Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Železniční doprava

Příspěvek od P_V » 13.6.2016 23:25

V té reportáži z Hradce jsem si ale nevšiml, že by požadovali metro. A to co se chystá je právě taková lepší "oprava", zatímco u buštěhradky to budou rozsáhlé přeložky.
Pochopil jste někdo z té reportáže, kde že bude z druhé strany hřiště silniční koridor?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.6.2016 22:00

Modernizace trati z Pardubic do Hradce Králové
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... ce-kralove
SŽDC opravila úsek na nejvytíženější trati východních Čech. Modernizace stála miliardu, vlaky mohou jezdit po trati rychlostí 160 Km/hod.
.....
Dvoukolejná budoucnost
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... budoucnost
Železniční trať Pardubice-Hradec Králové čeká do šesti let přestavba na dvoukolejnou. .......
- P_V na toto platí cca to samé, co si napsal na Kladno :!:

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 13.6.2016 21:54


Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od kruťák » 13.6.2016 20:11

Paštikářovi pomůže s rozvojem vlaků pivovarník :D

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... du-1301528

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Železniční doprava

Příspěvek od P_V » 13.6.2016 19:29

S Kladnem je to snažší, tam rychlodráhu tolik nepotřebují jako na letišti, takže buď po povrchu, nebo nic. A když tu trať bezodkladně opraví jak chtějí, aby měli o 10 km/h rychlejší jízdu než teď, tak to nic vydrží nejméně dalších 40 let, než to zchátrá natolik, že začne být vhodné s tím něco dělat.
V tom článku se kuriozně potkaly dva antidrážní názory - jedni mají dráhu tak daleko že by ji stejně nepoužili, a druzí ji mají tak blízko že jim vadí. Takže jaká je vlastně ta optimální vzdálenost? :lol:

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Železniční doprava

Příspěvek od XSC » 13.6.2016 18:08

Aneb nestačí do toho hodit vidle v Praze, je potřeba to udělat ještě v Kladně :-) Navíc proti téhle megalomanii je i to zatunelování na P6 hračkou.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.6.2016 16:52

Kladno chce stejně jako Praha 6 trať rychlodráhy na svém území v tunelu
http://praha.idnes.cz/kladnu-se-nelibi- ... zpravy_nub


Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od kruťák » 12.6.2016 18:06

Širším vozidlům nedovolí chodníkové čidlo tam zaparkovat :wink:

Jinak ano se segwayem do tramvaje, protože v tramvaji bude jen prostor bez sedaček a segway se jednoduchým složením přetransformuje v rybářskou sesli :D

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Železniční doprava

Příspěvek od mart337 » 12.6.2016 17:42

kruťák píše:
mart337 píše:projíždíš okolo zrcátek kolikrát na centimetry
Jak řiká Bobik, tam by to prostě čidlo nepustilo :D A k čemu zrcátka? Když neni řidič, nepotřebuje dopravní prostředek zrcátka :D Nehledě na to, že automat by zaparkoval bez půlmetrové mezery u chodníku, čili by byl problém odstraněn. Jinak současné parkovací asistenty s tou jejich slavnou 3D profilací dokážou vypočítat na centimetry kdejaký "hrb", aby neškrtly, takže o to bych fakt strach neměl.
mart337 píše:můžeš dejme tomu nasadit techniku do ostatních strojů, ale do lidí asi těžko.
V té době se my chudí budem pohybovat už jen na segwayích a bohatší budou přenášet osobní drony, takže do obého tu techniku nasadit můžem :)

Jo, to je moc hezké, ale pokud Ti nějaký dobrák jezdí něčím širším, tak Ti stejně bude vyčnívat - což se mi stalo najaře, kdy mi na Korunní stálo SUV v profilu, i když byl zaparkován částečně na chodníku.
Jo a pak mi chudší budeme nastupovat s těmi segwayi do tram? :D :D :D =D> =D> =D>

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od 9001 » 12.6.2016 16:24

Adam: Taky si myslím, že to je nereálné... U tram si dokážu představit např. že na Hlubočepých řidič vyleze a tramvaj mu zpátky příjede z Barrandova. Stejně i Modřany atd. Do ulice typu Karmelitská nebo Francouzská to nikdo nepustí ani v roce 2050...

Pak také zůstává i otázka co bude v roce 2050 :lol:

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od kruťák » 12.6.2016 16:08

mart337 píše:projíždíš okolo zrcátek kolikrát na centimetry
Jak řiká Bobik, tam by to prostě čidlo nepustilo :D A k čemu zrcátka? Když neni řidič, nepotřebuje dopravní prostředek zrcátka :D Nehledě na to, že automat by zaparkoval bez půlmetrové mezery u chodníku, čili by byl problém odstraněn. Jinak současné parkovací asistenty s tou jejich slavnou 3D profilací dokážou vypočítat na centimetry kdejaký "hrb", aby neškrtly, takže o to bych fakt strach neměl.
mart337 píše:můžeš dejme tomu nasadit techniku do ostatních strojů, ale do lidí asi těžko.
V té době se my chudí budem pohybovat už jen na segwayích a bohatší budou přenášet osobní drony, takže do obého tu techniku nasadit můžem :)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Železniční doprava

Příspěvek od mart337 » 12.6.2016 12:07

Adam108 píše:Samozřejmě, že je velký rozdíl mezi železničním a tramvajovým provozem. Ale už dnes jezdí auta od googlu "relativně" bezpečně, takže nevidím důvod, proč by se v horizontu desítek let, až se vyladí chyby, nemohlo něco pdobného zavést i na tramvaje. Ty mají ještě k tomu pevnou jízdní dráhu, takže o to by to mělo být jednodušší.
Bezobslužné metro dneska už jezdí - když to porovnám s tramvají, tak to chce pořešit vlastně jenom 2 věci -
1) Detekce volnosti jízdního profilu - to by neměl být zas tak velký problém (mimochodem, i bezoblužné metro má ve předu nějaká čidla, i když teoreticky by se na trať nemělo nic dostat, nebo se mýlím...?)
2) Predikce chování ostatních účastníků silničního provozu - to je nejsložitější věc, co by měl automat zvládat a v tom má člověk zatím hodně navrch - ale samotného mě překvapilo, co dnes auta od googlu ve spojitosti s tímoto vše dokáží. Ještě k tomu by v budoucnu spolu měly dopravní prostředky umět komunikovat, čímž se to trochu zjednodušuje

Co se týče zavírání dveří, v tom bych moc problémů neviděl... Když bude problém, tak by to měl dostat na obrazovku nějakej vzdálenej dispečer a situaci nějak pořešit.
No nevím, nevím. Na jednu stranu v metru kde je dejme tomu jako na železnici v zásadě jasný ohraničený jízdní profil, ve městě už je to horší. Na běžné silnici to ještě asi taky jde, ale ve městě už to bude asi trochu horší - mám tím na mysli jak by se to řešilo s jízdou okolo zaparkovaných aut alá Korunní, Vinohradská. Tam projíždíš okolo zrcátek kolikrát na centimetry, tohle ti čidla těžko ohlídají a zvlášť v zatáčce kde to potřebuje širší profil než na čele.
Co se týče predikce chování ostatních účastníků provozu, můžeš dejme tomu nasadit techniku do ostatních strojů, ale do lidí asi těžko.

Adam108
Uživatel
Příspěvky: 48
Registrován: 01.1.2014 18:29

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Adam108 » 12.6.2016 11:19

Samozřejmě, že je velký rozdíl mezi železničním a tramvajovým provozem. Ale už dnes jezdí auta od googlu "relativně" bezpečně, takže nevidím důvod, proč by se v horizontu desítek let, až se vyladí chyby, nemohlo něco pdobného zavést i na tramvaje. Ty mají ještě k tomu pevnou jízdní dráhu, takže o to by to mělo být jednodušší.
Bezobslužné metro dneska už jezdí - když to porovnám s tramvají, tak to chce pořešit vlastně jenom 2 věci -
1) Detekce volnosti jízdního profilu - to by neměl být zas tak velký problém (mimochodem, i bezoblužné metro má ve předu nějaká čidla, i když teoreticky by se na trať nemělo nic dostat, nebo se mýlím...?)
2) Predikce chování ostatních účastníků silničního provozu - to je nejsložitější věc, co by měl automat zvládat a v tom má člověk zatím hodně navrch - ale samotného mě překvapilo, co dnes auta od googlu ve spojitosti s tímoto vše dokáží. Ještě k tomu by v budoucnu spolu měly dopravní prostředky umět komunikovat, čímž se to trochu zjednodušuje

Co se týče zavírání dveří, v tom bych moc problémů neviděl... Když bude problém, tak by to měl dostat na obrazovku nějakej vzdálenej dispečer a situaci nějak pořešit.

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Železniční doprava

Příspěvek od modroko » 12.6.2016 10:59

Adame s tím si s tebou asi dovolím nesouhlasit, ono velká dráha a provoz ve městě je sakra velký rozdíl, takže zatím co nějaký autopilot na dráze si dovedu představit, automat na tramvaji asi jen těžko...přeci jen, ve městě je ten pohyb lidí, věcí moc rychlý na nějaký čidla, dle mého by to buď furt stálo neboť překážka a nebo naopak by to furt jelo člověk nečlověk... Ale třebas se pletu :D

Odpovědět