Stránka 99 z 285

Re: Linkové vedení

Napsal: 22.5.2012 22:31
od 9001
MM: Ani jsem nečekal, že mě budeš brát, ale jsi fakt tramvajofil.

Ostatní to napsali. Ano já jako obyvatel spádové oblasti Na Hroudě jedu na Palmovku 19 (vlastně už v minulém čase). U Vysočanské už jsem na hraně pro jízdu na 50. a pak 177/195. Oblast Malešic, Jarova se ti na nějakou 19 může z vysoka... To samé platí pro část Žižkova co jezdí 136.

Takže ještě jednou. MHD není jenom tramvaj. Hlavně MHD je tu pro lidi. Hlavní úkolem je přepravit z místa A do B. Pokud na tuhle cestu bude výhodnější bus, tak s tím nemám problém.

Re: Linkové vedení

Napsal: 22.5.2012 21:37
od Absolut
MM-Mikulovský: Šahat na a-177 je skutečně nesmysl. Nedávno jsme posilovali 195 právě kvůli souběhu se 177, aby se jí odlehčilo. Lidi tím prostě jezdí. Nezávisle na d-19, ta je tangentou blíže centru.

Re: Linkové vedení

Napsal: 22.5.2012 21:22
od willyjeff
Co je na lince 19 logičtějšího než na 136? Vždyť ta 19 jede furt mezi hřbitovama a vůbec nejede zástavbou, zatímco 136 obslouží Vršovice, Vinohrady, Žižkov i Vysočany.

177 to samé. Kolik tramvají jede mezi velmi vytíženým úsekem Sídliště Malešice - Pod Táborem - Spojovací - Vysočanská? Jel si tou 177 někdy???

Re: Linkové vedení

Napsal: 22.5.2012 20:10
od MM-Mikulovsky
9001 píše:MM: Jenže zase tohle je ptákovina. Proč omezovat BUS, když je efektivnější než tramvaj.

136 je tangenta, kterou nemůže 10,16,19 nahradit. Ano pokud člověk bydlí na Floře, tak pojede 10 na Kobylisy. Pokud bude bydlet za Olšanským náměstím, tak se ti na 10 vykašle. Nebo je snad někdo kdo by bral jako rozumný přestup Ohradu? To už vůbec nezminuji, že 136 nahrazuje tram mezi Vršovice a Vinohrady, kde by se jinak muselo oklikou přes NM a nebo Strašnickou.

Nechci vystupovat proti tramvajím, ale mělo by se hlavně myslet na efektivnost daného spoje a je úplně jedno jestli to je kolejová a nebo silniční.

Třeba kloubáky na 195 vs. M22 do Hostivaře.
Od tebe se ani nic jiného čekat nedalo, ale 136 a 177 jsou právě nesmyslné BUS tangenty vedené pro separaci od IAD značně nevhodnými ulicemi a akorát berou cestující současné (skutečně málo využívané) l.19 = logické TRAM tangentě Želivského - Krejcárek - Palmovka - Ládví s Ďáblicemi/Vysočanská!
Looki píše:
MM-Mikulovsky píše:Opět po čase musím zopakovat, že pokud se má něco rušit/omezovat, tak rozhodně BUS než kolejová MHD = např. 136
Omezovat většinou narvanej BUS? :roll: To, že nestíhá jízdní řád a je věčně někde zasekanej a následně jezdí ve vláčcích je jiná věc.
Naopak to je základní věc - vedení 136 většinou ulicemi s nemožností separace od IAD způsobuje její zdržování, to následně má za následek, že spoj stihne více lidí než mělo = ten jede proto narvanej (blízko za ním jede "ve vláčku" další spoj prázdnější a rychle stanicující - pro malé obsazení sebe i zastávek). To je zásadní důvod proč preferovat před BUS TRAM, které jsou přece jen separovanější od IAD.
Co se týče špatného přestupu na Ohradě, proto jsem pro základní přestup BUS z/na Jižní Město - TRAM k/od Palmovky na nejjižnější společné zastávce = Orionce (BUS ve směru na Jižňák by měl stanicovat ve stejné zastávce jako TRAM a zastávka by nově měla být stavebně upravena na zastávkový mys).

Z uvedeného jsem nakonec pro vedení TRAM nejlépe následovně:

10 do Ďáblic = ponechat původní a stále současný stav
16 Lehovec = přeci jen prosadit za stálý od dnes nový stav jejího vedení
19 ze Spojovací vést přes Želivského metro až na Nádr. Hostivař = vytvoření přímého Kolejového spojení Koněvky s nejbližší stanicí "Áčka" a dále
Hostivaří = preferovat v tomto směru TRAM místo další nesmyslené tzv. tangenciální BUS linky 177 (tu od jihu ukončit na Skalce či nejvýš na Sídlišti Malešice)
26 ukončit na Radošovické (či spíše na Kubánském nám. = zkvalinit jeho přímé spojení s nejbližší stanicí =M=A) = omezit přímé spojení Severozápad - CENTRUM - Nádr. Hostivař, které stále plní l. 22 a s přestupem také potenciálně železniční linky S
4 a 6 sloučit do jedné (Sídl. Barrandov v ranní špičce PD) - Smíchovské nádr. - Anděl - Karlák - IPP - Otakarova - Čechovo nám. (ze současné zastávky nástupní by byla výstupní+manipulační a z výstupní naopak nástupní) = zbytečně nedablovat metrolinkami 9 a 22 dostatečně obsloužené úseky Kotlářka - Národní třída a IPP - Mírák - Čechovo nám. (Poznámka: Krátkou trasu této nové linky provozovat alespoň v sólech i o víkendu)
5 prodloužit z Flora přes Želivského metro - Voz. Strašnice na Černokostelecká = nahradit konec současné l.11
11 odklonit z Flora =M=A přes NNŽ - Krejcárek - Palmovka =M=B - Kobylisy =M=C do Vozovna Kobylisy = posílit kapacitu TRAM na tangentě mezi východními úseky všech tras metra
15 zrušit
25 odklonit z Palmovka přes Balabenka - Divadlo Gong do Nádr. Vysočany= nahradit v koncovém úseku nynější l.15
12 mezi Malostranskou a Strossmajerovým nám. přetrasovat přes Letnou= obsloužit převážnou část trasy zrušené l.15 a přímo propojit letnou s Malou stranou, Andělem a Barrandovem (pro obsluhu zastávky Čechův most dostačuje víc než dost metrolinka 17)

Re: Linkové vedení

Napsal: 22.5.2012 19:42
od Damir Holas
9001 píše:Nechci vystupovat proti tramvajím, ale mělo by se hlavně myslet na efektivnost daného spoje a je úplně jedno jestli to je kolejová a nebo silniční.
Přesně tak, zlatá slova. Dopravní projektant musí uvažovat na základě logiky a efektivity, ne podle toho, jestli má rád busíky nebo tramvajky... :?

Re: Linkové vedení

Napsal: 22.5.2012 9:55
od Looki
MM-Mikulovsky píše:Opět po čase musím zopakovat, že pokud se má něco rušit/omezovat, tak rozhodně BUS než kolejová MHD = např. 136
Omezovat většinou narvanej BUS? :roll: To, že nestíhá jízdní řád a je věčně někde zasekanej a následně jezdí ve vláčcích je jiná věc.

Re: Linkové vedení

Napsal: 21.5.2012 23:55
od 9001
MM: Jenže zase tohle je ptákovina. Proč omezovat BUS, když je efektivnější než tramvaj.

136 je tangenta, kterou nemůže 10,16,19 nahradit. Ano pokud člověk bydlí na Floře, tak pojede 10 na Kobylisy. Pokud bude bydlet za Olšanským náměstím, tak se ti na 10 vykašle. Nebo je snad někdo kdo by bral jako rozumný přestup Ohradu? To už vůbec nezminuji, že 136 nahrazuje tram mezi Vršovice a Vinohrady, kde by se jinak muselo oklikou přes NM a nebo Strašnickou.

Nechci vystupovat proti tramvajím, ale mělo by se hlavně myslet na efektivnost daného spoje a je úplně jedno jestli to je kolejová a nebo silniční.

Třeba kloubáky na 195 vs. M22 do Hostivaře.

Re: Linkové vedení

Napsal: 21.5.2012 22:40
od MM-Mikulovsky
A: Také doufám.
MŠ: 100% souhlas.

Opět po čase musím zopakovat, že pokud se má něco rušit/omezovat, tak rozhodně BUS než kolejová MHD = např. 136 Voz. Kobylisy l.25 - Sídl. Ďáblice l.10 - Střížkov a Prosek =M=C - Vysočanská =M=B a l.19 - Nádr. Libeň - Krejcárek a Ohrada l. 10, 16 a 19 - Olšanské nám. - Flora a Orinonka l. 10 a 16- Slavia - Chodovská - Spořilov - Roztyly a Chodov =M=C - Koleje Jižní Město viditelně nasever od Flory nejpozději Ohrady svojí kapacitou KB BUS dabluje TRAM = TRAM l. 10, 16 a 19 nechat (či možná vhodnější prohodit 10 a 19 z Palmovky na severovýchod - Sídl. Ďáblice/Lehovec) a BUS 136 zkrátit a v části severní části (Voz. Kobylisy - Sídl. Ďáblice - Střížkov a Prosek - Vysočanská - Českomoravská) nahradit jinou BUS linkou (možná třeba i spíše v SD, ale s kratšími intervaly - páč lidi od MHD odrazuje dlouhé vyčkávání na zastávkách).

Re: Linkové vedení

Napsal: 21.5.2012 22:23
od DG7021
MOp píše:Dáme dohromady poslední vypravení d-19?
Doplňuji - 701 8226+8227, 103 8078+8049, 108 8089+8082, 109 8094+8021, na 502 i 504 soupravy T6 (čísla neznám)
Opravuji - 411 8252+8566

Re: Linkové vedení

Napsal: 21.5.2012 22:15
od Martin Šubrt
Absolut: Já mám kluky z ROPIDu též celkem rád a domnívám se, že to myslej dobře....ale nedělaj to dobře. Stále zhoršují pozici tramvajové dopravy v Praze a důvěru lidí v MHD. Což je paradox, když to zrovna s tramvajemi myslí nejvíc dobře...přitom dělají prostě opak... Jen tak sebrat 16 z Jarova bez náhrady, bez varování... Hmm.

Jinak já věřím, že se v Praze ještě hraje fér a až se oznámí výlukové vedení na Hostivař od soboty, tak tam bude 16 ve své trase na Spojovací a 19 buď na Kubáň (společná kolej s 6) nebo na Černokosteleckou (při 26 na Kubáň). Technicky možné to je a s výlukou Hostivař to sladit jde. I když M22+26 na Radošovické budou hodně těžko a 26 asi bude muset na Kubáň, 19 na Černokosteleckou by třeba v sóle jezdit mohla celou výluku.

Re: Linkové vedení

Napsal: 21.5.2012 22:06
od Absolut
Já mám kluky z ROPIDu celkem rád a vnímám, že to myslej dobře, ale jestli je tohle pravda, tak "tiché" zrušení d-19 aniž by se to někde na rovinu cestujícím sdělilo je rána pod pás a plivnutí do tváře všem cestujícím a taky to bude házet hodně špatné světlo na všechny snahy ROPIDu o lepší informovanost, protože je to poměrně zásadní věc. Celé to na mě dělá spíš dojem, že sami nevědí, zda d-19 chtějí zrušit, nebo ne a tak to teď během výluky Hostivaře zkusí a změnu vyhlásí až časem. Nicméně je to poprvé, kdy opravdu doufám, že si to lid nenechá líbit :)

Re: Linkové vedení

Napsal: 21.5.2012 22:01
od ZXS91
R.I.P.

Jinak doufám v jediné: Že tohle tý bandě nudících se šotoušků hrajicích si s pastelkama zlomí vaz a někdo je vykope někam za Ulanbátar, ať si optimalizujou a metrolinkujou maršrutky...

Re: Linkové vedení

Napsal: 21.5.2012 21:47
od Martin Šubrt
matejbrozek píše:No a Voz.SA-Želivského oslabeny bez náhrady?
Dočasně, v září se nám pěkně zesoupravuje pětka a bude provázet 26 skoro v celé její trase ;-). Ovšem, aby se u Krematoria cestující nenudili, zase se jim vezme 11, nebo půl 11, nebo, kdo ví...:-)

Re: Linkové vedení

Napsal: 21.5.2012 21:40
od matejbrozek
No a Voz.SA-Želivského oslabeny bez náhrady?

Re: Linkové vedení

Napsal: 21.5.2012 21:35
od Martin Šubrt
Jo jo, tak se Ropidu vlivem jednoho rozhoupaného oblouku podařilo nenápadně splnit cíl. 16 na Lehovec, zase s desítkou o kus dál. A Spojovací jen tak ze dne na den přišla o 16... Gratuluju... "Dobrá práce." Řekne se, že výluka a na podzim už se nezaseje :-).

Člověka jen trochu mate, že na webu DP Hostivař není jako samostatná dlouhodobá výluka, stále je v krátkodobkách a o pokračování je tedy zmínka jen na zastávkách. A hledač spojení mi stále nachází 22 do Hostivaře i v sobotu. Čekání na nové JŘ...