Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
KM

Příspěvek od KM » 20.6.2005 15:05

MŠ: No jen aby se neukázalo, že by na to stačily dva minibusíky. :P
(jo, to moje v předchozím příspěvku vykání byl překlep, pozoruji, že se mi to občas děje...:-) )
Pajda: Pravda pravdoucí a to ještě jezdily busy (a trolejbusy) příčně NM-Ohrada. Asi se změnily přepravní proudy. No a holt přibylo aut, a vejít se tam musí všichni. Časy se mění.
To je právě to, co mnozí nějak nechtějí pochopit (teď nemyslím tebe , ale obecně) - po Vinohr. 4-5 linek, tři-čtyři linky po Slezské, dvě po Korunní - a pak se ptají: Kam ti lidé zmizeli? Musíme to zavést znova!!! No a nedovedou pochopit, že "zmizeli" do metra a do IAD a že prostě zájem se změnil.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 20.6.2005 15:01

KM píše:ad MŠ: Vy pořád nějak nechápete tu úlohu tramvají: MÍSTNÍ DOPRAVA! Pro transvinohradské, nebo dokonce meziobvodní cesty je tam metro. METRO! Že vy jste měl ve škole nějakou starou učebnici? :P
Ještě dodatek, na Vinohradské od Šumavské po Španělskou je metro kde? A tramvaj jede kam? Místní obsluhu chápete jak? Že si zajedu na Jiřák a do metra, či dojdu do strašně hluboký díry na Míráku, nebo se proběhnu spletí podchodů u Muzea?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 20.6.2005 14:57

KM píše:ad MŠ: Vy pořád nějak nechápete tu úlohu tramvají: MÍSTNÍ DOPRAVA! Pro transvinohradské, nebo dokonce meziobvodní cesty je tam metro. METRO! Že vy jste měl ve škole nějakou starou učebnici? :P
Místní obsluha může ale klidně vzniknout i díky dobře navržené síti linek, které zároveň místo obslouží a zároveň spojí s dalším :-). Uvidíš, že moje LV se bude tímhle řídit :-). Učebnici jsem povětšinou neměl žádnou :-) Jsem samouk z pražských ulic. Taky je návrh LV věcí priorit. Někde mám silnou zátěž na spojení míst A a B a musím tam poslat vozy. Až budu mít koleje v centru a vozy ve dvou dalších vozovnách, můžu si hrát s podobnou místní obsluhou až do alelujá. Mimochodem, ten nápad jsem nijak nezatratil, jen jsem přidal další podobné :-).

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 20.6.2005 14:54

Na Královských Vinohradech jsem bydlel celé dětství a pamatuju i výstavbu metra a rekonstrukce TT na Vinohradské. (Nejdříve vložené panely a pak BKV)
TT na Vinohradské je využívána i částí Žižkova, pro kterou by Korunní už byla nesmyslně daleko. Tramvaje na Vinohradské obvykle jezdí a vždy jezdily více obsazené než po Korunní.
V dřívějších dobách byla na Slezské trolejbusová a pak autobusová doprava. Tehdy se tam ovšem nesmělo parkovat, sejně jako na Vinohradské, Korunní bývala pro auta volně průjezdná na NM, které nebylo kruhový objezd.
Dokud nedojde k masivní výstavbě parkovacích garáží nebo se nerozeběhne nový parkovací systém (snad v jiné, než navrhované podobě), tak bude tato část města jedno veliké, obtížně průjezdné parkoviště.

KM

Příspěvek od KM » 20.6.2005 14:45

ad MŠ: Vy pořád nějak nechápete tu úlohu tramvají: MÍSTNÍ DOPRAVA! Pro transvinohradské, nebo dokonce meziobvodní cesty je tam metro. METRO! Že vy jste měl ve škole nějakou starou učebnici? :P

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 20.6.2005 14:39

218 píše:Tak trochu posílení by Vinohradská snesla/zasloužila. Co třeba:
5 - Výstaviště - ... - Olšanské nám. - NNŽ - Želivského - Flora - Muzeum - Zvonařka
26 - přes Floru
5 se bude sice trochu točit, ale 11 posílí a je to sólo, takže náklady budou menší, než nová linka v soupravách.
Hm, zajímavý nápad, má to něco do sebe. Trošku to Vinohradskou připojuje k centru, ale je škoda, že to už nejde Jičínskou. Přes NNŽ už to mírně ztrácí atraktivitu, z Jiřáku dojdu rychleji na 9 a jedu přímo do centra :-). Mimochodem při určitých debatách s Jonášem o LV, snad to mohu prozradit :-), se nám, teda spíš Jonášovi :-), tak dobře to mně zase nemyslí :-), objevily podobné variace na linku 15 ....Sparta - Nádraží Holešovice - Palmovka - Želivského - Muzeum - Zvonařka. Nebo linka 19 Zvonařka - Muzeum - Želivského - Palmovka - Vysočanská - Lehovec. Samozřejmě s větším dopadem na další LV. Pořád tu vyhrožuju, že sem dám svůj návrh změn v LV, ale ještě trpělivost, pořád nejsem spokojenej a vždycky si po týdnu, kdy nechávám nějaký nápad uzrát, hrozně vynadám :-).

KM

Příspěvek od KM » 20.6.2005 14:09

syverin píše:
KM píše:(...) Nicméně jako preferovaný druh dopravy bych tam viděl IAD (je to přímé pokračování kutnohorské výpadovky) a auta vyloučil z Korunní. (...)
Tak to laskavě prr. Auta zvenku by se měla směrovat do ulic, kde je pro ně dost místa (to ve Vinohradské není, pokud nezakážete parkování) a pokud možno by se neměla vůbec dostat do centra. Tranzit Vinohradskou je nepřípustný a vjezd do centra lépe se šikanou IGK.
No ono s některýma věcma toho moc nenaděláme a je třeba se s nima naučit žít. Vinohradská prostě a jednoduše přímo ústí na magistrálu a z města vychází taky přímo. Na rozdíl od Slezské nebo dokonce Korunní, které jsou na obou koncích ... no skoro zaslepeny. Než nechat rozlézt auta po celých Vinohradech, je lepší Vinohradskou obětovat a o to více omezit IGK na Korunní. O tranzitu tady nikdo nemluví (80%aut v Praze má cíl a začátek cesty v Praze) a jiné vhodnější ulice (téměř) nejsou. Nejbližší další je Koněvova nebo Vršovická.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 20.6.2005 13:01

KM píše:(...) Nicméně jako preferovaný druh dopravy bych tam viděl IAD (je to přímé pokračování kutnohorské výpadovky) a auta vyloučil z Korunní. (...)
Tak to laskavě prr. Auta zvenku by se měla směrovat do ulic, kde je pro ně dost místa (to ve Vinohradské není, pokud nezakážete parkování) a pokud možno by se neměla vůbec dostat do centra. Tranzit Vinohradskou je nepřípustný a vjezd do centra lépe se šikanou IGK.

KM

Příspěvek od KM » 20.6.2005 12:46

218 píše: 5 - Výstaviště - ... - Olšanské nám. - NNŽ - Želivského - Flora - Muzeum - Zvonařka

26 - přes Floru

5 .
Jo, to bych ještě zkousnul. To je dobrej nápad.

Jonáš

Vinohradská

Příspěvek od Jonáš » 20.6.2005 12:35

Já mám názor, že rušit by se nemělo v Praze nic. Neboť tramvajové tartě mi chybí a hlavně smyčky. Pár měsíců si již hraji reálně s LV a vidím, že mi to chybí. Byl bych rád i za manipulační tratě a smyčky.

218
Uživatel
Příspěvky: 72
Registrován: 16.11.2003 22:14
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 218 » 20.6.2005 12:25

Tak trochu posílení by Vinohradská snesla/zasloužila. Co třeba:

5 - Výstaviště - ... - Olšanské nám. - NNŽ - Želivského - Flora - Muzeum - Zvonařka

26 - přes Floru

5 se bude sice trochu točit, ale 11 posílí a je to sólo, takže náklady budou menší, než nová linka v soupravách.

KM

Příspěvek od KM » 19.6.2005 21:38

kocour píše:[
2) Právě že už dvacet let ... přestává stačit. [/color]
JO!!! :-) Nominace na Oskara v oboru Demagog dvacetiletí! (A neříkej že ses to naučil ode mě!) :-)

kocour

Příspěvek od kocour » 19.6.2005 19:02

KM píše:Kocour: ale prosím tě, jednak jsme sem měli napsat názor a ne se přesvědčovat, jednak ta teze, že toho jezdí "nějak víc" je snadno vyvratitelná: Již dvacet let tam jezdí jedna linka ve standardních intervalech.
Když já mám ve zvyku dělat to, co chci já, a ne to, co někdo jiný chce, abych dělal. A i své zvyky měním jen tehdy, když chci já ...

2) Právě že už dvacet let ... přestává stačit.

KM

Příspěvek od KM » 19.6.2005 18:39

Kocour: ale prosím tě, jednak jsme sem měli napsat názor a ne se přesvědčovat, jednak ta teze, že toho jezdí "nějak víc" je snadno vyvratitelná: Již dvacet let tam jezdí jedna linka ve standardních intervalech.
(asi)Kočí: Taky oblíbený nesmysl, tvé tvrzení. ANI JEDEN BUS nejede po trase zrušené TT ( resp. nad metrem). Mimo noční, aby se někdo nechtěl vytahovat :-)

Uživatelský avatar
Kočí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 19.3.2005 14:26
Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kočí » 19.6.2005 16:14

kocour píše:Jenže už nežijeme v 80. letech a i té místní přepravy je dnes víc. Vinohradská i Sokolovská jsou právě na dvě linky, samozřejmě proložené, protože i přijatelný interval patří k přijatelné MHD. Na Korunní nesahat, ta je taky kvůli Dykovce, Hradešínský a tak.
No, po zrušení TT na Vinohradské by se stejně za pár let ukázalo, že to byla chyba podobně jak s TT do Krče, která byla dle minulého režimu nahrazena "moderním a efektním daleko stanicově roztečným" metrem trasy C :lol: A teď si všichni stěžujou, že tam k Céčku jezdí hodně autobusů...

Odpovědět