Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
vasek757
Uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 16.8.2010 20:02

Re: Linkové vedení

Příspěvek od vasek757 » 08.10.2011 11:47

OMH píše:Od 17.10. nové parametry provozu linky 2, a to 8/20/12
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od OMH » 08.10.2011 10:25

Od 17.10. nové parametry provozu linky 2, a to 8/20/12

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od OMH » 03.10.2011 14:48

On to je čtvthodinový graf hodinový vytíženosti. Proto nej vychází na 7:15-8:15.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od kruťák » 03.10.2011 11:27

OMH píše:Našel jsem ten průzkum přepravní poptávky v tramvajích. Zpravodaj Ropid 14/2011, posl. strana http://ropid.cz/informacni-materialy/in ... 8x263.html
Díky za odkaz.
Nicméně ten graf je úplně na... dvě věci, protože neobsahuje jednoduchý výkaz počtu lidí v čase, ale počet oskm za určitý časový úsek, navíc nepochopitelně ke každé hodnotě v ose času má dva sloupce... Přesto z toho vidím, že v čase 7-8 je převezeno jen o cca 1000 víc než v čase 8-9, což mou domněnku o špičce 7-9 místo 7-8 spíš potvrzuje. :wink:

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od OMH » 03.10.2011 10:19

kruťák píše:Nevím, tak jsem pátral, ale výsledků přepravních průzkumů, které by byly zdarma, jsem se nedopátral.
Našel jsem ten průzkum přepravní poptávky v tramvajích. Zpravodaj Ropid 14/2011, posl. strana http://ropid.cz/informacni-materialy/in ... 8x263.html

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 02.10.2011 17:20

willyjeff píše:Linka 12 ve 20 minutovém intervalu v neděli ještě ve 13:25 je brutus! Já myslel, že v neděli "dvacetiminuťák" končí v poledne :-O A ještě ve 13:05 a 13:25 odjíždí linka 12 v tom ranním :-O No dovedete si představit, jak to na ostrůvcích a ve voze vypadalo...
Končí v poledne :wink: Ale úderem poledne se vozy tlačí z vozoven. (I když 13:10 Vrata ŽI..., 12:08 vrata MO). Žižkov sice kousek, ale 13:10 je taky síla. MO je zase poměrně daleko od trasy, takže reálně taky okolo 13...

Ale asi nejlibovější výjezd 14:28 SA na linku 22 :lol:

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od willyjeff » 02.10.2011 17:00

Linka 12 ve 20 minutovém intervalu v neděli ještě ve 13:25 je brutus! Já myslel, že v neděli "dvacetiminuťák" končí v poledne :-O A ještě ve 13:05 a 13:25 odjíždí linka 12 v tom ranním :-O No dovedete si představit, jak to na ostrůvcích a ve voze vypadalo...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od kruťák » 02.10.2011 15:50

Nevím, tak jsem pátral, ale výsledků přepravních průzkumů, které by byly zdarma, jsem se nedopátral. Nicméně otázkou stejně zůstává, jak moc takové statistické informace vystihují pohodu cestování, o které tu právě píšu. Protože to máme to samé jako s tím Holzmannovým řízkem, já sním celý, ten druhý nesní nic, ale v průměru jsme snědli každý polovinu. Stejně tak dvě za sebou jedoucí soupravy 22 převezou 170 lidí, ale mačkajících se=naštvaných lidí bude 150, protože se jich tolik mačkalo v první soupravě, ačkoli druhá převezla jen 20 lidí.

Taktéž když se podívám na veřejný vzorek výsledků přepravních průzkumů z hlediska nabídky a poptávky, je tam uvedeno
Standard obsazenosti: 70 osob na tramvajový vůz (cca 4 stojící osoby na m2), Maximální obsaditelnost tramvajového vozu je cca 130 osob
Obrázek
Což je opět to samé, o čem tu hovořím - na těch grafech to pěkně vypadá, že nabídka je uspokojena z 50%, avšak když vezmu v potaz, že už při tom standardu 70 osob (=pouze 53% možné kapacity vozu) je ve voze nepříjemně, pak už ten průzkum tak moc hezky nevypadá.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od kruťák » 01.10.2011 23:39

No a je v tom pruzkumu i pokles poctu lidi po 8:15? Ten podle me totiz bude, dejme tomu, 10%. Ale pokles poctu spoju vidim cca 20%.
Tak mi to subjektivne pripada, na konkretni cisla se kouknu zejtra a porovnam to.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od OMH » 01.10.2011 18:54

nedávno vyšel průzkum, stačí zapátrat. Myslím že špička vyšla 7:15-8:15, ale nejsem si 100% jist.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 01.10.2011 16:34

kruták: Naprostý souhlas.
Z dob co jsem pracoval na Andělu od deviti jsem měl podobných zážitků více než dost...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od kruťák » 01.10.2011 16:16

9001 píše:
chemik píše:A nebylo to špatné
Nebylo?? Při zpožděné 3 bylo solo na Palackého náměstí ideální #-o
I bez zpožděné 3. Třeba úsek Fakulta - Výtoň kolem deváté ráno bývá opravdu výživný. Je to důvod stejný jako to, co se tu nedávno zmiňovalo o metru - že od roku 199x se začátky pracovní doby mezi lidmi dost rozprostřely, takže ranní špička poptávky už není striktně 6,30-8,00 ale třeba 7-9. Jenže špička nabídky JŘ usnula před x lety a tak dnes největší tlačenice zažívám mezi 8,30 a 9,30; tj. v době, kdy lidí oproti 7,30 o moc neubylo, zato bohatě ubylo spojů a zatahujou šejdry.

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Sirka » 01.10.2011 16:06

uzivatel35 píše:...zajímá mě, zda mi to potvrdíte či vyvrátíte.
Vyvrátíme.
uzivatel35 píše:Za pět minut si třeba uvědomím, že jsem napsal blbost. Tak to prostě na optimalizačních pískovištích chodí.
Tak si to uvědom pět minut předem a nebo se nediv, když budeš promazán. Tak to prostě na optimalizačních pískovištích chodí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 01.10.2011 13:02

chemik píše:
MM-Mikulovsky píše:Neplatilo toto náhodou před zavřením TT u ND jen o víkendu? V týdnu byly soupravy snad na všech pořadích - Čili já bych očekával tento poslední metrolinkový stav l. 17.
Né, myslím si, že když začínala metrolinková 17, tak to bylo tak, jak řikám já. Cca 1.-20. pořadí byly dvojice a 20.-40. byly sóla. A nebylo to špatné
Nebylo?? Při zpožděné 3 bylo solo na Palackého náměstí ideální #-o

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.10.2011 11:50

chemik píše:Né, myslím si, že když začínala metrolinková 17, tak to bylo tak, jak řikám já. Cca 1.-20. pořadí byly dvojice a 20.-40. byly sóla. A nebylo to špatné
Ano, toto byl začátek (cca půl roku), pak asi měsíc jezdily na "krátké" 17 soupravy v ranní špičce v PD (cca do 8 - 9 hodiny), po níž byli nahrazeny sóly. Jenže velmi rychle na to bylo zavedeno, co jsem napsal já - ponechány soupravy celý provoz PD.
Dokonce (jestli mne paměť neklame) díky tomu se v Modřanech každou chvíli překódovávalo - všechny pořadí jely občas jen na Výstaviště a jindy celou trasu do Ďáblic a občas někdo z kolegů sjel - zejména když sám v těch Modřanech nebyl kvůli BP na Braníku. Pak to hromada lidí začala řešit, že na "svačináře" nespoléhala a už mu dávala TRAM překódovanou.

Odpovědět