Železniční doprava
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Železniční doprava
Tenhle případ mi trochu připomíná prehistorické BoBiny: na E499.0 se tenkrát koupila licence od Švýcarů, další várka E499.1 už byla vlastní konstrukce... a lepší. Tehdy ale pokud vím nikdo nic nezabavoval.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Selský rozum mi říká že škodofka lokomotivy nějaký pátek vyrábí a asi to i umí. Mmch jmenuj mi nějakou lokomotivu český drah co jezdí na elektriku a nemá alespoň elektrickou část ze škodovky ...Bobik píše:Tak nevím, ale zkouším to brát selským rozumem. Firma, o které je známo, že nemá žádné zkušenosti s výrobou drážních vozidel, navíc se o ní traduje že co udělá - nefunguje.
To je říct že ČKD neumělo dělat tramvaje
Re: Železniční doprava
Tehdy to bylo spíše o přeběhlících, jak je u nás zvykem, ale důsledky dost podobné, i když nikdo nic nezabavoval. To přetahování lidí už probíhalo mezi Soudkem/Škoda/ a Marouškem /ČKD/ a pak i mezi Škodou a Inekonem/ kde skončila řada tatrováků/.
Re: Železniční doprava
Pamatujete někdo jak to tehdy bylo mezi Škodou a Inekonem - Astrou a Anitrou? Není to to samé znovu?
Re: Železniční doprava
Ona Škoda nemá skušenosti s výrobou drážních vozidel???? Od kdy? To že cca 15 let nic nevyrobila, neznamená že nemá zkušenosti.Bobik píše:Tak nevím, ale zkouším to brát selským rozumem. Firma, o které je známo, že nemá žádné zkušenosti s výrobou drážních vozidel, navíc se o ní traduje že co udělá - nefunguje. Jde do holportu se zavedeným výrobcem, kšeft nevyjde, jenže po chvíli vyjede s vlastní verzí. Já se Bombardieru ani nedivím, že má podezření.
Použiju citaci odsud: http://www.atlaslokomotiv.net/loko-380.html
Pro objednávku dvaceti nových třísystémových lokomotiv se České dráhy rozhodly již v roce 2002. V následně vypsaném výběrovém řízení, uzavřeném v březnu roku 2003, se utkal tradiční německý výrobce lokomotiv Siemens se svým strojem typu ES64U4-C, známým také pod jménem "Taurus" a ŠKODA Dopravní Technika ve spolupráci s francouzským výrobcem Bombardier Transportation. České dráhy však s předloženými nabídkami nebyly spokojeny, a tak se rozhodly pro druhé kolo výběrového řízení. To bylo vyhlášeno dne 27.12.2003 a účastnili se jej opět Siemens a ŠKODA Dopravní Technika, tentokrát již samostatně se svým revidovaným typem 109 E. Vítězem se stala ŠKODA, která nabídla lokomotivy na vysoké technologické úrovni, a přitom za nižší cenu. V dubnu 2004 tak bylo objednáno 20 lokomotiv ŠKODA 109 E, budoucí řady 380 ČD. Ke spolupráci v oblasti designu lokomotivy bylo přizváno studio Porsche.
Fakt nevím, ale když jsou tak dobrý, proč do toho nešli sami rovnou?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Železniční doprava
Tak nevím, ale zkouším to brát selským rozumem. Firma, o které je známo, že nemá žádné zkušenosti s výrobou drážních vozidel, navíc se o ní traduje že co udělá - nefunguje. Jde do holportu se zavedeným výrobcem, kšeft nevyjde, jenže po chvíli vyjede s vlastní verzí. Já se Bombardieru ani nedivím, že má podezření.
Použiju citaci odsud: http://www.atlaslokomotiv.net/loko-380.html
Pro objednávku dvaceti nových třísystémových lokomotiv se České dráhy rozhodly již v roce 2002. V následně vypsaném výběrovém řízení, uzavřeném v březnu roku 2003, se utkal tradiční německý výrobce lokomotiv Siemens se svým strojem typu ES64U4-C, známým také pod jménem "Taurus" a ŠKODA Dopravní Technika ve spolupráci s francouzským výrobcem Bombardier Transportation. České dráhy však s předloženými nabídkami nebyly spokojeny, a tak se rozhodly pro druhé kolo výběrového řízení. To bylo vyhlášeno dne 27.12.2003 a účastnili se jej opět Siemens a ŠKODA Dopravní Technika, tentokrát již samostatně se svým revidovaným typem 109 E. Vítězem se stala ŠKODA, která nabídla lokomotivy na vysoké technologické úrovni, a přitom za nižší cenu. V dubnu 2004 tak bylo objednáno 20 lokomotiv ŠKODA 109 E, budoucí řady 380 ČD. Ke spolupráci v oblasti designu lokomotivy bylo přizváno studio Porsche.
Fakt nevím, ale když jsou tak dobrý, proč do toho nešli sami rovnou?
Použiju citaci odsud: http://www.atlaslokomotiv.net/loko-380.html
Pro objednávku dvaceti nových třísystémových lokomotiv se České dráhy rozhodly již v roce 2002. V následně vypsaném výběrovém řízení, uzavřeném v březnu roku 2003, se utkal tradiční německý výrobce lokomotiv Siemens se svým strojem typu ES64U4-C, známým také pod jménem "Taurus" a ŠKODA Dopravní Technika ve spolupráci s francouzským výrobcem Bombardier Transportation. České dráhy však s předloženými nabídkami nebyly spokojeny, a tak se rozhodly pro druhé kolo výběrového řízení. To bylo vyhlášeno dne 27.12.2003 a účastnili se jej opět Siemens a ŠKODA Dopravní Technika, tentokrát již samostatně se svým revidovaným typem 109 E. Vítězem se stala ŠKODA, která nabídla lokomotivy na vysoké technologické úrovni, a přitom za nižší cenu. V dubnu 2004 tak bylo objednáno 20 lokomotiv ŠKODA 109 E, budoucí řady 380 ČD. Ke spolupráci v oblasti designu lokomotivy bylo přizváno studio Porsche.
Fakt nevím, ale když jsou tak dobrý, proč do toho nešli sami rovnou?
Re: Železniční doprava
Něco o tom píší zde.9001 píše:Můžu se zeptat k aféře plzenské Škody v Rakousku. Ví někdo něco bližšího? Jak to bylo doopravdy jestli tedy to Škoda opravdu obšlehla atd.?
Něco neuvěřitelného co se stalo u sousedů: Dívky chtěly fotku, jak uskakují před jedoucím vlakem, ten je přejel.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Můžu se zeptat k aféře plzenské Škody v Rakousku. Ví někdo něco bližšího? Jak to bylo doopravdy jestli tedy to Škoda opravdu obšlehla atd.?
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobříška
Vím, pamatuji se. Ještě si vzpomínám, že když jsem byl malej, tak tu jezdily ještě líbivější soupravy, třeba zamračená+6xBalm, to byla paráda...cwapa píše:Je to krásný, před pár lety jsme to tak vozili normálně.
Re: Dobříška
Je to krásný, před pár lety jsme to tak vozili normálně.Fořtík píše:Pokud to někoho zajímá, přikládám video z minulého víkendu, kdy k nám, na Dobříšku, mimořádně zavítaly dva páry "velkých vlaků".
http://youtu.be/P8QW9gz0bZA
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Pěkné video, páni Fořtíci
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Železniční doprava
Kucíí pěknýýý Konečně zas pořádnej expres Praha-Paříž-Dobříš.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Dobříška
Pokud to někoho zajímá, přikládám video z minulého víkendu, kdy k nám, na Dobříšku, mimořádně zavítaly dva páry "velkých vlaků".
http://youtu.be/P8QW9gz0bZA
http://youtu.be/P8QW9gz0bZA
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Český kontejnerový dopravce Metrans (ten, jehož překladiště vidíte z vlaku, jedete-li mezi zastávkami Praha-Horní Měcholupy a Praha-Uhříněves) uzavřel v létě 2010 s firmou Siemens kontrakt na dodávku tří lokomotiv SIemens EuroRunner, které byly v květnu 2011 dodány. Ve čtvrtek 12. května absolvovala třetí ze série technicko–bezpečnostní zkoušku pro provoz v České republice, týž den proběhla zkouška zbývajících dvou lokomotiv na tratích MÁV (Maďarsko).
První video těchto lokomotiv v modro-bílém nátěru provozovatele pořídil německý amatérský šotouš:
http://www.youtube.com/watch?v=hltWxiy0caI
Fotky ze zkoušek na trase MÁV - Dunajská Streda:
http://www.railtrains.sk/modules/AMS/ar ... toryid=544
První video těchto lokomotiv v modro-bílém nátěru provozovatele pořídil německý amatérský šotouš:
http://www.youtube.com/watch?v=hltWxiy0caI
Fotky ze zkoušek na trase MÁV - Dunajská Streda:
http://www.railtrains.sk/modules/AMS/ar ... toryid=544
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Jen mě mrzí, že se vybralo (podarilo sehnat) jen 74,69€, mohla byt dvojice.
Tož kurňa, hoši upřímně...
Tož kurňa, hoši upřímně...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.