9001 píše:Že jede jednou linka 21 přeplněná je blbostí lidí. Jé tramvaj honem dovnitř...
Víš Romane, psát o dopravní situaci v Hostivaři bych si asi nedovolil, neboť neznám tamnější provozní prametry. Proto tě obdivuju, že mluvíš o lince 21, kterou, jak je vidět moc neznáš - linka 21 je nevděčná linka. Soupravy by se na ní určitě "uživily" zejména ráno DC a odpoledne ZC. Problém je, že v opačných směrech, by se jednalo o zbytečný luxus. Linka 21 ráno ve směru ZC a odpoledne ve směru DC neříkám, že není využívaná, ale rozhodně nejsou soupravy potřeba. Psát to ale tónem, že soupravy určitě nejsou potřeba a že lidi jsou blbí, že si nepočkají na prázdnější trojku, to bych si nedovolil. On ne každý cestující je tramvajový fanda. Normálního cestujícího zajímá spíš to, aby se co nejrychleji dostal ze školy, z práce domů. A jestli pojede do Modřan trojkou, nebo 21, to je mu šumafuk. Doporučuji se ráno podívat, jak plná jezdí 21 z Modřan. Pak bys nemohl napsat, to co jsi napsal.
Aby se tyto kontrasty velikosti přepravních výkonů DC a ZC vyrovnaly, chtělo by to pro linku 21 nějaký lék. Nějakým způsobem jí zvýraznit a změnit trasu tak, aby byla požadována i pro druhý směr, byť ten bude vždy o něco chudší. A to by šlo tak, že by se linka 21 například vedla přes Palackého náměstí na Zvonařku. Nejednalo by se tedy o polookružní linku. Směr IPP - Modřany v ranní špičce a Modřany - IPP v odpolední špičce by si určitě našel své fanoušky. Druhým řešením by bylo vést linku po současné trase od Modřan na Národní třídu a vlevo na IPP (Zvonařku). Ze zvonařky by jela 21 na IPP na Moráň, Palackého náměstí a do Modřan. Je to svérázný způsob řešení, ale způsob rozdělení trasy už zde kdysi byl a to u linky 14, která na Laurovou jela přes Knížecí a zpět pokračovala Radlickou až na Plzeňskou. A šlo to. V obou případech zůstává linka 21 posilovou linkou linky 3, kdy pro tento účel byla vytvořena.
Toto vylepšení linky by si jistě našlo nové zákazníky. Tím by se tato linka dočkala provozu ve dvojcích, které by si právem zasloužila. Nicméně oba způsoby řešení jsou ve velké míře spíš utopistické a to ze dvou důvodů:
a) Ječná už nepobere ani kolo navíc
b) pro vypravení takovéhle linky 21 by nebyl dostatek vozů