Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
7036
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 21.11.2003 20:10

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 7036 » 04.6.2012 12:13

A to si konkrétně představuješ jak? "Vážený Dopravní podniku, již několik let jezdím ze Strossmayerova náměstí k Výstavišti tramvajovou linkou 5 a po celou dobu je tento přímý spoj nesnesitelně přetížen, domnívám se, že je třeba ho posílit."

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od thriller2 » 04.6.2012 7:32

Je tady někdo, kdo v současnosti používá linku 5, 8 nebo 11 v trasách, které mají zaniknout při metrolinkizaci? Napište ihned na Ropid a DPP pochvalný dopis, jak je to kvělé spojení, žádost o posílení tohoto spojení nebo stížnost, že to zde jezdí málo často. Třeba to k něčemu bude.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3953
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 04.6.2012 7:26

Martin Šubrt píše:A M17 a M22 přežije všechno,
Nezbývá než doufat, že vedení Ropidu všechno nepřežije. [-o<

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Marek B. » 04.6.2012 3:03

Chtěl bych se tu všem omluvit. Myšlenka nějak posílit 17 v jejím centrálním úseku mě přišla dobrá. Ale aby se kvůli tomu musely omezovat vytížené linky jinde, jako 19, tak to jsem si věru nepředstavoval.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Absolut » 03.6.2012 20:50

Ahoj Babi. Zato na Letné se zadělalo na Metrolinky s přestupy linkou 31, ze které se musí na Strossu přestupovat každým směrem, protože udělat na Letenském nám. provizorní přejezd a ukončit zde linky 25 a 26 by bylo na Blanku asi moc drahé řešení.

Uživatelský avatar
Bába Foutéř
Šťoura
Příspěvky: 65
Registrován: 23.1.2007 19:25

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Bába Foutéř » 03.6.2012 20:16

No je zajímavé, že M26 je natolik lukrativní, že nyní na ní jsou o víkendech sóla... Ale pravda... Nejede tím "nejzatíženějším" směrem Letná - Republika

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Martin Šubrt » 03.6.2012 19:07

mart337 píše:Nemám tedy žádné napojení na zdroje z Ropidu, ale myslím si, že v současném stavu financí se žádná další Mlinka zavádět nebude.
Právě proto, že stav financí....to je záminka kvedlat. Řekne se , že je to proto a Ropid si odškrtne další šotovize.... Není potřeba mít zdroje v Ropidu, stačí koukat z okna. M26 bude současná 26+5, tj. 5 a 26 dají dohromady tu M26, aby bylo pochopeno správně. 11 přestane jezdit mezi Olšanskými hřbitovy a Černokosteleckou a v tomto úseku jí nahradí linka 5 ve dvojicích, která opačným směrem pojede od Olšanského nám. až na Divokou Šárku společně s 26. Tam se bdou motat na společné koleji, protože to vlastně bude metrolinka. Na zbylé koleji bude 20, než se otevře metro. No a proto už z nám. Republiky nepojede 8 na Letnou, a pokud vůbec přežije, pojede přes Klárov na Podbabu.

V souhrnu to bude znamenat dvojici navíc na Chotkově, celodenní plýtvání na Evropské a Seifertově, přerušení vazby Černokostelecká - Vinohradská, která byla atraktivní bez nutnosti lézt do metra, dneska už nám pěkně běží plýtvání na dvojicích na 16 v Hloubětíně.

K tomu, jak píše Bába se ohne 4 zpátky na Kotlářku, bo se tam musí ukončit ty busy, tak budeme mít supermetrolinku 4+10+16, z čehož nám plyne na Barrandov ráno 6, abychom mohli na Újezd hned třemi linkami a mohli si tam uspořádat piknik. Z barrandova tak bude tramvají dostupnej jen Újezd a Myslíkova, už ani Karlák ráno...no jo, ale když se kácí les, létají třísky.

A M17 a M22 přežije všechno, bo to jsou i v prázdných úsecích posvátné krávy, na jejichž živení padlo naposledy spojení Želivského - Spojovací, zrušila se 19, zrušila se 15 - a ještě nenápadně, při výlukách, aby lidi nemohli řvát hned. A na podzim už nezasejou :-).

Uživatelský avatar
Bába Foutéř
Šťoura
Příspěvky: 65
Registrován: 23.1.2007 19:25

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Bába Foutéř » 03.6.2012 17:58

mart337 píše:Nemám tedy žádné napojení na zdroje z Ropidu, ale myslím si, že v současném stavu financí se žádná další Mlinka zavádět nebude. Alespoň ne M26, protože co bude vozit.
Jenže M26 nebude to samé, co M9, M 17 a M22. M26 bude podobná tomu, co 10+16. tedy 26 posílená takřka v celé trase 5. Jen s tím, že pětka nadále přes Floru a 26 Olšanskou a 5 následně místo 11 a 7 až na ÚDDP a naopak 7 jen na Černokosteleckou a 11 na Olšanské hřbitovy. Prostě Ropid si to před lety vymyslel a jde přes mrtvoly. Nic ho nezajímá a jen to dělá opatrně nenápadným rušením tu 15, tu 19. Například 12 již brzy začne jezdit trvale přes Letnou (místo té 15), osmička se vydá spodem, 4 půjde zpátky na Kotlářku a tak....

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 925
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od ZXS91 » 03.6.2012 16:24

mart337 : Souhlas, zhovadilost je to správný slovo

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 912
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Linkové vedení

Příspěvek od mart337 » 03.6.2012 16:12

Martin Šubrt píše: M26 hrozí poměrně slušně, protože úzce souvisí se zrušením 19 a prodloužením 16, což se už stalo. Po výluce Vinice na podzim na to navazuje zkrácení 11 a prodloužení a zdvojení 5 do stejné trasy jako 26 (s výjimkou Flory a možná směr Černokostelecká)...na což navazuje 8 přes Klárov...to je naprosto reálná konstrukce naprosto běžně psaná do každé změny od Ropidu už 4 roky...
Nemám tedy žádné napojení na zdroje z Ropidu, ale myslím si, že v současném stavu financí se žádná další Mlinka zavádět nebude. Alespoň ne M26, protože co bude vozit. Že by se posílil provoz na Šárku a zrušila se třeba 36 no to ještě celkem možná jo, ale na ten rok dva než bude metro. Na Strossu metrolinka na Nám. Republiky, to teda bude darda, že by byla potřeba v úseku přes Žižkov, když už je tam M9 a ještě navíc zdvojená 5 to si tedy nemyslím. A právě protahovat další M na Zahraďák (případně na Černokosteleckou) je naprostá zhovadilost. Navíc pokud zdvojíš 5, a protáhneš ji po 26 směr Strašnice, Tak to je pomalu už 1,5 M26. To si nikdo na triko nevezme a neufinancuje.
Osobně bych bral to co bylo před dvěma, třema, čtyřmi lety navrhováno za současné fin. situace za nerealizovatelné.
Jestli se zkrátí 11 a zdvojí a protáhne 5, nevidím v tom žádný smysl - nula op nuly pojde a přeruší se tím akorát hojně využívané spojení hostů hotelů ze Solidarity a Strašnického Divadla na Václavák (i když můžou jet i metrem).

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Martin Šubrt » 03.6.2012 13:39

mart337 píše:A jak už se tady psalo, M26 nehrozí. Bude metro a na druhé straně na Zahraďáku by M26 vozila vzduch, stejně jako M22. A doprava přes Klárov pokud vím nehrozí, Praha 6 ji požadovala už dřív linkou 8 a stejně zatím nepochodila.
M26 hrozí poměrně slušně, protože úzce souvisí se zrušením 19 a prodloužením 16, což se už stalo. Po výluce Vinice na podzim na to navazuje zkrácení 11 a prodloužení a zdvojení 5 do stejné trasy jako 26 (s výjimkou Flory a možná směr Černokostelecká)...na což navazuje 8 přes Klárov...to je naprosto reálná konstrukce naprosto běžně psaná do každé změny od Ropidu už 4 roky...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Martin Šubrt » 03.6.2012 13:35

pawel píše:MŠ: píšeš bohužel velmi manipulativně. souhlasím s tím, že v současnosti klidně mohla zůstat 20 na DŠ. nicméně: že dnešní 8 jede na NR méně lidí než 20 na újezd nevypovídá NIC o tom, kolik lidí jezdí z evropské na letnou. a těch je oproti újezdu více - proto M evropská-stross.
Souhlasím. Ovšem, zde, na Ropidu i na zelených se stále mluví a kreslí M26...což je linka na Republiku, kterýmžto směrem je ověřeno, že taková poptávka není. V okamžiku, kdy tam cestu urychlíme, tak nám víc než půlka lidí zmizí (tj. je to akorát na jednu linku na Republiku z té Letné). Proto se divím, že se nemluví např. o M25 z Evropské. To by určitou páteřní logiku mělo. Ovšem to by zase v rámci plánu nemohla být M1...což je přesně nemanipulativní problém...protože to tak nevychází :-). A proto o tom mluvím. Prostě někdo chce M, tak to vychází hezky na M1 a M26, ale bez ohledu na to, že M26 je z hlediska homogenní poptávky nesmysl. Na tom není nic manipulativního.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9811
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 03.6.2012 12:31

MM: S tou angličtinou bych byl opatrný... Jakmile toho bude moc, tak to lidi začnou ignorovat protože to bude pořád něco kecat.

Jinak já jsem už bohužel pochopil, že pražská MHD je vy stylu máme xy km co se musí projezdit. Je jedno jestli v tom bude vzduch (M22 atd.), narvané a nebo aspon užitečné (19).

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.6.2012 12:21

mart337: 100% souhlas a ke zkrácení části TRAM na Radošovickou - z pohledu cestujících raději polovina l.22 = zpásmování jako l.17 a zajištění l.26 přímého spojení bez přestupu mezi Nádr. Hostivař - Staršnická ...
Ovšem chtělo by to konečně, po vzoru (stále ještě nedávných) úprav/doplnění hlášení ve výstupních zastávkách všech linek, upravit/doplnit doplnit české i anglické hlášení v posledních nácestných zastávkách zkrácených spojů pásmovaných linek (u l.17 na Veletržní ZC: "Veletržní, tento spoj pokračuje již pouze do výstupní zastávky v obratišti Výstaviště, pro cestu na Nádraží Holešovice, do Troje, Kobylis, Ládví či Ďáblic počkejte zde na následující spoj linky.").

Z pohledu řidiče, pokud neumíme (ono se však jen nechce) výše uvedené řešení upozornění/vysvětlení pásmování linky pomocí automatického hlášení, je lepší M22 až na Nádr. Hostivař a l.26 pouze z Radošovické.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 912
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Linkové vedení

Příspěvek od mart337 » 03.6.2012 11:51

abcdefg píše:Ten systém jakým se linkové vedení mění absolutně postrádá nějakou pointu. Páč zrušit nějakou linku a zavést tam místo ní jinou je zcela nesmysl (viz příklad 19). Nechápu proč ji škrtat, 16 protáhnout na lehovec a 5 do Strašnic, když ty pořadí a řidiči který budou navíc na těchto dvou linkách se vezmou z 19 =D>
Chápu zrušení 23 a z 22 se stala metro linka, chápu zrušení 13 na Barrandov, ale tohle nepochopim... #-o
Logika je celkem normální. Touto úpravou se dosáhne toho, že ušetříš pořadí, která by na těch dvou linkách byla v úsecích, které se zruší - linka 19 Želivského - Radošovická (obsluhuje linka 26 a MA), linka 16 Biskupcova - Spojovací (obsluhuje linka M9). Jinak si myslím, že za současného stavu financí, se spíš zase nějakou formou zkrátí část 22 na 23 alespoň mimo špičku na Radošovickou a nebo se tam mimo špičku třeba zkrátí 26.

Odpovědět