Nová metropolitní síť už je tu s námi čtvrt roku? Já se pořád nemohu zbavit dojmu, že se teď jezdí jakože provizorně, něco jako při povodních a všichni doufají a čekají (a často slyším i komentují), kdy to zase začne jezdit normálně. Např. m-3 a m-11, jež jsem měl dneska tu čest okusit, mi přijdou jakoby provozované v nějakém spartakiádně-povodňovo-výlukovém režimu. Ale z té m-11 jsem plný subjektivních dojmů, tak se podělím
Měl jsem pocit, jako bych jezdil nějakou NTD 31, nebo tak něco. Jízdní doba dle JŘ 19 min. Na NBS obrat 6 minut, na OH 16 min. a do toho BP. Podíl doby řízení ku neřízení je žalostný, pořád se zevluje. Kolik souprav a jak dlouho postává na OH? Myslím, že 5 (vnější 3x sólo, vnitřní 2x souprava), Spořilov 1-2 ks, Zámecká 1-2 ks k tomu potřeba svačinářů a v každém postávajícím vlaku i posedávající řidič. Není k zamyšlení kolik jalových nákladů je potřeba k tak krátké vzdálenosti provozované linky? Neříkalo se, že M-linky je potřeba právě proto, aby z konečných nebyla nádraží?
Dále cestující nějak za 3 měsíce nepřijali filosofii pásmování této linky. Přijde mi, že m-17 chápou mnohem lépe-zatoulaných je méně. Když už konečně ten krátký spoj, čili mrzáček, naloží nějaké lidi, které by měl šanci někam odvézt, hnedle je vysype. K atraktivitě rozhodně nepřispívá už jen samotná nutnost přestupu na Floře+SSZ a různě ujíždějící d-5. Nebylo kolo, aby někdo nebrblal, nedobíhaly horolezci apod. A na NBS by to chtělo od Zámecké lepší a širší chodník, pro ty kráčející skupiny převezených kaštanů. Z 8 kol se mi 3x stala přes kopírák stejná situace-na Vinohradské v koloně naberu zpoždění a na kufru se mi zjeví "dlouhé" pořadí. Na SSZ u Muzea si dá odstup a tak se všichni přepraveníchtiví cpou do sóla. Dlouhý spoj však plné sólo brzy dožene. A tak zatímco krátký spoj vysypává překvapené kaštany na Zámecké, ten dlouhý dokončuje stanicování uprostřed náměstí Bří Synků a odjíždí v dáli, zatímco nuselští konají orientační běh přes park. To je na velikou gratulaci
Nikdy jsem nepřivezl na Zámeckou <10 lidí. Jsem vůči tomuto dopravnímu modelu silně antipatický, z toho vychází i můj komentář, ale kdyby to fungovalo, třeba by to mělo šanci mě přivést na správnou cestu. Nelze tomu snad upřít obstojnou obsazenost, ale právě proto, že je o spoje zájem bych z nich lidi nevyháněl přestupy
A kdy že se bude konat ten průzkum spokojenosti?