Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Brejšín » 28.8.2012 20:39

Nijak, jen je poznámka o intervalu v daném úseku a že některé končí tam a jiné zase jedou o kus dál. A funguje to taky. Z:idea:

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: poznámky v ZJŘ

Příspěvek od gabuliatko » 28.8.2012 20:30

Jenda1989 píše:Jezdím často do ciziny: München. Zürich, Berlín a věřte, že tam tolik "inteligentních" pozn. rozhodně nemají.!!!!
A jak tak označují v Berlíně kde končí jaký spoj M1 nebo M4?

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 390
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: poznámky v ZJŘ

Příspěvek od piskvorrr » 28.8.2012 19:43

Jenda1989 píše:Jezdím často do ciziny: München. Zürich, Berlín a věřte, že tam tolik "inteligentních" pozn. rozhodně nemají.!!!!
No jo, jenze podivnym individuim z Rytirske se Mnichov s Berlinem hodi do kramu jenom obcas, kdyz potrebujou protlacit metrobusy; zdravy rozum se jim jaksi nehodi (blbe se s nim delaji barevne cary pres mapu).

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

poznámky v ZJŘ

Příspěvek od Jenda1989 » 28.8.2012 0:08

Dříve bylo na ZJŘ vyznačeno akorát, že vůz jede do té até vozovny, max. vůz končí jízdu ve st. xy a taky to stačilo. Dnes by každý kdo má "rozum" chtěl mít na ZJŘ poznámku a pak se v tom nikdo nevyzná.

Já jsem pro vrátit se k tomu co bylo v minulosti a navíc tam přidat max. ten @ s upozorněním, že do takto vyznačených zastávek jedou jen shodně označené spoje.

Jezdím často do ciziny: München. Zürich, Berlín a věřte, že tam tolik "inteligentních" pozn. rozhodně nemají.!!!!

Encore
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: 16.2.2007 10:52

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Encore » 27.8.2012 23:41

Tenhle systém vysvětlivek přes celej jízdní řád je špatnej od začátku. Začalo to na příměstských linkách, kdy sice jela jedna linka, ale skoro každej spoj končil někde jinde. Budiž, na první pohled to vypadalo, že linka jezdí často, dokonce i několikrát do hodiny, ovšem to, že tam kam potřebuju jednou 3 busy za den, to je věc jiná. Jako Čech se v tom po nějaký době vyznám, přečtu si to a možná to z poznámek pochopím. Na příměstských linkách je to víceméně šumák.

Ale nasadit tenhle systém do města... #-o Nejenom, že by se v tom někdy prase nevyznalo (viz příspěvek od KarlosK), je to nepřehledný. Ale už vidím, jak z toho budou nadšený turisti. Doteď jim stačilo ukázat, tohle jsou stanice, tohle je týden, tamto víkend, najdeš si hodinu a tady máš minuty, kdy to jede. Jednoduchý, přehledný, jedna poznámka se dala vysvětlit rychle a vozíčkáře pochopil každej.
S timhle budu radši dělat, že nerozumim anglicky, než jim vysvětlovat půlku abecedy a $ß><@&€.
Vyhnal bych k zastávkám ty, kteří tohle vymysleli tohle dělení linek a výjimky (poznámky), ať to vysvětlujou. Chápu, že člověk tiskající jízdní řády dělá jen to, co mu přijde odjinud.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Karotka » 27.8.2012 23:21

Pardon, ještě tam má být změna ve sloupci zastávek: Hradčanská až Divoká Šárka bez označení, zato bude označený Špejchar (případně by mohl být v závorce).

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.8.2012 22:33

Karotka píše:Ještě k vysvětlivkám v ZJŘ: dalo by se ve stávajícím softwaru udělat, aby jeden symbol zahrnoval dvě vysvětlivky zároveň? Tedy např.
§ - do označených zastávek jedou pouze shodně označené spoje
§ - končí v zastávce Špejchar
promiň napsal si blbost - má být:
§ - nejede přes zastávku Špejchar

Ale otočením první poznámky ze "zastávky @3632 spoje" na "spoje @3632 zastávky" lze řešit jednou poznámkou(respektive její vysvětlivkou) - jak jsem již níže napsal:
a) "@ - jen takto označené spoje nejedou přes zastávku Špejchar a jedou přes shodně označené zastávky do konečné Divoká Šárka"
b) "@ - jen takto označené spoje jedou přes shodně označené zastávky do konečné Divoká Šárka a nejedou přes zastávku Špejchar"

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Karotka » 27.8.2012 22:16

Ještě k vysvětlivkám v ZJŘ: dalo by se ve stávajícím softwaru udělat, aby jeden symbol zahrnoval dvě vysvětlivky zároveň? Tedy např.
§ - do označených zastávek jedou pouze shodně označené spoje
§ - končí v zastávce Špejchar

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od trainzjohny » 27.8.2012 18:16

Ze sekce humor přesunuta diskuze o ZJŘ lince 5.

KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od KarlosK » 27.8.2012 18:16

9001: myslím že se ti to nezdá... popřípadě štípněte někdo i mě.

jsem už teď zvědavý na tu předvánoční anketu. podle mě bude výsledek kec a nebo si lidi za ty tři měsíce zvyknou.. což doufám že ne a ropid bude nějak po zásluze odměněn.. (HAHA já vim)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 27.8.2012 17:54

Proč se mi zdá, že skoro cena kampaně bude po odečtu nočního metra a výluk rovna úspoře :lol:

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1541
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Radek » 27.8.2012 17:40

A dále:
Kromě standardních informací pro veřejnost, o které se starají jednotlivé redakce, vyjde 27. 8. mimořádná příloha o změnách v MHD v deníku Metro, v pátek 31. 8. bude distribuován do 550 tisíc schránek v Praze a Středočeském kraji Deník EXTRA vydavatelství Vltava-Labe-Press s detailními informacemi o změnách a 31. 8. bude do Pražské MF Dnes vložena velká dopravní mapa hlavního města s přehledem všech změn. V pondělí 3.9. a v úterý 4.9. bude jezdit pražskými ulicemi speciální informační tramvaj Bezstarostné jízdy Českého rozhlasu Regina., uvádí ROPID.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Humor

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.8.2012 15:40

Jebi píše:Nejspíš tou chytrou hlavou byl software od CHAPSu, který ty JŘ generuje. A proč je furt kolem těch poznámek takovej humbuk? Nestačilo by třeba v tramvajích hlášením jasně oznámit, že následující zastávka je poslední na pravidelné trase a pro cestu směrem dál má člověk vyčkat následujícího spoje, přip. jiné linky? Pak by se člověk neměl ztratit ani když ty poznámky nechápe. Navíc ten spoj když přijíždí, má napsaný na orientaci, kam jede.
1.) mnoho poznámek = nepřehledné a je jedno jestli to je způsobeno:
a) třemi poznámkami nad jedním časem
b) nějakou poznámkou nad každým časem - jak bylo (a asi se zase chystá) při pásmované l.11
2.) Uváděné hlášení při zátahu dloooouuuuhóóó prosazuji, ale stále se nedaří - většunou (dle situace - někdy jedu se sólem, určo prázdný apod.) řeším odhlášením uvedené informace osobně pomocí mikrofónu a repráků ve voze.
3.) Cíl spojů čte málo kdo - většinou mrkne člověk jen na číslo a DPP žel dosud cestujícím nevysvětlil význam negativního (inverzního) zobrazení čísla!

Jebi
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 18.11.2010 13:24
Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
Kontaktovat uživatele:

Re: Humor

Příspěvek od Jebi » 27.8.2012 15:17

9001 píše:Karlos: Musíš to brát pozitivně. Na Želivského zmizí 3 řádky. :lol:
Jenom by mě zajímalo, kterou chytrou hlavu napadlo dát poznámku B, která je naprosto shodná se zavináčem, protože Špejchar ho nemá...
Tři poznámky nad jedním spojem to snad nejde ani rozumně rozluštit :prase
Nejspíš tou chytrou hlavou byl software od CHAPSu, který ty JŘ generuje. A proč je furt kolem těch poznámek takovej humbuk? Nestačilo by třeba v tramvajích hlášením jasně oznámit, že následující zastávka je poslední na pravidelné trase a pro cestu směrem dál má člověk vyčkat následujícího spoje, přip. jiné linky? Pak by se člověk neměl ztratit ani když ty poznámky nechápe. Navíc ten spoj když přijíždí, má napsaný na orientaci, kam jede.

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Sirka » 27.8.2012 14:34

A dnes tam taky je, na několik stránek...

Odpovědět