Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od dušan » 09.1.2010 19:29

willyjeff píše:
MF píše:Já bych teda hlavně omezil noční provoz. Když vidím na Lazarské co v těch vozech jezdí - samí bezďáci a ožratá mládež. Nechal bych jezdit polonoce třeba o půlhodinku déle a první ranní linky by mohly zase vyjet o chvilku dříve a noční provoz zrušit úplně. V noci se má spát.
Jsem všema deseti pro. =D>
tak tedy nevím, ale kolegové diskutující nejsou asi z provozu - prodloužit polonoce? už teď vozím vzduch, třeba taková 14 z kobylis, 10 z ďáblic, 9 ze spojovací, často jezdí dost prázdné, nevytížené. proč je tedy prodlužovat? ve všední den naprostý nesmysl, páteční a sobotní noc, dejme tomu. ale já to odmítám jezdit, už teď konec v 1:30 je vražednej a zbytečnej!!!!!!!!!

opocenskylukas
problémový jedinec
Příspěvky: 436
Registrován: 27.3.2009 19:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od opocenskylukas » 09.1.2010 19:27

Chci se zeptat když tedy 8 půjde do sól tak to co se v létě prodloužila od Palmovky na Starý Hloubětín kvůli zvěčujícímu se počtu lidí tam žících bude zase jako by v čudu.Nebo jim do vystačí?Nebylo by v tom případě lepší protáhnou 12 na Starý Hloubětín a sólo 8 nechat objezdem na Palmovce?

johndj
Uživatel
Příspěvky: 176
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od johndj » 09.1.2010 16:49

fibou píše:
johndj píše:Soupravy považuji za zbytečné na lince 8. Zde by podle mého názoru postačila klidně po celý týden sola. Dosud nechápu proč na linky 8 a 19 jsou mnohdy nasazovány kloubové vozy a velmi často i nízkopodlažní tramvaje, které by byly třeba na více frekventovaných linkách.

V PD ve špičce sólo na 8??? Ty s ní asi moc v centru nejezdíš, že? Velmi často se mi lidi nevejdou do tramvaje, to není žádný neobvyklý stav. V okrajových dobách provozu klidně, ale přes den by to byl někdy masakr.
Uznávám, že v centru ve špičce osmičkou moc často nejezdím, takže nebudu tvrdě trvat na solech po celý týden. Nicméně v sedlech a o víkendech jsem snad neviděl osmičku, ve které by se nevešli lidi do jednoho vozu. Nedávno jsem jel z Dejvické až na Palmovku (bylo to s KT) a v tramvaji po celou cestu více jak 20 lidí nebylo, byl pátek 7 hodin večer. Navíc linka má po celé své trase (mimo úseku Podbada - Vítězné náměstí) minimálně ještě jednu tramvajovou linku, od Náměstí Republiky na Hloubětín (i když osmička nejede přes Vysočanskou a Kolbenovu) i metro, takže v celkovém součtu bych viděl solo osmičku jako dostačující.

fibou
Uživatel
Příspěvky: 356
Registrován: 12.10.2006 14:55
Bydliště: Praha Hloubětín

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od fibou » 09.1.2010 16:03

[quote="johndj"]Soupravy považuji za zbytečné na lince 8. Zde by podle mého názoru postačila klidně po celý týden sola. Dosud nechápu proč na linky 8 a 19 jsou mnohdy nasazovány kloubové vozy a velmi často i nízkopodlažní tramvaje, které by byly třeba na více frekventovaných linkách.

V PD ve špičce sólo na 8??? Ty s ní asi moc v centru nejezdíš, že? Velmi často se mi lidi nevejdou do tramvaje, to není žádný neobvyklý stav. V okrajových dobách provozu klidně, ale přes den by to byl někdy masakr.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od MF » 09.1.2010 14:55

Proxy píše:A v tramvajových vozovnách bych postavil noclehárny, protože mi pak není jasné, jak by se nemotorizovaní řidiči dostávali ze směny nebo na směnu...
To ne, nějaký služebák by to jistě zvládnul. Když už vyjíždí o pár hodin později pro návoz, tak klidně může dříve vyjet pro odvoz. Muselo by se to ale dobře promyslet, aby ty služebáky na sebe navazovaly a pokud možno obsloužily dobře síť.

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od martyn » 09.1.2010 14:39

Tonda Ježek píše: Metro má velké provozní fixní náklady, takže navrhované omezení je ekonomické. Dokonce více ekonomické, než kdyby se zavedlo třeba pásmo na B a prodloužilo pásmo na trati A. Prodlužovat intervaly nad 10 minut je nesmysl, protože pak by to stálo mnohem více peněz. Ono už i při intervalu 10 minut je provoz poměrně drahý.

Řeším to jen z ekonomického hlediska, nikoliv z provozního
Patnáctiminutovka na okrajích taky v návrhu byla, ale výzkumníkům z Ropidu bylo k jejich velkému překvapení řečeno, o čem píše Tonda. Jinak třeba na áčku dojde k paradoxní situaci, kdy na DH se bude v sedle jezdit po 12 minutách, o víkendu po 7,5. A tedy dotaz na znalé: jaký minimální interval úsek Skalka-Depo Hostivař snese. I šest minut už je moc málo?

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Proxy » 09.1.2010 14:23

MF píše:Já bych teda hlavně omezil noční provoz. Když vidím na Lazarské co v těch vozech jezdí - samí bezďáci a ožratá mládež. Nechal bych jezdit polonoce třeba o půlhodinku déle a první ranní linky by mohly zase vyjet o chvilku dříve a noční provoz zrušit úplně. V noci se má spát.
A v tramvajových vozovnách bych postavil noclehárny, protože mi pak není jasné, jak by se nemotorizovaní řidiči dostávali ze směny nebo na směnu...

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od jara » 09.1.2010 14:20

Šetřit jo ale trošku s rozumem. Je mi jasné, že tady ty vaše šotoušskoekonomické rozvahy jestli ušetřím tady kus a nebo támle mají velkou váhu ve výsledku. Ale přeci jen napsat, že od 1:00-3:30 slušný člověk MHD nejezdí je si myslím dost hnusný. Už jen kvuli většinou kolegům. Ale nejedná se jen o pracovníky DP ale jsou to i jiné profese, kteří se starají o to až ten slušný člověk pujde do práce. Aby si mohl vyzvednout zdarma plátek zvaný metro, zajít do trafiky koupit denní tisk či do práce zakoupil ke kávě čerstvý koláček. I já jsem rád když si mohu zakoupit v 5:45 při cestě do práce ten den novou MF. Myslím si, že interval 30 minut na nočních linkách je dostačujicí ale v případě, kdy je hodina tak se každý rozmyslí jestli nejet autem. Je zajimavé kolik lidí vystupuje z prvních spojů metra v pracovním dni a není mezi nima žádný bezdomka a u nás na stanici to dělá čas 5:02 při představě, že to bude tedy 5:30 tak to už ty lidé ale musejí být již v práci a že to není málo lidí.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od willyjeff » 09.1.2010 13:59

Jakub píše:Úplně zrušit noční provoz by byl oproti okolním městům krok zpět, ale určitě by nebylo od věci prodloužit intervaly nočních linek třeba na hodinu. Přestupní body by se mohly zachovat, jen by cca polovina vypravení odpadla.
Krok zpět? Vůči těm bezdomkům? A interval 1 hodina by stejně znamenal zánik. Čekat hodinu na smradlavou tramvaj? Když se to zrušení promítne do prodloužení odpoledních a ranních směn, tak by defacto nic nejezdilo mezi 1:30 - 3:30. A to prostě žádný normální člověk není venku.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Zastávka na znamení 142.

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Jakub » 09.1.2010 13:56

Úplně zrušit noční provoz by byl oproti okolním městům krok zpět, ale určitě by nebylo od věci prodloužit intervaly nočních linek třeba na hodinu. Přestupní body by se mohly zachovat, jen by cca polovina vypravení odpadla.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od willyjeff » 09.1.2010 13:52

MF píše:Já bych teda hlavně omezil noční provoz. Když vidím na Lazarské co v těch vozech jezdí - samí bezďáci a ožratá mládež. Nechal bych jezdit polonoce třeba o půlhodinku déle a první ranní linky by mohly zase vyjet o chvilku dříve a noční provoz zrušit úplně. V noci se má spát.
Jsem všema deseti pro. =D>

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od MF » 09.1.2010 13:45

Já bych teda hlavně omezil noční provoz. Když vidím na Lazarské co v těch vozech jezdí - samí bezďáci a ožratá mládež. Nechal bych jezdit polonoce třeba o půlhodinku déle a první ranní linky by mohly zase vyjet o chvilku dříve a noční provoz zrušit úplně. V noci se má spát.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Tonda Ježek » 09.1.2010 13:28

johndj píše:A - Metro) Návrh na omezení provozu metra ráno a večer považuji za absurdní. Poslední metro kolem půl dvanácté je přeci jen brzo. Navrhoval bych spíše v rámci úspor ponechat metro v provozu například až do půl jedné, ale s tím, že by se interval postupně po desáté hodině večer na všech trasách prodlužoval.
Například: 22:00 - 22:30 - interval 10 minut
22:30 - 23:30 - interval 15 minut
23:30 - ukončení provozu - interval 20 minut.
Metro má velké provozní fixní náklady, takže navrhované omezení je ekonomické. Dokonce více ekonomické, než kdyby se zavedlo třeba pásmo na B a prodloužilo pásmo na trati A. Prodlužovat intervaly nad 10 minut je nesmysl, protože pak by to stálo mnohem více peněz. Ono už i při intervalu 10 minut je provoz poměrně drahý.

Řeším to jen z ekonomického hlediska, nikoliv z provozního

johndj
Uživatel
Příspěvky: 176
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od johndj » 09.1.2010 13:13

Tak jsem si dnes v MF Dnes přečetl návhry Ropidu na omezení dopravy.

A - Metro) Návrh na omezení provozu metra ráno a večer považuji za absurdní. Poslední metro kolem půl dvanácté je přeci jen brzo. Navrhoval bych spíše v rámci úspor ponechat metro v provozu například až do půl jedné, ale s tím, že by se interval postupně po desáté hodině večer na všech trasách prodlužoval.
Například: 22:00 - 22:30 - interval 10 minut
22:30 - 23:30 - interval 15 minut
23:30 - ukončení provozu - interval 20 minut.
Dopolední interval 6 minut na lince B je v pořádku, prodlužování intervalů ve špičce je výrazné snižování kvality MHD. Již teď by bylo občas intervaly spíše zmenšit. Víkendové omezení provozu nepovažuji za nijak hrozivé.

B - Tramvaje) Tramvaje podle návrhu zůstanou v celku bez výrazných změn. Linka 19 bude částečně nahrazena linkou 16. Nevidím v tom problém. Otázkou ale je, zda-li by nebylo lepší prodloužit na Lehovec linku 16 a dále ponechat točit na Vysočanské linku 15. Linka 16 také může sloužit jako dobrá náhrada při výpadku metra B. Bylo to celkem rychlé povrchové spojení mezi Palmovkou a Andělem. Z pohledy fandy do tramvají bychom se například nyní mohli dočkat vozů T3M i na Andělu a na Řepích, tedy na místech, kde dnes tyto tramvaje pravidelně nejezdí. Solizace na některých linkách nepovažuji za špatný nápad. Soupravy považuji za zbytečné na lince 8. Zde by podle mého názoru postačila klidně po celý týden sola. Dosud nechápu proč na linky 8 a 19 jsou mnohdy nasazovány kloubové vozy a velmi často i nízkopodlažní tramvaje, které by byly třeba na více frekventovaných linkách.

C- Autobusy) Některé návrhy, které jsem si přečetl se mi líbí. Domnívám se, že by přetrasování některých linek mohlo přispět k zlepšení dopravní obslužnosti i za cenu větších intervalů. Kromě Prahy 4 a 10 se velká část návrhů týká Prahy 5 a částečně i 6. Prodlužování některých linek zejména v oblasti Řep, Stodůlek a Zličína se mi líbí. Například zrušení dlouholeté zličínské linky 164 nevypadá zle. V relaci Zličín - Řepy, tedy v relaci s asi největší frekvencí cestujícíh na trase bychom se měli dočkat linky 180, která by dále měla pokračovat po své trase na Dejvickou, později možná spíše na Hradčanskou a Špejchar. Je mi jasné, z návrhu mi to tak vyplynulo, že mezi Zličínem a Sídlištěm Řepy se nedočkáme krátkých intervalů jako na současné lince 180, ale i tak si myslím, že 180 by mohla být dobrou náhradou za část linky 164, zejména pokud by byla obsluhovaná kloubovými vozy.

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Sirka » 08.1.2010 22:32

martyn píše:Dneska jsem při čtení prvního návrhu redukce metra a autobusů (v jejich případě o cca 25%) marně hledal svůj kardiostimulátor.

Omlouvám se za výkřik do tmy, plán zveřejnit nemůžu, navíc se toho valná většina snad neprojde. Ropid jde evidentně opět cestou: navrhneme toho hafo a třeba nám MČ něco schválí.
Kéž bys měl pravdu, dle některých informací toho dost projde a vzniknou tak mnohé zajímavé, leč nepříjemné situace...

Odpovědět