Nepřehánět.JaHu píše:Takže se na jednu stranu budou v rámci "ekonomické únosnosti MHD" rušit a zkracovat využívané linky, prodlužovat intervaly a nutit lidi přestupovat z jednoho "metrodobytčáku" do dalšího a na druhou stranu se neplatičům jízdného budou zavádět minibusy ke každé škole, nemocnici nebo domovu důchodců (viz např. nedávné prodloužení linky 295)... Jako kdyby nestačilo, že jediné klimatizované autobusy DPP jezdí na lince H1 (opět pro neplatiče jízdného)...
Co s z toho mám jako (zatím ještě) platící cestující vyvodit?
Linkové vedení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Linkové vedení
Re: Linkové vedení
Takže se na jednu stranu budou v rámci "ekonomické únosnosti MHD" rušit a zkracovat využívané linky, prodlužovat intervaly a nutit lidi přestupovat z jednoho "metrodobytčáku" do dalšího a na druhou stranu se neplatičům jízdného budou zavádět minibusy ke každé škole, nemocnici nebo domovu důchodců (viz např. nedávné prodloužení linky 295)... Jako kdyby nestačilo, že jediné klimatizované autobusy DPP jezdí na lince H1 (opět pro neplatiče jízdného)...von Špilberk píše: Já to považuji rozhodně za pozitivum. Bohužel žijeme v určité ekonomické situaci a nezbývá než hledat kompromis mezi MHD atraktivní a MHD ekonomicky únosnou. Teoreticky je pravda, že MHD by měla jezdit co nejčastěji, aby byla co nejatraktivnější. Moc bych si to přál. Bohužel na to nemáme. A můžeme vyprodukovat x stran diskuze, proč to tak je (Blanka, předražené tramvaje i jiné zakázky atd.).
Co s z toho mám jako (zatím ještě) platící cestující vyvodit?
Re: Linkové vedení
Je to nyní tady strašně nepřehledný. Mohl by, prosím, nějaký moderátor to tady trochu pročistit.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
No teď je otázka, jestli "v centru překryvné" TRAM linky (navíc v omezeném počtu v nejvýznamnějších směrech) tvořící tam poloviční interval i v provozních sedlech nejsou ve výsledku ekonomičtější - díky "atraktivnosti" pravidelného (a i večer či brzo ráno poměrně častého) spojení také pro cestující návaznými BUS linkami, vedených "kolem" centra bez zbytečných (dlouhých) souběhů s TT. Ovšem je také velmi potřebné co nejvíce ulehčit přestupy na/z návazných BUS linek - BUS zastávkami minimálně přiléhajícími TRAM, ale nejlépe přímo v nich pro tzv. přestup HRANA-HRANA.von Špilberk píše:Já to považuji rozhodně za pozitivum. Bohužel žijeme v určité ekonomické situaci a nezbývá než hledat kompromis mezi MHD atraktivní a MHD ekonomicky únosnou. Teoreticky je pravda, že MHD by měla jezdit co nejčastěji, aby byla co nejatraktivnější. Moc bych si to přál. Bohužel na to nemáme. A můžeme vyprodukovat x stran diskuze, proč to tak je (Blanka, předražené tramvaje i jiné zakázky atd.). ...MM-Mikulovsky píše: MOŽNOST OMEZENÉHO ČASOVÉHO PROVOZU "VLOŽENÉ KRÁTKÉ" POSILOVÉ LINKY považuji za velké negativum!
PS: Případě, protože "v centrálním překryvném" úseku by byly nejvhodnější sloučené ZJŘ "21+22"(6+9 a 2+3) s poznámkami stylu "21 - spoj linky č.21 končící v zastávce Malovanka" a v opačném směru "22 - spoj linky č.22 končící v zastávce Kubánské náměstí", by zejména první (případně i poslední) spoje mohly jet celou trasu pod číslem linky s tou vzdálenější konečnou (z VO by vyjel na BH spoj pod linkou 22, tam by změnil číslo na 21 na Nádr. Hostivař a pak celý den jezdil 21 NH-Malovanka z níž by na konci dne zatahoval, ale v případě potřeby by mohl zase poslední "půlkolo" jet s označením "22 NH-BH" a zatáhnout až z BH).
Při tomto výjezdové/zátahovém řešení by byly sloučené ZJŘ i v počátečních úsecích s označením "č. pravidelné linky (+ číslo překryvné linky se vzdálenější konečnou)" a v poznámce uvedeno za číslem té druhé " - spoj linky .. ze zastávky ... pokračující až do konečné ....".
"Centrálně překryvné" linky se defakto = "svazkované linky", ale s reálnou možností ve společném úseku obousměrně mít sloučené jasné ZJŘ, toto se však o svazkování ROPIDu u 10+16 či 26+5 říci nedá a tedy výhoda jejich prokladu nemusí být pro cestující znatelná!
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
Řekl bych, že na podobné tlachání tu už jedno vlákno je viewtopic.php?f=23&t=1291
Re: Linkové vedení
I já mám stejnou prosbu. Ať vlákno Linkové vedení je jen diskuse nad skutečným děním ve městě a vlákno např. fiksní návrhy linkového vedení se zabývá tím co my "vyplodíme" (tím se opravdu nechci nikoho dotknout, ale jinak bych to nenazval).von Špilberk píše:Já to považuji rozhodně za pozitivum. Bohužel žijeme v určité ekonomické situaci a nezbývá než hledat kompromis mezi MHD atraktivní a MHD ekonomicky únosnou. Teoreticky je pravda, že MHD by měla jezdit co nejčastěji, aby byla co nejatraktivnější. Moc bych si to přál. Bohužel na to nemáme. A můžeme vyprodukovat x stran diskuze, proč to tak je (Blanka, předražené tramvaje i jiné zakázky atd.).MM-Mikulovsky píše: MOŽNOST OMEZENÉHO ČASOVÉHO PROVOZU "VLOŽENÉ KRÁTKÉ" POSILOVÉ LINKY považuji za velké negativum!
Pro moderátory: Prosím vytvořit vlákno Linkové vedení - fikční návrhy (podle vzoru na Metrowebu). A prosím přesunout tam několik posledních stránek. Tam se mohou řešit naše vlastní díla v této oblasti. (Až mne to popadne, také přispěji, ale jsem spíš konzervativec.) A vlákno Linkové vedení bude zachováno pro diskuze nad skutečným děním ve městě, tedy nad návrhy ROPIDU a dalšími reálně hrozícími úpravami MHD.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Linkové vedení
Já to považuji rozhodně za pozitivum. Bohužel žijeme v určité ekonomické situaci a nezbývá než hledat kompromis mezi MHD atraktivní a MHD ekonomicky únosnou. Teoreticky je pravda, že MHD by měla jezdit co nejčastěji, aby byla co nejatraktivnější. Moc bych si to přál. Bohužel na to nemáme. A můžeme vyprodukovat x stran diskuze, proč to tak je (Blanka, předražené tramvaje i jiné zakázky atd.).MM-Mikulovsky píše: MOŽNOST OMEZENÉHO ČASOVÉHO PROVOZU "VLOŽENÉ KRÁTKÉ" POSILOVÉ LINKY považuji za velké negativum!
Pro moderátory: Prosím vytvořit vlákno Linkové vedení - fikční návrhy (podle vzoru na Metrowebu). A prosím přesunout tam několik posledních stránek. Tam se mohou řešit naše vlastní díla v této oblasti. (Až mne to popadne, také přispěji, ale jsem spíš konzervativec.) A vlákno Linkové vedení bude zachováno pro diskuze nad skutečným děním ve městě, tedy nad návrhy ROPIDU a dalšími reálně hrozícími úpravami MHD.
Re: Linkové vedení
Já prosím slepý nejsem a rozdíl mezi napaječem, diametrální či tangenciální linkou též dost dobře znám.MM-Mikulovsky píše:jenda1989: Ty jsi snad slepý či jaký "KRÁTKÉ PŘEKRÝVAJÍCÍ" SE LINKY KONČÍCÍ "ZA CENTREM" NEJSOU "NAPAJEČE"! V podstatě každá z nich odveze mnoho lidí do jejich cílů a zpět od nich BEZ PŘESTUPU (či na jimi tak jako tak požadovaný přestup)! Zatímco "VLOŽENÁ KRÁTKÁ CENTRÁLNÍ" linka JE právě přesný OPAK "NAPAJEČE" - POSILUJE NĚJAKOU VÝZNAMNOU "PÁTEŘNÍ" LINKU pouze V JEJÍM CENTRÁLNÍM NEJVYTÍŽENĚJŠÍM ÚSEKU na nějž i (mimo jiné) přestupují lidé z další křižovaných linek. Ovšem pokud někdo z nich potřebuje za onen "centrální" (byť jen stanici či 2) úsek, tak tato linka mu je na nic a musí stejně čekat na tu "dlouhou", ale ta pro "dlouhou" trasu ještě před onou zastávkou s velkou pravděpodobností může přijet pozdě. Jenže v mém řešení jedna z "krátkých překryvných" je pro toho přestupujícího "dlouhou", ale s pravděpodobně přesným příjezdem!
Jediný provozně organizační podstatný rozdíl najdeme (a teď je otázkou jestli je "+" či "-") mezi 2 V CENTRU "PŘEKRYVNÝMI KRÁTKÝMI" LINKAMI a 1 "DLOUHOU" S 1 V CENTRU "VLOŽENOU KRÁTKOU" POSILOVOU, že překryvné linky musí být provozovány "furt" = v centru je vždy poloviční interval proti okrajům TT. Zatímco při provozu vložené posilové linky lze rozhodnout o jejím časovém omezení (např. 6 až 20 hod. případně ještě jen PD apod.). Já jsem názoru, že má-li být MHD atraktivní, tak intervaly spojů musí být v důležitých (a tedy z logiky věci centrálních) úsecích atraktivní/kratší než v méně podstatných (okrajových) úsecích neustále = MOŽNOST OMEZENÉHO ČASOVÉHO PROVOZU "VLOŽENÉ KRÁTKÉ" POSILOVÉ LINKY považuji za velké negativum!
Já jsem nemluvil o tvém návrhu, nýbrž jsem mluvil všeobecně!!!!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
jenda1989: Ty jsi snad slepý či jaký "KRÁTKÉ PŘEKRÝVAJÍCÍ" SE LINKY KONČÍCÍ "ZA CENTREM" NEJSOU "NAPAJEČE"! V podstatě každá z nich odveze mnoho lidí do jejich cílů a zpět od nich BEZ PŘESTUPU (či na jimi tak jako tak požadovaný přestup - z logiky, když většina linek, mimo pár "obvodových" - jako 1 se 7 či 19 s 20, jede přes centrum, tak se skoro každá s každou někde musí překřížit)! Zatímco "VLOŽENÁ KRÁTKÁ CENTRÁLNÍ" linka JE právě přesný OPAK "NAPAJEČE" - POSILUJE NĚJAKOU VÝZNAMNOU "PÁTEŘNÍ" LINKU pouze V JEJÍM CENTRÁLNÍM NEJVYTÍŽENĚJŠÍM ÚSEKU na nějž i (mimo jiné) přestupují lidé z další křižovaných linek. Ovšem pokud někdo z nich potřebuje za onen "centrální" (byť jen stanici či 2) úsek, tak tato linka mu je na nic a musí stejně čekat na tu "dlouhou", ale ta pro "dlouhou" trasu ještě před onou zastávkou s velkou pravděpodobností může přijet pozdě. Jenže v mém řešení jedna z "krátkých překryvných" je pro toho přestupujícího "dlouhou", ale s pravděpodobně přesným příjezdem!
"Centrální posilová" linka (ať již vložená do trasy a "přesně mezi" spoje "dlouhé" či nikoliv) je ve výsledku linka "odnikud nikam" - tak jako kdyby byla zavedena nějaká linka "okružní" bez "slepé konečné", protože obě jsou pouze doplňkové "přemísťovací/spojovací" linky nedovezoucí většinu lidí do jejich cílů.
Jediný provozně organizační podstatný rozdíl najdeme (a teď je otázkou jestli je "+" či "-") mezi 2 V CENTRU "PŘEKRYVNÝMI KRÁTKÝMI" LINKAMI a 1 "DLOUHOU" S 1 V CENTRU "VLOŽENOU KRÁTKOU" POSILOVOU, že překryvné linky musí být provozovány "furt" = v centru je vždy poloviční interval proti okrajům TT. Zatímco při provozu vložené posilové linky lze rozhodnout o jejím časovém omezení (např. 6 až 20 hod. případně ještě jen PD apod.). Já jsem názoru, že má-li být MHD atraktivní, tak intervaly spojů musí být v důležitých (a tedy z logiky věci centrálních) úsecích atraktivní/kratší než v méně podstatných (okrajových) úsecích neustále = MOŽNOST OMEZENÉHO ČASOVÉHO PROVOZU "VLOŽENÉ KRÁTKÉ" POSILOVÉ LINKY považuji za velké negativum!
"Centrální posilová" linka (ať již vložená do trasy a "přesně mezi" spoje "dlouhé" či nikoliv) je ve výsledku linka "odnikud nikam" - tak jako kdyby byla zavedena nějaká linka "okružní" bez "slepé konečné", protože obě jsou pouze doplňkové "přemísťovací/spojovací" linky nedovezoucí většinu lidí do jejich cílů.
Jediný provozně organizační podstatný rozdíl najdeme (a teď je otázkou jestli je "+" či "-") mezi 2 V CENTRU "PŘEKRYVNÝMI KRÁTKÝMI" LINKAMI a 1 "DLOUHOU" S 1 V CENTRU "VLOŽENOU KRÁTKOU" POSILOVOU, že překryvné linky musí být provozovány "furt" = v centru je vždy poloviční interval proti okrajům TT. Zatímco při provozu vložené posilové linky lze rozhodnout o jejím časovém omezení (např. 6 až 20 hod. případně ještě jen PD apod.). Já jsem názoru, že má-li být MHD atraktivní, tak intervaly spojů musí být v důležitých (a tedy z logiky věci centrálních) úsecích atraktivní/kratší než v méně podstatných (okrajových) úsecích neustále = MOŽNOST OMEZENÉHO ČASOVÉHO PROVOZU "VLOŽENÉ KRÁTKÉ" POSILOVÉ LINKY považuji za velké negativum!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 15.7.2012 17:06, celkem upraveno 1 x.
Re: Linkové vedení
Věř mi, že já tady nechci jen tak tlachat o věcech "nadpřirozených", ale budiž.MM-Mikulovsky píše:Náhradní Autobusová Doprava (či Nákladní Automobilová Doprava? ) - fakt za zpožďování TRAM v centru (i mimo něj) nemohou!Jenda1989 píše:Ty linky, ale za svou dlouhou trasu nemohou (l.č. 10, 22, 26 atd.) a nemohou ani za to, že nabírají na svých trasách zpoždění, kdyby nebyla v centru města tolik silná NAD a semafory fungovaly tak jak mají tak by jezdily v pořádku. To, že však např. l.č. 22 jezdí ve svém krátkém int. z BH až k Nádr. Hostivař není dobře, neb BH tím nemá možnost dostat se někam jinam než na Malostranskou a navíc dochází k těm již tebou zmiňovaným zpožděním a na Nádr. Hostivař je to též luxus. Co se Flory týká tak to, že tam byly koleje z Jičínské do Jičínské já velmi dobře vím a též vím že v Jičínské (myšleno v kopci) byla st. Flora s ostrůvkem, kde měla až do r. 1961 svou konečnou l.č. 2 Flora - Špejchar - Flora. Co se tradice týká tak ta musí jít ruku v ruce z vývojem a né tak, že nějaký vývojář, který si sedne ke stolu si teď řekne "dost bylo troho co nám tu zanechali předci, teď to bude po mém a basta".
Za to může jedině přemnožení Individuální Automobilové Dopravy v centru a za to zase může jedině neatraktivnost MHD!
SSZ (světelná signalizační zařízení - "semafory") ano také při špatném nastavení způsobují zpožďování TRAM i BUS MHD, ale zejména v centru jsou situace, kde bez nich by to bylo ještě horší - např. na přechodu pro chodce na Křižovnickém nám. (kde by bez SSZ snad neprojelo jediné vozidlo IAD a tedy ani TRAM, páč IAD jede po TT)!
Ano, shodujeme se, že poloviční (4 min) interval 22 mezi BH - Malovanka a Kubáň - Nádraží Hostivař je zbytečný. Ovšem vysvětlíš mi, prosím, konečně jedinou tebou viděnou výhodu jedné dlouhé linky BH - Hostik a vložených spojů (linky) Malovanka - Kubáň? Já tvrdím, že toto řešení problém nepravidelnosti v okrajových úsecích, kde stačí běžný (8 min) interval nevyřeší - "dlouhá" linka stejně v centru s velkou pravděpodobností dojede "krátký" vložený spoj (linku) a protože vždy za ní pojede většinou až na 2. viděný cyklus SSZ, tak bude nabírat zpoždění, které do "daleké" konečné stejně nestáhne. Zatímco při dvou krátkých v centru se překrývajících linkách by i odbavování na zastávkách mělo být rychlejší, protože ZE SPOJŮ Z KRAJŮ TT (BH - Kubáň a Hostik - Malovanka) by byl V CENTRU ZEJMÉNA VÝSTUP a NAOPAK DO SPOJŮ JEDOUCÍCH DO KRAJŮ TT (Malovanka - Hostik a Kubáň - BH) V CENTRU ZASE HLAVNĚ NÁSTUP! A i díky tomu u konečné "za centrem" budou spoje, byť by jely ve "ve vláčku", rychleji/dřív a ten tam končící tedy pravděpodobně vyjede zpět "na čas" = bude-li li stejně následně zpožděn v centru IAD (či něčím jiným), tak jím projede dříve než, když z konečné (navíc vzdálené) vyjede pozdě (a ještě tedy bude zpožďovaný větší poptávkou cestujících na většině zastávek "počátečního" okrajového úseku TT) a tedy v "koncovém" okrajovém úseku TT bude relativně podle JŘ.
1) se omlouvám na to NAD, neb správně to mělo být IAD (i mistr tesař se utne)
2) Pro lidi to bude čitelnější když budou vědět, že dlouhá trasa je l.č. 22 a krátká l.č. 23. Mezi Malovankou a Kubání se dospěje ke kýženému krátkému int. a do těch delších konců bude klasický int. 8 min. Navíc jak jsem psal již výše pokud by došlo k nějaké mimořádnosti v centru města měl by úsek Malovanka - BH možnost ještě jedné linky např. dnes l.č. 25, která by lidi odvezla i do jiného směru než je Malostranská a dál centrum, což dnes chybí.
Nu a co se dojezdů krátkých a dlouhých spojů týká tak jestli bys přijmul tu mou variantu, nebo stál na té své tak věř že je to úplně jedno, neb když se TRAM zpozdí je to vždy průšvih.
3) Při čtení těch článků na mě trochu dýchla ta 80. léta a až mně z toho zamrazilo, neb jsem též slýchával to pověstné "k čemu dlouhá linka přes město vždyť se dost zpožďuje", "pro nás je přijatelnější když cestující doveze k metru a pak jede nazpět", a tomu se říká napaječe. Doufám, že ta doba "napaječů" viz. l.č. 14: Olšanské hřbitovy - Černokostelecká či l.č. 15 Olšanské hřbitovy - Vápenka je již dávno pryč!!!!
Re: Linkové vedení
Dejte už někdo 3M korunu ať už přestane s těmi blbostmi. Dotaz pro 3M, to nemáš nic jinýho na práci něž vymýšlet takový blbosti? Jo zapoměl jsi to udělat barevně.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
Náhradní Autobusová Doprava (či Nákladní Automobilová Doprava? ) - fakt za zpožďování TRAM v centru (i mimo něj) nemohou!Jenda1989 píše:Ty linky, ale za svou dlouhou trasu nemohou (l.č. 10, 22, 26 atd.) a nemohou ani za to, že nabírají na svých trasách zpoždění, kdyby nebyla v centru města tolik silná NAD a semafory fungovaly tak jak mají tak by jezdily v pořádku. To, že však např. l.č. 22 jezdí ve svém krátkém int. z BH až k Nádr. Hostivař není dobře, neb BH tím nemá možnost dostat se někam jinam než na Malostranskou a navíc dochází k těm již tebou zmiňovaným zpožděním a na Nádr. Hostivař je to též luxus. Co se Flory týká tak to, že tam byly koleje z Jičínské do Jičínské já velmi dobře vím a též vím že v Jičínské (myšleno v kopci) byla st. Flora s ostrůvkem, kde měla až do r. 1961 svou konečnou l.č. 2 Flora - Špejchar - Flora. Co se tradice týká tak ta musí jít ruku v ruce z vývojem a né tak, že nějaký vývojář, který si sedne ke stolu si teď řekne "dost bylo troho co nám tu zanechali předci, teď to bude po mém a basta".
Za to může jedině přemnožení Individuální Automobilové Dopravy v centru a za to zase může jedině neatraktivnost MHD!
SSZ (světelná signalizační zařízení - "semafory") ano také při špatném nastavení způsobují zpožďování TRAM i BUS MHD, ale zejména v centru jsou situace, kde bez nich by to bylo ještě horší - např. na přechodu pro chodce na Křižovnickém nám. (kde by bez SSZ snad neprojelo jediné vozidlo IAD a tedy ani TRAM, páč IAD jede po TT)!
Ano, shodujeme se, že poloviční (4 min) interval 22 mezi BH - Malovanka a Kubáň - Nádraží Hostivař je zbytečný. Ovšem vysvětlíš mi, prosím, konečně jedinou tebou viděnou výhodu jedné dlouhé linky BH - Hostik a vložených spojů (linky) Malovanka - Kubáň? Já tvrdím, že toto řešení problém nepravidelnosti v okrajových úsecích, kde stačí běžný (8 min) interval nevyřeší - "dlouhá" linka stejně v centru s velkou pravděpodobností dojede "krátký" vložený spoj (linku) a protože vždy za ní pojede většinou až na 2. viděný cyklus SSZ, tak bude nabírat zpoždění, které do "daleké" konečné stejně nestáhne. Zatímco při dvou krátkých v centru se překrývajících linkách by i odbavování na zastávkách mělo být rychlejší, protože ZE SPOJŮ Z KRAJŮ TT (BH - Kubáň a Hostik - Malovanka) by byl V CENTRU ZEJMÉNA VÝSTUP a NAOPAK DO SPOJŮ JEDOUCÍCH DO KRAJŮ TT (Malovanka - Hostik a Kubáň - BH) V CENTRU ZASE HLAVNĚ NÁSTUP! A i díky tomu u konečné "za centrem" budou spoje, byť by jely ve "ve vláčku", rychleji/dřív a ten tam končící tedy pravděpodobně vyjede zpět "na čas" = bude-li li stejně následně zpožděn v centru IAD (či něčím jiným), tak jím projede dříve než, když z konečné (navíc vzdálené) vyjede pozdě (a ještě tedy bude zpožďovaný větší poptávkou cestujících na většině zastávek "počátečního" okrajového úseku TT) a tedy v "koncovém" okrajovém úseku TT bude relativně podle JŘ.
Re: Linkové vedení
Ty linky, ale za svou dlouhou trasu nemohou (l.č. 10, 22, 26 atd.) a nemohou ani za to, že nabírají na svých trasách zpoždění, kdyby nebyla v centru města tolik silná NAD a semafory fungovaly tak jak mají tak by jezdily v pořádku. To, že však např. l.č. 22 jezdí ve svém krátkém int. z BH až k Nádr. Hostivař není dobře, neb BH tím nemá možnost dostat se někam jinam než na Malostranskou a navíc dochází k těm již tebou zmiňovaným zpožděním a na Nádr. Hostivař je to též luxus. Co se Flory týká tak to, že tam byly koleje z Jičínské do Jičínské já velmi dobře vím a též vím že v Jičínské (myšleno v kopci) byla st. Flora s ostrůvkem, kde měla až do r. 1961 svou konečnou l.č. 2 Flora - Špejchar - Flora. Co se tradice týká tak ta musí jít ruku v ruce z vývojem a né tak, že nějaký vývojář, který si sedne ke stolu si teď řekne "dost bylo troho co nám tu zanechali předci, teď to bude po mém a basta".MM-Mikulovsky píše:1.) Že centrum Prahy není pro TRAM průjezdné rychleji - určitě nezpůsobila "nemoc metrolinky", ale nedostatečná atraktivnost MHD a následné přeplnění centra IAD!Jenda1989 píše:A víš proč se přes centrum Prahy nedá přejet rychleji? Protože TRAM jsou nakaženy chorobou která se jmenuje "metrolinky"!!! Musíme vzít v úvahu, že ulice Prahy jsou úzké a nikdy nebyly stavěné na takovýto provoz, který v nich dnes vládne. A proč jsem vůči tomu trhání, to je též jasné, nemám rád když se fungující linka ničí. Např. l.č. 1, 3, 6, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 20, 22, 24, 26 mají svou trasu prověřenou dobou a fungují. Samozřejmně, že se dá linkové vedení upravit a zatraktivnit např. tím, že zavedu linku, která by vhodným spůsobem spojila I.P.-KN-VN což dnes neexistuje a lidé by to přivítali. Není však rozumné ho rozorat jen tím, že někde přibude nějaká nová kolejová spojka či že toto spojení by právě teď bylo in a za chvíli by se ukázalo, že ta myšlenka dobrá zdaleka nebyla. Nejsem staromylec, ale beru na vědomí že pražské linky mají i svou tradici stejně jako v jiných městech.
2.) Opravdu ty linky (22...) fungují, když díky své dlouhé trase neustále nabírají (na zastávkách i SSZ ...) zpoždění? Jsem přesvědčen, že malá atraktivnost odrážející se na přeplnění centra IAD svědčí o opaku! Vždy u povrchové MHD budou nějaké výkyvy od JŘ, ale čím delší trasu spoj jede, tím budou větší! I když l.22 se nevyřeší zpožďování na Malé straně (což by se však mělo), tak při spoji BH - Kubáň vždy zajistíme pravidelnější spoje než při BH - Nádr.Hostivař!
3.) Tradice se NEROVNÁ zastavení vývoje! Nemluvě o tom, že "nějaké nové kolejové propojení" na Floře mezi Orionkou a Jíčínskou není něco zcela naprosto nového, tak jako "oficiálně" uvažovaná OBNOVA TT v horní polovině Václavského nám. V obou místech/směrech TRAM v minulosti jezdily, ale přestaly, protože z technických (Flora - po postavení TT Vinohradskou) či politických (VN - kvůli zprovoznění =M=A) důvodů přestaly a TT jim tam byla zrušena.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
10 - jede od ZÁPADU přes VÝCHOD na SEVERMartin Šubrt píše:Nějak nepobírám, proč potom místo 10 navrhuješ 4, která je ještě delší a motá se městem jako ožralá?...MM-Mikulovsky píše:Jenže právě ta dlouhost linek ohrožuje pravidelnost a tedy následně atraktivitu MHD.
4- a) By jela OD JIHU na SEVER po nejbližším možném VÝCHODNÍM KRAJI centra, to že TT tam se kroutí je něco jiného než zbytečné kroucení/spojení míst po delších TT než existuje možnost (viz níže - 14/17 Zborovská/palačák - Kobylisy; 3+=M=B Palačák a KN - Palmovka)!
b) Teoreticky by jsem si dokázal představit její zkrácení či roztržení s překryvem, ale vychází mi následně buď někde úbytek kapacity spojení či naopak její předimenzování!
c) Protože ve výsledném návrhu je vlastně "pouze" doplňkem (v centru zrcadlem) současné 24 (upravené - v centru odkloněné a na jihu zkrácené na NBS či odkloněné z něj na Spořilov a přečíslované na l.2), tak mi to nevadí jako linka, jenž si kvůli poptávce cestujících zaslouží ve své současné 1/2 trasy poloviční interval!
PS: l.26 je defakto také ožralá (byť méně) - 1.) kolem Strašnické a 2.) kolem Nam.Repu! 1. problém současné TT řešit neumožňují a 2. by byl trošku menší při původním vedení přes Těšnov, ale to by se zrušilo asi atraktivní spojení Nam.Repu s Letnou!
Jinak tato linka je defakto hypotetickou konkurencí nijak nepřetíženého =M=A Strašnická+Želva - Hradčanská+Dejvická! Ovšem pro ohromnou vzdálenost a tím spjatou časovou nevýhodnost 26 proti =M=A prosazuji zachování trasy této linky (byť následně přečíslované).
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 15.7.2012 14:23, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
1.) Že centrum Prahy není pro TRAM průjezdné rychleji - určitě nezpůsobila "nemoc metrolinky", ale nedostatečná atraktivnost MHD a následné přeplnění centra IAD!Jenda1989 píše:A víš proč se přes centrum Prahy nedá přejet rychleji? Protože TRAM jsou nakaženy chorobou která se jmenuje "metrolinky"!!! Musíme vzít v úvahu, že ulice Prahy jsou úzké a nikdy nebyly stavěné na takovýto provoz, který v nich dnes vládne. A proč jsem vůči tomu trhání, to je též jasné, nemám rád když se fungující linka ničí. Např. l.č. 1, 3, 6, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 20, 22, 24, 26 mají svou trasu prověřenou dobou a fungují. Samozřejmně, že se dá linkové vedení upravit a zatraktivnit např. tím, že zavedu linku, která by vhodným spůsobem spojila I.P.-KN-VN což dnes neexistuje a lidé by to přivítali. Není však rozumné ho rozorat jen tím, že někde přibude nějaká nová kolejová spojka či že toto spojení by právě teď bylo in a za chvíli by se ukázalo, že ta myšlenka dobrá zdaleka nebyla. Nejsem staromylec, ale beru na vědomí že pražské linky mají i svou tradici stejně jako v jiných městech.
2.) Opravdu ty linky (22...) fungují, když díky své dlouhé trase neustále nabírají (na zastávkách i SSZ ...) zpoždění? Jsem přesvědčen, že malá atraktivnost odrážející se na přeplnění centra IAD svědčí o opaku! Vždy u povrchové MHD budou nějaké výkyvy od JŘ, ale čím delší trasu spoj jede, tím budou větší! I když l.22 se nevyřeší zpožďování na Malé straně (což by se však mělo), tak při spoji BH - Kubáň vždy zajistíme pravidelnější spoje než při BH - Nádr.Hostivař!
3.) Tradice se NEROVNÁ zastavení vývoje! Nemluvě o tom, že "nějaké nové kolejové propojení" na Floře mezi Orionkou a Jíčínskou není něco zcela naprosto nového, tak jako "oficiálně" uvažovaná OBNOVA TT v horní polovině Václavského nám. V obou místech/směrech TRAM v minulosti jezdily, ale přestaly, protože z technických (Flora - po postavení TT Vinohradskou) či politických (VN - kvůli zprovoznění =M=A) důvodů přestaly a TT jim tam byla zrušena.