Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Jenda1989 » 24.6.2012 22:30

Co se té samochvály týká tak s tím se nedá než souhlasit.
Akorát bych to zde trochu poopravil a to v tom, že DP si za vzor žádné cizí metropole nebere, neb on změny v linkách nenavrhuje ale musí se řídit tím co ROPID "vymyslí" a Magistrát schválí.
Jinak též nechápu proč si berou za vzor zrovna taková města jako Hamburg (TRAM zrušeny v r. 1978 a jejich linky nahrazeny BUSy), Mnichov (Metrobusy zde nahrazují TRAM tratě zrušené v 60.-90. letech), Berlin (Metrobusy zde většinou jezdí v západní části Berlína, kde byly TRAM zrušeny v r. 1967 a jen ve východní části tohoto města jezdí TRAM Metrolinky, ale to se z Prahou nedá srovnávat, neb v Praze je rozvinuťější kolejová síť).

Jebi
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 18.11.2010 13:24
Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Jebi » 24.6.2012 18:20

Radek píše:Takovýhle vyhledávač tras byl kdysi ke stažení, autorem byl nějaký pan ing. Neužil, pokud si pamatuju dobře. Jenže to bylo před 10-15 lety. Obecně není úplná sranda takovou aplikaci jednak napsat a jednak nakrmit všemi daty, zvlášť při neustálých výlukách. Ale fandím tomu:)
Děkuji! To máte pravdu, není to taková sranda, ale už jsem zvlád i horší věci.. ohledně toho krmení, to je tak asi to, s čím by se mi hodila ta pomoc, páč nejrychlejší bude prostě to do toho programu nadatlovat :) Krátkodobý výluky není třeba moc řešit a dlouhodobější už není takový problém tam občas zanést, nejvíc práce je tu databázi ve vhodném formátu sestavit.

abcdefg
Uživatel
Příspěvky: 62
Registrován: 23.3.2012 18:37

Re: Linkové vedení

Příspěvek od abcdefg » 24.6.2012 18:13

Souhlas. Nesmysly a lži. Samochvála aneb sám navrhnu, sám schválím, sám geniálně ocením a pochválím a nakonec je to přece fajn ne? =D> Tak trochu z toho vyzařuje socialismus. Ano, to co tam píšou je třeba fajn, ale do Prahy se to v současné době zatím nehodí. Nechápu proč si DP vzal za vzor německá města. Praha je vesměs malé město, jsou podstatně větší kde to třeba potřeba je, ale u nás? :-k

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Bobik » 24.6.2012 17:28

Jo, větší snůšku nesmyslů a účelovejch lží jsem už dlouho neviděl. Stačí porovnat s jejich návrhem a zjistí se, že si odporují pomalu v každé druhé větě. :roll:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 24.6.2012 16:29

Ropid přešel do protiútoku:http://www.ropid.cz/tiskove-informace/1 ... x1507.html
Místy je to docela humorné. :)

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Radek » 24.6.2012 15:03

Takovýhle vyhledávač tras byl kdysi ke stažení, autorem byl nějaký pan ing. Neužil, pokud si pamatuju dobře. Jenže to bylo před 10-15 lety. Obecně není úplná sranda takovou aplikaci jednak napsat a jednak nakrmit všemi daty, zvlášť při neustálých výlukách. Ale fandím tomu:)

Jebi
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 18.11.2010 13:24
Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Jebi » 24.6.2012 14:14

Zdravím, přátelé pražské dopravy,

nedávno jsem dostal takový nápad vytvořit aplikaci (asi webovou), co by umožnila lidem porovnávat trasy ve starém a novém modelu JŘ. Změny jsou totiž popsány dost složitě a i zde na fóru vidím lidi stěžovat si na věci, které ani nebyly vůbec navrženy :)

Inu princip je v tom, že by šlo o jakýsi vyhledávač tras (nikoliv spojení), tzn. uživatel by zadal dvě místa a dobu (všední den/sobota/neděle, ráno/odpoledne/večer) a získal by "pouze" možné trasy, kterými lze spojení realizovat, a to na základě tras linek, jejich intervalů a jízdních dob. Výhodou je, že není potřeba znát konkrétní JŘ, v centru by to bylo mnohdy informativnější než idos a také lze takovou aplikaci použít ke srovnání starých a nových řádů (tedy že by se člověk mohl podívat, jak se mu změní jeho cesta do práce/do školy/kamkoliv), pokud ty návrhy projdou. Vzhledem k tomu, že to nejspíš ani nebudou poslední větší změny v dopravě, šel by ke stejnému účelu využít i později.

Samozřejmě výsledky by byly spíše přibližné, pro konkrétní spojení by bylo stále třeba použít idos, nicméně výhodu vidím v tom, že idos vám nová spojení začne hledat až pár dní před koncem prázdnin a také vám spoustu možností zatají, protože mu třeba zrovna jiná trasa vychází líp. Příklad - spojení Blatiny -> Malostranské nám. všední den dopol. - idos vám řekne "devítkou na újezd a tam přestoupit na 22", každých pět minut, nic jiného nenabídne, přitom možností je mnohem víc (a tahle je z nich zrovna spíš nejhorší, proč chodit na újezdu za roh, když 20 s 12 tam jezdí taky.. a desítkou na anděl se přece taky dá).

Zajímal by mě váš názor, jestli jsem třeba neopomněl nějaký skrytý problém. A jestli by mi třeba někdo, komu by se to líbilo, nechtěl pomoci :)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Bobik » 24.6.2012 7:05

A jééje, další jezdiči prstem po mapě... :roll: #-o

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 23.6.2012 14:43

Těch 21 linek úplně stačí. Tedy plus ještě dalších 9 linek nočních.

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Alternativa k novému linkovému vedení

Příspěvek od Jenda1989 » 23.6.2012 12:08

Vážení kolegové,
vím že co se týče nového "linkového" vedení od fy. ROPID bylo toho tu už napsáno mnoho a tak bych i já chtěl přispět ze svou troškou do pověstného mlýna, ale né omíláním již známých faktů, ale alternativním linkovým vedením, které se někomu může líbit a někomu ne, ale takový už je život.

takže:
l.č. 1 ve stejné trase jako dnes
l.č. 2 Červený Vrch ... Vítězné nám. - Hradčanská - Sparta - Kamenická - Strossmayerovo nám. - Veletržní - Výstaviště -
Nádr. Holešovice - Ortenovo nám. - U Průhonu /Z/ - Dělnická /T/ - Maniny - Palmovka - Balabenka -
Poliklinika Vysočany - Nádr. Vysočany - Vysočanská /Z/
l.č. 3 ve stejné trase jako dnes
l.č. 4 (Sídl. Barrandov) ... Smíchovské nádr. ... Nám. Míru - Šumavská - Orionka - Flora - Želivského -
Vinohradské hřbitovy - Voz. Strašnice - Strašnická - Nádr. Strašnice - Na Padesátém - Zahradní Město - Na Groši -
Hostivařská - Nádr. Hostivař
l.č. 5 Radošovická - Nádr. Strašnice - Strašnická - Voz. Strašnice - Vinohradské hřbitovy - Želivského - Flora ...
Strossmayerovo nám. - Kamenická - Sparta - Hradčanská - Dejvická - Hadovka - Horoměřická - Červený Vrch -
Nádr. Veleslavín - Voz. Vokovice - Divoká Šárka
l.č. 6 Kubánské nám. ... Karlovo nám. - Lazarská - Václavské nám. - Masarykovo nádr. - Bílá labuť - Vltavská -
Pražská tržnice - Dělnická - Ortenovo nám. - Nádr. Holešovice - Výstaviště
l.č. 7 Radlická ... Černokostelecká
l.č. 8 Podbaba ... Hradčanská - Chotkovy sady - Malostranská - Čechův most - Dlouhá třída ... Starý Hloubětín
l.č. 9, 10 ve stejné trase jako dnes
l.č. 11 ÚD DP - Malešická továrna - Depo Hostivař - Černokostelecká ... Spořilov
l.č. 12 ve stejné trase jako dnes
l.č. 13 Sídl. Barrandov - Chaplinovo nám. - Geologická - Hlubočepy - Lihovar - Smíchovské nádr. - Plzeňka - Anděl -
Jiráskovo nám. - Myslíkova - Lazarská - Václavské nám. - Masarykovo nádr. - Florenc - Křižíkova - Invalidovna -
Palmovka - Stejskalova - Vosmíkových - Bulovka - Okrouhlická - Ke Stírce - Kobylisy - Březiněveská /Z/
l.č. 14 Kubánské nám. - Koh-i-noor - Nádr. Vršovice - Otakarova - Div. na Fidlovačce - Ostrčilovo nám. - Albertov -
Botanická zahrada - Karlovo nám. ... Voz. Kobylisy
l.č. 15 Vypich - Břevnovský klášter - Drinopol - Malovanka - Brusnice - Hradčanská - Sparta - Kamenická -
Strossmayerovo nám. - Vltavská - Pražská tržnice - Dělnická /T/ - Tusarova /Z/ - Maniny ... Palmovka
l.č. 16 (Sídl. Řepy) ... Kotlářka ... Nám. Míru - Jana Masaryka - Ruská - Čechovo nám. - Koh-i-noor - Kubánské nám. -
Průběžná - Strašnická - Voz. Strašnice - Vinohradské hřbitovy - Želivského ... Spojovací
l.č. 17, 18 ve stejné trase jako dnes
l.č. 19 Lehovec ... Želivského - Flora - Jiřího z Poděbrad - Italská - Muzeum - I.P.Pavlova - Nuselské schody - NBS -
Horky - Michelská - Chodovská - Spořilov
l.č. 20 ve stejné trase jako dnes
l.č. 21 zrušena
l.č. 22 ve stejné trase jako dnes
l.č. 23 není
l.č. 24, 25, 26 zrušeny

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 23.6.2012 11:10

Jenže to ničemu nepomůže. Příjde někdo jiný a naseká sem další blbosti.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Bobik » 23.6.2012 7:00

orky píše:Takže možností, jak tomu zamezit, už moc není. Snad jedině nějaká dobře zorganizovaná petice.
Defenestrace! Já jsem pro defenestraci! Sice mi tu kdosi oponoval že se tím nic nevyřeší, bo za jedny blbce co poletí z oken tam nalezou jiný, ale nemyslím si. Protože i kdyby, pevně doufám že strach ze stejného osudu jim nedovolí dělat stejný kraviny. 8-)

Uživatelský avatar
Vojta Tramvaj
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 25.8.2010 15:16
Bydliště: Bohužel u "255002"
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Vojta Tramvaj » 22.6.2012 23:30

To, že jde Mělník do PID mi nevadí, ale že za takovou cenu.

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Jenda1989 » 22.6.2012 23:18

Díky za poklonu.

Ten dlouhý souběh l.č. 11 a 19 mezi st. Želivského a Spořilovem je dán tím, že l.č. 11 už dnes jezdí o víkendu v polovičním intervalu a touto změnou by se neomezil dnešní interval mezi Spořilovem a již zmiňovanou st. Želivského. V ostatních úsecích by pak stačil normální interval 15 minut. Nu a všední den by byl metrolinkově jak vyšitý.

Co se tvého návrhu týká i ten jsem měl v úvaze, neb by tato linka pak měla přes 80% trasy na vlastním tělese a nabídla by nové směrové spojení. Horší by to ale bylo s Vinohradskou, neb kdyby jela l.č. 11 ve své dnešní trase a l.č. 19 od NBS přes Vršovice, tak by pak musela jezdit nějaká linka, která by její interval půlila na Vinohradské a její vedení by bylo takové zmatečné.

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 22.6.2012 22:44

Vojta Tramvaj píše:Stejně je nejkrásnější, jak se ROPID chvástá tím, že na tom ušetří stamiliony. Jenže tyto peníze jdou zase dál do dopravy. Rozšíření pasem PID. To co bylo teď s tím Kolínem, nevím nejezdím tam, asi tzo byla dobrá věc, třeba se nedohodli s místním dopravcem. U nás na Mělníku se někdo rozhodl, že za MRVID podá lepšíí nabídku, než kraj. Sice ČSAD SČ dostane něco navíc, ale zase ze zruší hromada spojů. Dám příklad MHD Mělník (jsou to sice 2 linky, ale jsou). Na Městskou tu nyní máme 4 autobusy, pouze 4, a to 2x Crossway, 1x M-B Citaro a 1x B732(ala 951). Chtějí nám omezit městskou, tím, že jí vyhodí 1 bus. Městská která ale už tak jezdí narvaná? Vysvětlí mi někdo důvod toho proč? Proč měnit 10 let zajetý JŘ, který je mezi lidmi zažitý. Je mi z toho na blití, protože to nejde na to nenadávat. Byť budem pod PIDkou, tak na ME mi to jezdí vždy v 00, 20, 40. Často jsou mezi i vložené spoje a teď. Mělničáci ******* si. 2x do hodiny vám to bude stačit. Nic víc, nic míň. Jestli někomu příjde Ok směna s harmonogramem 5.05 - 8.05(Kokořín) a pak 12.30 - 19.20(město) a druhý den v 5.10 na Kralupy a jet to 5.10 - 10.00 a od 13.10 - 16.45(město). Pak je naštěstí den volna, ale i tak je to moc.
Mělník musí být součástí PID, ať se na mě každý zlobí nebo ne.

Odpovědět