Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MF » 11.4.2016 11:00

Karosák píše:Hele a co v PD jezdit podle modrého, v sobotu podle zeleného a v neděli a svátek podle oranžového schématu? :devilsmokin :smt031
Teda táto! Ty s to zase vymyslel :lol:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3850
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 11.4.2016 10:55

Hlavní problém úprav LV je to, že se musí vařit z té sítě, která je. Za císaře pána jezdily obousměrné vozy, a protože k otočení stačil jeden přejezd (+ jedna odstavná kolej pro vlečňáky), tak bylo vlastně víc konečných a lépe se reguloval provoz vůči poptávce. Dnes na spoustě míst smyčky chybí, a kdyby byly, tak by se mnohem lépe vytvořilo přijatelné LV. Jenže Praha je ve stavu, že není schopná v reálném čase nic vybudovat, no tak se kvedlá a kvedlá. :?

Chtělo by to, aby ROPID ze svého středu vylosoval jednoho odvážného, který to půjde Budulínkovi oznámit. :wink:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2037
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Petrpes » 11.4.2016 10:42

Za císaře pána měly linky své barvy a byl klid, já včera vlezl do 505 místo do 504, oboje bylo zelené...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3515
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Karosák » 11.4.2016 0:24

Hele a co v PD jezdit podle modrého, v sobotu podle zeleného a v neděli a svátek podle oranžového schématu? :devilsmokin :smt031

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.4.2016 23:22

9001 píše:MM: A nebo osvědčený zavináč :wink: Do takto označených zastávek jedou pouze takto označené spoje. :devilsmokin
.....
já psal poznámky v mapkách!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 10.4.2016 23:13

MM: A nebo osvědčený zavináč :wink: Do takto označených zastávek jedou pouze takto označené spoje. :devilsmokin

Navíc ve směru Nádraží Hostivař/Strašnice pozná na panelu rozdíl minimum cestujících :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.4.2016 23:02

9001 píše:MM: Jenže to co píšeš je právě vhodnější pro zachování M22 v současné podobě a jenom si interně ty soupravy takto rozházet.
vzhledem k výstupním zastávkám Vypich ZC a Nádr.Strašnice ZC na nácestných zastávkách (= společných se spoji jedoucích dál) musím souhlasit.
Navíc toto řešení:
1.) umožňuje dle provozní potřeby jednotlivá pořadí prohazovat mezi zkrácenou a dlouhou variantou
2.) cestující většinou nečtou cíl = pojedou i spojem ukončeným v bližší konečné, byť potřebují až za ní a možná díky tomu neúmyslně stihnou spoj jiné linky než by v centru přeplňovali pozdější spoj pásmované linky končící ve vzdálenější konečné

PS: Pro úsek Vypich - BH by vysvětlivka hvězdičku u l.22 byla "Celotýdenně jede jen každý druhý spoj"
a pro úsek Nádraží Strašnice - Nádraží Hostivař byla vysvětlivka pro dvě hvězdičky u l.22 zněla "Mimo ranní špičku pracovních dnů jen každý druhý spoj."

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 10.4.2016 22:25

MM: Jenže to co píšeš je právě vhodnější pro zachování M22 v současné podobě a jenom si interně ty soupravy takto rozházet.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.4.2016 21:46

slonik píše:Bílá Hora chce 25, měla teda jezdit 22 s vložákama Vypich - Nádraží Strašnice? To rozdělení má logiku, když má být pásmo na obou stranách.
rozdělení M22 na dvě obyčejné linky 22 a 23 (při pásmu na obou stranách) já rozumím,
ale MUSÍM TU (PŘI PLÁNU PROVOZU TZV. CD A CT) OPĚTOVNĚ PROSAZOVAT (MOJÍ ZDEJŠÍ MYŠLENKU), ŽE NEMÁ BÝT JEDNA DLOUHÁ LINKA A (CCA DO JEJÍHO STŘEDU) VLOŽENÁ DRUHÁ KRÁTKÁ POSILOVÁ LINKA, ALE MAJÍ EXISTOVAT DVĚ VÝZNAMEM SROVNATELNÉ/ROVNOCENNÉ (JEDNĚMI SVÝMI "KONCI") PŘEKRYVNÉ LINKY Z:arrow: L22 BH-NÁDR.STRAŠNICE/RADOŠOVICKÁ A V (RANNÍ) ŠPIČCE PD AŽ NA NÁDR.HOSTIVAŘ + L.23 VYPYCH - NÁDR.HOSTIVAŘ, PROTOŽE:
1.) se dá předpokládat minimum lidí cestuje mezi koncovými úseky (BH-Vypich a Radošovická - Nádr.Hostivař) a spíše jede maximálně mezi jedním z nich a centrem (což jim bez přestupu zachovává mnou uvedené trasování l.22 a 23)
3.) čím delší trasa linky, tím je pravděpodobnější možnost vzniku příčiny nepravidelnosti (závady na TT/vozidle nebo nehody, kterou kolejová vozidla nemohou objet) = l.22 BH-Nádr. Hostivař způsobí, že stržená trolej na Zahradním městě tzv. uvězní vozidla/spoje cca v úseku Radošovická - Nádr.Hostivař, která následně minimálně nějaký čas budou chybět v úseku BH - Vypich (minimálně musí být nahrazována mimořádným předčasným obratem následujících spojů na Radošovické a je to víc práce pro dispečink)

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 395
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Linkové vedení

Příspěvek od slonik » 10.4.2016 17:55

Bílá Hora chce 25, měla teda jezdit 22 s vložákama Vypich - Nádraží Strašnice? To rozdělení má logiku, když má být pásmo na obou stranách.

Filip

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Filip » 10.4.2016 16:19

Já tedy nevím, ale když někam jedu jako turista, řídím se jízdním řádem na zastávce. Z vlastní zkušenosti vím, že čeští turističtí průvodci mají dost chyb a jejich informace o MHD v jiných městech jsou dosti pochybné...

Díky rozdělení linek snad dojde ke zrušení nesmyslného oddělení od vozu, lepší možnost obracet na trati a tím i lepší pravidelnosti než hnát celý vlak linek 22 za sebou. Odbourá se zbytečné vození vzduchu na koncích a na BH se zlepší pravidelnost a směrová nabídka díky lince 25, která jezdí podstatně spolehlivěji než 22.

Ještě dnes si pamatuji řeči z roku 2008, jak páteřní 22 bude tlačit na preferenci a od té doby na té trase došlo naopak ke zhoršení preference. #-o

-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 115
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: Linkové vedení

Příspěvek od -KUBI- » 10.4.2016 16:02

Filip píše:Rozdělení 22 na 22 a 23 je dobrý nápad. To by mohlo přispět alespoň k lepším pravidelnostem. A na BH budou rádi, že jim tam pojede 25.
Jakože, SSZ budou číslo 23 preferovat víc než číslo 22 nebo jak? Trasa stejná, křižovatky stejné, ucpané ulice stejné. Akorát na Malostranský se budou turisté cpát jen do 22, protože po téměř 10 letech provozu pouze jedné linky konečně zareagovali i turistické průvodce (ale to za pár let zase vychytají). Osobně nevím který z těch 3 předložených návrhů je nejhorší...

Filip

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Filip » 10.4.2016 15:49

Rozdělení 22 na 22 a 23 je dobrý nápad. To by mohlo přispět alespoň k lepším pravidelnostem. A na BH budou rádi, že jim tam pojede 25.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Linkové vedení

Příspěvek od pawel » 10.4.2016 15:31

vysledkem bude prazdna 23 a precpana 22. :/ zname z let 98-08.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 472
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Linkové vedení

Příspěvek od ElWapp » 09.4.2016 14:25

Proč je v modré variantě rozložena l. 22 na 22 a 23? Vždyť je to klasické pásmo, které se vždy a všude řeší jednou linkou s pásmováním... Změnu nechápu - co má řešit?.

Odpovědět