Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Bobek » 06.1.2012 9:32

Koneckonců i v záměrech MD a SŽDC nějaké úpravy hrbaté s následnou opravou 171 byly. Tedy poté, co se zjistilo, že na tunel opravdu hned tak nebude, zatímco trať už je v rozkladu.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Bobik » 06.1.2012 0:17

Já bych tý přestavbě i věřil. Ono se poslední dobou po Hrbatý cpe všecko co neprojde kolem vody a současnej systém zabezpečení není z nejpropustnějších.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Karosák » 05.1.2012 22:08

To mi zní nějak podezřele-takhle hotová věc, známe, jak to tu chodí :-k Dokud se nekopne, byl bych opatrnej. A že tunel nebude? Netvrdím, že to není decánko megalomanské, ale 171 je na tom se svojí elektromechanikou a telefonickým dorozumíváním už na (za) hranicí svých možností. Takže tunel, netunel, u Berounky to není dlouhodobě udržitelný stav. A dovolte jednu zabezpečováckou vložku-mezi Smíchovem a Řeporyjemi není autoblok :!: Před cca 4 roky byl vyměněn hardware (návěstidla), nové PZZ v Holyni a Hlubočepích, zrušena hláska Holyně a nahrazena poloautomatickým hradlem. Tzn. že na stůj to shodí samo a nemusí se nikdo (hláskař v Holyni) koukat, jestli vlak projel. Ale mezi Řeporyjemi a Hlubočepy si nadále výpravčí nabízejí vlaky a udělují traťové souhlasy. Poloautomatické hradlo rozestup vlaků v daném směru udrží samo, ale to je asi vše, co to má s autoblokem společného. Oddílů s autoblokem můžeš mít v podstatě dle libosti (je ale definována min. a max. délka oddílů), ale poloautomatické hradlo umí jen jeden mezistaniční úsek (když chceš sypat jeden vlak za druhým, tak ti dělá rozestupy po dojetí předchozího do následující dopravny), nebo jím lze dlouhý mezistaniční úsek rozpůlit pro umožnění následu a zvýšení kapacity trati. Jednotlivá návěstidla autobloku jsou vždy předvěstí následujícího, kdežto u (poloaut.) hradla se jedná o hlavní návěstidla s předvěstmi Z:idea:

Uživatelský avatar
peterkostelecky
ovocnář
Příspěvky: 211
Registrován: 26.4.2010 12:47
Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=

Re: Železniční doprava

Příspěvek od peterkostelecky » 05.1.2012 20:15

Možná to tu už někde padlo ...
Letošním roce proběhne na trati 173 (Praha - Beroun, přes Rudná u Prahy, linky S6) Rozsáhlá rekonstrukce. Ta bude spočívat ve výměně zabezpečovacího zařízení. Současné zabezpečovací zařízení (elektromechanické) se bude rušit. Bude zde moderní zabezpečovací zařízení JOP (dálkově obsluhované) V ŽST Beroun a Rudná u Prahy.

Doporučuji prošotit zastávku Praha-Hlubočepy, neboť se bude posouvat. Její nové místo bude u železničního přejezdu na rohu známé hospůdky. Na současném místě vznikne výhybna, přičemž dojde ke zkrácení intervalů na této trati. Totéž bude i s Řeporyjemi, nově budou blíže u přejezdu.

V současné době na trati ze Smíchova do Řeporyj funguje autoblok, tento princip zde bude na celé trati (princip spočívá v tom, že návěstní znaky se mění automaticky jízdou vlaku). V současné době z Řeporyj do Berouna je elektromechanika a na tratích hradla. To vše se bude rušit, tudíš cca 120 lidí přijde o práci.

Výluka začne na jaře a bude trvat cca 100 dní. Po této rekonstrukci se začne dělat na 171, tunel do Berouna nebude, je rozhodnuto. Na 171 bude rovněž JOPka, ale to až cca 3-4 roky. Je potřeba teď udělat 173 aby sem byly odkloněny rychlíky na Budějovice a Plzeň a mohlo se po sléze dělat na 171.

Toto byla jedna z posledních tratí okolo prahy, kde bylo ještě původní elektromechanické zabezpečovací zařízení, nově budou všechny zastávky typizovány ve stylu Senohraby, Říčany, Hořovice, Kozolupy apod...

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Láďa » 05.1.2012 0:20

Šťoural jsem se na webu ČD a našel jsem seznam nepotřebných zásob k odkupu. Jsou tam i pracovní obleky, tak kdyby měl někdo zájem... :-) Popř. prodávají i nadbytečná vozidla. Dole na stránce je k odkupu 851. :-)

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Láďa » 20.11.2011 22:53

Kdyby se CityElephanti nakoupily ve VŘ, tak by se dostaly ČD na nižší cenu a na Říčansku by už dávno jezdily. Ale když se 3 ze 4 dodávek CityElephantů nakoupily bez VŘ, tak se to holt odrazí na ceně... V tom je ten problém.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od kruťák » 20.11.2011 17:46

gabuliatko píše:To mi přijde jako naprostý blábol.
Ano, blábol to je. Kdyby mi napsali (totéž později vyšlo i v novinách, marně se článek pokouším najít), třeba že nejsou peníze, tak by se to dalo chápat, místo toho blábolili o charakteristikách charakteru traťového charakteru převýšení.

V této souvislosti si dovoluji též připomenout závazek ČD, že do konce roku 2011 bude na lince S9 nasazeno víc než 50% Ešusů (zároveň s dodávkou čtyř dalších souprav speciálně objednaných a vyráběných pro tuto náročnou trať).

Není to sice přímo ten článek s charakteristikou charakteru, ale aspoň něco:
Petr Šťáhlavský, ČD píše:Na rozdíl od tras ostatních linek je linka S9 do Benešova "nejkopcovitější". Bylo nutné prověřit trakční výkon, funkci protiskluzové ochrany a další technické parametry, aby nedocházelo ke zpožďování vlaků.
Říčansko.info
9001 píše:čas ukáže, jestli je opravdovou konkurencí pro ČD.
Čas ukáže, až za rok přijde paštikář :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od 9001 » 20.11.2011 17:17

cwapa: Díky za potrvrzení. :wink:
To co zatím udělal Jančura by dokázal každý člověk s citem pro podnikání a co si budeme povídat KAPITÁLEM. Nakoupit ojeté vozy, ale které vypadají výborně a začit s tím jezdit. Jak jsem psal, čas ukáže, jestli je opravdovou konkurencí pro ČD.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Železniční doprava

Příspěvek od gabuliatko » 20.11.2011 15:50

kruťák píše:bylo odpovězeno, že linka S9 má charakteristické charakteristiky trati zejména v charakteru převýšení a charakteru sklonu oblouků, takže není možné na ni velké množství Slonů nasadit
To mi přijde jako naprostý blábol. Co já sem pochytil, tak poruchovost žab je vyšší než malá a narušení grafikonu na Berounské, Děčínské a Kolínské trati nadělá více škody (rozuměj na*ere víc lidí) než na Benešovské a Vysočanské větvi.
Jednoduché panťáky v plánu sice sou ale taky jsou ČD ve sporu se Škodovkou, takže kdoví jak to dopadne.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 20.11.2011 15:45

kruťák píše:
9001 píše:v Praze se vymítily žabotlamy z velmi masivní části
Ano - kromě linky S9 (boužel moje "domácí") byly žabotlamy vymýceny všude. . . A kdy jich bude víc? Asi až Vagónka začne za 10 let dodávat moderní žabotlamskou slátaninu a Elegantní Šokující Umělecké Slátaniny jimi budou vystrnaděny z jiných linek :D
Víc bych bylo kdyby byly peníze, to je to nejdůležitější. Možná Tě potěší to, že žabotlamy postupně odpadají samy a nebude dlouho trvat a už jezdit nebudou. To máš to samý jako s tramvajemi. Taky by chtěl každý, aby mu přijela nová tramvaj a ne stará. Jo už jsou v plánu nové jednopodlažní panťáky a tak při rychlosti Škodovky se na ně můžeme těšit tak za 5.let, když to dobře půjde.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od kruťák » 20.11.2011 13:56

9001 píše:v Praze se vymítily žabotlamy z velmi masivní části
Ano - kromě linky S9 (boužel moje "domácí") byly žabotlamy vymýceny všude. Na ostatní linky se nasazují pouze jako záskok, když něco kiksne. Při dotazu na ČD, proč zrovna S9 a pokud je Slonů málo, proč se žabotlamy nerosprostřou průměrně mezi všechny linky, bylo odpovězeno, že linka S9 má charakteristické charakteristiky trati zejména v charakteru převýšení a charakteru sklonu oblouků, takže není možné na ni velké množství Slonů nasadit. Řečnickou otázkou pak zůstává, proč o víkendu jezdí jenom Ešusy a po zbytek týdne nemůžou. Jedinou logickou odpovědí může být, že je potřeba kuplovat, to ovšem vyvrací moje pozorování, jak jsou žabotlamy kuplovány (jaká pořadí s jakými) - tzn. když se Ešusy nasadí na správná pořadí, bude to OK. To by se ovšem muselo chtít (a) myslet. Na druhou stranu už od léta jezdí dva spoje denně Ešus (ráno souprava, dopoledne rozpojeně 2x jednotka, odpoledne souprava). A kdy jich bude víc? Asi až Vagónka začne za 10 let dodávat moderní žabotlamskou slátaninu a Elegantní Šokující Umělecké Slátaniny jimi budou vystrnaděny z jiných linek :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od 9001 » 20.11.2011 11:18

Syrda: Ale tohle je poměrně logické. Na západ za hranice koženku poslat nemůžou... At se nechci ČD moc zastávat, tak mi přijde že v poslední době sypaly hodně peněz do příměstské dopravy. Třeba v Praze se komplet vymítily žabotlamy Elefanty nebo aspon z velmi masivní části. Pak Regionovy...

Jak sám uvádíš. Ostrava, která je má už půl na půl IC,EC v modernizacích, tak dostane další a úkor Plzně. To je fér...

To je jako kdyby si chtěl v Praze když je 15T aby jezdila všude a hned. Jenže to nejde a tak bohužel přijede i klasika T3 se skořápkama...

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od OMH » 20.11.2011 11:05

gabuliatko píše: ale ani nevím v kolik to přijede do cílové stanice.
No jo, to chce umět počítat a vyznat se v JŘ. Údaj tam uvedený je stejně jako u tramvaje.
Podle mě je tento typ JŘ jednodušší a lepší hlavně pro pravidelné cestující. Je to vyfiltrováno od informací, které pravidelný cestující nepotřebuje.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Železniční doprava

Příspěvek od gabuliatko » 20.11.2011 10:59

matti píše:Tak má to své mouchy :D #-o , ale určitě je to aspoň nějaký pokrok, už v tom, že přibudou na zastávkách a nádražích pro lidi srozumitelnější JŘ, jako vidí u autobusů apod.
Pokud pro Vás jsou http://www.ropid.cz/jizdni-rady/jizdni- ... x1087.html jednodušší j.ř. tak máte můj obdiv.
Nejen že to má spoustu poznámek, ale ani nevím v kolik to přijede do cílové stanice. A R a S má extra j.ř., takže musím koukat do obojího, kdy mi něco nejbližšího pojede. #-o

Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Syrda » 20.11.2011 10:00

fricoolinek2 píše:Můžu se zeptat, jak je to nyní s rozšířeností moderních železničních vagónů? EC, IC jezdí jen moderní vozy? Jak je to s vlaky Ex a R? Dá se i tam někdy najít moderní vozy nebo prakticky jen muzea socialismu?
Nové a reko vozy (ČD) se nasazují hlavně na EC (IC) směřující na Západ. EC směr Východ (hlavně SK přes Ostravsko) už na tom tak dobře není. Resp. teď se to začíná měnit (kvůli Jančurovi) k lepšímu. Většině ostatních rychlíkových směrů z Prahy vládne koženka. Směr HK je v soupravě i několik vozů Bdt - velkoprostor, plyšová sedadla.
Na motorových tratích je situace o něco lepší. Směry Kladno a Všetaty jezdí 854 s reko přívěsnými vozy (směr Všetaty se občas objevují i původní přívěsné vozy). Jedině Č. Budějovice přes Písek je opět v klasice - kožence.
Starší vozy, které ČD zakoupily od Rakouských drah, měly být původně posílány na trať Praha - Plzeň - Cheb. Ale teď jsem koukal, že se vypravují na Moravu (směr Luhačovice a Zlín). Za tuto změnu zřejmě můžou žluté vlaky. Prý po modernizaci všech těchto vozů by se měly objevit i v Plzni.

Odpovědět