Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Sirka » 01.7.2011 20:25

uzivatel35 píše:Mám jednoduchý metrolinkový návrh:
...
TLDR

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od OMH » 01.7.2011 19:23

uzivatel35 píše: Jsou trasovány takto, protože až na drobné odchylky jsou shodné se současným stavem.
V tom případě když to má být téměř shodné s dnešním stavem, proč ten dlouhé elaborát? A proč vůbec dělat změny...

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Jamie » 01.7.2011 19:22

Abúzus..?

uzivatel35

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od uzivatel35 » 01.7.2011 18:23

Jakub píše:Zase tak jednoduchý mi ten návrh nepřijde. Ale hlavně zase nechápu, proč? Bylo by možné uvést nějaké zdůvodnění, proč by se měly linky trasovat zrovna takhle? Bez toho je to vlastně zcela k ničemu a řadí se to do skupiny návrhů předchozích.
Jsou trasovány takto, protože až na drobné odchylky jsou shodné se současným stavem. Linky 24,25 a 26 jsou zrušeny, aby v číslování nebyly díry a přečíslovány 25 na 15, 26 na 2 a 2 na 5 a 24 na 19 a 19 na 10. Jinak vám vysvětlím svojí úvahu. Říkám si, že z linek 16 a 10 by se dala udělat jedna metrolinka. Tak vytvořím M16 a M19 (v mém návrhu M10). Jenže Metrolinka v Hloubětíně je zbytečná a 10 naopak chybí v Kobylisích. Tak tam hodím M19 jenže tím je tam o linku navíc (metrolinka má hodnotu dvou linek), proto musím otamtud vyhodit 25 nejlépe místo 19 na Lehovec. A nyní je tu zajímavá věc. Linky 25 je jen obousměrně prodloužená 15. Tak z nich udělám další metrolinku M1. Jenže tím bude chybět jedna linka na Petřinách, Výstavišti a Spojovací a to obslouží moje 15. Teď ještě něco provedu s linkami 5 a 26 (M2, protože linka 5 od vltavské dál stejně jezdí prázdná. Končí na Olšanských hřbitovech, protože dál by kvůli M19 překážela. Po trasové stránce je tedy návrh hotový, teď tedy ještě vyřešit to pásmování,aby někde nebylo o linku navíc. V závislosti na tom vzniká 13. Pak tedy zavedu o víkendu 4, protože mi připadá, že o víkendu chybí, na linkách 2 (v návrhu 5) změním jen tak z marnivosti interval, aby to bylo jako dřív. Teď tedy ještě potřebuji jednotnou řadu, tak si řeknu 24 změním na 19, protože dříve 19 přes Karlín jezdila a tím mi hezky vyjde i 10 místo 19, která také dříve jezdila z Hostivaře do Kobylis. Linku 1,15 a 29 jsou tedy už jen M1 a 15 a 26 je M2, protože dříve dvojka v podobné trase jezdila. Linku 2 nechám volnému číslu 5. Linku 13 jsem původně ani zavést nechtěl, nechtělo se mi už měnit žádné číslo, ale řekl jsem si, že pod záminkou, že je nešťastné, by se z toho dalo vycouvat. Ale nakonec jsem jí zavedl, aby Barrandov a Řepy nestrádaly.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Zastávka na znamení 142.

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Jakub » 30.6.2011 13:55

Zase tak jednoduchý mi ten návrh nepřijde. Ale hlavně zase nechápu, proč? Bylo by možné uvést nějaké zdůvodnění, proč by se měly linky trasovat zrovna takhle? Bez toho je to vlastně zcela k ničemu a řadí se to do skupiny návrhů předchozích.

uzivatel35

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od uzivatel35 » 30.6.2011 13:52

Mám jednoduchý metrolinkový návrh:

Tramvajové linky jsou rozděleny do čtyř skupin

a)Metrolinky
interval:4 špičky,5 sedlo,7-8 v sobotu přes den a v neděli odpoledne,15 v neděli dopoledne,10 celotýdně večer

1 Bílá Hora-Palmovka-Nádraží Vysočany-Lehovec (každý druhý spoj jen v trase Vypich-Nádraží Vysočany)
2 Divoká Šárka-Hradčanská-Sparta-Stross.-Nám.republiky-Hlavní nádraží-Flora-Olšanské hřbitovy (každý druhý spoj je v provozu jen v trase Olšanské hřbitovy-Červený vrch)
9 beze změny (všechny spoje v celé trase)
10 Vozovna Kobylisy-Kobylisy-Želivského-Vozovna Strašnice-Nádraží Hostivař (každý druhý spoj je v provozu jen v trase Palmovka-Nádraží Strašnice)
16 trasa beze změny ( každý druhý spoj veden pouze v úseku Kotlářka-Vápenka)
17 trasa beze změny (pásmování beze změny)
22 trasa beze změny (v PD ráno jsou všechny spoje vedeny v celé trase,v ostatních obdobích je každý druhý spoj veden jen v úseku Malovanka-Kubánské nám.)

Vypravení:
1 v PD kratší spoje sóla,o víkendu všechny sóla
2 kratší spoje sóla
9 soupravy
10 v PD soupravy,o víkendu sóla
16 soupravy
17 v PD soupravy,o víkendu kratší spoje sóla
22 soupravy

b) částečné metrolinky
interval:8 špičky,10 sedlo,So a Ne odpoledne 7-8,NE dopoledne 15,večer 10
vypravení:PD soupravy,víkend sóla
trasy:linky 7 a 11 beze změny

c)klasické linky
interval:8 špička,10 sedlo,15 víkend,20 večer

3 beze změny
8 Podbaba-Štros-Vltavská-Těšnov-Florenc-Starý Hloubětín
12 beze změny
14 beze změny
15 Petřiny-Vozovna Střešovice-Palmovka-Spojovací
18 beze změny
19 Sídliště Ďáblice-Kobylisy-Palmovka-Invalidovna-Florenc-Václavské nám.-Karlovo nám.-Albertov-Kubánské nám.
20 beze změny
Vypravení:
linka 8 v PD soupravy,o víkendu sóla,ostatní vždy soupravy

d)posilové linky
různé intervaly,různá vypravení
4 beze změny,všechny spoje na smíchovské nádraží,provoz rozšířen,jezdí v sobotu přes den a neděli odpoledne v intervalu 15 minut,o víkendu sóla
5 trasa dnešní 2 (Podbaba-Petřiny),interval 8 špička,20 sedlo,v jiném období nejede,sóla
6 trasa i rozsah provozu beze změny (interval 12 minut),sóla
13 barrandov-řepy, ranní špička,8 minut,sóla
21 trasa,interval,rozsah provozu i vypravení beze změny


Původně jsem zamýšlel vytvořit M12 a zrušit 14 a 20,ale od této myšlenky jsem nakonec upustil.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9758
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od 9001 » 27.5.2011 5:31

Bobik: Asi tak, všichni si jídlo nosili. Automaty na jídlo jsou krásná věc, ale až na to, že tam stejně máš max bagetu, která je dražší v lepším případě jenom o půlku.

Tomuhle se bohužel říká pokrok. Místo, aby jste byli 8-11 hodin na svém voze, schovaní před nepřízní počasí, máte volno, můžete si něco zařídit, ale ve výsledku stejně koukáte na zastávce... :roll:

Upřímně kolikrát si něco zařizujete? Složenky jednou do měsíce, do banky jednou za 3 - 5 let pro kartu atd. Zvlášt když máte turnusy a máte možnost mít volno v pracovní den.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4405
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Bobik » 27.5.2011 0:01

Já tomu tedy taky nějak nerozumím, ale dřív byla pauza na konci, svačinu si odjakživa byl každej zvyklej nosit sebou a dokud se nezavedla ta blbost s metrolinkama, tak se ani moc popojíždět nemuselo, někde vůbec, někde tak 1x, maximálně 2x. Zajímavý je, že kromě několika hodně málo jedinců to nikdy nikomu žádný problém nedělalo.
Bordel v tom začali dělat metrolinky. To se pak nedivím, že se lidi čertí, když se nedá ani si dojít v klidu na záchod, aniž bys ucpal půl smyčky.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6151
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od demon » 26.5.2011 22:45

Fořtík píše:Omyl. Současné hopsání na 11 je dílem OSPEA Strašnice, kde se v anketě pořádané zdejší buňkou pro oddělení od vozu vyslovilo cca 80 řidičů...
Anketa byla pro všechny, nejen pro Ospeu a co jsem tak nahlížel, nebylo to zdaleka jednoznačné. Každopádně jsem byl proti střídání u vozovny, ale co naděláš...
BerryML píše:...když mě na Lazarský předjela 22 stylem 40 přes křížení a nejprve na Národní třídě mi nadělila minutu a následně na Újezdě další až 3 a někdy i víc...
Jelikož je 22 na hlavní a "styl 40" tak rozhodně není nutný, dost pochybuju i o možnosti projetí takovou rychlostí, už jen protože výhybka v tomhle směru při rychlosti >15 ráda nehází, navíc na Újezdě nemá 22 KB, tak není důvod aby tam čekala.
Mě tam naopak nejednou směrem DC ořezala o 2-3 minuty l.12...

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od BerryML » 26.5.2011 22:06

Fořtík píše:
BerryML píše:Co vím, tak zdaleka nejvíc a nejhlasitěji řvala OSPEA.
Omyl. Současné hopsání na 11 je dílem OSPEA Strašnice, kde se v anketě pořádané zdejší buňkou pro oddělení od vozu vyslovilo cca 80 řidičů. Naopak, OSPEA Pankrác byla proti a pro přestávky na konečné bylo asi 140 řidičů, přesně 3 byli pro hopsání. Bohužel to dopadlo, jak to dopadlo. Snad se to výhledově změní...
Pardon. Zapoměl jsem dodat Strašnice. Ale vzhledem k tomu, že celá OSPEA má sídlo ve strašnicích, považoval jsem to za samozřejmost.....

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Fořtík » 26.5.2011 21:02

BerryML píše:Co vím, tak zdaleka nejvíc a nejhlasitěji řvala OSPEA.
Omyl. Současné hopsání na 11 je dílem OSPEA Strašnice, kde se v anketě pořádané zdejší buňkou pro oddělení od vozu vyslovilo cca 80 řidičů. Naopak, OSPEA Pankrác byla proti a pro přestávky na konečné bylo asi 140 řidičů, přesně 3 byli pro hopsání. Bohužel to dopadlo, jak to dopadlo. Snad se to výhledově změní...

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od BerryML » 26.5.2011 20:42

Bobik píše:Strašnickým? Jak kterým, co jsem slyšel. Smůla je, že se jednalo o hrstku zoufalců, která byla akorát hodně slyšet na patřičných místech a navíc odborově organizována. By mě zajímalo, kolik lidí se k tomu vůbec vyjádřilo a z kolika OO, když jsme u toho.
Co vím, tak zdaleka nejvíc a nejhlasitěji řvala OSPEA. Ale já se nedivím. Když jsme v Motole měli jedenáctku, tak mi přestávku ve Strašnicích naprosto znechutil jeden kolega, který na celou výpravnu řval o tom, jaký jsou Strašnice chudáci, že mají takřka pořád jen 22 a že jim tam pořád najíždí devítka a drbe je. Nebral jsem to vážně, ale pokaždý, když mě na Lazarský předjela 22 stylem 40 přes křížení a nejprve na Národní třídě mi nadělila minutu a následně na Újezdě další až 3 a někdy i víc, jsem si vždycky na toho kolegu vzpoměl a v duchu jsem si řekl: Doufám, že takle jsi spokojený...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Martin Šubrt » 26.5.2011 20:37

To bude věčnej souboj těch, co rádi popojíždějí na konečných, nohy nahoře a mají svůj klid a těch, co se na konečných vždycky můžou ukousat nudou nemaje co dělat. Ti první by uvítali maximálně stavbu určitého zázemí s toaletami, automaty na občerstvení, ledničkou a mikrovlnkou uprostřed smyček, protože to jim k životu úplně stačí. Ti druzí budou křičet, že se okolo smyček nedá nic koupit ani oběhat pošty, banky a podobně, že přece nebudou mít pauzy v polích... Ovšem kdo z běžných profesí má nárok a hlavně čas i během oběda na zařizování... Popojíždění na konečných by přispělo k optimálnějšímu narovnávání provozních mimořádností, ale zase potřebuje větší vypravení. Střídání uprostřed města ušetří vypravení, ale při mimořádnostech se přestává optimalizovat provoz, ale dispečerují se jen přestávky. Někde ve vzduchu visí kompromis zachování vhodnějších střídacích bodů na začátcích vnějších ramen tratí (Palmovka, Anděl) a budování těch zázemí na konečných. A zpětný mírný nárůst vypravenosti...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4405
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od Bobik » 26.5.2011 20:30

Strašnickým? Jak kterým, co jsem slyšel. Smůla je, že se jednalo o hrstku zoufalců, která byla akorát hodně slyšet na patřičných místech a navíc odborově organizována. By mě zajímalo, kolik lidí se k tomu vůbec vyjádřilo a z kolika OO, když jsme u toho.

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy

Příspěvek od BerryML » 26.5.2011 20:24

Jen tímhle to není. Ono je to i o tom, že řidiči z různých vozoven mají o přestávkách úplně jiné mínění. Viz třeba příklad přestávek na lince 11. Jakmile se zrušilo oddělení od vozu, hnedle se to Strašnickým znelíbilo, a nemyslím, že by to bylo tím, že by měli daleko do krámu. To samé se dlouho spekujuje o lince 9. JPT už dlouho slibuje, že na 9 budou střídané přestávky na Andělu, ale jistá vozovna pořád poukazuje na problém, že střídcí místnost je daleko a má malou kapacitu. Přitom střídat tam linku 10 o výluce problém nebyl.... :evil:

Odpovědět