. DP má spoustu kontrolorů, dispečerů, revizorů a dalších pracovníků, kteří tyhle prázdninové celkové převěsy v pohodě mohou posílit. Osobně bych zvládnul převěsit polovinu tramvajové sítě s jedním řidičem za tuhle dobu sám a to včetně čísel linek. Ostatně vím o čem mluvím, jako brigádu jsem to v letech 1994 a 1995 dělal :-). Je to hnusná a těžká práce, ale za tuhle dobu jdou se třemi auty, případně dvěmi tramvajemi převěsit všechny tratě. Zkušenosti s busy nemám, ale tam lze připustit, vzhledem k většinou neměnným trasám převěsy během dne, kdy už jsou kratší intervaly.

KM

Příspěvek od KM » 01.9.2005 14:14

ad Dušan: Óóóó´, dnes je můj nejšťastnější den... :-)
No já bych zkusil to přidrátování. Když si to kaštani strhaj nebo si toho nevšimnou... To už je jejich chyba. Myslím že ty dva dny by to většinou vydrželo. Ovšem dokud se to nezkusí.... ty ostatní návrhy jsou sice taky dobré, ale peníze... ?

Odpovědět