Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Linkové vedení

Příspěvek od DG7021 » 26.6.2012 14:53

Ona 11 jezdí docela plná i po Bělehradské, to tedy bude léto bez šestky...

Přímé spojení 11 z Vinohrad do Strašnic využívám dost často, zatímco vyhlídka na žádné přímé odsud a dvě linky ze Strašnic na Hl. nádraží mě také moc nevytrhne. A co teprve, když se jede s kočárkem, to je radost dělat 2 - 3 přestupy, když přitom některé jiné oblasti získají 2 či více přímých spojení do týchž lokalit.

Ale je to už několik týdnů pořád dokola totéž.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9850
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 26.6.2012 14:43

MŠ: Jenže cca 40% lidí ze spádové oblasti NŠ se vyplatí vyrazit pěšky (Zadem kolem zámečku a Gutovky). To u Radošovické je podstatně horší a to vůbec nemluvím o nové zástavbě co vznikla u trati nad smyčkou. Jo rozklad MHD je na počátku.
Ještě že bydlím v docházkové vzdálenosti od metra a jinak mám auto. 8-)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Martin Šubrt » 26.6.2012 14:38

9001: Evidentně si lidi musí zvykat, že bude hůř, když už se ten "hůř" stav i schválil. Radošovická, to je vlastně už nádr. Strašnice, navíc tam jsou k metru busy, nebo to dojdou, že ;-). On bude u Polikliniky zajímavý i ten interval 12 minut v sedle... To budou lidi naštvaný, až jim po čekání na Pavláku přijede 11 s orientací Otakarova :-). A ta Korunní bez provozu, tý jo, jak snadno šel svazek odepsat :-). Túristé se budou posílat na okružní 4, šotouši budou jásat :-).

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Linkové vedení

Příspěvek od m@rtin » 26.6.2012 14:32

Jebi píše:
m@rtin píše:Problém 218 netkví v jednom přestupu navíc! Kdy už to konečně šotouši a Ropid pochopí? Tramvaj 5 stojí mnohem více peněz než autobus 218. 218 v navrhovaných parametrech a trase nemá šanci přežít více jak pár měsíců. Ať mi Ropid nebo šotouši napíšou skupinu lidí, která by tím chtěla jezdit? Nebo je snad účel od roku 1982, kdy 218 začala fungovat, lidi vyhnat do aut 2 roky před otevřením metra na Veleslavín? Proč 2 roky u 218 nechtějí počkat?
Ale ta pětka by tam jezdila stejně, místo 15 (36), tak když už tam bude, proč ji nepoužít? 218 by podle mě spíš prospělo, kdyby z dědiny nejela na dejvickou přes ty sklady, ale bylo to obráceně, nejdřív sklady, pak sídliště dědina, a pak rovnou dejvická, ale asi jí tam neni moc kde ukončit. Počkat by samozřejmě mohli, ale mně to nepřijde jako taková katastrofa a jen si prostě myslim, že když někdo něco odsuzuje, měl by si nejdřív zjistit, jak to doopravdy je.
Jenomže 5 pojede ve dvojicích a bude stát mnohem víc než provoz 218 + sólo 36.

218 by taková změna rozhodně neprospěla - lidé ze sídliště Dědina by na metro jeli o 3-4 minuty rychleji, ale ze sídliště Dolní Liboc, které tvoří přibližně 25% cestujících linky 218 byk metru jeli přibližně o 10 minut déle. Tedy místo stávajícíh 13 minut asi 23. Proboha proč takovou změnu navrhujete? Nechte 218 žít do roku 2014 a pak ji zkraťte na Veleslavín. To, že se s ní nehýbalo 30 let a v rámci celé Prahy se jedná o nejdéle nezměněnou linkou má své důvody!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9850
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od 9001 » 26.6.2012 14:29

MOp: Luxus. Místo prázdného sola na 11 se nám bude na děstské 11 prohánět prázdná kachna :lol:
10. Je vlastně náhrada současné 16...takže zase ne až tak velký průser.

Spíš je zajímavější, že Vysočany pojedou na jednu linku v int. 15 minut o víkendu.

A ta X-26 je taky výsměch. Koho proboha napadlo ji tahat na Skalku? To oblast od Radošovické si dá hezky přestup a nebo rovnou vyrazí na pěší tůru na A.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4005
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 26.6.2012 14:17

MŠ: =D>
Dovolím si z dokumentu Auto*Matu citovat:To vše zmizelo, přestože tramvajových vozů jezdí stále přibližně stejně. A zmizelo to proto,
aby mohl být nadále posilován koncept páteřních linek (např. 17 a 22), které jezdí
v koncových úsecích svých tras v řadě období téměř prázdné.

Jinak řečeno: více přestupů na tramvajích nebude kvůli úsporám, ale proto, aby mohli metrolinky v koncových úsecích vozit vzduch, což je dle ROPIDu logické.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4684
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MOp » 26.6.2012 14:16

A pritom by stacilo misto metrolinek udelat svazkovani - 22+23, 9+19, 10+16, 17+21 ...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Martin Šubrt » 26.6.2012 14:08

Jebi píše:Ten první dokument je docela zajímavý (i když jsem nikde plány omezovat céčko neviděl), aspoň trochu se tam snaží porovnávat pro a proti.
Ale ten druhý to mi přijde stejný styl, jak píše ropid, neobjektivní a jsou tam kraviny, jen je to celé bráno z druhé strany.
Třeba ta 218 bude mít samozřejmě přestup na Voz. Vokovice. Vyjmenovávat všechna zaniklá přímá spojení, to není moc objektivní srovnání.. a je rozdíl mezi tím "přijít o spojení bez náhrady" a "muset jednou navíc přestoupit".
Já tam tedy zdaleka všechny "kraviny" nenašel. Jinak výčet jednotlivostí chápu jako souhrn připomínek obyčejných lidí. Kromě okamžiků, kdy je Evropská plná chápu, že půjdou na 119, protože je to bez přestupu. A také chápu výčet spojení, která zanikla, ostatně podobný jsem nedávno psal na k-rep. Vzhledem k tomu, že lidem za cca stejných peněz na výkony nebylo v tramvajové dopravě poskytnuto nic nového, a na řadě míst se nechutně plýtvá pro zlomek lidí, tak nevidím problém se rozčilovat nad ztrátou přímých spojení. Mně zrovna Ropid zrušil asi čtyři a každý rok mi dopravu MHD znepříjemňuje a pozitivního mi nenabídl vůbec nic. Mně a jiným škrtá, ale to co je potřeba škrtat nechává, to je poněkud nespravedlivé...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4005
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 26.6.2012 14:08


Jebi
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 18.11.2010 13:24
Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Jebi » 26.6.2012 14:03

von Špilberk píše:To jistě, problém je ale v tom, že systém by měl fungovat tak, že směr, který chce nejvíc lidí
Však jo.. a právě na to mi přijde, že ten auto-matí dokument poměrně kašle, jen chtěli vypsat co nejvíc dvojic míst, mezi kterými ubude přímé spojení. Zajímalo by mě, kolik lidí třeba chce z kotlářky do nuslí a kolik z nich by jich fakt jelo tou šestkou. A druhé uváděné Podolí - I.P.Pavlova neexistuje už teď, tak mi nepřijde dobrý dávat to pod titulek "od září nebude možné..." (je to samozřejmě pravda, ale trochu zavádějící)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4684
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MOp » 26.6.2012 13:48

Od 30.6. se bude jezdit takto - aneb at ziji metrolinky 10 a 11 + pasmovani 7.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4005
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 26.6.2012 13:40

Jebi píše:Vyjmenovávat všechna zaniklá přímá spojení, to není moc objektivní srovnání.. a je rozdíl mezi tím "přijít o spojení bez náhrady" a "muset jednou navíc přestoupit".
To jistě, problém je ale v tom, že systém by měl fungovat tak, že směr, který chce nejvíc lidí, je bez přestupu, a směry,které chce méně lidí, jsou s přestupem. Příklad: linka 11 x 5. Kolik lidí ze Strašnic chce na Hlavák a Masaryčku? Já bych řekl, že asi moc ne. Kdyby to tak bylo, tak bych při jízdách s l.11 pozoroval, jak se mi na Floře DC tramvaj vyprázdní a davy na zastávce čekají na l.5. Ale já nikdy nic takového neviděl. Jediné, co je na l.11 vidět, je jak se pěkně plní od Černokostelecké směrem DC a lidi z ní vystupují u Muzea a na Pavláku. Z toho usuzuji, že je to směr, kterým chtějí jezdit nejvíc a logicky by měl být bez přestupu.

Navíc je tu ten problém, že se nějaká přímá spojení bez vysvětlení ruší a jiná přímá spojení se bez vysvětlení zavádějí. Takže to vypadá jako změny pro změny. Zkrátka linka X jezdila sem, tak teď ať pro změnu jezdí tam, aby se něco dělo.

Jebi
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 18.11.2010 13:24
Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Jebi » 26.6.2012 13:11

m@rtin píše:Problém 218 netkví v jednom přestupu navíc! Kdy už to konečně šotouši a Ropid pochopí? Tramvaj 5 stojí mnohem více peněz než autobus 218. 218 v navrhovaných parametrech a trase nemá šanci přežít více jak pár měsíců. Ať mi Ropid nebo šotouši napíšou skupinu lidí, která by tím chtěla jezdit? Nebo je snad účel od roku 1982, kdy 218 začala fungovat, lidi vyhnat do aut 2 roky před otevřením metra na Veleslavín? Proč 2 roky u 218 nechtějí počkat?
Ale ta pětka by tam jezdila stejně, místo 15 (36), tak když už tam bude, proč ji nepoužít? 218 by podle mě spíš prospělo, kdyby z dědiny nejela na dejvickou přes ty sklady, ale bylo to obráceně, nejdřív sklady, pak sídliště dědina, a pak rovnou dejvická, ale asi jí tam neni moc kde ukončit. Počkat by samozřejmě mohli, ale mně to nepřijde jako taková katastrofa a jen si prostě myslim, že když někdo něco odsuzuje, měl by si nejdřív zjistit, jak to doopravdy je.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Linkové vedení

Příspěvek od gabuliatko » 26.6.2012 13:06

m@rtin píše:Proč 2 roky u 218 nechtějí počkat?
Protože dostali POLITICKÝ úkol rušit souběh a moc jiných úseků prostě není.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Linkové vedení

Příspěvek od m@rtin » 26.6.2012 12:42

Jebi píše:
von Špilberk píše:Našel jsem docela zajímavé články kritizující ROPID:
http://www.auto-mat.cz/wp-content/uploa ... -01_MC.pdf
http://www.auto-mat.cz/wp-content/uploa ... mentar.pdf
Ten první dokument je docela zajímavý (i když jsem nikde plány omezovat céčko neviděl), aspoň trochu se tam snaží porovnávat pro a proti.
Ale ten druhý to mi přijde stejný styl, jak píše ropid, neobjektivní a jsou tam kraviny, jen je to celé bráno z druhé strany.
Třeba ta 218 bude mít samozřejmě přestup na Voz. Vokovice. Vyjmenovávat všechna zaniklá přímá spojení, to není moc objektivní srovnání.. a je rozdíl mezi tím "přijít o spojení bez náhrady" a "muset jednou navíc přestoupit".
Jebi:
Problém 218 netkví v jednom přestupu navíc! Kdy už to konečně šotouši a Ropid pochopí? Tramvaj 5 stojí mnohem více peněz než autobus 218. 218 v navrhovaných parametrech a trase nemá šanci přežít více jak pár měsíců. Ať mi Ropid nebo šotouši napíšou skupinu lidí, která by tím chtěla jezdit? Nebo je snad účel od roku 1982, kdy 218 začala fungovat, lidi vyhnat do aut 2 roky před otevřením metra na Veleslavín? Proč 2 roky u 218 nechtějí počkat?

Odpovědět