Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.9.2013 22:34

Oponent píše:A bude vadit, pokud požádá někoho, kdo pokračuje dál? Pokud dojede ne vlastní vinou o zastávku výš, tak tam ji chtě nechtě pomůže řidič/ka...
No a kdyby nebyla (s prominutím) blbá a nelezla s kočárkem do druhého vozu soupravy, ale prvního, tak ji z TRAM řidič/ka v případě nepřítomnosti jiných cestujících (mezi něž by se, z logiky věci, neměly počítat osoby viditelně tělesně znevýhodněné) pomůže vystoupit (nastoupit) i na jiné zastávce než je konečná!
Jinak navíc pokud rodiče nevybírají viditelně nepraktické kočárky (s malými kolečky či také i s minimální stabilitou - celkem 3 kolečka, kde 1 je "pod" řídítky), tak díky páru velkých koleček na straně pod řídítky dokáže kočárek být svežen/vytažen ze/do schodů i jednou jedinou osobou = i bez pomoci přítomných okolních cestujících je možné (jak jsem osobně mnohokrát viděl) kočárek vyložit a případně (i když trochu obtížněji) také naložit z/do TRAM se standardní/vysokou podlahou. Ovšem je logické, že "jízda po schodech" není v hodná při spaní dítěte v kočáře, páč je očekávatelná hrozba rychlejšího rázu = nechtěného probuzení dítěte.
mejla píše:zdravím, chtel bych se zeptat, jestli ma nekdo vice informaci ke zruseni (omezeni tram linky 3 do Modran). Nyni pouze kazda druha a pouze ve spicce. Bydlim u zastavky Modranska rokle....Prijde mi, kdyz to porovnam s jinymi konecnymi, tak jinde je mnohem vice tramvajovych linek - Barrandov, Repy apod. Pritom to jsou mensi sidliste.
Sice s velikostí sídlišť máš možná pravdu - jenže není podstatná rozloha, ale množství obyvatel/potencionálních cestujících. No a jak tu nedávno (např. v diskuzi o prodloužení TT z Divoké Šárky do nové konečné Dědinská) padlo - TT do Modřan je značně nezdařená - pro trasování velmi daleko od početného osídlení (i pro "vizuální dojem" - zahrnující např. kvalitu přístupů na zastávky). Z uvedeného se dá vyvodit, že v daném místě (narozdíl od spojení sídl. Barrandov či Řepy - zde myšleno doposud, bez zprovoznění poměrně blízké stanice =M=A u Nem. Motol) je pro větší část obyvatel sídl. Modřany z MHD praktičtější BUS + =M=C než možnost využití místní TRAM!

Oponent
Uživatel
Příspěvky: 15
Registrován: 08.11.2007 21:05

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Oponent » 16.9.2013 21:44

A bude vadit, pokud požádá někoho, kdo pokračuje dál? Pokud dojede ne vlastní vinou o zastávku výš, tak tam ji chtě nechtě pomůže řidič/ka...

mejla
Uživatel
Příspěvky: 12
Registrován: 04.3.2012 12:39

Re: Linkové vedení

Příspěvek od mejla » 16.9.2013 21:23

zdravím, chtel bych se zeptat, jestli ma nekdo vice informaci ke zruseni (omezeni tram linky 3 do Modran). Nyni pouze kazda druha a pouze ve spicce. Bydlim u zastavky Modranska rokle, kde pred casem zrusili autobus 117 (jedine prime spojeni na nejblizsi metro Kacerov) a ted i to omezeni tramvaji. Je to hlavne omezujici pro mou zenu, ktera jezdi s kocarkem a casto se stava, ze nizkopodlazni 3ka konci v Braniku a pak musi cekat na nizkopodlazni 17, protoze v dopolednich hodinach vystupuje malo lidi, kteri by ji mohli pomoci s kocarem.
Prijde mi, kdyz to porovnam s jinymi konecnymi, tak jinde je mnohem vice tramvajovych linek - Barrandov, Repy apod. Pritom to jsou mensi sidliste.

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 15.9.2013 9:35

von Špilberk píše:Tak dík za info. Teď jen doufám, že to nezhatí rekonstrukci celé ulice a hlavně TT. [-o<
Zrovna ta TT potřebuje opravit nejvíc. Ale taky nesouhlasím se zastávkama. Podle mě úplně zbytečně vyhozené peníze oknem.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 11.9.2013 10:26

Tak dík za info. Teď jen doufám, že to nezhatí rekonstrukci celé ulice a hlavně TT. [-o<

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Martin Šubrt » 11.9.2013 10:22

von Špilberk: Zastávky Otakarova kousek za křižovatkou v Bělehradské nejsou produktem Ropidu, ale Prahy 2 a snahy je navázat na chystaný stavební rozvoj přilehlého areálu Nuselského pivovaru. Celé to je ovšem v intencích poslední doby, kdy ke každé zastávce musí být docházková vzdálenost do 100 m, protože 300 m je vražedná dálka ;-). DP ani TSK s umístěním této zastávky zásadně nesouhlasí. Rovněž si nemyslím, že je pro zřízení přestupu mezi 7/24 a 11/13 potřeba zřizovat zastávku, stačí obnovit šestku v původní trase ;-).

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 11.9.2013 7:58

9001 píše:Tohle je ale průchozí...
Já se bojím, že není, protože jednak "dolaďování" metropolitní sítě MHD skončilo, a jednak někdo nahoře nemá rád konečnou na Čechově nám. Ale zkuste si napsat na radnici Prahy 10, ať to na ROPIDu požaduje; jste jejich ovčan. Já jsem ovčan Prahy 4. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9883
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 10.9.2013 15:42

von Špilberk píše:V případě Otakarky je jasné, že v tom má prsty ROPID. Když si ale myslí, že bude o přestup tak velký zájem, že to stojí za budování zastávky, tak se nabízí provokativní otázka: Nebylo by lepší zavést v relaci Vršovice - Otakarova - Pavlák přímou linka, která by vytvořila nové (dosud neexistující) atraktivní spojení. :lol: :?: Třeba prodloužením linky 13 na Kubánské nám. Ekonomicky by se to kompenzovalo zkrácením linky 4 na Čechovo nám. 8-)
Tohle je ale průchozí... Taky se oficiálně nepřiznala chyba 11 na Spojovací... a ráno jsem ji viděl docela slušně zaplněnou...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 10.9.2013 15:33

V případě Otakarky je jasné, že v tom má prsty ROPID. Když si ale myslí, že bude o přestup tak velký zájem, že to stojí za budování zastávky, tak se nabízí provokativní otázka: Nebylo by lepší zavést v relaci Vršovice - Otakarova - Pavlák přímou linku, která by vytvořila nové (dosud neexistující) atraktivní spojení. :lol: :?: Třeba prodloužením linky 13 na Kubánské nám. Ekonomicky by se to kompenzovalo zkrácením linky 4 na Čechovo nám. 8-)
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 11.9.2013 8:08, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9883
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 09.9.2013 18:40

Pod Karlovem ZC žije jenom díky zastavovacímu místu jinak by díky dostupnosti Nuselských schodů na zrušení... Z druhé strany vyhozené peníze.
Otakarova DC mě taky rozštípala.

Hodně mi vadí i ta nová Kabešova v Poděbradské. Při vhodném přesunutí Podkovářské blíž k zástavbě bohatě stačilo...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 09.9.2013 18:05

Hlavně že bude v Bělehradské zastávka Otakarova a Pod Karlovem DC. :roll: :roll: #-o #-o
Vždycky, když se přidávají zastávky, přechody a semafory, si vzpomenu na úryvek ze Saturnina: "Celý život propagoval elektřinu a říkají o něm, že před lety vypracoval plán na elektrizaci Polabí a po celé délce horního toku řeky projektoval jednu elektrárnu na druhé, takže by byla nakonec voda v Labi už vůbec netekla, musela by být dávána do sudů a posílána do Hamburku vlakem."
Protože doprava taky musí "téct".

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Brejšín » 09.9.2013 17:28

běžte do háje s dalšími stanicemi.
Vždyť Jana Masaryka je na dohled, Šumavská je coby kamenem dohodil a nemluvě o tom, že když v Blanický zakopnete o obrubník rozbijete si úsměv o schody do vstupu od metra.

Jedinou zastávku, kterou naopak nepřipouštím ale vyžaduji je Palmovka mezi horní a dolní křižovatkou.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Martin Šubrt » 09.9.2013 17:14

cwapa: zastávka byla cca před dvěma lety v plánu, ale krachlo to na tom, že Praha 2 a místní hotel nechtěli trvale přijít o parkovací místa. Tj. pokud zastávka není nevyhnutelná při odklonu Korunní - Francouzská, tak není záhodno jí lidem připomínat, že by tam být mohla.

9001: Až se obnoví SSZ Mírák - Francouzská, přejdou stavbaři ještě letos na obnovu tohohle SSZ, včetně doplnění preference.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Linkové vedení

Příspěvek od cwapa » 09.9.2013 15:31

Ono kdyby to udělali alespoň nyní, když už ne na pořád, co tam staví ta 135.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9883
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 09.9.2013 15:15

kruták: Nechci být za prudiče, ale co zkusit opačný přístup a udělat na SSZ preferenci, aby se tam půl minuty nečumělo :twisted:

Odpovědět