Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.7.2012 17:53

Proxy: Tak oficiálně je nyní schváleno = na tebou uváděných věcech se snad pracuje.
Bude-li nakonec změna stopnuta = uvedené "věci" se nevyužijí - vyjednaná povolení "propadnou" (každé stavební povolení se snad stále vydává na dobu určitou a v případě odložení či prodloužení stavby se musí "oznámit" stavebnímu úřadu a fyzicky vše zůstane "při starém").

Jinak ať si říká kdo chce co chce, tak já tvrdím, že pokud se chce kapacita linek posilovat v centru, tak lepším řešením než metrolinkování s pásmováním je roztrhnutí dlouhé linky na dvě samostatné se společným překryvným úsekem v centru či naopak upravení dvou současných samostatných linek, tak aby měly cca 1/2 (a více) trasy totožnou = byly svazkovány a co nejvíce využívat kapacitu a směrové možnosti TT v centru (pomocí nepásmovaných metrolinek majících minimum souběhů s dalšími linkami a často proto končících těsně "za" cetrem:
(l.1[/size] jako dosud Spojovací - Petřiny)
(l.2 ZRUŠENA- NAHRAZENA zatím posílením BUS mezi Evropskou a Petřinami a za pár let zprovozněním prodloužení =M=A - bylo by vhodné číslo přepustit níže uvedené l.24)
l.3 Levského - Nádr. Braník - Pal. n. =M=B - KN =M=B - VN =M=A+B - Vlatvská =M=C- Palmovka =M=B - Harfa či Starý Hloubětín a l.13 Nádr. Braník - Pal. n. =M=B - KN =M=B - VN =M=A+B - Vlatvská =M=C- Palmovka =M=B - Harfa (nová zastávka "za obratištěm") - Starý Hloubětín - Lehovec
l. 4 Voz. Kobylisy - Kobylisy =M=C - Bulovka - Palmovka =M=B- Invalidovna =M=B - Křižíkova =M=B - Florenc =M=B - Bílá Labuť - Masaryk.n. =M=B - Hl.n. - Olšanské nám. - Flora =M=A - Orionka - NM =M=A - IPP =M=C - KN =M=B - Pal.n. =M=B - Anděl . =M=B - Smíchovské nádr. =M=B/Sídl. Barrandov a l.24 Voz. Kobylisy - Kobylisy =M=C - Bulovka - Palmovka =M=B- Invalidovna =M=B - Křižíkova =M=B - Florenc =M=B - Bílá Labuť - Masaryk.n. =M=B - VN =M=A+B (vyřazený úsek - už posílený zavedením m3/13 a m14) - NamRep =M=B - Malostranská =M=A - Staroměstská =M=A - NT =M=B - KN =M=B - Albertov - NBS/Spořilov. l.4 by jela po východní a jižní hranici centra a l.24 (respektive přečíslovaná na l.2) by jela kolem centra na severu a západě. Na západě by nově přímo propojila =M=A a =M=B Malostranská - Nam.Rep a mezi Malostranskou a NBS by posílila vložením l.18 v její centrální části.
(l.5 ZRUŠENA- NAHRAZENA PŘETRASOVÁNÍM l.14 a 4 - bylo by vhodné číslo přepustit níže uvedené l.25)
(l.7 jako dosud UDDP - Radlická)
(l.8 DŠ/po otevření prodloužení =M=A Podbaba- Hradčanská =M=A - Čechův most - NámRep =M=B - VN =M=B - KN =M=B/Museum =M=A+C po obnovení TT v horní polovině Václavského nám.- IPP =M=C - NM =M=A- Čechovo nám. - Nádr.Strašnice/Radošovická)
l.9 Sídl. Řepy (do budoucna BH - Vypich - Nem. Motol =M=A) - Kotlářka - Anděl =M=B - Újezd - NT =M=B- VN =M=A+B- Hl. n. =M=C- Olšanské nám. - NNŽ - Vápenka a l.6 Kotlářka - Anděl =M=B - Újezd - NT =M=B- VN =M=A+B- Hl. n. =M=C- Olšanské nám. - NNŽ - Vápenka - Spojovací
m10 Sídl. Řepy - Kotlářka - Anděl =M=B - Pal.n. =M=B- KN =M=B- IPP =M=C- NM =M=A- Kubánské nám.
(l.11 jako dosud Spořilov - Černokostelecká)
(l.12 ZRUŠENA- NAHRAZENA POSÍLENÍM l.14 A PRODLOUŽENÍM l.15 - bylo by vhodné číslo přepustit níže uvedené l.26)
m14 Sídl. Barrandov - Smíchovské nádr. =M=b- Anděl =M=B- Jiráskovo n. - VN =M=B- NamRep =M=B- Strosm.n. - Vltavská =M=C- Dělnická - NádrHol=M=C - Výstaviště) [/i]
(l.15 Nádr. Vysočany- jako dosud - Sparta - Chotkovy sady - Malostranská =M=A - Malostranské nám. - Anděl =M=B - Kotlářka)
(l.16 jako dosud platná stálá trasa Kotlářka - Spojovací)
m17 Levského - Nádr. Braním - Pal. n. =M=B- Jiráskovo n. -Staroměstská =M=A- Strosm.n. - Výstaviště - NádrHol =M=C- Trojská Kobylisy=M=C) [/i]
(l.18 jako dosud Voz.PA - Petřiny)
(l.19 Kubánské nám.- Strašnická =M=A - po dostavbě východní TRAM tangenty potud přímo z Jižního Města přes Spiořilov, Bohdalec a Slavii - Želivského =M=A - NNŽ - Palmovka =M=B - Bulovka - Kobylisy =M=C - Ládví =M=C - Sídl - Ďáblice)
(l.20 jako nyní platná výluková trasa Sídl. Barrandov - Podbaba)
l.22 BH/do budoucna Sídl. Řepy přes Nem. Motol =M=A - Vypich - Malovanka - Praž. hrad - Malostranská =M=A - Malostranské nám. - Újezd - NT =M=B - IPP =M=C - Otakarova - Kubánské nám. a l. 21 Malovanka - Praž. hrad - Malostranská =M=A - Malostranské nám. - Újezd - NT =M=B - IPP =M=C - Otakarova - Kubánské nám. - Nádr. Straš. - ZM - Nádr Hostivař
(l.25 do budoucna Sídl. Řepy - Nem. Motol =M=A - Vypich - Malovanka - Hládkov - Hradčanská =M=A- Letná . Stross.n. - Vltavská =M=C- Dělnická - Palmovka =M=B - Vysočanská =M=B - Kolbenova =M=B - Hloubětín =M=B - Lehovec )
(l.26 jako dosud DŠ - Nádr.Hostivař)

K přehlednosti sítě linek nestačí jen jejich omezený počet, ale také UCELENÁ ČÍSELNÁ ŘADA BEZ VYNECHANÝCH ČÍSEL.
K atraktivnosti jednotlivých linek přispívá jejich co největší jedinečnost oproti ostatním druhům dopravy MHD - =M= a BUS = je třeba co nejvíce jednotlivé TRAM linky odlišit od TRAS =M= a trasy BUS linek od linek =M= i TRAM (tomu jistě odpovídá např. schválené prodloužení BUS 118 ze Dvorců přes Přístaviště a Lihovar na Smíchovské nádr. - což může znatelně ulehčit TT mezi Lihovarem - Andělem - Pal. n. - Pobřežní cestou).
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 15.7.2012 11:00, celkem upraveno 4 x.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Linkové vedení

Příspěvek od petr03 » 14.7.2012 15:16

No pokud to tak je, tak pak změna nastane až v prosinci. Po poslední akci přípravářů jízdních řádů a označíků by bylo velmi záhodno, aby na přípravu měli dost času, a udělali to pořádně a co možná s nejméně chybami. Jinak se s toho lidi po.... Navíc změna bude taky dosti drahá, a vyžadující hodně času, nemám-li pravdu.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Proxy » 14.7.2012 13:46

petr03 píše:Že by se to poslalo do kytek? Doufám, že jo. Ale některé změny by nastat mohly.
Každopádně doufám, že se o změnách rozhodne co nejdříve a nikoliv na poslední chvíli. Příprava změn autobusových linek chvíli trvá - u některých linek bude zřejmě nutné zřídit nové zastávky a byrokratický proces může trvat i měsíc ;-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.7.2012 16:58

petr03: Doufám, že skutečně půjde "do kytek", protože:
1.) "některé změny" = jen menší část (potažmo samotným ROPIDem deklarované 45% se změny nedotknout a 55% ano)
2.) město - jeho vedení (dle zde také někde někým uvedené zprávy) stále uvažuje o jižní,východní a severní TRAM tangentách, a přitom ROPID nyní navrhl zrušit l19 = jedinou linku využívající v základním směru podstatnou část z hotových TT patřících do východní tangenty.
Ano, stejnou část využívá i l.10 a má po zrušení 19 i l.16 , jenže ty, díky svému vedení ve směru i jižní tangenty, jsou značně "problematické" = nespojují části města v základním směru tangenty!
3.) navržené trasy TRAM linek ještě více než dosud kopírují trasy či směry =M= (=M=B s "m3" Palčák/Karl.n až Palmovka a =M=A a "m26/5" Strašnická/Želivského + Flora s Hradčanská + Dejvická + dalšíma dvěma z právě stavěných a do dvou let zprovozněných - Bořislavka či Červený vrch a Veleslavín a zachovává spojení =M=B s l.12 Smícháč a Anděl s Palmovka - lepší by byla M14 po "současném pětkovém" objetí Holešovic ukončená na Výstavišti).

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Linkové vedení

Příspěvek od petr03 » 13.7.2012 16:39

Že by se to poslalo do kytek? Doufám, že jo. Ale některé změny by nastat mohly.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 13.7.2012 13:45

Doprava se asi měnit nebude. Nevyplatí se to
Lidové noviny 13.7.2012 Strana: 4 Autor: vef

PRAHA Plán na rozsáhlé změny v pražské hromadné dopravě, který se měl do jízdních řádů promítnout letos v září, dostává vážné trhliny. Primátor Bohuslav Svoboda (ODS) má v ruce odborný posudek, jenž říká: dopravní šaráda se městu nevyplatí. „Je tudíž možné, že ke změnám po prázdninách nedojde,“ přiznal včera LN Svoboda.
Návrh, který vypracoval organizátor pražské MHD – společnost Ropid, radní posvětili před dvěma týdny. Zapůsobila na ně vidina úspor – více než 400 milionů korun ročně. Výpočet se však ukázal přehnaně optimistický.
„Podle posudku pražské ČVUT se zdá, že úspory deklarované Ropidem jsou nereálně vysoké,“ řekl Svoboda. Částku, o níž hovoří analýzy, prozatímzveřejnit odmítl. Výsledky studie chce nejprve ukázat koaliční TOP 09. Finální rozhodnutí o budoucnosti MHD padne v polovině srpna na příštím jednání městské rady.
Novinka předložená Ropidem spočívá v zavedení takzvané metropolitní sítě s menším počtem linek. Ale jezdit mají třeba „metrobusy“ vyznačující se krátkými intervaly, zajímavou trasou a celodenním provozem. Už před schválením se proti návrhu postavila řada městských částí i expertů. Ti varovali, že se MHD stane pro cestující méně atraktivní kvůli rušení linek či nutnosti častějších přestupů. Tato tvrzení potvrdila i ČVUT. „Snížení atraktivity MHD povede k nárůstu individuální dopravy. Budou se tvořit větší zácpy, povrchová MHD začne nabírat zpoždění a stane se ještě méně zajímavou. Tím poklesnou výnosy, které přináší,“ říká jeden ze zpracovatelů studie Petr Moos.


Doufám, že se kolega ze zelených nebude zlobit, ale další článek komedie Změna linkového vedení září 2012 :lol:

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od willyjeff » 13.7.2012 11:25

Ano, je to úplně stejný styl zatažení jako 5/31 do Hloubětína. Půlí interval mezi poslední 8 jedoucí Karlínem a první 52. Tak jí JŘ nechal zatáhnout z Výstaviště jako 8. Ušetřil se výkon a Hloubětínský řidič, který by musel ještě jednou na Podbabu, přitom by jel chvilku za 51, takže ten spoj z Dejvic by byl zbytečný...Ta 9 má stejné resumé z Řep. V době, když už vyráží 58 a 59 tak tahle přejezdová ještě udělá Hlavák - Spojovací aby nebyla taková díra mezi posledním denním a prvním nočním spojem a přitom se nemusel tahat zbytečně Žižkovský řidič a vůz až do Řepákova.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Linkové vedení

Příspěvek od mart337 » 13.7.2012 11:09

trainzjohny píše:Zábavná hra pro hravé šotouše.

Máme logickou hádanku připravenou DPP. Úloha zni takto: V PD jede z Václavského náměstí poslední devítka směrem na spojovací v 0:14 cesta na hlavní nádraží trvá tramvaji v tu dobu 3 minuty, ovšem poslední devítka směrem na spojovací jede až v 0:27 jak je to možné ?!

Tipy a náměty zde, kdo ví správnou odpověď (jako já) nechť nechá neznalé chvíli tápat, děkuji.

Tak jsem si včera na záloze krátil čas tím, že jsem na intranetu koukal na řešení tohoto "problému".
Jedná se tedy o ŽI 5/32, která z Výstaviště přejíždí na 9/32 a jede jako poslední spoj v 0:27 z Hlaváku na Spojovací. Následně pak zatahuje na ŽI.
Před tím jede poslední celá 9 v 23:46 z Řep (0:17 HN) a potom první 58 v 0:13 z Řep (0:52 HN).

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Linkové vedení

Příspěvek od modroko » 12.7.2012 12:43

JaHu píše:Z tiskových informací Ropidu:
...Linka 123 je v úseku Kavalírka – Anděl vedena více než 2 km v přímém souběhu s tramvajovou tratí v Plzeňské ulici (roční úspora ze zkrácení linky činí 5 mil. Kč)...Díky zkrácení trasy bude možné vyhovět požadavku zdejších obyvatel a zkrátit intervaly linky 123 o víkendu ze 30 na 15 minut...
Snaha vyhovět požadavku na zkrácení intervalu je chvályhodná, ale ať potom nikdo nezdůvodňuje zkrácení linky na Kavalírku úsporami. Co se ušetří zkrácením, to se +/- projezdí zkrácením intervalu ve zbytku trasy?
Jde jen o víkend, to znamená, že ve všední den zůstane interval stejný(někde jsem četl že v ranní špičce bude interval kratší). A nemyslím si, že se projezdí o tolik více, na ten 15 minutovej interval budou stačit 2 busy stejně jako jezdi nyní. Kdyby nechaly interval tak jak byl stačil by i jeden bus.(8 minut dolu na Kavalírku a 8 nahoru + 2 na obrat dole na Kavalírce). Stejnak o víkendu ty autobusy jezdí naplněný tak ze 70%, takže pokud chtěly na tom tolika ušetřit myslím si že todle by byla další částka k dobru. Zajímalo by mě z jakých údajů ROPID vycházel jak u 123 tak i dalších linek...

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Linkové vedení

Příspěvek od JaHu » 12.7.2012 12:13

Z tiskových informací Ropidu:
...Z přepravních průzkumů vyplývá, že u linky 11 nastává v zastávce Flora ve směru z centra výrazný pokles využití, proto bude zkrácena do zastávky Olšanské hřbitovy...
A u TT do Hostivaře pokles využití nevadí, když tam má zůstat 22 i 26?
...V letošním roce se připravuje zásadní modernizace tramvajové trati ve Švehlově ulici, díky které se zrychlí cestování a přibudou nové zastávky...
Rekonstrukce TT sama o sobě může zvýšit rychlost jízdy, nové zastávky naproti tomu za jinak stejných okolností prodlouží jízdní dobu. Ve výsledku tedy bude nakonec úspěch, pokud se celková doba jízdy neprodlouží.
Současná trasa linky 218 je vedena cca 5 km v přímém souběhu s tramvajovou tratí v Evropské ulici (roční úspora ze zkrácení linky činí 12 mil. Kč)...
Nemohlo počkat zkrácení linky 218 na otevření prodlouženého úseku metra?
...Pro alespoň částečné zajištění přímého spojení sídliště Na Dědině s metrem bude zachován provoz linky 206 ve stávající trase na Dejvickou a nově bude rozšířen i o ranní období pracovního dne...
Opravdu jenom částečné, když člověk porovná provozní parametry linek 206 a 218. Nevím, jak ostatním, ale přestupovat z autobusu na tramvaj se zastávkami u každé křižovatky na Evropské by se mi rozhodně nechtělo. To už bych se spíš snažil nacpat do 119.
...Linka 123 je v úseku Kavalírka – Anděl vedena více než 2 km v přímém souběhu s tramvajovou tratí v Plzeňské ulici (roční úspora ze zkrácení linky činí 5 mil. Kč)...Díky zkrácení trasy bude možné vyhovět požadavku zdejších obyvatel a zkrátit intervaly linky 123 o víkendu ze 30 na 15 minut...
Snaha vyhovět požadavku na zkrácení intervalu je chvályhodná, ale ať potom nikdo nezdůvodňuje zkrácení linky na Kavalírku úsporami. Co se ušetří zkrácením, to se +/- projezdí zkrácením intervalu ve zbytku trasy?

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Linkové vedení

Příspěvek od cwapa » 11.7.2012 22:50

DG7021 píše: Díky za odkaz. Je to dost dobré. "U linky 11 nastává v zastávce Flora ve směru z centra výrazný pokles využití..." - zato pětkou budou do Strašnic jezdit davy, když jim tam po celou trasu jede i 26. A u které linky směrem z centra nenastává pokles využití? O cestujících do Strašnic se článek pro jistotu vůbec nezmiňuje. A, hele, kluci, nechci to hrát na styl TV Nova, ale jenom těch babiček, co jezdí z Vinohrad přímou linkou na hřbitovy, je docela dost... tak si holky přestoupěj, pokud jim tedy pětka neujede před nosem a nebudou čekat celý interval 5 (tedy 2x interval 11). Hlavně ani zmínka o tom, že vést déle 5 a méně 11 nic neušetří, tedy krom přímých spojení.
To je právě ono nic se neušetří jen se víc naserou lidi. O tom jim asi jde.

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Linkové vedení

Příspěvek od DG7021 » 11.7.2012 22:45

9001 píše:http://www.ropid.cz/tiskove-informace/n ... x1535.html

Tak na Ropidu další reakce na změny. Docela jsem se nasmál rekonstrukci Švehlovy. Dnes opět mrtvo a v režii DPP se kutá problémový oblouk. To mi moc optimismu nepřiadalo.

Jinak tam hází miliony za zkrácení busů 123,154 a 218...
Díky za odkaz. Je to dost dobré. "U linky 11 nastává v zastávce Flora ve směru z centra výrazný pokles využití..." - zato pětkou budou do Strašnic jezdit davy, když jim tam po celou trasu jede i 26. A u které linky směrem z centra nenastává pokles využití? O cestujících do Strašnic se článek pro jistotu vůbec nezmiňuje. A, hele, kluci, nechci to hrát na styl TV Nova, ale jenom těch babiček, co jezdí z Vinohrad přímou linkou na hřbitovy, je docela dost... tak si holky přestoupěj, pokud jim tedy pětka neujede před nosem a nebudou čekat celý interval 5 (tedy 2x interval 11). Hlavně ani zmínka o tom, že vést déle 5 a méně 11 nic neušetří, tedy krom přímých spojení.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od trainzjohny » 11.7.2012 21:41

ZXS91 píše:Nebude to 841./5?
832 která manipulačně přijede z výstaviště :)

Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Syrda » 11.7.2012 21:36

Tak tu 218 má zachránit 206.... :lol:
Když tak šíleně potřebuji omezit souběh bus-tram - proč taky nezkrátit 119 (nejlépe ukončit hned na Šárce), úspora bude ještě větší (nasrání lidí bude taky dost velké).
Srovnání 12 přes nábřeží a přes Letnou jen o 4 minuty? Měřilo se ve stejnou dobu (špička -špička)?
sloučení 125 a 271: "V případě náhlých mimořádností na Jižní Spojce budou případné náhlé potíže s pravidelností řešeny dispečersky." Elegantně řečené nic.

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Linkové vedení

Příspěvek od orky » 11.7.2012 21:32

9001 píše:http://www.ropid.cz/tiskove-informace/n ... x1535.html

Tak na Ropidu další reakce na změny. Docela jsem se nasmál rekonstrukci Švehlovy. Dnes opět mrtvo a v režii DPP se kutá problémový oblouk. To mi moc optimismu nepřiadalo.

Jinak tam hází miliony za zkrácení busů 123,154 a 218...
Už tam ale zapoměli napsat, že:
- 123 je nahrazena navášením výkonů v Evropské ulici PD o 1T, což zřejmě bude dražší než ponechání současného provozu 123
- 128 je nahrazena navýšením výkonů v PD špičky o 1T, a povede ke kolapsu linky 119
- 154 povede ke kolapsu linek 125 a 296

Odpovědět