Martin Šubrt píše:Posedlost měněním je fascinující... Přitom stačí zkrátit půl spojů 22 na Kubáň, v sedle malou 17 zkrátit do Braníka, na druhé straně trvale objezdem přes Právnickou fakultu a od nám. Republiky prohodit konce linek 5 a 14 a v souhrnu máme o dost větší úspory, než nabízí Ropid po překopání celého města.
Pokud se má něco měnit, tak to musí mít jasné odůvodnění. Například. Mám nevytíženou linku 19. Omezím jí na sólo - co musím udělat okolo. Zruším ji - co musím udělat okolo. Ale už by si podle vzoru Ropidu měli všichni přestat hrát s barvičkami....
Ahoj Martine,
já též nemám rád, když se linkové vedení mění jak hrušky na krámě, neb to svědčí o nestabilnosti podniku, resp. toho který dopravu koordinuje. Navštívil jsem už hodně měst jako např. Basel, Zürich Lepzig atd. a tak vím, že tam mají ustálené linkové vedení, které se nemění každý rok. Samozřejmně, že pokud se někde postaví nová trať, nebo klesne či se zvýší z nějakého prostého důvodu někde obsazenost tak se na to reaguje prodloužením, resp. posílením či zkrácením linek.
O to víc mně udivuje, když se tady potom představují plány, které všechny tyto body ignorují a snaží se (více či méně) fungující MHD znehodnotit.
Nikdy jsem též netvrdil, že to současné linkové vedení je O.K., neb není, ale prosím chraňme si ho, neb to co nám předložil organizátor je počínající destrukce (alespoň tak to cítím já). A též souhlasím s tím abychom zde spíš pomohli současnému vedení s tím, že můžem každý z nás navrhnout organizátorovi jeho vylepšení, ale nikoliv překopání, vždyť v Praze jsou úseky či linky, po kterých už jezdí linky mnoho let stejně a nepotřebují prověření nějakým přihlouplým průzkumem či jinou zaručenou logičností.
Jo a abych nezapomněl to že jsem zde zmiňoval l.č. 10, 19, 22 či 23 tak za tím co jsem zde psal si stojím, neb 10 jakýmkoli způsobem rotrhnout by bylo nerozumné (samozřejmně, že je dlouhá a že s ní většina lidí nejede z konce na konec) a kontraproduktivní, stejně jako se motat do l.č. 22 s tím že jí povedu jen v trase BH ... Kubánské nám. a l.č. 23 v trase Malovanka ... Nádr. Hostivař, tyto linky mají smysl pouze tehdy když ta první (l.č. 22) pojede v celé své trase a ta druhá (l.č. 23) ji bude doplňovat v centrální oblasti. Martin Šubrt tady napsal, že by se to dalo udělat např. tím, že by na Kubánském nám. končil každý druhý spoj a já sám si osobně myslím, že ta 23 by byla lepší.
Omlouvám se všem za obsáhlejší článek, ale nedalo mi na to nereagovat.