Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MOp

Příspěvek od MOp » 24.6.2005 14:20

otazka by spise mela znit - je nutne, aby mela puleny interval cely den v cele trase?

to si myslim ze nikoliv. podle mne by stacil system napr. 9 klasicky - repy - spojovaci, 29 - (repy spicka)-kotlarka - vapenka. a jelikoz si navic myslim, ze usek spojovaci - olsanska neni tak vytizeny, uhnul bych linku 29 z olsansky na floru a na olsansky hrbitovy, kde bych ji ukoncil.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 24.6.2005 14:12

6432 píše:Jaké jsou vůbec důvody, že linka 9 je jediná pražská tram linka, která má nejmenší intervaly? (po celý den má vždy o 1/2 menší interval než ostatní...) :o
Jezdí průměrně obsazena celý den. Z Řep jezdí každé ráno narvaná,takže důvod tu určitě je. Uznávám že v sedle je využití měnší,ale na normální interval to není.

MOp

Příspěvek od MOp » 24.6.2005 14:11

6432 píše:Jaké jsou vůbec důvody, že linka 9 je jediná pražská tram linka, která má nejmenší intervaly? (po celý den má vždy o 1/2 menší interval než ostatní...) :o
jel si s ni vubec nekdy? pokud ano, tak se na takovou otazku nemuzes vubec ptat..

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 24.6.2005 14:09

Jaké jsou vůbec důvody, že linka 9 je jediná pražská tram linka, která má nejmenší intervaly? (po celý den má vždy o 1/2 menší interval než ostatní...) :o

218
Uživatel
Příspěvky: 72
Registrován: 16.11.2003 22:14
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 218 » 24.6.2005 14:08

KM: Ten Libeňský most je fakt. Z provozního hlediska by ten objezd byl asi opravdu nejlepší... Leda kdyby se v Holešovicích prohodila 12 a 5 - pak by se Libeňský most oslabil aspoň o 1/2 soupravy - lepší než nic, ne ;-).

218
Uživatel
Příspěvky: 72
Registrován: 16.11.2003 22:14
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 218 » 24.6.2005 14:02

Myslím, že by to pomohlo, bylo by to přehlednější a co se prokladů týče, ve špičce je to stejně utopie a interval 3-4-4-4 je lepší než 4-4-4-4.
Proti je ale otázka financí, jde o to, aby to nebylo "za HODNĚ peněz MÁLO muziky :-)))".

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 23.6.2005 22:49

MOp píše:
Radek píše:Jen tak pro zajímavost: co byste řekli přechodu na interval 7,5 minuty ve špičce :?: Každou hodinu by se odjíždělo stejně a bylo by to sice mírné ale přece jen posílení=zkulturnění dopravy. Vím, bohužel teď je to sci-fi, teď se asi umí jen škrtat:-(.
ano, jiz jsem o necem podobnem uvazoval, problem nastava u pulenych linek. takto bys jezdil dejme tomu 0,7 nebo 8,15,22 nebo 23, 30. a pulene 0,4,7 nebo 8, 11 nebo 12, 15 atd. tudiz ti pak treba nemusi hrat minutove proklady..
A není to jedno? Na vývěsce by bylo stejně napsané, že jede v intervalu 3-4 minuty a devítku mají Žižkováci rádi, protože prostě "jezdí furt" už teď.

MOp

Příspěvek od MOp » 23.6.2005 19:20

Radek píše:Jen tak pro zajímavost: co byste řekli přechodu na interval 7,5 minuty ve špičce :?: Každou hodinu by se odjíždělo stejně a bylo by to sice mírné ale přece jen posílení=zkulturnění dopravy. Vím, bohužel teď je to sci-fi, teď se asi umí jen škrtat:-(.
ano, jiz jsem o necem podobnem uvazoval, problem nastava u pulenych linek. takto bys jezdil dejme tomu 0,7 nebo 8,15,22 nebo 23, 30. a pulene 0,4,7 nebo 8, 11 nebo 12, 15 atd. tudiz ti pak treba nemusi hrat minutove proklady..

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 23.6.2005 17:48

Jen tak pro zajímavost: co byste řekli přechodu na interval 7,5 minuty ve špičce :?: Každou hodinu by se odjíždělo stejně a bylo by to sice mírné ale přece jen posílení=zkulturnění dopravy. Vím, bohužel teď je to sci-fi, teď se asi umí jen škrtat:-(.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 23.6.2005 16:35

k tomu cteni. Jeden se az divi , kdo vsechno mu ctou web. Ruzny DP sou tam na dennim poradku.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 23.6.2005 16:26

KM píše: Ježíš, to musí ale směřovat odpovědní. Ti co to platí, ti co to těm co to platí navrhují (MŠ) a podobně. Já jsem kaštan, nebo v horším případě poučenej kaštan=šotouš. Přes den mluvit o nějaké návaznosti na metro je nesmysl, jedině ty večery, ale i tak C jezdí do 22,30 po 7-8 minutách, takže jakých pak 10/20 na povrchu. A áčko a béčko to čeká dřív nebo pozdějc taky. Znova - u busů to jde. Dokonce 131 navazující na A o int. 10 má do 22,30 int 15 a nikdo si nestěžuje. Ostatně, Petře, nemysli si, že to tu odpovědní nečtou. :wink: I když... tím by to přestalo být koníčkem a stal bych se stěžovatelem... :P
Jen pro informaci, já jsem přesně stejnej kaštan a šotouš jako ty. Jen prostě zkouším něco navrhnout, protože je to věc, která mě zajímá. A když už se něco chystá, nechci na to koukat jak puk, až to vyjede :-). Takže já rozhodně nic nenavrhuju a navrhovat nebudu :-), myšleno tak, že nic z mých návrhů se k nějakému projednání prostě nedostane :-). Až se nějaké změny budou dělat a budou nějak odůvodněny, já budu mít připravenu odůvodněnou alternativu a pak se uvidí, jestli jsem třeba s kritikou něčeho připravovaného měl pravdu, nebo byl úplně vedle. Mimochodem to prohození 3 a 25 z Palmovky dál od září je fáma.

K intervalům. Je to přání Ropidu a já ho chápu. Je to přehledné pro turisty i lidi v Praze a v roce 1998 to byl velmi dobrý krok. Celý provoz je teď přehlednější, jde i o proklady, které jdou líp udělat atd, pauzy na konečných atd. Jen bys dal jednu linku do různého intervalu, spustil by se zas dominový efekt a začalo by se bláznit s různými linkami, aby se ušetřilo apod. To že to občas nevychází, když něco měníš a potřebuješ posilovat, je tvoje smůla :-). Prostě to musíš vymyslet s jednotným intervalem.

KM

Příspěvek od KM » 23.6.2005 9:53

MOp píše:[A ze to zde ctou kompetentni lide? O tom neni pochyb. Kolikrat, kdyz fotim, u mne zastavi dispeceri ci minule jiz dokonce auto ospey a bez okolku se se mnou daji do reci nebo mne zdravi tramvajaci "cau" apod a pritom je vubec neznam!
No tebe jsem si zapamatoval i já po prvním setkání... :D

MOp

Příspěvek od MOp » 23.6.2005 9:51

KM píše: Ježíš, to musí ale směřovat odpovědní. Ti co to platí, ti co to těm co to platí navrhují (MŠ) a podobně. Já jsem kaštan, nebo v horším případě poučenej kaštan=šotouš. Přes den mluvit o nějaké návaznosti na metro je nesmysl, jedině ty večery, ale i tak C jezdí do 22,30 po 7-8 minutách, takže jakých pak 10/20 na povrchu. A áčko a béčko to čeká dřív nebo pozdějc taky. Znova - u busů to jde. Dokonce 131 navazující na A o int. 10 má do 22,30 int 15 a nikdo si nestěžuje. Ostatně, Petře, nemysli si, že to tu odpovědní nečtou. :wink: I když... tím by to přestalo být koníčkem a stal bych se stěžovatelem... :P
Miloši, uvedom si, ze ty plany na linkove vedeni MS nevytvari. Jak zde jiz naznacil, pripravuje pouze plan, ktery by mel byt neco mezi tim, co navrhuje Ropid a soucasnym stavem. Ver mi, ze to so se zde resi je jen slaby odvar..

A ze to zde ctou kompetentni lide? O tom neni pochyb. Kolikrat, kdyz fotim, u mne zastavi dispeceri ci minule jiz dokonce auto ospey a bez okolku se se mnou daji do reci nebo mne zdravi tramvajaci "cau" apod a pritom je vubec neznam!

KM

Příspěvek od KM » 23.6.2005 9:22

Petr píše:
KM píše:(...)Argument že nejde jinej než poloviční interval a že v neděli nejde něco prodloužit, protože se to v Praze nedělá je přesně NÁDRAŽNICKEJ argument a lenost těch, kteří to mohou zdůvodnit. Kdo neslyší na to, že místo int. 20 minut stačí 15 a ne 10 by to měl zaplatit.(...)
Myslím si, že tuhle informaci bys měl raději směřovat na ROPID. Proč před rokem 1998 tohle u tramvají šlo a nyní ne? (viz linka 22 s intervalem 6 minut). Protože ROPID trvá na stejném intervalu u všech linek tramvají, maximálně odklepne půlení - pro změnu jde o návaznost na základ pražské MHD - metro. Opravdu jsem si to nevymyslel...
Ježíš, to musí ale směřovat odpovědní. Ti co to platí, ti co to těm co to platí navrhují (MŠ) a podobně. Já jsem kaštan, nebo v horším případě poučenej kaštan=šotouš. Přes den mluvit o nějaké návaznosti na metro je nesmysl, jedině ty večery, ale i tak C jezdí do 22,30 po 7-8 minutách, takže jakých pak 10/20 na povrchu. A áčko a béčko to čeká dřív nebo pozdějc taky. Znova - u busů to jde. Dokonce 131 navazující na A o int. 10 má do 22,30 int 15 a nikdo si nestěžuje. Ostatně, Petře, nemysli si, že to tu odpovědní nečtou. :wink: I když... tím by to přestalo být koníčkem a stal bych se stěžovatelem... :P

KM

Příspěvek od KM » 23.6.2005 9:14

Jonáš: ta mozaika se vytvářela léty a mění se postupně podle potřeb - nelze říct tak a odteď bude úplně nová mozaika, jak se o to snaží MŠ. V tom si právě nerozumíme. Čili můj postup je ten, který nakonec stejně i trochu samovolně probíhá.
218: Přes Libeňskej most toho jezdí moc. 5 dodává sebevědomí Orteňáku, že mají linku do centra. Takže s těmi Holešovicemi je problém. Překvapivě, ač bych jinde redukoval, si nemyslím, že na té Trojské něco přebývá, protože to je jen trasa, cíl je v Kobylisích.
Mop: kdyby ta 5 tedy pokračovala po 11 na Zvonařku, potažmo na Spořilov, mohla by 11 být ve standardních int. Ale ta frekvence se bude lámat na Želiv. Osobně té 5 přisuzuji takovouhle "výpletovou" úlohu na obou koncích. Tady nevím. Na Malešice ale nelze čekat... :wink:

Odpovědět