Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
KM

Příspěvek od KM » 03.6.2005 9:37

Martin Š a ještě někdo: Znova - nemůžete vyřešit problém 21, když jádro problému je 3. To je jako kdybyste řešili proč nejde plyn u skříně s pojistkama, pokud vám to bude takto srozumitelnější.

MOp

Re: K lince 21

Příspěvek od MOp » 03.6.2005 8:39

kocour píše:PROČ?
Proč to jednosměrně nevadí a obousměrně ano?
Vždyť to v obou případech blokuje tytéž směry.
omyl. jelikoz je tato krizovatka vybavena dynamikou, je mozne soucasne pojizdet smer po lince 21 z nabrezi na narodni se smery od narodni na most ci jeste lepe do oblouku ke staromestske. tim dochazi ke znacne uspore casu pro tyto linky. pri zavedeni obousmerneho provozu se musi vlozit samostatna mezifaze, ve ktere tyto krizovatkove pohyby nemohou byt zastoupeny.

M.

kocour

Re: K lince 21

Příspěvek od kocour » 03.6.2005 1:08

Martin Šubrt píše: Oblouk obousměrně pojížděný :-) u ND je problém kvůli preferenci na SSZ a policajti se zblázní.
PROČ?
Proč to jednosměrně nevadí a obousměrně ano?
Vždyť to v obou případech blokuje tytéž směry.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1540
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 02.6.2005 20:13

7036 píše:Podle úvodníčku má mezi 3.6 až 5.6. jezdit zvláštní linka 44 v intervalu 23 minut. Tak jsem si udělal její jízdní řád ze smyčky Dvorce za pomocí intervalu a prvních a posledních spojů.
Celkem ses trefil, přikládám "oficiálnější" JŘ. :)
Jde o festival United Islands of Prague.

Štěpán

Příspěvek od Štěpán » 02.6.2005 20:12

Ještě zpět k lince 25 v úseku Palmovka - Vltavská a obráceně. Kdož mi nevěří, že jezdí plná, nechť mi pošle SZ, půjdem se tam společně podívat. Tohle jsem nafotil dneska v 17:40 a dál.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 02.6.2005 20:09

7036 píše:Nevím kam jinam to napsat, snad sem..

Podle úvodníčku má mezi 3.6 až 5.6. jezdit zvláštní linka 44 v intervalu 23 minut. Tak jsem si udělal její jízdní řád ze smyčky Dvorce za pomocí intervalu a prvních a posledních spojů. Jenže mi poslední spoje nějak nesedí do intervalu 23 minut, takže budou tedy jakoby "navíc" nebo mám někde chybu (tu jsem nenašel?)
Může mi někdo objasnit, k čemu ta linka bude?

MOp

Příspěvek od MOp » 02.6.2005 19:26

pawle nejsme v rozporu, pouze jsem nastinil dalsi variantu, jak by to mohlo byt, kdyz martinovi dosel dech :-D
Naposledy upravil(a) MOp dne 02.6.2005 20:21, celkem upraveno 1 x.

7036
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 21.11.2003 20:10

Příspěvek od 7036 » 02.6.2005 19:22

Nevím kam jinam to napsat, snad sem..

Podle úvodníčku má mezi 3.6 až 5.6. jezdit zvláštní linka 44 v intervalu 23 minut. Tak jsem si udělal její jízdní řád ze smyčky Dvorce za pomocí intervalu a prvních a posledních spojů. Jenže mi poslední spoje nějak nesedí do intervalu 23 minut, takže budou tedy jakoby "navíc" nebo mám někde chybu (tu jsem nenašel?)

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2383
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 02.6.2005 19:17

MOp: úsek Malovanka-Národní je kapacitně bezproblémový.

jinak 21 bych nechal tak, jak je. žádné prodlužování ji nespasí, ale spíš zahubí zcela. jediným lékem by byla výstavba něčeho jiného než noclehárny v modřanech, aby byly spoje využity v obou směrech. v tomhle ohledu se mi moc líbí suchdol a třeba jinonice, kde se díky školám jezdí v obou směrech.

ad 15/25 - ve směru Vypich->Stross je přetěžována linka 25, protože 15 jede 2-3 minuty za ní (podle jř), ve výsledku jedou od Hradč.dál často spolu (právě kvůli přetížení 25 a poloprázdnosti 15). krom toho vede k přeplňování i proklad s 22 směrem dc, protože 25 (vč. víkendů) jezdí vždy po té největší "díře" mezi spoji. v opačném směru je situace lepší, ale nejednoznačná - jednou se to sjede 15-25, podruhé 25-15. proklad je ale rozhodně lepší. 15 tady funguje jako jakýsi doplněk. nicméně minimálně v úseku Letná-NH je nezastupitelná a populární.

25 v úseku Palmovka-Vltavská-Hradčanská (obousměrně) je obvykle katastrofická, vůbec nejhorší je asi úsek VL-Leten.n. Pak závisí na prokladu s 15 a dále s 22, resp. jestli do ní nastoupí ti, které vysypala 23 na Malovance. každopádně zde ale považuji sóla za nevhodná, protože linka není vůbec připravena na větší návaly, které zde na rozdíl třeba od víkendové 11 (také sóla) vznikají, když dlouho nejede 1,26,22 aj.

MOp

Příspěvek od MOp » 02.6.2005 18:09

dalsi moznost je 21 zrusit a 16 CD, CT prodloužit na Modřany. jenže to pak chybí kapacita z braníka k metru..

alternativni je take trasovani z jiraskova namesti obousmerne myslikovou, narodni, chotkacema nahoru a pres pohorelec na malovanku.

oboji jsou kraviny, tak mne neberte vazne..

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

K lince 21

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.6.2005 17:39

Zkusím trochu zareagovat na Fořtíkův rozbor linky 21. Dlouho jsem nechápal, proč vůbec jezdí, a to do té doby, než se mi podařilo si jí projet v obdobích, kdy jí lidi z Modřan potřebují nejvíc. Takže můžu zodpovědně prohlásit, že potřebná je. Ráno z Modřan, odpoledne do Modřan. Opačný směr je pak pochopitelně problém, ale to nevyřeší žádné prodloužení trasy, protože do Modřan stejně nikdo nepojede. Vazba IPP - Modřany je s obrovskou převahou pro lidi atraktivnější metrem C a autobusem. Vazba IPP - Braník je zajištěna linkou 16 a dá se říct, že dvojice jsou na tomhle úseku moc. 21 v sóle je z Modřan potřeba, na tři dvojice Modřany jsou jen v krátkých špičkových okamžicích a mimošpičkové zkrácení do Braníka, ke kterému by při prvním škrtání pak jistě došlo, by bylo opět zmatečné pro lidi a 3 a 17 by se do problémů mohly dostat i v sedle. Takže z toho mi vyplývá 21 v sóle. Co teda s ní. Do Ječné se nevejde ani kolo, leda, že by se obětovala linka 16 a jela třeba na Barrandov (20 trvale Smích. nádr.) Jenže to mám pak u Podolské vodárny najednou zas nedostatek kapacity. Alespoň další sólo linku tam potřebuju a už si všechno komplikuju, protože nevím, kam s ní. Takže Ječnou pro 21 zavrhuju, nevím pak, jak dál s vykrytím kapacity okolo. Pro 21 je největším bonusem vazba na Národní třídu, ráno přímý příjezd, večer spojení s Modřany. Takže přímo po nábřeží např. na Staroměstskou, tudy taky cesta nevede. Jedině Myslíkovou, či přes Moráň na Národní třídu (pak 3 Myslíkovou) a na tu Staroměstskou. Kam ale dál? Malostranská - Hradčanská je kopie A, 18 a 20. Na Stross. už 17 nemá kapacitní problémy (té by tahle 21 pomohla jen po Staroměstskou). Takže tady taky nevím, kudy dál :-). Nabízí se něco na způsob bývalé linky 30, aby to spojilo oba břehy, ale nevidím tam relevantní poptávku. Takže ani tohle mi nesedí. Dál mě napadá špičkově vypravovaná pobřežní hlídka. Nápad sloučit 13 a 21 přes Újezd (21 Myslíkovou) tu taky někde lítal ve vzduchu. Jenže na špičkový posilovač a dvousměrný napaječ je to moc dlouhá linka a problémy s vozením vzduchu druhým směrem budou ještě delší. Fořtíku promiň :-), ale dělení směrů tam přes ND a zpět přes Moráň tu ani řešit nebudu, to se s Knížecí nedá srovnat a v centru by to bylo hodně zmatečné. Navíc Ječnou jsem už rozebral. Takže dál. Vím, že 21 potřebuju na Národní třídu, to mi vylučuje i vedení do Jindřišské, je to hloupý závlek přes ND a nemělo by to z Václaváku tranzit, navíc by to byla "trojka" s obsluhou Národní třídy. Takže tudy cesta taky nevede. A už se blížím k něčemu, co je sice problematické, ale mohlo by teoreticky, když ÚDI předělá křižovatku u ND fungovat. Vychází to z dalších dvou předpokladů. Potřeby posílit linku 18 v úseku Albertov - Národní třída a výsledků průzkumů, které akcentují spojení Slavia - IPP a mírně potačují kapacitní potřebu spojení linkou 24 mezi Průběžnou a Otakarovou. S 24 nechť je například posílena Chodovská, kde se začínají dít věci a 21 mi po veškerých možných úvahách vychází takto: Levského - Národní divadlo - Karlovo náměstí - Albertov - Otakarova - Kubánské nám. - Nádraží Strašnice. Kapacita okolo nového Carrefouru by byla posílena novou linkou ve dvojicích, např. prodloužením 4 na Kub. nám. Jasně, má to mouchy, asi jako všechno s 21. Potřebuju sóla v celodenním provozu, což bude asi na Modřany moc. Se skřípěním zubů bych tak dal mimo špičky konec v Braníku :-) Oblouk obousměrně pojížděný :-) u ND je problém kvůli preferenci na SSZ a policajti se zblázní. Byl by to dvoustranný napaječ, ale na jedné větvi rovnoměrněji vytížený. Linka by nadále neměla tranzit. A asi najdete ještě další zápory, ale jinak, co s 21 vážně nevím :-).

Martin

Příspěvek od Martin » 02.6.2005 15:45

KM píše:Tak já se přidám: 21: 2xT, celodenně,celotýdenně (bez změny trasy), 16 prodl. do Modřan, 3: zrušit!, 24 int 6/8/10/10, v úseku Bílá Labuť-Palmovka přes Tržnici, 8 z Balabenky přes Harfu na Lehovec, 7 o víkendu int. 15 min. Ušetřeno 21 pořadí a 42 řidičů z 3, 7 řidičů z 7 v so-ne. Potřeba cca 4 vlaky na 16, cca 4 vlaky na 8, cca 9 vlaků na 24, druhé vozy k 21 stojí ve vozovnách. Úspora nejméně 4-5 vlaků ve špičku, častější provoz 24, posílení zatížených úseků kolem Tržnice a Bulovky, optimalizace nabídky na Sokolovské, pestřejší nabídka v Modřanech (o 16).
Současně s tím ukončení 5 a 12 polookružními objezdy Holešovic (proti sobě), na 12 sóla a zkrátit na SN, 20 celodenně a celotýdenně na Barr., 13 2xT špičky ranní i odpolední.
B ostatně dostane soupravy z A, tak to zvládne.
Tak vzhůru na mě. :twisted:
Nevím, jestli by se linky 13 a částečně i 21 (zejm. odpoledne) v takvýchto trasách uživily se soupravami (v tom případě 21 alespoň přes KN). Pak mi chybí i přes souběh s metrem jedna linka v Karlíně a jedna ve Vysočanech. Diskutablní mi taky příjde dvanáctka v sólech (ted jezdí plná i souprava) a využití posílené 24 v koncových úsecích. Na Radošovickou už by se navíc ty vozy těžko vešly...

KM

Příspěvek od KM » 02.6.2005 15:43

Radek31: V současné době je v Modřanech nabídka ve směru 17 a 3, 21 s výjimkou stanice Národní třída není žádná další nabídka. 3 od Palackého nám. kopíruje B, takže nabídka do centra je stejná (zůstane 21) a dál až na pár výjimek (Tržnice) by neutrpěla (B) a rozšíří se nabídka směr 16. Při troše fantazie z ní na Želiv doběhneš k tvé vozovně Strašnice. Takže jsem ti splnil i tvé přání. :-)

Jonáš

Asi ne

Příspěvek od Jonáš » 02.6.2005 15:11

radek31 píše:to mi přijde jako docela velkej žvást - když ubereš 3 a místo ní dáš 16, jak můžeš napsat petřejší nabídka? neříkám, že by mi to vadilo, 3 nebo 16 to je fuck, stejně jezdím většinou na Výtoň nebo na metro
btw kdy už něko konečně navrhne linku po trase Levského - Výtoň - Vozovna Strašnice - kamkoliv? :-) ta by se mi zrovna hodila
Dobře se vyhneš všem stanicím metra a povezeš vše na Strašnickou :)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 02.6.2005 14:46

KM píše:pestřejší nabídka v Modřanech (o 16).
to mi přijde jako docela velkej žvást - když ubereš 3 a místo ní dáš 16, jak můžeš napsat petřejší nabídka? neříkám, že by mi to vadilo, 3 nebo 16 to je fuck, stejně jezdím většinou na Výtoň nebo na metro
btw kdy už něko konečně navrhne linku po trase Levského - Výtoň - Vozovna Strašnice - kamkoliv? :-) ta by se mi zrovna hodila

Odpovědět