Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Linkové vedení

Příspěvek od gabuliatko » 15.12.2013 16:33

Na 11 je největší problém s oblouky u Muzea což s intervalem vůbec nesouvisí.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Jakub » 15.12.2013 15:48

Náhodou, 14T je na noční provoz více než ideální, dokonce může sloužit i jako mobilní záchytka, jestli dobře počítám, může každý vůz nabídnout až 7 relativně pohodlných lůžek. :devilsmokin

Uživatelský avatar
KTman
Uživatel
Příspěvky: 31
Registrován: 04.5.2013 16:28

Re: Linkové vedení

Příspěvek od KTman » 15.12.2013 15:11

m@rtin píše: 3,5 miliardy na nočních linkách, to je trochu drahá sranda, ne? V případě zpoždění dělají samozřejmě největší problém právě sóla, kterých máme po Praze čím dál tím víc.
Spíš zbytečných 3,5 miliardy, za ty peníze mohli být o hodně lepší tramvaje a když už je tedy "musíme mít", tak ať alespoň plní co nejlépe už tak svojí omezenou funkci... :evil: Ono když si rýpnu tak ona by jich stejně škoda nebyla, buď se sprasí na nočkách a nebo se rozpadnou samy :roll:
No jó sóla... na některých linkách jako je 2 jsou logická, ale v centru by jich mělo být minimum (-X ale to je ROPRDÍ taktika rozkladu pražské MHD...

Filip

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Filip » 15.12.2013 15:00

m@rtin píše:
Filip píše:

Proboha jen ne 14T na linku 11. Měl jsem jednou, když to tam náhodně mrskli z Pankráce a už nikdy více.
Pro mě je ideální 14T na linku 17, ještě možná na 3 nebo 7.
Problém 14T na 11 by byl pouze při interval 8/10/8/10. Já ale preferuju interval 4/5/4/10 a všechny spoje 14T. Oproti stavu 2xT / 1xT / 2xT / 1x/ je to řešení rozhodně lepší. S linkou 7 bych taky souhlasil, ale pouze s metrolinkovým intervalem, protože stávající 7 jezdí plná víc než dost. Se 17 možná souhlas.
O to více by jízdní řád dostal na frak. 11 není ideální trasa pro tento hrůzostroj. Současná 11 + 13 se mi líbí. Možná bych ale spíš udělal změnu :
5 ukončena na Olšanech, 11 na Černokosteleckou, 7 do dílen, 13 na Spojovací

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Linkové vedení

Příspěvek od m@rtin » 15.12.2013 14:55

Filip píše:

Proboha jen ne 14T na linku 11. Měl jsem jednou, když to tam náhodně mrskli z Pankráce a už nikdy více.
Pro mě je ideální 14T na linku 17, ještě možná na 3 nebo 7.
Problém 14T na 11 by byl pouze při interval 8/10/8/10. Já ale preferuju interval 4/5/4/10 a všechny spoje 14T. Oproti stavu 2xT / 1xT / 2xT / 1x/ je to řešení rozhodně lepší. S linkou 7 bych taky souhlasil, ale pouze s metrolinkovým intervalem, protože stávající 7 jezdí plná víc než dost. Se 17 možná souhlas.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Linkové vedení

Příspěvek od m@rtin » 15.12.2013 14:51

KTman píše: To je samozřejmě pravda, jenomže v denní síti je přeci jen větší možnost zpoždění (a že mám pocit, že některé linky si jezdí skoro jak chtěj, ale to už je jiná pohádka) a všelijakých mimořádností a pak to bude ještě horší, protože známe pravidlo první tramvaje, kdy někteří praktikují variantu, že se musí narvat do první tramvaje i když za ní stojí další tatáž linka (ona taková 8 dokáže od Strossu na HR a Podbabu kolik jet taky pěkně plná) proto si myslím, že by byly 14T vhodnější na noční linky, kde je to přeci jen o něčem jiném...
Jsou denní linky, které se k tomu přímo nabízejí, ale to by musela být v Praze slušná politika MHD pak to šlo a dokonce by to bylo i lepší, kdežto takto se nám prohání 14T na 9, to je škoda mluvit
3,5 miliardy na nočních linkách, to je trochu drahá sranda, ne? V případě zpoždění dělají samozřejmě největší problém právě sóla, kterých máme po Praze čím dál tím víc.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Bobik » 15.12.2013 14:08

Klííííííd, 14T za chvilku nebudou vůbec. Poločas rozpadu už nastal.... :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.12.2013 13:29

Filip píše:Proboha jen ne 14T na linku 11. Měl jsem jednou, když to tam náhodně mrskli z Pankráce a už nikdy více.
Pro mě je ideální 14T na linku 17, ještě možná na 3 nebo 7.
=D> =D>

Filip

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Filip » 15.12.2013 12:50

m@rtin píše:
KTman píše:Absolut: tak nemusí být na všech pořad všech linek, ale na těch kde jsou dobytčáky v co největší míře, stejně se 14T pro svou kapacitu do denního provozu moc nehodí... stejně by nemohli kvůli té Lazarské...
To ale není pravda. 14T je kapacitně mezi sólem a dvojičkou. Praha má dost linek, kde je sólo málo a dvojička moc. Namátkou 1, 4, 8 a 25. Ideální linkou pro provoz 14T by byla metrolinka 11 po 4 minutách. Dnes se tam střídá dvojička 11 a sólo 13. Kapacitně by 11 po 4 minutách ve 14T byla úplně ideální. Jen je třeba přestat počítat tramvaj 14T jako náhradu 2xT a vytipovat 2-3 linky, kde budou jezdit jen 14T. Těm samozřejmě patřičně připravit i infrastrukturu (přimazávání okolků). Dneska, kdy jezdí 14T všude a na všem, je samozřejmě hloupost.

Proboha jen ne 14T na linku 11. Měl jsem jednou, když to tam náhodně mrskli z Pankráce a už nikdy více.
Pro mě je ideální 14T na linku 17, ještě možná na 3 nebo 7.

Uživatelský avatar
KTman
Uživatel
Příspěvky: 31
Registrován: 04.5.2013 16:28

Re: Linkové vedení

Příspěvek od KTman » 15.12.2013 11:05

m@rtin píše: To ale není pravda. 14T je kapacitně mezi sólem a dvojičkou. Praha má dost linek, kde je sólo málo a dvojička moc. Namátkou 1, 4, 8 a 25. Ideální linkou pro provoz 14T by byla metrolinka 11 po 4 minutách. Dnes se tam střídá dvojička 11 a sólo 13. Kapacitně by 11 po 4 minutách ve 14T byla úplně ideální. Jen je třeba přestat počítat tramvaj 14T jako náhradu 2xT a vytipovat 2-3 linky, kde budou jezdit jen 14T. Těm samozřejmě patřičně připravit i infrastrukturu (přimazávání okolků). Dneska, kdy jezdí 14T všude a na všem, je samozřejmě hloupost.
To je samozřejmě pravda, jenomže v denní síti je přeci jen větší možnost zpoždění (a že mám pocit, že některé linky si jezdí skoro jak chtěj, ale to už je jiná pohádka) a všelijakých mimořádností a pak to bude ještě horší, protože známe pravidlo první tramvaje, kdy někteří praktikují variantu, že se musí narvat do první tramvaje i když za ní stojí další tatáž linka (ona taková 8 dokáže od Strossu na HR a Podbabu kolik jet taky pěkně plná) proto si myslím, že by byly 14T vhodnější na noční linky, kde je to přeci jen o něčem jiném...
Jsou denní linky, které se k tomu přímo nabízejí, ale to by musela být v Praze slušná politika MHD pak to šlo a dokonce by to bylo i lepší, kdežto takto se nám prohání 14T na 9, to je škoda mluvit

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Linkové vedení

Příspěvek od m@rtin » 15.12.2013 9:34

KTman píše:Absolut: tak nemusí být na všech pořad všech linek, ale na těch kde jsou dobytčáky v co největší míře, stejně se 14T pro svou kapacitu do denního provozu moc nehodí... stejně by nemohli kvůli té Lazarské...
To ale není pravda. 14T je kapacitně mezi sólem a dvojičkou. Praha má dost linek, kde je sólo málo a dvojička moc. Namátkou 1, 4, 8 a 25. Ideální linkou pro provoz 14T by byla metrolinka 11 po 4 minutách. Dnes se tam střídá dvojička 11 a sólo 13. Kapacitně by 11 po 4 minutách ve 14T byla úplně ideální. Jen je třeba přestat počítat tramvaj 14T jako náhradu 2xT a vytipovat 2-3 linky, kde budou jezdit jen 14T. Těm samozřejmě patřičně připravit i infrastrukturu (přimazávání okolků). Dneska, kdy jezdí 14T všude a na všem, je samozřejmě hloupost.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Tom » 15.12.2013 1:16

Lazarská je vůbec podivná zastávka. Tuhle jsem tam viděl jak tam vynáší vozíčkáře do T6 a připomínalo mi to spíš pata a mata při stěhování... ostrůvky tam zkrátka dost chybí.... :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.12.2013 0:14

Martin Šubrt píše: ...
Třeba JŘ 59 na Národní třídě dc by pak vypadal takto:
neděle-čtvrtek
0: 24 54
1: 24 54
2: 24 54
3: 24 54
4: 24 54
5: 24 54

pátek, sobota, den před volným dnem
0: 29 44 59
1: 14 29 44 59
2: 29 59
3: 29 59
4: 29 59
5: 29 59
.....
já jsem zdejší diskuzi pochopil, že by se to upravilo takto:
pátek, sobota, den před volným dnem (tučně zvýrazněny posilové/vložené spoje)
0: 29 44 59 - bez čekaček = návazný BUS ZC stihneš - CeloTýdením spojem TRAM, který DC pojede cca o 5 až 10 minut později (čím víc odpadlých čekaček DC, tím pozdější výjezd z obratiště) + BUS ZC bude mít na ni CeloTýdení čekání, kdyby se zdržela
1: 14 29 44 59 - // -
2: 24 54 - čekačky na CPB Lazarská i jinde (včetně návazné BUS dopravy) jako v ostatní dny
3: 24 54 - // -
4: 24 54 - // -
5: 24 54 - // -

+ přechod z posílené dvouhodiny by byl DC "odstupňovaný" = 1. "čekačkový" spoj DC by jel 20 až 25minut po posledním "bez čekačkovém" spoji = "v mezi intervalu"

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 14.12.2013 23:54

martin8211 píše:U 14T je řidič i víc v bezpečí od cestujících...
No... Co si pamatuji na slova Petra, tak když chtějí, tak i to "sklo" moc nepomůže...

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Linkové vedení

Příspěvek od martin8211 » 14.12.2013 23:40

U 14T je řidič i víc v bezpečí od cestujících...

Odpovědět