Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MARV
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MARV » 13.11.2016 10:59

9001: Teď Vás pane již začínám chápat, zažít tramvaj během své školní praxe, to je opravdu zkušenost. Já se zabývám kolejovou dopravou pracovně v různých funkcích již více jak 40 let, to jsem proti Vám amatér.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od 9001 » 12.11.2016 23:19

MM: Pořád se otáčíš na rozhodnutích soudu, kde protistrana VÝZNAMNĚ porušila zákon... At už pojištovací podvod a nebo ožralý motorkář...

Sorry, ale stojící auto v profilu je prostě v tvém zorném poli... Pokud to nejsi schopen zvládnout, tak nemáš za pultem co dělat...

Jenom by si možná měl myslet i na sebe, když se oháníš NOZ. Aby se pak taky někdo neotočil na tom, že ty jako profesionální řidič si "silnější a proškolenější" strana a tak je vina tvoje. ;-). Navíc jako řidič tram jezdíš na rozhled, nikoli jako velká dráha podle ZZ s tím, že máš volnou cestu...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.11.2016 22:09

9001 píše:Marv: Tramvaj ano, dokonce jsem v ní i byl během mé školní praxe :wink:

Jenom nevím jakou to má souvislost se špatně zaparkovaným autem v průjezdním profilu tramvaje. Řidič správně dělající svoji práci by měl být schopen před statickou překážkou provozně zastavit...
co třeba to, že jaksi mezi tou tramvají a statickou překážkou je "X" (i desítek) pohybujících se ostatních účastníků provozu na/okolo hranice TT, které musí řidič TRAMvaje sledovat prvotně a PRO STATICKÉ "OBJEKTY" V OKOLÍ MU NEZBÍVÁ (TAK JAKO TOMU VLEVO ODBOČUJÍCÍMU ŘIDIČI, JEHOŽ SE ZASTAL ÚSTAVNÍ SOUD PO SRÁŽCE S PŘEDJÍŽDĚJÍCÍM MOTORKÁŘEM PŘES PLNOU ČÁRU) NEŽ DŮVĚŘOVAT (V SOULADU S §4 OBČANSKÉHO ZÁKONÍKU = PO ÚSTAVĚ 2. NEJDŮLEŽITĚJŠÍHO ZÁKONA, JEMUŽ NESMÍ ODPOROVAT JINÉ ZÁKONY), ŽE OSTATNÍ DODRŽUJÍ ZÁKONNÉ PŘEDPISY/NAŘÍZENÍ (nebo-li "nelze po něm požadovat, aby za každé situace předpokládal, že ho v tu chvíli někdo nepovoleně....." :!:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od 9001 » 12.11.2016 21:20

Marv: Tramvaj ano, dokonce jsem v ní i byl během mé školní praxe :wink:

Jenom nevím jakou to má souvislost se špatně zaparkovaným autem v průjezdním profilu tramvaje. Řidič správně dělající svoji práci by měl být schopen před statickou překážkou provozně zastavit...

MARV
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MARV » 12.11.2016 20:42

9001: viděl jste někdy zastavovat tramvaj nebo vlak po návěsti zastavte všemi prostředky? Já ano a někteří chytří, kteří to sledovali to pak komentovali slovy, řidič vůbec tak nebrzdil. Nástup nouzového brzdění třeba v rychlostech již okolo 30 km/h není totiž zpočátku u kolejových vozidel téměř vůbec nijak moc znatelný. Ovšem chtít po všech aby se vyznali v základních poučkách z fyziky je takřka nemožné.


Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 12.11.2016 16:10

Ono je projetí a projetí. Když to neubrzdí a projede třeba jen mašinou, je rozdíl, než když si červené nevšimne a projede celým vlakem.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Železniční doprava

Příspěvek od P_V » 12.11.2016 15:16

No a tenhle přístup se mi vůbec nelíbí. To poslední, co by každý strojvůdce udělal, je svévolně projet červenou. Zatímco na silniční křižovatce takový postup projde, pokud se řidič dobře rozhlédne, jen je to rizikové, tak na dráze to vždy vede k aktivaci nouzového stavu. Navíc by tím strojvůdce ani nic nezískal, jelikož červená téměř vždy značí fyzickou neprůjezdnost místa. Představa fíry hazardéra projíždějícího červenou je tedy nesmyslná. Přesto však jsou případy projetí červené označovány za "nerespektování", je navrhováno přezkoušení jako by snad strojvůdce zapomněl na nejzákladnější pravidla a dumá se nad tím, proč to nepomáhá...

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 12.11.2016 12:12


MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MF » 12.11.2016 10:24

tady má někdo fakt dobře vykukáno.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od 9001 » 12.11.2016 0:07

1)Dle D1/2
Při výkonu služby je řidič povinen dodržovat pravidla drážního provozu a provozu
na pozemních komunikacích, řídit vlak tak, aby jeho počínáním nebyla ohrožována
bezpečnost provozu, cestujících ani ostatních účastníků provozu na pozemních
komunikacích nebo drážního provozu, dodržovat jízdní řád, zacházet šetrně s vozidly
a zařízeními na trati a využívat setrvačnosti vlaku.

Další bod D1/2
Řidič musí za jízdy sledovat stav kolejového svršku a trolejového vedení.
Veškeré
zjištěné závady na kolejovém svršku, trolejovém vedení či traťovém zaříz
ení musí řidič
neprodleně oznámit provoznímu dispečinku JPT. Zjistí-li závadu, která by mohla
způsobit
poškození nebo vykolejení vlaku nebo zvětšení škody na traťovém zařízení, musí v
lak
ihned zastavit. Provozní dispečink JPT může s ohledem na rozsah závady stanovit
služebním příkazem pomalou a opatrnou jízdu. V takovém případě musí průjezd vlaku
dotčeným úsekem sledovat poučený pracovník (v případě potřeby za součinnosti
s dalšími poučenými pracovníky), který musí okamžitě dát řidiči návěst
„Nebezpečí –
zastavte všemi prostředky“, hrozí-li další jízdou nebezpečí.

2) Takže ty máš právo způsobit dopravní nehodu? Proto i za špatné parkovaní je jiný postih, než za zaviněnou nehodu...Prober se...
3) Omezit vs ohrozit. On tě omezil, ty si ho ohrozil...

Takže asi tak...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.11.2016 23:52

9001 píše: ...... Sorry, za odhanutí profilu si placený...
nejsem!!!
1.) toto není uvedeno nikde v obecných (ani podnikových) předpisech (v případě "udání se" to "schovává" pod "nevěnování se řízení").
2.) dle zákona o provozu na PK "nic(kromě předchozích po TT již jedoucích/popojíždějících vozidel - nejen kolejových, ale i silničních) nesmí omezit tramvaj = donutit jejího řidiče i jen snížit rychlost, natož tramvaj zcela zastavit"!
3.) dle Ústavního soudu není řidič povinný předpokládat, že jiní účastnící provozu dělají cokoliv nepovoleného = nejsem povinný předpokládat, že to parkující vozidlo přesahuje do TT (v opačném případě musím předpokládat, že kdykoliv kdokoliv vjede do řízené křižovatky na "červenou/stůj" = takže do ní nikdy nevjedu na "zelenou/volno" = takže rovnou nevylezu ani z postele, protože musím, předpokládat, že nedojdu ani na zastávkový ostrůvek před dveřmi domu - "smete" mne vozidlo porušující max. povolenou rychlost v obci a bůhví co dalšího)!

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 11.11.2016 23:28

MM-Mikulovsky píše: Z:arrow: Z:arrow: Z:arrow: I STOJÍCÍ VOZIDLO JE V PROVOZU A MŮŽE BÝT PŘÍČINOU/VINÍKEM NEHODY = UŽ MÁME ZÁVAZNÝ ARGUMENT PRO KONEC UPLATŇOVÁNÍ NESMYSLNÉHO (nikde v obecných předpisech uvedeného ) "NEODHADNUTÍ PRŮJEZDNÍHO PROFILU ŘIDIČEM TRAMVAJE", A TO VČETNĚ "PROTAHOVÁNÍ" SE PODÉL PARKUJÍCÍCH VOZIDEL :!: :!: :!:
MMM myslím, že kdybys někdy dělal na velký dráze tak bys nemohl napsat takový blábol.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od 9001 » 11.11.2016 23:20

MM-Mikulovsky píše:
cwapa píše:MMM už jsem tě jednou žádal ať se mi laskavě nese*eš do mých příspěvků. Kdo bude chtít tak si to přečte i bez tvých citací.
já ti velmi děkuji za skvělý odkaz, ale bez citací nemohu učinit uvedené závěry - již odesláno mailem i kolegům (mnohým z vedení "mé" OO) s požadavkem okamžitě uplatňovat tento judikát, jinak vyhlásit stávkovou pohotovost až stávku :!: :!: :!:
Tak bych se uklidnil...

Prakticky tady není žádná souvislost.... Vlak vs. auto na přejezdu je rozhodně jiná situace, než špatně zaparkované auto u kolejí...
Minimálně v rychlostech, možnosti strojvedoucího/řidiče tram situaci ovlivnit.

Sorry, za odhanutí profilu si placený... (Vlastně ne :lol: ,když se stávkuje, tak nemáš nárok na mzdu :lol: )

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.11.2016 23:04

cwapa píše:MMM už jsem tě jednou žádal ať se mi laskavě nese*eš do mých příspěvků. Kdo bude chtít tak si to přečte i bez tvých citací.
já ti velmi děkuji za skvělý odkaz, ale bez citací nemohu učinit uvedené závěry - již odesláno mailem i kolegům (mnohým z vedení "mé" OO) s požadavkem okamžitě uplatňovat tento judikát, jinak vyhlásit stávkovou pohotovost až stávku :!: :!: :!:

Odpovědět