Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
viva.tv1
Uživatel
Příspěvky: 410
Registrován: 22.12.2006 15:31
Bydliště: 1, 5, 6, 9, 11, 16, 19, A22, A25, A26, A27, A53, A55, A56 i S5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od viva.tv1 » 10.6.2007 12:21

Je možné aby některé tramvajové zastávky byly na znamení? Např. ČSAD Smíchov občas zde někdo vystoupí a nastoupí.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 04.6.2007 12:34

radek31 píše:no a to právě není pravda - nedávno tu byla debata o přesné spotřebě 14T (zdepa to vytáhnul ze servisního menu) - spotřeba byla velmi nízká a navíc ještě 40% ze spotřeby se vracelo do sítě jako rekuperovaná elektřina

9111 s původním software na tom možná byla jinak, ale dnešní 14T už nejsou tak rychlé a na spotřebě je to omezení výkonu asi dost znát
Ono asi záleží jak a kdo s vozem jede. Systém "zrychovač" se na spotřebě jistě projeví. Zato když někdo jede z kopečka a hezky přibržďuje (třeba z Řep) a drží si 50km/H, tak musí pěknou část energie vrátit.

Je pravda, že v při nástupu řady T a to zejména když začali jezdit ve dvojicích byly problémy s měnírnama. Pokud řidič vozu T našlápl (a nemusel až na podlahu), tak starý vůz zůstal téměř stát, protože spotřeba soupravy T byla téměř 1200A, kdežto pro starý vůz, který měl motor z "vysavače" nezbyl již žádný proud...

A toto potvrzují i řidiči starých vozů dnes. Z rovna nedávno jsem na toto téma s jedním hovořil, říkal, že když jede třeba Chotkovou nahoru a zaním jede stíhač s T3RP, tak mu "vezme sílu" a on musí jet na paralelní spojení motorů, neb na parádu nemá rychlost, zato když proti němu někdo začne rekuperovat, tak vůz pěkně vyrazí...

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 03.6.2007 21:13

A ten přelom bude mít asi i souvislost s výší jízdného a nejužívanějším druhem jízdenek. Když před válkou stála roční lítačka 1800Kč a jednotlivá jízda 1,20Kč... Jenže v dnešních podmínkách si to DP nemůže dovolit, to by mu všichni utekli do aut a byl by na tom možná hůř než teď.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 03.6.2007 10:16

adam_r píše:Tohle je krasne videt taky ve srovnani spotreby mezi vozy 14T a 2xT3R.P. 14T ma daleko vetsi spotrebu, nebot je to dan za vykon.
no a to právě není pravda - nedávno tu byla debata o přesné spotřebě 14T (zdepa to vytáhnul ze servisního menu) - spotřeba byla velmi nízká a navíc ještě 40% ze spotřeby se vracelo do sítě jako rekuperovaná elektřina

9111 s původním software na tom možná byla jinak, ale dnešní 14T už nejsou tak rychlé a na spotřebě je to omezení výkonu asi dost znát

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 03.6.2007 7:04

Yvona píše:Já pevně doufám,že se ceny jízdenek v MHD co nejdříve zdraží na úroveň, která bude zisková a ne prodělečná, jako je v dnešní době.
Opět ses odkopala. To by byla smrt MHD i tvých tramek.
Obecně: S tím horizontem ziskovosti do šedesátek bych to nepřeháněl, nevím, možná že Syverin koukal na nějaká čísla, ale řekl bych že z výročních zpráv (účetních uzávěrek) po roce 1948 to poznat nejde. Tipnul bych si , že MHD přestala být zisková z jízdného ve 30.letech. A nebudou to jen náklady technického charakteru, ale přdevším náklady personální. Mzdy, pojištění sociální, zdravotní a daně vzrostly zřejmě nejvíc.
Dneska je zisková VHD pouze na lince , ve které je plný počet sedících cestujících po celou trasu. Jinak nic.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 02.6.2007 23:33

syverin píše:No, náklady na provoz tramvají se až někdy do poloviny 60. let byly schopné pokrýt z tržeb. Před válkou bylo provozování tramvajové dopravy i poměrně ziskové. Ovšem v současných podmínkách něco takového není možné.
On to samozřejmě není jen problém Prahy. Před válkou bylo například ziskové i metro v NY, ale i jinde, tratě stavěly soukromé firmy a měly z toho slušný zisk. Tramvaje nebyly dotovány asi nikde. Zlom nastal někdy v 50.-60. letech, kdy i na západ od nás přešla MHD ze soukromých firem na města - soukromníkům se přestala vyplácet podobně jako železniční osobní doprava. Hodně za to může rozvoj IAD, ale také to, že pro železnici se začaly uplatňovat přísnější normy, což zvýšilo náklady.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 02.6.2007 23:08

Martin píše:To zní logicky 8-) . Já vycházel totiž z poznatku, že většina věcí, které jsou ve vývoji novější, bývají i úspornější. To by ale asi zafungovalo jenom při stejných požadavcích na provoz, v tomto případě na motor. :wink:
Tohle je krasne videt taky ve srovnani spotreby mezi vozy 14T a 2xT3R.P. 14T ma daleko vetsi spotrebu, nebot je to dan za vykon.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 02.6.2007 22:17

syverin píše:...Tramvaj pozvolně zrychlující na maximálních 40km/h bude mít vždycky menší spotřebu než tramvaj, která rychle dosáhne 60km/h...:-)
To zní logicky 8-) . Já vycházel totiž z poznatku, že většina věcí, které jsou ve vývoji novější, bývají i úspornější. To by ale asi zafungovalo jenom při stejných požadavcích na provoz, v tomto případě na motor. :wink:

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 02.6.2007 22:04

Martin píše:Tzn., že vozy T měli větší spotřebu než staré dvounápravové? To se mi nezdá... Ač se na šetření energií tehdá asi moc nehledělo (proč by to taky rudí dělali, když uhlí bylo dost), přecejen technologie na Téčkách byla novější a tudíž o něco více "úsporná"... :?: :shock:
No, oboje měly výzbroj postavenou na stejném principu maření přebytečné energie v odporech, jen zrychlovač byl postaven tak, aby tramvaj dosáhla co největší změny rychlosti a v městském provozu se neztratila. Ale tady se jedná spíš o vztah mezi dosaženou rychlostí a spotřebou. Tramvaj pozvolně zrychlující na maximálních 40km/h bude mít vždycky menší spotřebu než tramvaj, která rychle dosáhne 60km/h...:-)

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 02.6.2007 21:38

syverin píše:... Plus větší spotřeba a náročnější technologie jak na vozech, tak na tratích.
Tzn., že vozy T měli větší spotřebu než staré dvounápravové? To se mi nezdá... Ač se na šetření energií tehdá asi moc nehledělo (proč by to taky rudí dělali, když uhlí bylo dost), přecejen technologie na Téčkách byla novější a tudíž o něco více "úsporná"... :?: :shock:

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 02.6.2007 20:06

218 píše:Nějaká hlubší souvislost s nástupem tramvají typu T? :lol: :lol: :lol:
Zřejmě ano, ale větší problém podle mne byl v tom, co napsal IMG. Plus větší spotřeba a náročnější technologie jak na vozech, tak na tratích.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 02.6.2007 8:20

218 píše:Nějaká hlubší souvislost s nástupem tramvají typu T? :lol: :lol: :lol:
Určitě ne. Souvislost to bude mít především s nástupem automobilismu (dříve minimální), s rozdělením podniků (dřív to byly Elektrické podniky a zcela jistě elektřina pro tramvaje nebyla tak drahá, když se vyráběla v té samé firmě), s nástupem "absolutní zaměstnanosti" za minulého režimu, kdy byl v mnoha provozech vytvořen veliký počet "nadbytečných" pracovních míst jen proto, aby mohli být všichni obyvatelé ČSSR zaměstnáni. :)
Jinak zisková MHD v Praze je nejspíš utopie, ale rozhodně by mohla být mnohem méně prodělečná. :wink: :)

218
Uživatel
Příspěvky: 72
Registrován: 16.11.2003 22:14
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 218 » 02.6.2007 0:34

syverin píše:No, náklady na provoz tramvají se až někdy do poloviny 60. let byly schopné pokrýt z tržeb.
Nějaká hlubší souvislost s nástupem tramvají typu T? :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 01.6.2007 21:38

No, náklady na provoz tramvají se až někdy do poloviny 60. let byly schopné pokrýt z tržeb. Před válkou bylo provozování tramvajové dopravy i poměrně ziskové. Ovšem v současných podmínkách něco takového není možné.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 01.6.2007 21:31

Karotka píše:V Mariánských Lázních prý byla jeden čas MHD zisková :)
Myslel jsem samozřejmě město minimálně velikosti Prahy, ale nějak mi to uniklo (teď už to tam je... :wink: ).
Určitě si umim představit, že si někdo koupí pár lehce jetých autobusů a začne na několika (desítkách) hektarů zastavěné plochy provozovat něco jako ziskovou hromadnou dopravu osob.
Ale určitě to není moc reálný s třemi tisíci vozidel na 2700 kilometrech tratí...

Odpovědět