Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
KM

Příspěvek od KM » 02.6.2005 9:02

Gagarin píše:
Štěpán píše:U 25 je největší problém v úseku Palmovka - Vltavská - Hradčanská. Je to nádherná spojnice meter, ale je blbě nastavená s 1čkou.
Od VL na Palmovku už jezdí i 25 poloprázdná. Problém je VL <-> HR.
Gagarin má pravdu.

KM

Příspěvek od KM » 02.6.2005 9:01

Fořtík píše:[]Pro mě je linkové vedení cosi jako španělská vesnice, nerozumím tomu, nebo možná nemám fantazii. Proto návrhy na trasování linek jenom čtu. :wink:
Asi poprvé s tebou souhlasím Fořtíku, viz tvůj příspěvek o 21 o něco níže (1/6 17,40) :-)
Problém.který se projevuje na 21 je ve skutečnosti podstatou na 3. Ale to je na dlouhé povídání. Gratuluji k maturitě.

KM

Příspěvek od KM » 02.6.2005 8:55

Martin píše:Pročpak v Praze nemáme K2, že jo :D
Protože by nezvládaly sklonové podmínky, žejo.

Martin

Příspěvek od Martin » 01.6.2005 22:23

Gagarin píše:Ano, se šestkou ve většině případů souhlasím, i když by dvojice jezdila poloprázdná. Ale je pravda, že na sólo je to málo.
Pročpak v Praze nemáme K2, že jo :D

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 01.6.2005 17:40

9001 píše:Že jede jednou linka 21 přeplněná je blbostí lidí. Jé tramvaj honem dovnitř...
Víš Romane, psát o dopravní situaci v Hostivaři bych si asi nedovolil, neboť neznám tamnější provozní prametry. Proto tě obdivuju, že mluvíš o lince 21, kterou, jak je vidět moc neznáš - linka 21 je nevděčná linka. Soupravy by se na ní určitě "uživily" zejména ráno DC a odpoledne ZC. Problém je, že v opačných směrech, by se jednalo o zbytečný luxus. Linka 21 ráno ve směru ZC a odpoledne ve směru DC neříkám, že není využívaná, ale rozhodně nejsou soupravy potřeba. Psát to ale tónem, že soupravy určitě nejsou potřeba a že lidi jsou blbí, že si nepočkají na prázdnější trojku, to bych si nedovolil. On ne každý cestující je tramvajový fanda. Normálního cestujícího zajímá spíš to, aby se co nejrychleji dostal ze školy, z práce domů. A jestli pojede do Modřan trojkou, nebo 21, to je mu šumafuk. Doporučuji se ráno podívat, jak plná jezdí 21 z Modřan. Pak bys nemohl napsat, to co jsi napsal.

Aby se tyto kontrasty velikosti přepravních výkonů DC a ZC vyrovnaly, chtělo by to pro linku 21 nějaký lék. Nějakým způsobem jí zvýraznit a změnit trasu tak, aby byla požadována i pro druhý směr, byť ten bude vždy o něco chudší. A to by šlo tak, že by se linka 21 například vedla přes Palackého náměstí na Zvonařku. Nejednalo by se tedy o polookružní linku. Směr IPP - Modřany v ranní špičce a Modřany - IPP v odpolední špičce by si určitě našel své fanoušky. Druhým řešením by bylo vést linku po současné trase od Modřan na Národní třídu a vlevo na IPP (Zvonařku). Ze zvonařky by jela 21 na IPP na Moráň, Palackého náměstí a do Modřan. Je to svérázný způsob řešení, ale způsob rozdělení trasy už zde kdysi byl a to u linky 14, která na Laurovou jela přes Knížecí a zpět pokračovala Radlickou až na Plzeňskou. A šlo to. V obou případech zůstává linka 21 posilovou linkou linky 3, kdy pro tento účel byla vytvořena.

Toto vylepšení linky by si jistě našlo nové zákazníky. Tím by se tato linka dočkala provozu ve dvojcích, které by si právem zasloužila. Nicméně oba způsoby řešení jsou ve velké míře spíš utopistické a to ze dvou důvodů:
a) Ječná už nepobere ani kolo navíc
b) pro vypravení takovéhle linky 21 by nebyl dostatek vozů

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 01.6.2005 16:35

S Markovým názorem nesouhlasím. Nemyslím si, že by na linkách, které jmenoval docházelo k přetlaku cestujících, že by bylo nutné nasazovat vlaky o délce přes 30 metrů. Sólo-linky jezdí sice někdy narvané, ale 20metrové vlaky by na řešení tohoto problému stačily. Navíc bude nutné uchovávat solo-vozy pro noční linky. Tady si dlouhé soupravy příliš nedokážu představit - ty by si asi hodně užily.

Štěpán

Příspěvek od Štěpán » 01.6.2005 15:38

Záleží na tom, jak se trefí s jedničkou. Většinou je ale hódně plná. Ale jestli mi nevěříš, tak ti to zítra vyfotím. :D

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 01.6.2005 15:35

Štěpán píše:U 25 je největší problém v úseku Palmovka - Vltavská - Hradčanská. Je to nádherná spojnice meter, ale je blbě nastavená s 1čkou.
Od VL na Palmovku už jezdí i 25 poloprázdná. Problém je VL <-> HR.

Štěpán

Příspěvek od Štěpán » 01.6.2005 15:30

U 25 je největší problém v úseku Palmovka - Vltavská - Hradčanská. Je to nádherná spojnice meter, ale je blbě nastavená s 1čkou.

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 01.6.2005 15:25

Marek B. v téma o Anitře 14+ píše:Myslím si, že počet sólo linek je uměle nadsazen. 6 by potřebovala dvojice jako sůl, 15 a 25 je výsměch všem normálním lidem. Na 5 by se dvojice také po zlepšení její trasy dvojice neztratily. Logická jsou sóla pouze na 2 a 21, i když ta je někdy, když jede z centra jako první z kolony linek taky přetížená. To znamená, že do budoucna podle mě bude potřeba jen minimálně sól.
Ano, se šestkou ve většině případů souhlasím, i když by dvojice jezdila poloprázdná. Ale je pravda, že na sólo je to málo.

Nerozumím 15 a 25. Patnáctka jezdí téměř vždy vytížená akorát tak, žře jsou všechna míste k sezení obsazená, max. stojí 5 lidí. A to jen v nejvitíženejší trase, na periferiích vozí vzduch. S tou 25 nevím, je pravda, že v úseku VL-HR je vetšinou plná, ale je to hlavně díky debilně udělanému JŘ, kde jezdí vlaky takto (z VL, resp. HR) d25 - (po minutě) - d1 - (po minutě) - d15 - po ní ostaní linky z (na) Štross. Takže 25 je narvaná, ostatní vozí vzduch. Dvojice třeba nejsou, třeba je změnení JŘ neustále se sjíždějících linek. Už proto, že 25 pak jezdí z HR úplně prázdná, až na BH.

Uživatelský avatar
Jan
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 03.2.2004 16:01
Bydliště: Hodkovičky
Kontaktovat uživatele:

linka 21

Příspěvek od Jan » 31.5.2005 22:11

Já si myslím, že 21 by měla jezdit i mimo špičku prac. dne alespoň jako v so+ne. Nebo alespoň od 12:00

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2339
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 31.5.2005 21:30

phabbey: jo, ale podle me by "snesly" tech 7/8-10 min i o vikendu -- tak jsem to myslel. d-8 by pochopitelne byla v int 7/8 (takto jsem na podobnou namitku odpovidal radkovi31 v jine diskusi)

jeste obecne k solum a usporam vubec - ono to vypada lakave, omezit provoz poloprazdnych souprav v okrajovych usecich, jenze je treba si uvedomit, ze napr. na nacpane solo T3 jiz na malem brevnove (25) doopravdy nikoho do mhd nenalakam. ze je tram nacpana v centru, lide snesou, ale pokud jedou dal nez z NarTr na IPP, ocekavaji pohodlnejsi dopravu, coz je pochopitelne. at si nekdy ti, co podobne veci vymysli, zkusi jet 25 z palmofky na brevnoff - neni to zadnej med.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: 21 so+ne

Příspěvek od radek31 » 31.5.2005 20:25

Jonáš píše:
radek31 píše:21 o víkendu docela využívám, protože má většinou návaznost na 7, ale je pravda, že lidí moc nevozí - průměrná obsazenost odhadem 15-20 cestujících
Na sólo vůz to je, ne?
nejhorší na tom je, že v rámci úspor na tu 21 najíždí z vozovny HL - to mě docela štve

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 21 so+ne

Příspěvek od Phabbey » 31.5.2005 20:01

Jonáš píše:
radek31 píše:21 o víkendu docela využívám, protože má většinou návaznost na 7, ale je pravda, že lidí moc nevozí - průměrná obsazenost odhadem 15-20 cestujících
Na sólo vůz to je, ne?
Ale vzhledem k tomu, že jiné linky o víkendu jezdí narvané i v soupravách, myslím, že se 21 dá počítat mezi dost málo vytížené linky...

Jonáš

Re: 21 so+ne

Příspěvek od Jonáš » 31.5.2005 19:58

radek31 píše:21 o víkendu docela využívám, protože má většinou návaznost na 7, ale je pravda, že lidí moc nevozí - průměrná obsazenost odhadem 15-20 cestujících
Na sólo vůz to je, ne?

Odpovědět