Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 10.1.2007 20:13

Káem píše:Mzda jednoznačně má odpovídat nabídce a poptávce. V tom jsou zohledněna i všechna rizika té práce. Pokud se neseženou lidi za 24,- kilo, je to zřejmě málo. Za 24 by se řidič tramvaje v Mostě asi sehnal, v Praze ne. Přitom je to tatáž práce s týmiž riziky (netahejte sem, že sev Mostě jezdí po samostatných tělesech víc než v Praze)
.
ano, i v našem povolání platí nabídka a poptávka - a můžu ti říci, že je čím dál více lidí, kteří od této práce utíkají jinam, protože už to nezvládají jak psychicky, tak i fyzicky, nepravidelné směny, nepravidelná strava, neustálý nárůst IAD, čím dál větší "buzerace" ze strany podniku, čím dál větší vulgarita cestujících a čím dál více klesající reálné mzdy. spousta řidičů odejde a jelikož je málo řidičů, domlouvají si ježdění jako vedlejšák. včera jsem měl hovor s mým šéfem a ten není schopen postavit denní službu bez brigádníků. když tedy máme tak skvělé platy, proč je stále víc lidí odcházejících než přicházejících?jen tak mimochodem, když se u DP přidává v procentech, kdo dostane nejvíce? kancelářští. a za co? proč si páni poslanci přidali za svou "skvělou" práci 7%? my dostali 2,9%, trochu výsměch,nemyslíš, když veškeré poplatky stoupli o vyšší procento.

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 10.1.2007 18:05

Ještě bych zkrátil 15 nebo 25 ukončením na Palmovce,protisměrně proti l.č.12.Až bude dostavěn komplex bytů na Harfě,tak možno prodloužit ke Starému Hloubětínu.

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 10.1.2007 18:03

No skoro to vypadá,že za potíže DPP mohou řidiči,protože chtějí moc peněz a tím podnik zruinovali.Že tu máme 3x více zaměstnanců na neřidičských profesích není podstatné:-)
K Mouserovi-kde se v Norsku dívají na práci autobusáka s opovržením?
Kolik poslanců sedí za špatné zákony v našich věznicích?Nemají náhodou imunitu na své chyby?Není náhodou chyba nadřazovat odpovědnost za peníze nad odpovědnost za lidi?I když lidí je dost.
K DJ-čti HN+poslouchej diskuze na ČRo a Regině či Praze.Nedávno se tam pojednávalo o manažerech a o jejich klesajících výdělcích.Není to sice populární psát,ale je to tak.V 90.letech každý chtěl na ekonomku či na práva a těch lidí je na trhu práce přebytek a tak klesají jejich mzdy.Viz Tvůj známý.Prostě v tomto oboru je nadupáno.
V r.1989 jsme vyměnili politickou šikanu za ekonomickou.Vše má své pro a proti,ale strana,která vládne Praze nechce žádnou regulaci,trh si poradí sám.Ovšem jak nalákat nové řidiče,když ani 24.000 není zřejmě dost?Jistě,zlepšovat pracovní prostředí pomůže,ale hlavní jsou pro všechny prostě peníze.Každý platíme nájem (zde suveréně nejdražší v zemi) a jíme.
Dále nesrovnávejte nesrovnatelné.Něco jiného je řídit auto půl hodiny do práce a z práce.A něco jiného je sedět 8-11h. v tramvaji.Ano,i my máme pracovní dobu shodnou s manažery.Nejsou prostě lidi.Divný,když máme tak nadstandardní platy,co?Sám mohu porovnávat,protože papíry na auto,autobus a náklaďák mám a mám i něco odježděno.

A další rána některým teoriím:deník Expres 5.1.2007 strana 14a15 nabídka zaměstnání.Mimo nabídky práce řidiče busu v Praze za 24.000 tu je i další inzerát.Obsluha CNC soustruhu a frézy s mzdou až 28.900.Dělnická profese a tolik peněz?Vždyť ten dělňas za nic nezodpovídá a má víc než známý vedoucí DJ.Jak je to možné?Opět tu působí trh a lidí na řízení čehokoliv s lidmi je málo,stejně jako lidí s technickým vzděláním a manuální zručností.Jejich platy prostě v poslední době rostou rychleji než jinde a pokud DPP bude chtít snížit nedostatek řidičů,bude muset také přidat.

Ale není třeba závidět-tel. do voz.Motol je 296 12 43 11.Ozve se výpravna a chtějte p. Peřinu jež je zodpovědný za nabírání nových řidičů.Práce je zatím dost:-)
A propos angličtinu jsem dneska použil 4x a je to takřka na denním pořádku,pokud zrovna nejezdíte l.č.13.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Příspěvek od 8750 » 10.1.2007 17:41

Já se vrátím zase k linkovému vedení: Když je 25 posílena, tak bych zkrátil 15 na Malovanku - tam návaznosti 23/25 a 15/22.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 10.1.2007 8:46

Mzda jednoznačně má odpovídat nabídce a poptávce. V tom jsou zohledněna i všechna rizika té práce. Pokud se neseženou lidi za 24,- kilo, je to zřejmě málo. Za 24 by se řidič tramvaje v Mostě asi sehnal, v Praze ne. Přitom je to tatáž práce s týmiž riziky (netahejte sem, že sev Mostě jezdí po samostatných tělesech víc než v Praze)
Předpovídám, že zanedlouho půjdou lidi rádi jezdit i za méně než 20 kilo reálných (po přepočtu). Jakkoliv je zima mírná a stavebnictví nepropouští, nezaměstnanost stoupla na 7,7%.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 10.1.2007 8:41

radek31 píše: dám ti příklad
máš továrnu za 100 mil. Kč v které se udělá za dobu životnosti 1 mil. výrobků - takže fixní náklady jsou zjednodušeně 100Kč na 1 kus (nedělají tam lidi, ale stroje)
variabilní náklady jsou třeba 10Kč na jeden kus (materiál, energie, expedice, údržba)
u prvního milionu výrobků jsou náklady 110Kč na kus, ALE pokud se při vysoké poptávce rozhoduji vyrobit ještě dodatečných 10 000 kusů, tak při výpočtu nákladů samozřejmě neřeším fixní náklady (továrna), ale pouze variabilní
takže zatímco náklady na první 1 mil. jsou 110Kč za kus u extra 10 000 kusů jsou cca 10 Kč na kus
Tohle je samozřejmě tak těžký účetně ekonomický omyl, že děkuji pánubohu, že jseš dobrý řidič tramvaje a ne špatný ředitel dopravního podniku.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 10.1.2007 7:15

Mouser a DJ : Vy pořád nějak nechcete vzít v potaz ekonomický pravidla - vztah nabídky a poptávky !!!
Pokud přes nabídku 24 tisíc podnik nemůže najít potřebnej počet řidičů, tak těch 24 tisíc NENI adekvátní plat ! Pokud DJ - ův známý dělá manažera za 27 tisíc, tak to asi považuje za adekvátní plat, protože jinak by to asi nedělal - se svými znalostmi a schopnostmi by si mohl vybírat.
V normální ekonomice neplatí, že zdánlivě snažší práce bez nějakých speciálních požadavků na vzdělání a um, MUSÍ být finančně ohodnocená hůř než těžší práce s požadavky na vzdělání, jazyky apod.
Příklad : Já bych třeba nikdy nešel dělat metaře za 50 tisíc, protože pro mě to neni adekvátní plat. A to i přes to, že zametat umim a finančně bych si polepšil. Naopak když jsem šel na svou současnou pozici, šel jsem dobrovolně v absolutních číslech finančně o něco níž, protože jsem to považoval za adekvátní a mělo to určitou perspektivu. Jasný ?

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 10.1.2007 1:11

DJ LA DÉFENSE píše:No nebudeme se pouštět do debat, ale 24 litrů je více než odpovídající. (...)
Vidíš, a já na své výplatní pásce nejenže nikdy neviděl těch 24 tisíc, ale ani tebou tolerovaných 22...

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.1.2007 0:11

Mouser píše:1) Práce řidiče MHD ...
=D> =D>
Je to napsané možná příliš tvrdě, ale de facto sdílím velice podobný názor, ale za to nás tady nebudou mít rádi :lol: Zajímavé je, že řidiče, které znám, si na peníze nestěžují a v podstatě říkají, že jsou zaplaceni celkem adekvátně, jenže to jsou inteligentní, rozumní lidé. :)

P.S. Moderátoři to uklidí... děkuji

Mouser
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 27.2.2006 13:05

Příspěvek od Mouser » 10.1.2007 0:07

Jinak se omlouvám za OT, tohle už má s linkovým vedením pramálo společného. :oops:

Mouser
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 27.2.2006 13:05

Příspěvek od Mouser » 10.1.2007 0:04

1) Práce řidiče MHD nevyžaduje žádné vzdělání. Praktické dovednosti také nejsou příliš potřeba (maximálně v minimální míře umění alespoň trochu jednat s lidmi, ale kolikrát za směnu to užijete). Proč asi v USA řídí metro chudí černoši? Proč se v Norsku na práci řidiče autobusu dívají s opovržením?
2) Spousta jiných povolání s sebou také nese podobnou zodpovědnost. Ba co spousta, téměř každé. Kupříkladu manažer nese zodpovědnost za každé své rozhodnutí, pracovní dobu má přes 10 hodin a jeho práce je zaručeným zdrojem stresu. Chirurg může o kousek vedle vedeným řezem pacientovi způsobit vážné potíže nebo smrt. Architekt-urbanista ovlivňuje svými výtvory myšlení všech lidí, protože vytváří životní prostředí. Montér v elektrotechnické firmě špatně zapojí obvody a stavba s tou elektroinstalací vyhoří (třeba činžák v noci, v době, kdy tam je velké množství lidí neschopných rychle zareagovat). Poslanec je viníkem, pokud má země špatné zákony apod.
Ne všude je ta zodpovědnost o lidských životech (ikdyž přiznejme si, tak horké to u těch řidičů také není), ale pokud trochu zaběhneme do filosofie, pak je otázkou, zda má "větší cenu" jeden zmařený lidský život nebo ovlivnění deseti miliónů jiných nezmařených apod. Tohle prostě není téma do tramvajové diskuze. Řidič netrpí nějakou zvláštní zodpovědností oproti jiným povoláním.

Je každého volbou, co půjde dělat za zaměstnání, ale řídit může jít i když "vyhoří" ve všech ostatních oborech. Co je práce pro každého? Možná tak metař.

Plat by se měl odvíjet především od potřebných dovedností (vzdělání), "přínosu společnosti" (největší mají např.učitelé a vědci), pak od té zodpovědnosti a případně od jiných nezmíněných okolností. Když se to pak porovná mezi všemi povoláními, nevychází to pro řidiče nijak růžově. A ve fungujícím státě prostě někdo (ta nejméně náročná povolání) musí být ohodnocena nízkou mzdou, protože 24 tisíc pro každého prostě není.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.1.2007 0:04

radek31 píše:...
jo a na závěr - neskutečně mě irituje tvoje tvrzení, že tramvaje v Praze smrdí jinde - elektrický pohon kolejového vozidla je snad nejekologičtější možný a podobná tvrzení jsou ubohá
nebo si myslíš, že ideální by bylo aby každý měl doma dieselagregát a vyráběl si vlastní elektřinu?...
Já s tebou o tom nebudu polemizovat mám na to svůj náhled, netvrdím, že jiný než ty ale spíše umírněnější v těch superlativech... ale za řeči typu, "nejekologičtější" by ti lidi na mostecku dali přes dr*žku :wink:

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.1.2007 0:01

radek31 píše:žijeme v tržním prostředí a vzhledem k tomu, že je tu trvalý nedostatek řidičů busů i tramvají, tak to znamená, že jsou špatně placení! (to by snad ekonom měl vědět)
nebo lépe řečeno - ta práce je náročná a plat neodpovídající...
No nebudeme se pouštět do debat, ale 24 litrů je více než odpovídající. Navíc když kolikrát vidím ten materiál..., tím nemyslím ale nikoho ze zdejších slušných. Mě přijde, že to skutečně dělá kdokoliv. Příklad, mě dobře známá osoba, je vedoucí oddělení, musí komunikovat anglicky a dále trochu německy a rusky a má to na denním chlebu, zahraniční konference nejsou vyjimkou, zakázky za něž je odpovědný jdou do milionů, má VŠ vzdělání a bere 27 tisíc. Takže někde je asi chyba. Na práci řidiče stačí základní vzdělání, jazyky nulové, sice je tam odpovědnost za lidi, ale v dnešní době?? řízení není nic neobvyklého dá se na to zvyknout, sám najezdim hodně, není to pilotování letadla. Tudíž 24 tisíc za takovouto práci je nadprůměr. Osobně bych ohodnocení viděl na 22 tisíc.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 09.1.2007 23:09

žijeme v tržním prostředí a vzhledem k tomu, že je tu trvalý nedostatek řidičů busů i tramvají, tak to znamená, že jsou špatně placení! (to by snad ekonom měl vědět)
nebo lépe řečeno - ta práce je náročná a plat neodpovídající

například - pokud to někde řidiči tramvaje uklouzne (doslova - třeba na listí) a zničí spřáhlo T6, tak z vlastní kapsy dá do pokladničky DPP 30 až 40 tisíc korun (pokud je pojištěný) a tak 120-130 tisíc (pokud není)
jen velmi málo lidí půjde do rizika, že po jediné chybě (třeba špatném rozhlédnutí při jednom z desetitisíců rozjezdů - z tramvaje je pěkně blbě vidět dolů - přejede nějakého ožralu, který tam spadnul) může jít natvrdo do vězení
jen velmi málo lidí (a to včetně nezaměstnaných) ti bude ve 2 ráno vstávat nebo naopak ve 2:30 ráno přijíždět z práce (o celodenních šejdrech ani nemluvím, to je ultra lahůdka)
samozřejmě k tom patří také až +60°C v kabině ve vedrech, nebo -20°C při postávání na zastávce během čekání na střídání přestávek (zážitek z loňské zimy)

není to holt práce pro každého

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 09.1.2007 22:40

9001 píše:To Mouser. 24 000 pro řidiče busu není více než adekvátní. Přál bych ti si to nekdy z busem zkusit. Tam máš určení profilu daleko složitější a ono i samotné řízení není zrovna sranda.
:lol: :lol: :lol: :lol:

Odpovědět