Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1936
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Sobotní výluka

Příspěvek od Petr » 08.6.2005 15:21

KM píše:
Petr píše:[]Nepoužívá se protože opravdu dost často systém padá
A slovo "oprava" znáte?
Představ si že známe, jenže ta "oprava" je vázána na přechod z analogového na digitální radioprovoz. Což něco stojí a nezmění se to mávnutím kouzelného proutku... Problémem někdejších elektrických drah bylo to, že obecně byly ve vybavování výpočetní a jinou technikou nejdál ze všech závodů Dopravního podniku. Což se nyní projevuje v tom, že mají svá specifika, kterým se jiné závody vyhly tím, že nakoupily o pár let později modernější vybavení...

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Sobotní výluka

Příspěvek od tramvajak » 08.6.2005 13:54

Petr píše:Nepoužívá se protože opravdu dost často systém padá
Přesně tak. A taky se mi jednou stalo, že mi za mnou jedoucí vůz přestavěl veksli mnou již zablokovanou... docela jsem to nepochopil!

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1711
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Sobotní výluka

Příspěvek od radek31 » 08.6.2005 13:36

KM píše:
Petr píše:[]Nepoužívá se protože opravdu dost často systém padá
A slovo "oprava" znáte?
radiovýhybky jsou nefunkčí víc než 1/2 roku a ještě se na to nešáhlo, takže tolik k opravám systémových problémů v DPP

KM

Re: Sobotní výluka

Příspěvek od KM » 08.6.2005 13:27

Petr píše:[]Nepoužívá se protože opravdu dost často systém padá
A slovo "oprava" znáte?

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1936
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Sobotní výluka

Příspěvek od Petr » 08.6.2005 12:32

radek31 píše:popravdě ani nevím jestli to funguje - vím, že se s tím počítá po přechodu na nový systém digitálních vysílaček
občas se mi na mypolu objevilo hlášení do salónu, ale nikdy to tam nebylo slyšet - Apex nemáme, tak to nemůžu posoudit
Nepoužívá se protože opravdu dost často systém padá

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1711
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Sobotní výluka

Příspěvek od radek31 » 08.6.2005 12:30

popravdě ani nevím jestli to funguje - vím, že se s tím počítá po přechodu na nový systém digitálních vysílaček
občas se mi na mypolu objevilo hlášení do salónu, ale nikdy to tam nebylo slyšet - Apex nemáme, tak to nemůžu posoudit

KM

Re: Sobotní výluka

Příspěvek od KM » 08.6.2005 12:05

Kočí píše:[Tak to jsem zvědavej, páč na tohle mi tady taky jeftě nikdo nikdy neodpověděl :lol:
Jojo, Kočí, budeme si muset odpovědět sami. 24 hodin se nikdo neozval a to se tu na daleko větší pitomosti reaguje podstatně rychleji. Že by to taková pitomost nebyla, až by vyrazila dech?
No tak to zkusme, odpovědí je přeci několik:
1) Nikdy se to tak nedělalo. (tradiční)
2) Dispečer není povinen komunikovat s cestujícími. (oblíbený omyl)
3) Služební pokyny jsou pro cestující těžko srozumitelné. (mluvíme slangem)
4) Nebude nám žádnej kaštan radit co máme dělat. (nikdo zvenčí tramvajkám nerozumí)
5) Stěžuj si na DP, tady jsou jen šotouši a ne zaměstnanci ( my si budeme dál zapisovat čísla vozů. Doby podávání zlepšováků padly s rokem 89).

Uživatelský avatar
Kočí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 19.3.2005 14:26
Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
Kontaktovat uživatele:

Re: Sobotní výluka

Příspěvek od Kočí » 07.6.2005 12:17

KM píše:Teď bez ironie dotaz - dispečeři přeci mohou hlásit centrálně do všech tramvají do rozhlasů pro cestující (promiňte laickou definici). Proč se to běžně a častěji nevyužívá? Proč dispečer při výluce pošeptá něco do ouška řidiči, ten si z toho zapamatuje jen to kam má jet on, cestujícím to ještě víc zestruční a zkomolí a na dotazy co ještě jiného jede jinak je nevrlý, neb neví a ostatně je nervózní ze svého vlastního odklonu (na to má právo). Hlásit centrálně do vozů po celé Praze, že je nenadálá nebo krátkodobá výluka klidně na druhém konci města by mělo význam i v tom, že řada lidí by si zvolila trasu od počátku jinou a ne až v poslední stanici před odklonem přemýšlet, kudy tedy dál...
Tak to jsem zvědavej, páč na tohle mi tady taky jeftě nikdo nikdy neodpověděl :lol: Myslím, že naposledy o povodních se to fakticky hodilo... Akorát bude třeba vyřešit, aby dispečery nepřerušovalo hlášení zastávek a nebude to mít chybu :smt020

KM

Re: Sobotní výluka

Příspěvek od KM » 07.6.2005 12:01

Proxy píše:Informovanost cestujících při sobotní výluce byla podle mne opět dost špatná. Sice rozhlas v metru neustále opakoval nejrůznější informace (Pražská muzejní noc, United Inslands, výluka Korunní), přesto jsem v neděli ve dvě ráno při přesunu na diskotéku přes Vinohradskou třídu koukal na linku 51 jako husa do flašky. Kromě toho po Vinohradské třídě jela téměř o 10 minut dříve než jezdí po Korunní - to jsem raději počkal na první ranní metro :mrgreen:
Nějakou informaci na zastávkách tramvajích bych uvítal. Zeptejte se Martina Šubrta jak dlouho mu trvá vyvěsit informace na zastávkách :wink:
Teď bez ironie dotaz - dispečeři přeci mohou hlásit centrálně do všech tramvají do rozhlasů pro cestující (promiňte laickou definici). Proč se to běžně a častěji nevyužívá? Proč dispečer při výluce pošeptá něco do ouška řidiči, ten si z toho zapamatuje jen to kam má jet on, cestujícím to ještě víc zestruční a zkomolí a na dotazy co ještě jiného jede jinak je nevrlý, neb neví a ostatně je nervózní ze svého vlastního odklonu (na to má právo). Hlásit centrálně do vozů po celé Praze, že je nenadálá nebo krátkodobá výluka klidně na druhém konci města by mělo význam i v tom, že řada lidí by si zvolila trasu od počátku jinou a ne až v poslední stanici před odklonem přemýšlet, kudy tedy dál. Ideálně u toho Bulhara by se to přesně hodilo, protože spousta lidí by to objela jinudy (metrem, 207 a pod) a ne že v Jindřišský přemýšleli co teď.
PS: Přesně o tom to totiž je - provozní slepota velí: Vylepte cedule, provozní slepota na druhou říká: Na 48 hodin to nelze.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9614
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 07.6.2005 11:54

http://tram9001.goo.cz/linka_10.JPG

Asi 3 pořadí měly upravené bočnice

To samé platí i vůluce předtím,kdy byly vybaveny 4 pořadí linky 26
http://tram9001.goo.cz/linka_26_I.JPG

@3653

MOp

Re: Sobotní výluka

Příspěvek od MOp » 07.6.2005 11:49

Proxy píše:Zeptejte se Martina Šubrta jak dlouho mu trvá vyvěsit informace na zastávkách :wink:
na to dokazu odpovedet i ja :-D

10 minut sepisuje, 5 minut tiskne, 2 hodiny vylepuje a do 22:00 informuje cestujici primo na zastavkach..

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Sobotní výluka

Příspěvek od Proxy » 07.6.2005 11:27

Informovanost cestujících při sobotní výluce byla podle mne opět dost špatná. Sice rozhlas v metru neustále opakoval nejrůznější informace (Pražská muzejní noc, United Inslands, výluka Korunní), přesto jsem v neděli ve dvě ráno při přesunu na diskotéku přes Vinohradskou třídu koukal na linku 51 jako husa do flašky. Kromě toho po Vinohradské třídě jela téměř o 10 minut dříve než jezdí po Korunní - to jsem raději počkal na první ranní metro :mrgreen:
Nějakou informaci na zastávkách tramvajích bych uvítal. Zeptejte se Martina Šubrta jak dlouho mu trvá vyvěsit informace na zastávkách :wink:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1936
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 06.6.2005 17:35

4021 píše:neni tam nástupiště.........když by tam nestáli vedle sebe tramvaje normálně lidi vzít mohl. V normálním provozu samozřejmě ne, když ale vůbec nevyvěší výlukový jízdní řády tak nevim proč by tohle nemohlo bejt taky takový operativní......
Na výluky kratší 48 hodin se výlukové jízdní řády nevyvěšují, ono je totiž dost častý stav, že během takové výluky neexistují ani vozové jízdní řády a vše se řídí operativně, tudíž by nebylo ani z čeho zastávkový jízdní řád stvořit.
Nezřízení zastávky ve smyčce OH je jistě nepříjemné, ale když si vzpomenu, co bylo za problémy se zřízením alespoň výstupní (kdysi linky jedoucí od Flory měly výstup právě na Floře!) docela chápu, že se na jeden den nežádalo o 350 povolení od 888 organizací, které jsou ke zřízení zastávky nutné... Holt tramvaje jsou drážní doprava a tyč na chodníku ke zřízení zastávky nestačí :wink: A pokud si DP zřídí zastávku o své vůli, babička při nástupu upadne, nechci domýšlet, jak to nejen novináři rozmáznou

Uživatelský avatar
4021
Uživatel
Příspěvky: 350
Registrován: 27.12.2003 17:08

Příspěvek od 4021 » 06.6.2005 15:45

9001 píše:Ta nástupní ve smyčce Olšanské hřbitovy nejde,protože vniřní kolej nemá nástupiště :wink:
Neni tam nástupiště.........když by tam nestáli vedle sebe tramvaje normálně lidi vzít mohl. V normálním provozu samozřejmě ne, když ale vůbec nevyvěší výlukový jízdní řády tak nevim proč by tohle nemohlo bejt taky takový operativní......

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 04.6.2005 22:15

nejde nejde... to jsou dogmata, založená¨jen a jen na nevoli určitých zodpovědných osob, resp. na jejich neschopnosti se dohodnout. to ovšem nevylučuje,že to tak bude navěky. viz střídané přestávky, zavedení prodeje jízdenek v autobusech, noční pořadí denních linek tram, nahrazení nesmyslného názvu "trasa" linkou, již brzy opět vozy z VO na 20 ap.

Odpovědět