Železniční doprava
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Železniční doprava
Samozřejmě že žádný tramvaják nebude skákat nadšením, když někdo zmíní samoobslužný provoz, bo se bojí, že kvůli tomu taky jednou přijde o práci
A taky že za 50 let tramvajáci o práci přijdou, pokud se nějak přebelháme přes ty naše civilizační krize. (Né že bych z toho jako šotouš taky skákal nadšením, ale je to tak)
A taky že za 50 let tramvajáci o práci přijdou, pokud se nějak přebelháme přes ty naše civilizační krize. (Né že bych z toho jako šotouš taky skákal nadšením, ale je to tak)
Re: Železniční doprava
Možná je to myšleno tak, že té zvýšené konkurenceschopnosti (???) chtějí dosáhnout propuštěním kvalifikovaného fíry a najmutím nekvalifikovaného dohližitele za méně peněz. Robot zajistí jízdu podle návěstidel a dohližitel zmáčkne červené tlačítko, když uvidí něco přivřeného cestujícího nebo překážku na trati. Budou teď mít v Německu určitý přebytek nekvalifikovaných osob, které je třeba přednostně zaměstnat, aby nenastal všeobecný brajgl.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Bobik: Člověk je tak namlsaný, že chce jít dál a dál. I když ve spoustě věcí se dá říct, že jsme na vrcholu.
Nejlepší odpověd co jsem na tohle dostal, když jsem pronesl, že jeden proces je vlastně ok a proč ho měnit? Přece nemůžeme zůstat a musíme to rozvíjet dál... Přeloženo rozjebeme to co funguje, aby jsme vykázali činnost...
Nejlepší odpověd co jsem na tohle dostal, když jsem pronesl, že jeden proces je vlastně ok a proč ho měnit? Přece nemůžeme zůstat a musíme to rozvíjet dál... Přeloženo rozjebeme to co funguje, aby jsme vykázali činnost...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Železniční doprava
Tak si říkám, jestli oni ti fírové nakonec nebudou levnější.9001 píše:Dveře se dají vyřešit kamerami a čidly s výstupem na nějaký dispečink.
Zbytek úplnou segregací tratě od přejezdů a ideálně oplotit. Trat by musela být denně kontrolovaná....
Nakonec co, teď máme "nebezpečnou" dráhu, bo lidský činitel. Občas to někoho přejede, občas to do něčeho vrazí, no, ale vesměs to jezdí. Zabezpečený technikou to sice nikoho nepřejede, ani do ničeho nevrazí - protože se to vůbec nerozjede, bo to čidla nepustí...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Dveře se dají vyřešit kamerami a čidly s výstupem na nějaký dispečink.
Zbytek úplnou segregací tratě od přejezdů a ideálně oplotit. Trat by musela být denně kontrolovaná. Jinak se vracíme k té psychologii. Nikdy se technika nevyrovná člověku, který dokáže reagovat...
Zbytek úplnou segregací tratě od přejezdů a ideálně oplotit. Trat by musela být denně kontrolovaná. Jinak se vracíme k té psychologii. Nikdy se technika nevyrovná člověku, který dokáže reagovat...
Re: Železniční doprava
Vyřešená uspokojivě a komplexně není určitě otázka dohledu při nástupu/výstupu, resp. zavírání dveří a zda tam pak někoho nevleču a zejména dohled na trať před vlakem z pohledu mimořádností - skokan, auto na přejezdu, kamení v trati, urvané laníčko v troleji apod.
Stačí vzpomenout na nepříliš slavné pokusy s video detekcí cestujících na Dejvické při automatickém obratu....
Stačí vzpomenout na nepříliš slavné pokusy s video detekcí cestujících na Dejvické při automatickém obratu....
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Technologicky je to přece davno vyresene ne? Resp. Při investici do zz to muze bez problémů jezdit,ale zatím je strach to spustit.cwapa píše:Nejpozději za sedm let by po vybraných německých železničních tratích mohly jezdit vlaky bez strojvedoucích.
Re: Železniční doprava
Nejpozději za sedm let by po vybraných německých železničních tratích mohly jezdit vlaky bez strojvedoucích.
Re: Železniční doprava
V nepřístupném terénu poblíž Měchenic na Praze-západ vykolejil ve středu osobní vlak.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Viktorka se na Doubravce vyhrabala včera před polednem
Plzeň hl.n – Plzeň-Doubravka – portál Doubravka a zpět
včetně prorážky
foto http://kasme.rajce.idnes.cz/ropl-160607/
video z vlaku https://www.youtube.com/watch?v=ENpIagmMG6Q
video z prorážky https://www.youtube.com/watch?v=jOr3-Bw76Rc
tisková zpráva Metrostavu http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ti ... il?id=3172
idnes http://plzen.idnes.cz/razici-stit-tunel ... -zpravy_pp
ČT http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... -16-mesicu
ČRo http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_z ... e--1621407
Plzeň hl.n – Plzeň-Doubravka – portál Doubravka a zpět
včetně prorážky
foto http://kasme.rajce.idnes.cz/ropl-160607/
video z vlaku https://www.youtube.com/watch?v=ENpIagmMG6Q
video z prorážky https://www.youtube.com/watch?v=jOr3-Bw76Rc
tisková zpráva Metrostavu http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ti ... il?id=3172
idnes http://plzen.idnes.cz/razici-stit-tunel ... -zpravy_pp
ČT http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... -16-mesicu
ČRo http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_z ... e--1621407
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Žena na Kolínsku skočila pod vlak, provoz na trati byl zastaven
http://zpravy.idnes.cz/kolin-velim-sraz ... _krimi_bur
http://zpravy.idnes.cz/kolin-velim-sraz ... _krimi_bur
Mezi železničními zastávkami Kolín a Velim dnes po šesté hodině ranní srazil vlak jednatřicetiletou ženu. Podle policie spáchala sebevraždu. Provoz na trati z Kolína do Prahy byl v úseku Kolín - Velim zhruba na dvě hodiny zastaven.
........
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Trať z Prahy na letiště bude do roku 2024 za 20 miliard, slíbil Sobotka
http://zpravy.idnes.cz/z-prahy-na-letis ... domaci_kop
http://zpravy.idnes.cz/z-prahy-na-letis ... domaci_kop
.......
Použity na stavbu mají být peníze z evropského operačního fondu Doprava. Ministr Ťok za hnutí ANO ale upozornil na jeden možný zádrhel. A to, zda bude Evropská unie souhlasit s tím, aby se evropské peníze použily na úsek mezi Veleslavínem a Dejvicemi, který má vést tunelem pod Střešovicemi. Celou stavbu to totiž prodraží asi o 3 miliardy.
„Hlavní město si velkorysé řešení zaslouží,“ řekl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.
Když to EU nebude akceptovat s tím, že by se mělo stavět na povrchu a levněji, bude to podle Ťoka znamenat, že se stavba zablokuje, protože proti variantě bez podpovrchového tunelu je obrovský odpor místních občanů a samosprávy. Podle ministra dopravy by nesouhlas EU znamenal, že bychom pro variantu zahloubeným tunelem museli použít vlastní, české peníze, které by se na to někde musely najít.
........
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Cheb se má opět stát důležitou částí evropské železniční sítě
http://vary.idnes.cz/elektrifikace-zele ... -zpravy_ba
http://vary.idnes.cz/elektrifikace-zele ... -zpravy_ba
Cheb má naději, že se stane součástí moderní evropské železniční sítě. V dohledné době by mohly do západočeského města jezdit vlaky tažené elektrickými lokomotivami. Německá vláda totiž po letech kývla na plán elektrifikovat trať mezi Chebem a Norimberkem.
Elektrifikace by pro osobní dopravu přinesla modernizaci, pohodlí a rychlost, pro nákladní dopravu pak zejména vyšší ekonomičnost. Chebský dopravní uzel, který nyní stojí prakticky na konci české elektrifikované vlakové cesty, by se tak po letech znovu stal důležitou částí evropské sítě železnic.
„Cheb kdysi býval významnou železniční křižovatkou,“ připomněl minulost tamního nádraží Michal Pospíšil, který se na chebské radnici problému dlouhodobě věnuje.
V dobách hluboké totality projížděl Chebem například přímý noční spoj do Paříže. Dnes jezdí dálkové spoje do Německa severní cestou, přes Děčín. Je to pohodlnější. V Chebu totiž elektrické lokomotivy končí a do Německa už míří dieselové.
„Už v roce 1995 podepsalo Česko a Německo dohodu o spolupráci při dalším rozvoji železničního spojení Praha – Norimberk přes Cheb s tím, že tato trasa představuje nejúčelnější spojení mezi Prahou a jižním Německem. Na základě toho se pak česká strana zavázala, že stávající trať z Prahy do Chebu až na hranice zrekonstruuje a připraví pro nasazení vozidel s výkyvnými skříněmi,“ řekl Pospíšil.
.........
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Na východě Belgie se srazily vlaky, zemřeli nejméně tři lidé
http://zpravy.idnes.cz/srazka-vlaku-v-b ... anicni_mlb
http://zpravy.idnes.cz/srazka-vlaku-v-b ... anicni_mlb