Linkové vedení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Linkové vedení
Obávám se, že jsi to vůbec nepochopil. Nějaká čísla z terénu naprosto nikoho nezajímají. Sčítači se po městě objevili jenom proto, aby nikdo nemohl Ropid snadno obvinit z toho, že si čísla zcela vycucal. On si výsledky stejně upraví podle toho, jak se mu to bude hodit.
Ostatně co za kvalitní data čekáš v případě, že byl pouze 1 (slovy jeden) sčítač na soupravu. V prvním voze, zadní se prý dopočítá podle jakého "koeficientu".
Ostatně co za kvalitní data čekáš v případě, že byl pouze 1 (slovy jeden) sčítač na soupravu. V prvním voze, zadní se prý dopočítá podle jakého "koeficientu".
Re: Linkové vedení
myslel jsem spíš linky, který mají (budou mít) co dočinění s V.A. Třeba devítku těžko nějak měnit...willyjeff píše:Ano, 9.4 jsem vozil na devítkách nějakého studentíka a pak dokonce i 23.4 na 16 nějakého pána, říkal, že se všechno nestihlo.Looki píše:Společnost ROPID provedla podrobné přepravní průzkumy v autobusech a v tramvajích a v současné době probíhá jejich vyhodnocování. Viděl někde někdo někoho??? To zase bude věc...
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
Ano, 9.4 jsem vozil na devítkách nějakého studentíka a pak dokonce i 23.4 na 16 nějakého pána, říkal, že se všechno nestihlo.Looki píše:Společnost ROPID provedla podrobné přepravní průzkumy v autobusech a v tramvajích a v současné době probíhá jejich vyhodnocování. Viděl někde někdo někoho??? To zase bude věc...
Re: Linkové vedení
Společnost ROPID provedla podrobné přepravní průzkumy v autobusech a v tramvajích a v současné době probíhá jejich vyhodnocování. Viděl někde někdo někoho??? To zase bude věc...
Re: Linkové vedení
Jistě, měli nechat trasování jak bylo před "velkým třeskem" a byl by klid. Stejně se nic neušetřilo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
zastavaman: Spojení 11 na Spojovací samozřejmě pro místní užitečné je, protože nahrazuje původní 16. O tom nepolemizuji. Samozřejmě nejvhodnější by byl návrat linky 16. Polemika je o tom, zda tato úlitba (11 na Spojovací a 13 na Černokosteleckou) jen v části období týdne není v souhrnu plýtváním za cenu, že stále nenabízí to, co bylo dostupné do roku 2012. Jinak v době současné výluky každý druhý spoj linky 11 o víkendu na Spojovací skutečně jezdí, byť si toho moc lidí nevšimlo.
martin8211: Já vám rozumím. Snažil jsem se popsat, že by bylo možné vám stejně kvalitní spojení do centra zajistit v podobě 26 nebo 133 za daleko nižších nákladů a při vhodnější organizace provozu, tj. že konkrétní vedení pětky není až tak šťastné. Samozřejmě vedení 5, 11 a 13 vypadají na první pohled pro obyčejného člověka dobře, ale když se zhodnotí parametry provozu a celkové souvislosti na síti, jejich přínos vzhledem k nákladů stále kulhá za stavem před změnami.
martin8211: Já vám rozumím. Snažil jsem se popsat, že by bylo možné vám stejně kvalitní spojení do centra zajistit v podobě 26 nebo 133 za daleko nižších nákladů a při vhodnější organizace provozu, tj. že konkrétní vedení pětky není až tak šťastné. Samozřejmě vedení 5, 11 a 13 vypadají na první pohled pro obyčejného člověka dobře, ale když se zhodnotí parametry provozu a celkové souvislosti na síti, jejich přínos vzhledem k nákladů stále kulhá za stavem před změnami.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Linkové vedení
Ano, že jezdí solo mi taky dost vadí.
Ve svém okolí znám půl lidí co má radši 5 a půlku co radši 13 (11). Já si zkrátka 5 nemůžu vynachválit, protože vše co každý týden potřebuji ve městě je na trase 5.
Ale chápu, že názory jsou odlišné, takže jen tiše doufám, že ji nezkrátí na OH, kde by určitě "vycházel" přestup na 13.
Autobus 133 byl skvělý na Staroměstskou, ten v podstatě nahrazoval dnešní směr pětky do centra, ale pak ho nesmyslně vrátili na Florenc a dal 207, na což se jim dost lidi vys....
Ve svém okolí znám půl lidí co má radši 5 a půlku co radši 13 (11). Já si zkrátka 5 nemůžu vynachválit, protože vše co každý týden potřebuji ve městě je na trase 5.
Ale chápu, že názory jsou odlišné, takže jen tiše doufám, že ji nezkrátí na OH, kde by určitě "vycházel" přestup na 13.
Autobus 133 byl skvělý na Staroměstskou, ten v podstatě nahrazoval dnešní směr pětky do centra, ale pak ho nesmyslně vrátili na Florenc a dal 207, na což se jim dost lidi vys....
- zastavaman
- Uživatel
- Příspěvky: 243
- Registrován: 07.2.2007 20:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
MŠ: jako jeden "z mála lidí" co uvítali 11 na Spojovací musim říct, že ten spoj je užitečnej, pže jak známo nahradil přímý spojení na vinohrady, o který jsme přišli po přetrasování 16 (a zrušení 19) - a v současný době výluky tratě lazarská-jindřišská by byl užitečnější ještě víc, kdyby se prodloužil i na večer a víkend a umožnil tak lepší spojení na václavák (minimálně mě)
luxusního spojení 133 už můžu jen litovat, od znovuzavedení 207 končí na florenci, což jsem moc nepochopil
luxusního spojení 133 už můžu jen litovat, od znovuzavedení 207 končí na florenci, což jsem moc nepochopil
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
Začnu od poslední věty. Jezdí narvaná... Pokud sólo linku s účelovou vazbou na Floru a objezd Holešovic přetrasujeme na celoměstskou páteř a do většiny trasy 26, tak můžeme očekávat, že část cestujících z linky 26 bude přebírat a tudíž bude často narvaná a zhorší se plnění i těch původních úkolů, co linka měla.
Následně zjistíme, že sólo, ještě přes Letnou spolu s 26, má skutečně problémy a řešíme to soupravou. Tím ale plýtváme, protože projezdíme víc, než před změnami. Současně zjišťujeme, že pro dvě linky v soupravách rozhodně na celé trase přes město lidi nemáme a přestože sólo bylo nárazově nacpané, soupravy jsou většinu času na sedačky - včetně úseku ve Strašnicích. Aby ne, když páteřním svazkem spojujeme Strašnickou a Želivského s Hradčanskou a Dejvickou, což jsou spojení které denně tramvají absolvují jednotlivci.
Takže vrátíme na 5 sólo a jelikož nám teče zejména Letná, přesouváme 5 na Malostranskou, čímž ale ještě víc posilujeme její trasu podél metra A. Trasu, kterou večer a o víkendu umíme vyřešit lépe a funkčněji pro větší skupinu cestujících ze stejné oblasti, a sice linkou 133 ze Sídliště Malešice na Staroměstskou/Malostranskou. Tam je pochybení, že se po změně politiků za tuto linku znovu nebojovalo, protože si lidi našla. Byť ve špičce to hitparáda v Koněvce nikdy nebude, večery a víkendy to nabízí velice kvalitní, až luxusní spojení, které současně umožňuje nejezdit tramvajemi k úřadu vlády do zastávky ve vozovce a umí lidi přivézt busem do zastávek Malostranská s přestupem na všechny tramvajové větve na severozápadě. Větší služba při nižších nákladech.
Místo toho sledujeme, jak nám 5 v sóle dělá problémy i teď při výluce, kdy je násilně odříznutá vazba z 9 na metro A a 5 najednou slouží jako substituce. Jelikož držíme páteřní 29, na které se vozí v řadě období příšerný vzduch, nejsme schopni 5 pomoci linkou ze Seifertovy na Stross a do Holešovic a místo toho jí opět za zbytečných nákladů posilujeme. Polohy spojů mezi 26 ale stejně generují buď spoje plné, nebo úplně prázdné a efektivita řešení není opět valná.
A konkrétně ke Strašnicím. Ano, 11 nikam nejede u Muzea. Důsledek osmdesátých let. Přesto doveze lidi aspoň na Pavlák, ale souhlas, luxus ve směru k centru to tedy není. Proto ale máme tleskat tomu, že od změn nikam nejede ani na druhé straně? Právě večer a o víkendech, kdy je delší interval? Prostor Vinohradské má Mírák na metru A daleko a hluboko, Jiřák hluboko. Dříve zde 11 jednoznačně sloužila jako alternativa za metro, které navíc v této oblasti není bezbariérové a pro starší lidi je tramvaj byť s problematickými zastávkami daleko dostupnější. Pro cesty k Vinohradské nemocnici, na Vinohradské hřbitovy, Vinici. Stejně v opačném směru nebylo nutné dojet k metru na Strašnickou a pak popojet jednu, dvě, tři stanice metrem A a pak zase ještě znovu čekat na tramvaj. 11 v intervalu 7,5 o víkendu byla luxusní volba, pravda, půl spojů se sneslo zkrátit na Olšanech, ale spojení dál po 15 by úplně dostačovalo.
Dnešní stav je tristní. Právě večery a víkendy musíte od centra na Floru, ven z vozu, modlit se, zda jste v poloze, kdy máte naději na linku 5. Pokud ne, čekání na 10+16 a popojetí dvě zastávky, pochod přes křižovatku a zkouška, zda stihnete 26. Když ne, tak nakonec čekáte na tu 5 stejně. Jelikož u Vinice mají byt rodiče, tak vidím, jak se jim doprava "zjednodušila". Dříve šli prostě na tramvaj a byli tam v čase pod 20 minut. Dneska jdou raději z Bruselské pěšky na Mírák, tam fárají do metra, o víkendu čekají na to metro jako dřív na linku 11, dojedou na Želivského a odtud jdou opět pěšky. Dvojí přestup na tak krátké cestě je fakt neoslovil.
Vinohradská večer a o víkendu. Teď to nejede nikam na obě strany. Přes den se vrátilo pár lidí, protože Spojovací a Černokostelecká dostupné jsou, ale víkendy jsou tristní, jak je ta 11 prázdná. Až to zavání plýtváním na úseku, kde to dříve lidi celkem lákalo. V pracovní den se uměle prodloužila 11 na Spojovací, pár lidí to uvítalo, ale souběh 10+11+16 z Flory na Ohradu je příšerným plýtváním.
To vše způsobila ta "dobrá" změna linky 5. Přitom pro zajištění směrovosti od Černokostelecké máme i jiné možnosti v tom busu 133 z Počernické, teoreticky ve vedení 26 z Černokostelecké, 11 třeba z Kubánského náměstí a 19 z Hostivaře, což by z 26 neudělalo tak otrockou duplicitu metra A, kvůli niž je linka o dost prázdnější a méně efektivní, než by být mohla. Můžeme si vybírat řadu řešení provozně levnějších a pro cestující v oblasti efektivnějších, ale my říkáme ne. jen lepíme průběžně záplaty, co jsme si sami způsobili.
Následně zjistíme, že sólo, ještě přes Letnou spolu s 26, má skutečně problémy a řešíme to soupravou. Tím ale plýtváme, protože projezdíme víc, než před změnami. Současně zjišťujeme, že pro dvě linky v soupravách rozhodně na celé trase přes město lidi nemáme a přestože sólo bylo nárazově nacpané, soupravy jsou většinu času na sedačky - včetně úseku ve Strašnicích. Aby ne, když páteřním svazkem spojujeme Strašnickou a Želivského s Hradčanskou a Dejvickou, což jsou spojení které denně tramvají absolvují jednotlivci.
Takže vrátíme na 5 sólo a jelikož nám teče zejména Letná, přesouváme 5 na Malostranskou, čímž ale ještě víc posilujeme její trasu podél metra A. Trasu, kterou večer a o víkendu umíme vyřešit lépe a funkčněji pro větší skupinu cestujících ze stejné oblasti, a sice linkou 133 ze Sídliště Malešice na Staroměstskou/Malostranskou. Tam je pochybení, že se po změně politiků za tuto linku znovu nebojovalo, protože si lidi našla. Byť ve špičce to hitparáda v Koněvce nikdy nebude, večery a víkendy to nabízí velice kvalitní, až luxusní spojení, které současně umožňuje nejezdit tramvajemi k úřadu vlády do zastávky ve vozovce a umí lidi přivézt busem do zastávek Malostranská s přestupem na všechny tramvajové větve na severozápadě. Větší služba při nižších nákladech.
Místo toho sledujeme, jak nám 5 v sóle dělá problémy i teď při výluce, kdy je násilně odříznutá vazba z 9 na metro A a 5 najednou slouží jako substituce. Jelikož držíme páteřní 29, na které se vozí v řadě období příšerný vzduch, nejsme schopni 5 pomoci linkou ze Seifertovy na Stross a do Holešovic a místo toho jí opět za zbytečných nákladů posilujeme. Polohy spojů mezi 26 ale stejně generují buď spoje plné, nebo úplně prázdné a efektivita řešení není opět valná.
A konkrétně ke Strašnicím. Ano, 11 nikam nejede u Muzea. Důsledek osmdesátých let. Přesto doveze lidi aspoň na Pavlák, ale souhlas, luxus ve směru k centru to tedy není. Proto ale máme tleskat tomu, že od změn nikam nejede ani na druhé straně? Právě večer a o víkendech, kdy je delší interval? Prostor Vinohradské má Mírák na metru A daleko a hluboko, Jiřák hluboko. Dříve zde 11 jednoznačně sloužila jako alternativa za metro, které navíc v této oblasti není bezbariérové a pro starší lidi je tramvaj byť s problematickými zastávkami daleko dostupnější. Pro cesty k Vinohradské nemocnici, na Vinohradské hřbitovy, Vinici. Stejně v opačném směru nebylo nutné dojet k metru na Strašnickou a pak popojet jednu, dvě, tři stanice metrem A a pak zase ještě znovu čekat na tramvaj. 11 v intervalu 7,5 o víkendu byla luxusní volba, pravda, půl spojů se sneslo zkrátit na Olšanech, ale spojení dál po 15 by úplně dostačovalo.
Dnešní stav je tristní. Právě večery a víkendy musíte od centra na Floru, ven z vozu, modlit se, zda jste v poloze, kdy máte naději na linku 5. Pokud ne, čekání na 10+16 a popojetí dvě zastávky, pochod přes křižovatku a zkouška, zda stihnete 26. Když ne, tak nakonec čekáte na tu 5 stejně. Jelikož u Vinice mají byt rodiče, tak vidím, jak se jim doprava "zjednodušila". Dříve šli prostě na tramvaj a byli tam v čase pod 20 minut. Dneska jdou raději z Bruselské pěšky na Mírák, tam fárají do metra, o víkendu čekají na to metro jako dřív na linku 11, dojedou na Želivského a odtud jdou opět pěšky. Dvojí přestup na tak krátké cestě je fakt neoslovil.
Vinohradská večer a o víkendu. Teď to nejede nikam na obě strany. Přes den se vrátilo pár lidí, protože Spojovací a Černokostelecká dostupné jsou, ale víkendy jsou tristní, jak je ta 11 prázdná. Až to zavání plýtváním na úseku, kde to dříve lidi celkem lákalo. V pracovní den se uměle prodloužila 11 na Spojovací, pár lidí to uvítalo, ale souběh 10+11+16 z Flory na Ohradu je příšerným plýtváním.
To vše způsobila ta "dobrá" změna linky 5. Přitom pro zajištění směrovosti od Černokostelecké máme i jiné možnosti v tom busu 133 z Počernické, teoreticky ve vedení 26 z Černokostelecké, 11 třeba z Kubánského náměstí a 19 z Hostivaře, což by z 26 neudělalo tak otrockou duplicitu metra A, kvůli niž je linka o dost prázdnější a méně efektivní, než by být mohla. Můžeme si vybírat řadu řešení provozně levnějších a pro cestující v oblasti efektivnějších, ale my říkáme ne. jen lepíme průběžně záplaty, co jsme si sami způsobili.
Re: Linkové vedení
Myslím si, že jsi s tímto názorem dost osamocený, obzvlášť když 5 jezdí sólo.martin8211 píše:Co se týká dopravy do Strašnic o víkendu - naprosto v pohodě. Holt když potřebuju do centra linkou 5, jdu na konkrétní spoj (int.15 min), ale jinak je mnohem příjemnější užívat kombinaci 7 (ta jezdí každou chvíli o víkendu) a metra A (tam ten delší interval není tak "cítit").
Stále nechápu, proč někdo chce vracet 11. Kam jede? Na Muzeum....a to je ještě trochu delší přestup na metro. Kam jede 5? Na Hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Náměstí republiky, Malostranská, Hradčanská a Dejvice. Jo, spojení po Vinohradské není na škodu, ale je tak trochu k ničemu. Zrovna 5 do Strašnic je to nejlepší ze změn 2012. Jiná věc je to, že jezdí narvaná...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Linkové vedení
Co se týká dopravy do Strašnic o víkendu - naprosto v pohodě. Holt když potřebuju do centra linkou 5, jdu na konkrétní spoj (int.15 min), ale jinak je mnohem příjemnější užívat kombinaci 7 (ta jezdí každou chvíli o víkendu) a metra A (tam ten delší interval není tak "cítit").
Stále nechápu, proč někdo chce vracet 11. Kam jede? Na Muzeum....a to je ještě trochu delší přestup na metro. Kam jede 5? Na Hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Náměstí republiky, Malostranská, Hradčanská a Dejvice. Jo, spojení po Vinohradské není na škodu, ale je tak trochu k ničemu. Zrovna 5 do Strašnic je to nejlepší ze změn 2012. Jiná věc je to, že jezdí narvaná...
Stále nechápu, proč někdo chce vracet 11. Kam jede? Na Muzeum....a to je ještě trochu delší přestup na metro. Kam jede 5? Na Hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Náměstí republiky, Malostranská, Hradčanská a Dejvice. Jo, spojení po Vinohradské není na škodu, ale je tak trochu k ničemu. Zrovna 5 do Strašnic je to nejlepší ze změn 2012. Jiná věc je to, že jezdí narvaná...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.3.2005 20:01
- Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
No mě to nedá, myslím si že 2 bude stopro zrušena, tam nevidím žádnou jinou možnost.
18 by mohla jezdit na Podbabu, 5 na Petřiny, 20 na Červený Vrch.
18 by mohla jezdit na Podbabu, 5 na Petřiny, 20 na Červený Vrch.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.3.2005 20:01
- Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
No mimochodem, ta 13 jezdí jenom v pracovní dny, takže obyvatelé Strašnic jsou odkázáni na 5 nebo na 7 a v pracovní dny jim tam jezdí 13. Ale je pravda, že spíše by tam měla jezdit 11, když patří do této oblasti.uzivatel35 píše:11 jezdila na Černokosteleckou asi půl století možná déle. já nechápu jediný důvod, proč tuto tradici zbourat, když spojení nabízené dnešní 13 je zcela shodné. Můžete říct, že je to jen sentimentalita, ale mě se nelíbí takovéto rozbourávání tradičního linkového vedení jen se záměrem hurá revoluce a následného nepřiznání vlastní chyby.vencavasek píše:Já se přiznám, že nějak nevidím výhody případného prohození konečných 11 a 13.
Re: Linkové vedení
11 jezdila na Černokosteleckou asi půl století možná déle. já nechápu jediný důvod, proč tuto tradici zbourat, když spojení nabízené dnešní 13 je zcela shodné. Můžete říct, že je to jen sentimentalita, ale mě se nelíbí takovéto rozbourávání tradičního linkového vedení jen se záměrem hurá revoluce a následného nepřiznání vlastní chyby.vencavasek píše:Já se přiznám, že nějak nevidím výhody případného prohození konečných 11 a 13.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Linkové vedení
Jo takhle, já se domníval, že je řeč pouze o prohození konečných, při zachování rozsahu provozu. Proto jsem tam neviděl rozdíl, 11 o víkendu končí na OH.
DG7021: Já bych to tak nedramatizoval, podle idosu ten přestup 11-> 5 na Flóře působí rozumně (3-5 minut), ale nevím, jak vypadá praxe.
Petrpes: Já myslím, že už se tady řešilo, že za Synkáč by 15 minut o víkendu nejspíš nestačilo.
EDIT: Už to vidím, dvojice, nojo, jenže to jsme zase u zvýšení vozokm...
DG7021: Já bych to tak nedramatizoval, podle idosu ten přestup 11-> 5 na Flóře působí rozumně (3-5 minut), ale nevím, jak vypadá praxe.
Petrpes: Já myslím, že už se tady řešilo, že za Synkáč by 15 minut o víkendu nejspíš nestačilo.
EDIT: Už to vidím, dvojice, nojo, jenže to jsme zase u zvýšení vozokm...