Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.3.2012 13:20

piskvorrr: Tvůj popis asi sedí.

Ovšem ví někdo, jak na VELKÉ dráze funguje zpětně kontrola dávaných světelných návěstí? Nemohla být příčinou místo přehlédnutého "stůj!" strojvedoucím závada, jež způsobila spuštění jiného signálu (např. s významem "jeden úsek volný - jízda maximálně určitou rychlostí, páč další úsek obsazený")?

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 389
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: Železniční doprava

Příspěvek od piskvorrr » 30.3.2012 12:54

Honza píše:Nějak si nedovedu představit, jak k tomu došlo, jsou nějaké bližší informace?
Jsou k tomu bližší spekulace :lol: - na K-reportu i na želpage se to živě diskutuje: http://www.k-report.net/discus/messages ... 1333102854 http://www.zelpage.cz/zpravy/8555
Zatím to podle oficiální zprávy vypadá, že strojvůdce projel z nádraží stůj, říznul výhybku a výpravčí všechno zastavil přes generální stop. Ke srážce o 22 metrů dlouhý fous nedošlo, škoda na majetku v řádu statisíců (nejvíc asi ta výhybka). Důraz na "vypadá to," více by měla zveřejnit DIČR, až něco konkrétního bude mít. Dále prý existují osobní svědectví, podle kterých to bylo jinak, leckdo píše že prý mluvil s tím a oním, který tam byl - a dost si to všechno navzájem odporuje, čili obvyklá internetová spekulace.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9634
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od 9001 » 30.3.2012 12:37

Rozříznutí a mechanismus v pánu... A pak to vyskočí, takhle vysoko.

Uživatelský avatar
Honza
Uživatel
Příspěvky: 272
Registrován: 02.10.2010 13:48

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Honza » 30.3.2012 12:32

Mediafax píše:Škoda na místě události je odhadnuta na 450 tisíc korun na poškozené výhybce.
Nějak si nedovedu představit, jak k tomu došlo, jsou nějaké bližší informace?


Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 19.2.2012 23:19


thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1053
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od thriller2 » 19.2.2012 19:12

Doporučuji tento díl Hledání ztraceného času vysílaný 5.6.2011. Je o české železnici v protektorátní době.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Láďa » 18.1.2012 22:12


Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 101
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Jirka » 08.1.2012 17:48

Já tedy taktéž doplním resp. opravím, že JOP není zařízení zabezpečovací, ale obslužné, pomocí kterého se zab. zař. obsluhuje (JOP = jednotné obslužné pracoviště). Ovládat se s ním může lecjaké zab. zař.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Proxy » 06.1.2012 10:34

Jen doplním, že na trať 173 mám docela dobrý výhled a nějaká příprava na rekonstrukci zab.zař proběhla již vloni při velké podzimní výluce...

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 929
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Bobek » 06.1.2012 9:32

Koneckonců i v záměrech MD a SŽDC nějaké úpravy hrbaté s následnou opravou 171 byly. Tedy poté, co se zjistilo, že na tunel opravdu hned tak nebude, zatímco trať už je v rozkladu.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4290
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Bobik » 06.1.2012 0:17

Já bych tý přestavbě i věřil. Ono se poslední dobou po Hrbatý cpe všecko co neprojde kolem vody a současnej systém zabezpečení není z nejpropustnějších.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3371
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Karosák » 05.1.2012 22:08

To mi zní nějak podezřele-takhle hotová věc, známe, jak to tu chodí :-k Dokud se nekopne, byl bych opatrnej. A že tunel nebude? Netvrdím, že to není decánko megalomanské, ale 171 je na tom se svojí elektromechanikou a telefonickým dorozumíváním už na (za) hranicí svých možností. Takže tunel, netunel, u Berounky to není dlouhodobě udržitelný stav. A dovolte jednu zabezpečováckou vložku-mezi Smíchovem a Řeporyjemi není autoblok :!: Před cca 4 roky byl vyměněn hardware (návěstidla), nové PZZ v Holyni a Hlubočepích, zrušena hláska Holyně a nahrazena poloautomatickým hradlem. Tzn. že na stůj to shodí samo a nemusí se nikdo (hláskař v Holyni) koukat, jestli vlak projel. Ale mezi Řeporyjemi a Hlubočepy si nadále výpravčí nabízejí vlaky a udělují traťové souhlasy. Poloautomatické hradlo rozestup vlaků v daném směru udrží samo, ale to je asi vše, co to má s autoblokem společného. Oddílů s autoblokem můžeš mít v podstatě dle libosti (je ale definována min. a max. délka oddílů), ale poloautomatické hradlo umí jen jeden mezistaniční úsek (když chceš sypat jeden vlak za druhým, tak ti dělá rozestupy po dojetí předchozího do následující dopravny), nebo jím lze dlouhý mezistaniční úsek rozpůlit pro umožnění následu a zvýšení kapacity trati. Jednotlivá návěstidla autobloku jsou vždy předvěstí následujícího, kdežto u (poloaut.) hradla se jedná o hlavní návěstidla s předvěstmi Z:idea:

Uživatelský avatar
peterkostelecky
ovocnář
Příspěvky: 211
Registrován: 26.4.2010 12:47
Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=

Re: Železniční doprava

Příspěvek od peterkostelecky » 05.1.2012 20:15

Možná to tu už někde padlo ...
Letošním roce proběhne na trati 173 (Praha - Beroun, přes Rudná u Prahy, linky S6) Rozsáhlá rekonstrukce. Ta bude spočívat ve výměně zabezpečovacího zařízení. Současné zabezpečovací zařízení (elektromechanické) se bude rušit. Bude zde moderní zabezpečovací zařízení JOP (dálkově obsluhované) V ŽST Beroun a Rudná u Prahy.

Doporučuji prošotit zastávku Praha-Hlubočepy, neboť se bude posouvat. Její nové místo bude u železničního přejezdu na rohu známé hospůdky. Na současném místě vznikne výhybna, přičemž dojde ke zkrácení intervalů na této trati. Totéž bude i s Řeporyjemi, nově budou blíže u přejezdu.

V současné době na trati ze Smíchova do Řeporyj funguje autoblok, tento princip zde bude na celé trati (princip spočívá v tom, že návěstní znaky se mění automaticky jízdou vlaku). V současné době z Řeporyj do Berouna je elektromechanika a na tratích hradla. To vše se bude rušit, tudíš cca 120 lidí přijde o práci.

Výluka začne na jaře a bude trvat cca 100 dní. Po této rekonstrukci se začne dělat na 171, tunel do Berouna nebude, je rozhodnuto. Na 171 bude rovněž JOPka, ale to až cca 3-4 roky. Je potřeba teď udělat 173 aby sem byly odkloněny rychlíky na Budějovice a Plzeň a mohlo se po sléze dělat na 171.

Toto byla jedna z posledních tratí okolo prahy, kde bylo ještě původní elektromechanické zabezpečovací zařízení, nově budou všechny zastávky typizovány ve stylu Senohraby, Říčany, Hořovice, Kozolupy apod...

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Láďa » 05.1.2012 0:20

Šťoural jsem se na webu ČD a našel jsem seznam nepotřebných zásob k odkupu. Jsou tam i pracovní obleky, tak kdyby měl někdo zájem... :-) Popř. prodávají i nadbytečná vozidla. Dole na stránce je k odkupu 851. :-)

Odpovědět