Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od martyn » 06.1.2010 22:00

Dobrá, tady jsou dvě obecné teze, pomocí kterých Ropid postupuje:

1) Celková redukce objemu kilometrů má být cca 5%. Pokud omezíme busy o navrženou čtvrtinu, ostatní trakce vyváznou lépe. Metro se dle lehce v okrajových obdobích provozu a tramvaje zřejmě téměř vůbec.
2) Jak už prosáklo, volí se hlavně drastická redukce jakýchkoliv souběhů kolejové dopravy (vlak/tram vs. bus). Jenže: kolik zastávek má vlak a kolik bus?
Plus je opět na světle návrh optimalizace sítě autobusů formou: spoustu čísel zrušíme, spoustu jich přetrasujeme a spoustu zavedeme. Vyjma změn, které už padly a neprošly dříve, tentokrát i v několika dalších oblastech.

Víc ani ťuk, doufám, že se teď tady nerozjedou horečné spekulace, co se škrne či změní :wink:

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od OMH » 06.1.2010 21:34

martyn píše:Dneska jsem při čtení prvního návrhu redukce metra a autobusů (v jejich případě o cca 25%) marně hledal svůj kardiostimulátor.

Omlouvám se za výkřik do tmy, plán zveřejnit nemůžu, navíc se toho valná většina snad neprojde. Ropid jde evidentně opět cestou: navrhneme toho hafo a třeba nám MČ něco schválí.
Chápu, že bližší detaily nejsou veřejné. Ale když píšeš o metru a autobusech - co tramvaje?

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od martyn » 06.1.2010 21:16

Dneska jsem při čtení prvního návrhu redukce metra a autobusů (v jejich případě o cca 25%) marně hledal svůj kardiostimulátor.

Omlouvám se za výkřik do tmy, plán zveřejnit nemůžu, navíc se toho valná většina snad neprojde. Ropid jde evidentně opět cestou: navrhneme toho hafo a třeba nám MČ něco schválí.

Uživatelský avatar
matti
ovocnář
Příspěvky: 187
Registrován: 07.9.2009 18:55
Bydliště: 140

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od matti » 06.1.2010 20:34

Už se ví alespoň náznakem, co nám dá za dárek v březnu ROPID? 8-)

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od KGX 63 » 03.1.2010 20:22

m@rtin píše:Jo jo, může to být pravda, ale na jak dlouho? Jen počkejte, co nás čeká od 1. března. Pojedeme z kopceeeee
Spíš si asi na některé spoje počkáme mnohem déle než doteď a naučíme Pražany vstávat později a chodit spát dříve jako v jiných městech ČR :lol:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4625
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Bobik » 02.1.2010 23:57

milbi píše:Zpráva o doublování linky 25 byla uvedena v místním plátku HoBuLet, což jsou oficiální noviny Prahy 7. Jestli je, nebo není to pravda, záleží jako vždy na pravdomluvnosti politiků (psal to tam místostarosta P7 pro dopravu).
Jo, ten plátek mi chodí domů taky. Doposud to bylo jen zbožné přání P7 a soudě dle reakcí Roprdu (pokud nezměnil názor)co vím tak ještě chvíli zbožným přáním zůstane.
Ovšem je fakt že nám to z radnice servírujou stylem my fakt chtěli, to ti zlí nahoře/jinde to nedovolí, ale my se nedáme.
(Na webu P7 byla a snad ještě je korespondence mezi MČ A ROPIDEM na téma proč to nejde, co se týká prodloužení či posílení kapacity)

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od m@rtin » 02.1.2010 18:22

Jo jo, může to být pravda, ale na jak dlouho? Jen počkejte, co nás čeká od 1. března. Pojedeme z kopceeeee

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od milbi » 02.1.2010 15:25

MOp píše:A to vis na beton nebo jde jen o tve zbožné přání a šíříš stejné kydy jako na k-reportu?
Zpráva o doublování linky 25 byla uvedena v místním plátku HoBuLet, což jsou oficiální noviny Prahy 7. Jestli je, nebo není to pravda, záleží jako vždy na pravdomluvnosti politiků (psal to tam místostarosta P7 pro dopravu).

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4699
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od MOp » 01.1.2010 0:38

A to vis na beton nebo jde jen o tve zbožné přání a šíříš stejné kydy jako na k-reportu?

Vzhledem k tomu, že se s lidmi v oněch institucích dobře znám, nevěřím ti ani slovo.. Možná by sis měl dát novoroční předsevzetí - nebudu opisovat co kde uslyším, nejprve si to ověřím a pak se teprve odhodlám něco napsat..

opocenskylukas
problémový jedinec
Příspěvky: 436
Registrován: 27.3.2009 19:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od opocenskylukas » 01.1.2010 0:34

Mám dobrou zprávu. 25 půjde brzo do dvojic a Praha 7 usiluje o protažení až na Prahu 6 na nátlak svých občanů. Leč v tom ROPID ještě neustoupil. Já bych spíš byl pro zachování spojení s Libní.

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Akribius » 06.12.2009 22:49

Tady se ale místní radní teď podobným směrem vydali.Okolí křižovatky Carl Berness Plass se změní z 2+2 na 1+1 a zbytek bude vyhrazen pro bus a tram a taxi.Píše se o tom jako,že ty zácpy,co vzniknou postupně odradí řidiče aut jezdit autem do města (tato cesta je důležitou přístupovou cestou do města) a když uvidí,že vedle jede bus nebo tram,tak,že tak pojedou příště taky MHD.A Oslo není jediné město,co tohleto zkouší.
Je pravda,že momentálně tam nic vyhrazeného nemáme a jezdíme společně s IAD podle postupu stavebních prací po určité části vozovky.Ale zatímco v létě jsme nabírali až 50 minut zpoždění,tak teď mám vyjímečně přes 20 minut.Většinou kolem 10-12 minut.Takže třeba něco na tom je.
Současně s tím došlo k posílení regionální dopravy,která pochopitelně vyhrazené pruhy také využívá.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6379
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od demon » 06.12.2009 18:52

Mapl píše:Vadí mi odebrání jednoho pruhu, které má ve finále ještě horší výsledky. (-X
Tím, že sebereme jeden pruh pro účastníky silničního provozu docílíme akorát toho, že se zde v dopravní špičce budou tvořit kolony, resp. jejich trvání bude mít větší rozsah.
Je jasné (a potvrzují to i FD ČVUT a další odborníci), že když je kolona, tak každý účastník silničního provozu se musí častěji rozjíždět, čímž ze sebe vydá značné množství splodin a zejména starší auta i značné množství hluku.
Ve finále jsou tedy zdrženi řidiči, IZS (!!!), kolony jsou delší a v jiném časovém pásmu/rozsahu/ a splodin je stejné, možná spíše více. Proti je i Praha 4, které se na jejím území radikálně (!) zhoršila dopravní situace.
Psychologicky je to tedy pro zde žijící obyvatele přínosné, ale hluk to nesníží, splodiny to spíše zvýší.
Nejlepším řešení¨m pro nespokojené občany městské části Praha 2 by tedy podle mého názoru byly dvojitá nebo trojitá okna! 8-)
Jenže on se ve skutečnosti žádný jízdní pruh neodebral, ač se odpůrci zoufale snaží tvrdit opak, pouze se o cca 200 m zkrátil. :wink:
Když je kolona, a ta se tady pruh nepruh vyskytuje poměrně často, je poměrně logický, že auta rozjíždějící se ve třech pruzích vyprodukují méně emisí a hluku, než auta rozjíždějící se ve čtyřech. A provedený měření to pochopitelně potvrzujou.
Jelikož tady bydlim, rozhodně celkový zklidnění magistrály a možnost krátkodobýho zaparkování kvituju s povděkem.

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Mapl » 06.12.2009 18:38

Vadí mi odebrání jednoho pruhu, které má ve finále ještě horší výsledky. (-X
Tím, že sebereme jeden pruh pro účastníky silničního provozu docílíme akorát toho, že se zde v dopravní špičce budou tvořit kolony, resp. jejich trvání bude mít větší rozsah.
Je jasné (a potvrzují to i FD ČVUT a další odborníci), že když je kolona, tak každý účastník silničního provozu se musí častěji rozjíždět, čímž ze sebe vydá značné množství splodin a zejména starší auta i značné množství hluku.
Ve finále jsou tedy zdrženi řidiči, IZS (!!!), kolony jsou delší a v jiném časovém pásmu/rozsahu/ a splodin je stejné, možná spíše více. Proti je i Praha 4, které se na jejím území radikálně (!) zhoršila dopravní situace.
Psychologicky je to tedy pro zde žijící obyvatele přínosné, ale hluk to nesníží, splodiny to spíše zvýší.
Nejlepším řešení¨m pro nespokojené občany městské části Praha 2 by tedy podle mého názoru byly dvojitá nebo trojitá okna! 8-)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6379
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od demon » 06.12.2009 18:11

Mapl píše:Jsem obyvatelem Prahy 2 a zdejší zastupitelstvo patří mezi nejtupější v celé Praze - viz. severojižní magistrála a nyní se s**e i do dopravy veřejné, které zcela nerozumí. [-o<
Asi někdy půjdu na schůzi... @3657
Můžu se tě zeptat, co konkrétně ti vadí na přístupu MČ P2 k SJM ?

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Mapl » 06.12.2009 17:44

Proxy: děkuji.
Jsem obyvatelem Prahy 2 a zdejší zastupitelstvo patří mezi nejtupější v celé Praze - viz. severojižní magistrála a nyní se s**e i do dopravy veřejné, které zcela nerozumí. [-o<
Asi někdy půjdu na schůzi... @3657

Odpovědět