Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4647
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MOp » 14.12.2013 20:43

Vidis Martine, me by treba neurazil takovyto jizdni nerad..

celotydenne:
0: 19 39 59
1: 19 39 59
2: 19 39 59
3: 29 59
4: 29 59
5: 29 59

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4288
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Bobik » 14.12.2013 20:43

Počkej, teď ti nerozumím. V pá, so bude přece ten půlenej interval jen řekněme do dvou, pak se to vrátí do normálu.
Tedy od řekněme tří (rozjezd v půl třetí) to bude stejný jako prac. dny (24, 54 a ne 29, 59), nebo ne?
A co mám zkušenosti, tak lidi líp berou posunutí na později, jdou si na svůj čas, případně vědí že nemusí zas tak spěchat a maj jistotu, že jim to neujede.
A do těch tří to nemusí zas tak řešit, bo to "jede furt". :)
Naposledy upravil(a) Bobik dne 14.12.2013 20:45, celkem upraveno 1 x.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Martin Šubrt » 14.12.2013 20:25

Tak samozřejmě můžeme z konečných odjíždět o 4-7 minut později a Lazarskou to dorovnat. Je pravda, že to cestující přežije, protože bude prostě čekat na svůj spoj o 4-7 minut déle, ale v jízdním řádu to bude vypadat poněkud divně a asi by to lidi mátlo. A i pro ty nočky směr centrum by se musely upravit návaznosti na nějaké přijíždějící busy, ale jen v ty pátky a soboty, což by bylo jiné než všechny ostatní dny.

Třeba JŘ 59 na Národní třídě dc by pak vypadal takto:
neděle-čtvrtek
0: 24 54
1: 24 54
2: 24 54
3: 24 54
4: 24 54
5: 24 54

pátek, sobota, den před volným dnem
0: 29 44 59
1: 14 29 44 59
2: 29 59
3: 29 59
4: 29 59
5: 29 59

A to už je pro normálního člověka poněkud nepřehledné. Princip je jednoduchý, vložené spoje, půlený interval, jede o 5 minut později, ale čistá přehlednost nočních jízdních řádů poněkud mizí. Čímž neříkám, že čekačky při intervalu 15 min. jsou řešení, to se tam stejně nevejde.

Při zachování Lazarské jako přestupního bodu by měly zůstat i čekačky a pak to směřuje k tomu int. 20 min celotýdenně v sólech.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4288
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Bobik » 14.12.2013 19:55

MŠ - Ne nutně musí odjíždět o 4-7 min dřív. Proč? Nechám to tak jak to je dnes, ale bez čekaček, takže něco pojede z Lazarský v 13, něco 15, něco 17 (a ne v 15 vše jako dnes). Například. Dneska jsou odjezdy z konečnejch stavěný na rozjezd na Lazarskou, ve chvíli kdy odpadne, je jedno kdy to odjede. A díky tomu, že odpadá čekání nejen na Lazarský, to můžu z konečný poslat dokonce později (odpadne mi stání na Jaroši, Andělu, Republice, Otakarce atd atd.) Ano, problém by mohl nastat směrem z Lazarský, kdy čekání taky už nikde nebude a najednou to jede brzo, ale ve směru Z centra vidím menší problém, než ve směru DO centra. A tam mi to pojede později.
Návazný busy by problém asi byl, ale protože ty jsou taky dobytčák, alespoň ty "hlavní" (505, 510, 511), tak bych je posílil taky.
Lazarskou bych nerušil, protože mi přijde jako docela fungující systém. Nic lepšího se asi nevymyslí a jít do zhoršení nemá smysl. Beztak se jedná akorát o dva dny a jenom část noci. Jindy problém není.

P.S. Pravidelní cestující, kterých je pár, si spojení zjistí a zapamatují a valná většina ostatních stejně jezdí "na blint" (dobíhači sloupků a podobně), takže bych to s těmi časy tolik nehrotil. :D
A v současný situaci kdy nepobíráš a všude čekáš než se ti podaří zavřít dveře už ten interval 35min beztak je. Někde i 40. Viz tento pátek (Já s 51 zc Štross +4, Letenský +5, Hradčanská +6, kolega říkal, že s 56 dojel na Petřiny +10, já to na tu Šárku dotáh alespoň s těma šesti minutama).

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Martin Šubrt » 14.12.2013 18:06

Bobik: To zachování čekaček nebylo myšleno proto, aby se dalo nadále přestupovat na Lazarské. To skutečně na Lazarské při i-15 není potřeba.

Ale všechny linky by v pá a so mezi 0:00 a 2:00 pak odjížděly z Lazarské o 4-7 minut dřív než ve všech jiných nočních obdobích týdne. Tj. na všech větvích z centra všemi směry by se cestující museli učit u své linky klasický takt po 30 minutách, ale v ty silné večery zahuštěný po 15 minutách s posunem většinou o 5 minut dopředu a s tím, že musí dávat bacha na poslední "rozjezd" bez čekaček před přechodem na interval 30 minut. Protože na tom zlomu po 2:00 bude pak ve směru z centra najednou interval 35 minut... Současně by se musely v těchto obdobích změnit odjezdy návazných busů, nebo by se tam prodloužilo čekání.

Jinak si stejně myslím, že tramvajové nočky jsou zralé na revoluci a vzhledem k malému prostoru k opuštění přestupního bodu Lazarská a vytvoření většího počtu dílčích přestupů, byť někde ne úplně košer fungujících. Určitě chybí přímé linky ve stopě denních 4 či 20 a to čekání na Lazarské taky není zrovna příjemné. Zvláště, když jsou tramvaje natřískané.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Tom » 14.12.2013 15:22

Jezdívám často v noci z Podolí na Jižní Město a jedu 52 na Karlák a než abych čekal pak 8 minut na Lazarský, tak si to vyjdu na IP pěšky... :D I když jsou všude návaznosti, tak jsem s i v noci stejně zvykl někde na něco čekat... :)
Páteční a Sobotní noc bych dal na vybraných linkách i20 možná i15. Bez čekaček.... to ani nikomu vadit nebude, že nebudou.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4288
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Bobik » 14.12.2013 14:38

Martin Šubrt píše:Interval 15 min jen v pátek a sobotu mezi 0:00 a 2:00 je výhodný, aby zůstaly celotýdenní polohy spojů s vloženými čtyřmi spoji navíc. Akorát rozjezdy zas tak jednoduše zrušit nejde. Bez čekaček by pak nevycházely polohy spojů po odjezdu z Lazarské v týdnu a o víkendu... S čekačkama při intervalu 15 min ovšem už je stejnej problém s místem jako při soupravách v intervalu dnešním...
Proč je nutné zachovat čekačky? Beztak většina hlavních směrů je zdvojená už teď, takže ti "něco" jede po 15min. A vhodnou úpravou VJŘ by se dalo zajistit, aby třeba u takové 57 a 59, které by při I-15 jely do Hostíku spolu, byla jedna na Lazaru první a druhá poslední, takže by přestup na daný směr zůstal zachován. Stejně tak z/do Řep. 58 první, 59 za ní, do Hostíku posbírá ty, co nestihnou 57, která tam byla dřív a 55 zase sebere ty co nestihly 58 na Žižkov. Atd. atd, čekačky netřeba. Večer jsou na denních I-20 a nikdo na nikoho nečeká, což považuju za větší zlo než tohle.
A samozřejmě velká informovanost obecenstva. oni by sami přišly na to, že je nesmysl se cpát.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Martin Šubrt » 14.12.2013 10:38

MF: Včera jsme shodou okolností s několika kolegy pozorovali při čekání na něco konkrétního nočky na Pavláku mezi 1:00 a 1:30 a v obou směrech všechny dobytčáky. 510 ve standardním busu též...

Interval 20 minut celotýdenně je výhodný kvůli stejným polohám spojů po všechny dny a kvůli tomu, že rozjezdy mohou být po 10 minutách. Což znamená, že na Lazarské bude něco furt. Ale zase v týdnu a po druhé hodině to je zase možná už zbytečně moc. A změna intervalu z 20 na 30 by rozhodila pravidelnost rozjezdů a zapamatovatelnost.

Interval 15 min jen v pátek a sobotu mezi 0:00 a 2:00 je výhodný, aby zůstaly celotýdenní polohy spojů s vloženými čtyřmi spoji navíc. Akorát rozjezdy zas tak jednoduše zrušit nejde. Bez čekaček by pak nevycházely polohy spojů po odjezdu z Lazarské v týdnu a o víkendu... S čekačkama při intervalu 15 min ovšem už je stejnej problém s místem jako při soupravách v intervalu dnešním...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9632
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 14.12.2013 9:46

F: Na Silvestra to nevadí a když vidím fotky z nočních sol, tak řidič moc neřeší ani ten solo vůz... Takže soupravy proč ne... Noční zátahy z Modřan nebudou o moc lepší...

MF: Na dny před pracovním klidem bych se nebál dát 15. V klasický den nechat klidně 30 s přestupy.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MF » 14.12.2013 9:07

Noční provoz by se měl nějak lépe zorganizovat. Stávající interval už moc nevyhovuje. Ať to jezdí po 20 minutách a je klid. Na Lazarský by se nemuselo čekat, protože by se jednak vozy nevešly a dále by se tam vlastně jezdilo furt.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4288
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Bobik » 14.12.2013 6:34

Jo, 51 na Šárku - na Floře už se mi to nafouklo, Korunní ještě šla, Mírak nepobírám, přes centrum co vylezlo, to nalezlo, víc se nevešlo, Republika beznadějná, 2 borci z busu když to viděli, smutně zůstali venku a na Dlouhý dav (asi cizinců z Retra) zůstal venku. Vylidnilo se až na Kulaťáku. Zpátky taky plný, Na Dejvickou OK, na Kulaťáku nával, vylidnilo se až na Floře, Želvě. Jenže další půlkolo už mrtvo. Já vychytal blbej čas, kolega za mnou toho měl už jen kousek a zbytek taky víceméně mrtvo.

Ono s tím posílením je to těžký, to by se u toho muselo myslet. Víkendový prodloužení jak bylo (denních) je nesmysl a černá díra na peníze a nočky tak jak jsou to prostě tak do druhý, půl třetí ráno nezvládaj, ovšem jenom v částech trasy.
A zavést "posilové spoje" jenom přes centrum, co by třeba půlily interval, např. u tý 51 klidně jenom z Olšan a na Hradčanskou (max Kulaťák), 57 by taky stačila z Čecháče na Malovanku (nejdál), to je moc myšlení. A to se obávám že soudruzi manageři z plánování nezvládaj. Jak se to nedá nacvakat do kolonek v počítači, tak to neexistuje a nejde.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2343
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od fricoolinek2 » 14.12.2013 5:43

A dvojice nemůžou bejt kvůli tomu, že by ve druhym voze se dělo kdoví co? Či je to kvůli Lazarský, že by se to tam nevešlo...

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Linkové vedení

Příspěvek od DG7021 » 14.12.2013 4:14

fricoolinek2 píše:Asi se to už mnohokrát řešilo, ale nedaly by se na noční linky (třeba v nocích na dny pracovního klidu) dvojice nebo kloubový tramvaje? 54 kolem 1:15 skutečně dobytčák jak kráva.
Dnes (pátek/sobota) byla 52 na hranici možností už na Dvorcích dc, návazná 51 ze Štěpánské směr IPP byla jak v Indii. Holt noční klasika... za sebe bych takové posílení výrazně uvítal (hlavně linka 51).

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2343
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od fricoolinek2 » 14.12.2013 2:33

Asi se to už mnohokrát řešilo, ale nedaly by se na noční linky (třeba v nocích na dny pracovního klidu) dvojice nebo kloubový tramvaje? 54 kolem 1:15 skutečně dobytčák jak kráva.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2010
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Petrpes » 21.11.2013 11:09

13 není navíc, je potřeba vyvenčit plechové cedule s číslem 13 :)

Odpovědět