Linkové vedení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
thriller2: 100% souhlasím, že častost (byť dočasných) změn v LV stěžuje a ve výsledku přímo odrazuje lidi od používání MHD. Ovšem osobně jsem přesvědčen, že v předchozím příspěvku jsem správně a výstižně popsal důvod dočasné změny v LV u Kulaťáku.
Jó a nestraš M26 - jedině, že by jsi ji změnil jižní konec na Mezi hřbitovy - Želivského (strojimport) - Flora - Muzeum - IPP - NBS - Spořilov a díky tomu (+ protažení l.5 Flora - Želivského =M= - Černokostelecká) zcela zrušil l.11.
Ovšem to je nesmysl, tak jako M26 Evropskou, na (pod) níž už v dohledné době (2 let) bude posílena kapacita MHD =M=A (no jedině, že poté by jsi M26 poslal na Podbabu - respektive co nejdříve jí prodloužil TT na Suchdol a tam postavil kapacitní P+R).
Jó a nestraš M26 - jedině, že by jsi ji změnil jižní konec na Mezi hřbitovy - Želivského (strojimport) - Flora - Muzeum - IPP - NBS - Spořilov a díky tomu (+ protažení l.5 Flora - Želivského =M= - Černokostelecká) zcela zrušil l.11.
Ovšem to je nesmysl, tak jako M26 Evropskou, na (pod) níž už v dohledné době (2 let) bude posílena kapacita MHD =M=A (no jedině, že poté by jsi M26 poslal na Podbabu - respektive co nejdříve jí prodloužil TT na Suchdol a tam postavil kapacitní P+R).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
thriller2: Takže víme, že odklonovou linkou na Republiku pojede méně lidí než 20. A proto otestujeme, jestli lidi alespoň nebudou řvát moc a od září tu linku tím směrem, kde jich jede méně, pro jistotu zdvojíme . Super, hlavně, že to dobře vyjde na papíře.
Re: Linkové vedení
To není z mojí hlavy, ale někde na K-reportu jsem to četl. Sám si myslím, že odklonovou osmičkou bude jezdit míň lidí, než jezdilo dvacítkou. Bylo to vidět při výluce na nábřeží, jak prázdná 26 kolem úřadu vlády jezdila.Bobik píše:A na to se přišlo jak? to byl nějakej průzkum? (se ptám, nereju)thriller2 píše: Dnes je to kvůli tomu, že cesta na Náměstí republiky je pro Červenovršské důležitější než na Malou stranu......
Poslední dobou mám pocit, že výlukové LV je zkouškou, zda ta či ona úprava nebude lidem vadit. Takže jestli na zmizení dvacítky nebudou lidi nadávat, tak se po prázdninách můžeme těšit na M26.
Re: Linkové vedení
Ten systém jakým se linkové vedení mění absolutně postrádá nějakou pointu. Páč zrušit nějakou linku a zavést tam místo ní jinou je zcela nesmysl (viz příklad 19). Nechápu proč ji škrtat, 16 protáhnout na lehovec a 5 do Strašnic, když ty pořadí a řidiči který budou navíc na těchto dvou linkách se vezmou z 19
Chápu zrušení 23 a z 22 se stala metro linka, chápu zrušení 13 na Barrandov, ale tohle nepochopim...
Rovnou se může prohodit třeba 9 do Modřan a 17 do Řep ...
Chápu zrušení 23 a z 22 se stala metro linka, chápu zrušení 13 na Barrandov, ale tohle nepochopim...
Rovnou se může prohodit třeba 9 do Modřan a 17 do Řep ...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
Tak různé průzkumy přepravy se dělají s jistou pravidelností (mám dojem, že za 4 roky pamatuji 2 v metru a 2 v povrchové dopravě, takže to vychází každý rok na jeden z nich) a se sesbíraných čísel se dá určitě vyčíst nejčastější směřování lidí.Bobik píše:A na to se přišlo jak? to byl nějakej průzkum? (se ptám, nereju)
Navíc už jen logika říká, že na Dejvické (a Hradčanské) jsou pro severozápad Prahy nejbližší stanice =M=A, na Vltavské (a Nádraží Holešovice) =M=C a poslední linka =M=B ji má právě na Nam.Repu. + už jen z délky (respektive) krátkosti Podbabské TT je jasné, že více lidí na =M=B pojede přes Kulaťák z/na Šáreckou TT.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Linkové vedení
A na to se přišlo jak? to byl nějakej průzkum? (se ptám, nereju)thriller2 píše: Dnes je to kvůli tomu, že cesta na Náměstí republiky je pro Červenovršské důležitější než na Malou stranu......
Re: Linkové vedení
Doposud to bylo obvykle kvůli tomu, že směrem do Šárky jezdily kachny a linka 8 je lepší pro ně kvůli nájezdům z Hloubětína a na 20 nemohly kvůli Malé straně. Dnes je to kvůli tomu, že cesta na Náměstí republiky je pro Červenovršské důležitější než na Malou stranu, tak aby toto spojení bylo zachováno, když 26 dělá to co dělá.
Re: Linkové vedení
Mohl bych vědět, proč je při každé výluce na Letné linka 8 vedena z Vítězného náměstí do Divoké Šárky a linka 20 z Vítězného náměstí do Podbaby?
Re: Linkové vedení
johndj: V podstatě souhlasím, jen bych prohodil konečné 5 a 12. Linka 5 celodenně a celotýdně na Lehovec a linka 12 na Vysočanskou. Spojení linek 15, 19 a 6 není špatný nápad, ale musí jezdit celodenně a v pracovní dny v soupravách (na 25 sóla). Osobně bych pak viděl lepší trasu zkrátit mezi Karlákem a Andělem přes Palačák (4 přes Újezd) a dále na Barrandov (4 na Kotlářku). Z Kubáně dál by jezdila i ve všech obdobích a na úkor toho by 4 jezdila jen v sólech (nebo vůbec).
Tedy by to vypadalo nějak takto:
5-Výstaviště-Nádr. Holešovice-Vltavská-Těšnov-Hlavní nádraží-Olšanská-NDŽ-Krejcárek-Palmovka-Vysočanská-Lehovec
6 Kotlářka....IPP-Nám.Míru-Čechovo nám. (v sólech)
12 Barrandov...Palmovka-Vysočanská
15 Praha 6...Palmovka-Ohrada-NDŽ-Želivského-Kubáň-Nádr. Vršovice-Otakarova-IPP-Karlák-Plackého nám-Anděl-Smíchovské nádr.-Barrandov (v provozu ve všech obdobích, v PD soupravy, v úseku Smíchovské nádr.-Barrandov jen v ranní špičce)
26 přes Flóru
linky 4 a 19 zrušeny
rozhodně to však není žádně šetření
Tedy by to vypadalo nějak takto:
5-Výstaviště-Nádr. Holešovice-Vltavská-Těšnov-Hlavní nádraží-Olšanská-NDŽ-Krejcárek-Palmovka-Vysočanská-Lehovec
6 Kotlářka....IPP-Nám.Míru-Čechovo nám. (v sólech)
12 Barrandov...Palmovka-Vysočanská
15 Praha 6...Palmovka-Ohrada-NDŽ-Želivského-Kubáň-Nádr. Vršovice-Otakarova-IPP-Karlák-Plackého nám-Anděl-Smíchovské nádr.-Barrandov (v provozu ve všech obdobích, v PD soupravy, v úseku Smíchovské nádr.-Barrandov jen v ranní špičce)
26 přes Flóru
linky 4 a 19 zrušeny
rozhodně to však není žádně šetření
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
johndj: Spojení 15 a 6 bych zrovna nedoporučoval. Přece jen, už je to moc dlouhá linka a nesvědčilo by to její pravidelnosti. Ale jinak jsem chtěl naznačit, že když už mermomocí Ropid chce v téhle oblasti měnit a vraždit linky, tak bych šel nějakým podobným směrem. K tomu stavu bez 15 a 19 na Vysočanské pak logicky patří i prodloužení nějaké dvojice z Palmovky na Lehovec (12, 25) a souvisely by s tím i úpravy na půlce M22 (navrácení 23 na Kubáň) a bylo by nutné vyřešit podivný souběh 6 a 24 ve Vršovicích (6 např. Spořilov, 24 na Radošovickou, případně naopak s 6 ve dvojicích a trvalým provozem apod.), čímž na Kubáni zůstávají bez problémů dvě linky 15 a 23... Sakryš, když někde vidím užitek, který může tramvaj poskytnout, tak ho využiju, ne zabiju...
Re: Linkové vedení
To Martin Šubrt: Jak vidíte potom následující návrh?
5 - Výstaviště - Nádraží Holešovice - Olšanské náměstí - Olšanská - Krejcárek - Palmovka - Vysočanská (jen ve špičkách PD)
6 - zrušena
12 - ... - Palmovka - Vysočanská - Lehovec
15 - ... - Nádraží Holešovice - Palmovka - Krejcárek -Želivského - Strašnická - Kubánské náměstí - v pracovní dny dále po lince 6 na Kotlářku
19 - zrušena
22 - půlka spojů ukončena na Nádraží Strašnice
26 - Divoká Šárka - Flora - Strašnická - Nádraží Hostivař
Odlehčíme trati na Hostivaři.
Přes Krejcárek pojede stejný počet vozů jako dosud.
Přímě spojení Vršovic a Holešovic.
5 - Výstaviště - Nádraží Holešovice - Olšanské náměstí - Olšanská - Krejcárek - Palmovka - Vysočanská (jen ve špičkách PD)
6 - zrušena
12 - ... - Palmovka - Vysočanská - Lehovec
15 - ... - Nádraží Holešovice - Palmovka - Krejcárek -Želivského - Strašnická - Kubánské náměstí - v pracovní dny dále po lince 6 na Kotlářku
19 - zrušena
22 - půlka spojů ukončena na Nádraží Strašnice
26 - Divoká Šárka - Flora - Strašnická - Nádraží Hostivař
Odlehčíme trati na Hostivaři.
Přes Krejcárek pojede stejný počet vozů jako dosud.
Přímě spojení Vršovic a Holešovic.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
uzivatel35, MŠ: Vaše vyjádření mi připadají velmi pravdivá, co se popisu současného stavu týče, a ještě více podnětná pro úpravu linkového vedení.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
Když budu ve špičce potřebovat být v nějaký čas v bodě, který je dostupný nějakou variantou 177/136/19, vždy zvolím přiblížení k 19, protože je pro mě nejspolehlivější a zajistí mi, že tam pojedu možná o fous déle, ale dojedu včas. Naopak večer a o víkendech logicky využiju 136 nebo 177.johndj píše:Přisadím si trošku. Autobusové linky 136 a 177 bych ještě posílil na úkor linky 19. Autobus je na rozdíl od tramvaje flexibilní, jeho trasa se dá upravovat dle přepravní poptávky. Pokud je přepravní poptávka v některém úseku zvýšená, dá se velmi efektivně - i třeba jednosměrně - uspokojit vloženými spoji. A taková 136 reálně obslouží mnohem více než linka 19.
136 je skoro nejčastěji vyvěšenou linkou na zpožděních DP. Poptávka po ní není tak strašná, jen je zesilována nepravidelným provozem. 177 je podobná, jenže tam se to ztratí posilou 195. Teď je otázka, jestli je správnou cestou na 136 řešit nepravidelnosti provozu vložením dalších spojů dle vzoru M22. Prostě, když to pojede ještě častěji, díry nebudou tak velké. Na to nemáme.
Dneska mi Ropid ve špičce nabídl ve směru na Palmovku místo busů souběh 10/16 od Plzeňské, čímž tohle spojení dostal s pravděpodobností problému na úroveň busů... Nemám z toho radost.
O 177 nepolemizuju, o není trasa zastupitelná tramvajemi. Ale pokud někdo chce pomoci 136 a mermomocí zabít 19, pořád říkám, že potenciál má tramvajová tagenta Kubáň - Palmovka - Holešovice. To je přece martyrium se někde ve Vršovicích dostat k A, pak na C a z C ještě tramvají k cíli - Maniny, Dělnická, Tusarova, Orteňák, i to Výstaviště. Přímá tramvaj zde nabízí jednoznačně největší efekt a obrovskou úsporu času, zatímco vě směru Vysočany skutečně mám busy nebo přestup na jiné tram. na Palmovce. Z toho pak vždy vycházela linka 15 na Kubáň. Sólo omezuje nabídku u Krematoria, ale zachovává vazbu Palmovky k metru Želivského i na tu Kubáň, odkud je to přes kopec pořád zajímavá nabídka.
No a 136 potřebuje stabilizovat pravidelnost, ne vkládat spoje do děr vzniklých z kolon. Protože reálně takovou poptávku nemá. Naopak bych poptávku ještě stáhl vedením 5 Olšanskou a z Palmovky na Vysočanskou. Posila Ohrada - Palmovka z hlediska frekvence, ne počtu vozů, ale oslabení všude okolo. 26 přes Floru. 136 dostane alternativu, ale zachová si svůj účel pro Koněvku, Novovysočanskou a Vršovice, ale stáhne ze sebe trošku Seifertku a její okolí a ta vazba získá určitou jistotu pravidelného spojení ve špičkách.
Re: Linkové vedení
MM:No, vést 12 přes Letnou je fakt nesmysl. Tím se zbytečně prodlouží jízdní doba. Nechápu ani proč rušit 15, ale na Letné bude chybět nejmíň. Když už by se měl tvůj návrh realizovat (jako, že proti němu nic nemám), tak bych prodloužil 5 přes Letnou na P6. Pak také úplně tak nesouhlasím s prohozením konečných 16 a 19. To spíš 10 na Lehovec a 19 do Ďáblic a nebo to nechat, jak to je.
Re: Linkové vedení
Přisadím si trošku. Autobusové linky 136 a 177 bych ještě posílil na úkor linky 19. Autobus je na rozdíl od tramvaje flexibilní, jeho trasa se dá upravovat dle přepravní poptávky. Pokud je přepravní poptávka v některém úseku zvýšená, dá se velmi efektivně - i třeba jednosměrně - uspokojit vloženými spoji. A taková 136 reálně obslouží mnohem více než linka 19.